Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine zo gevaarlijk/schadelijk ?

Cocaine zo gevaarlijk/schadelijk ?

25 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn pa werkt in het ziekenhuis en heeft het vaak over mensen die opgenomen worden doordat ze een hersenbloeding hebben gekregen, of hartritmestoornis of hartaanval, acuut na het snuiven van cocaine. Misschien om mij hiervan af te schrikken maar ik vraag me af of het nou echt zo gevaarlijk is. In mijn omgeving doen wel een paar mensen het en heb dit nooit meegemaakt ofzo.

Ook vertelde hij laatst dat in de vietnam-oorlog bijvoorbeeld heel veel soldaten van 20-21 acuut dood zijn gegaan door het snuiven van cocaine. Weet niet of hiermee een OD wordt bedoeld, maar lijkt me niet want niet veel mensen laten het zo ver komen lijkt me. Hadden zij dan zon slechte coke, dat jongemannen van rond de 20 gewoon opeens omvallen erdoor, dit lijkt me erg stug zeker omdat het niet zoveel invloed heeft op je lichaam toch?

Vroeg me af of je echt zo een grote kans had om in 1 keer zoiets te krijgen door het gebruiken van coke, of dat dit gwn bullshit is om mij bang te maken ofzo?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Over het algemeen gezien lijkt me dit nogal overdreven om je bang te maken. Als er echt zoveel zo slechte coke in omloop zou zijn. Zou dit al lang bekend gemaakt zijn.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand is overleden na het snuiven van 1 normale lijn.
12 cm is ook wel een extreem grote lijn he :grin:
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan gebeuren als je hele slechte coke hebt, met een gevaarlijk versijdingsmiddel. Zoals ik laatst had van een prutser. Een lijn van 12 cm en mijn hart sloeg echt op hol. Ofwel als je de kwaliteit van je coke onderschat en je hebt ineens hele goeie, en je neemt je lijn te groot.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben ook niet dood he :). Maar ik bedoel maar dat je moet oppassen met cocaine, dat het niet onderschat dient te worden. Voor mij is dat niet extreem groot hoor :), 12cm, maar bon, dit ter zake, die coke was gewoon gevaarlijk, het voelde niet goed. Dus het kan altijd zijn dat je rare coke hebt.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Gelukkig is 12 cm voor mij wel groot (3 lijnen) wel afhankelijk van de dikte en breedte natuurlijk.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
maar dan nog, een lijn van 12 cm, je krijgt pas een OD bij 2 of 3 gram, al had je pure, dan nog kun je na 1 superdikke lijn niet ODen. Waar het hier over gaat is mensen die gewoon een paar lijntjes nemen en sterven, dus geen hele grammen ofzo. Gewoon in 1 keer dood, kan best dat het slecht versneden is idd. Maar als je ODet en het is gewoon goed versneden heb je niet opeens kan dat je dood omvalt door omstandighedne in je lichaam ofzo, normaal gesproken?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
maar dan nog, een lijn van 12 cm, je krijgt pas een OD bij 2 of 3 gram, al had je pure, dan nog kun je na 1 superdikke lijn niet ODen. Waar het hier over gaat is mensen die gewoon een paar lijntjes nemen en sterven, dus geen hele grammen ofzo. Gewoon in 1 keer dood, kan best dat het slecht versneden is idd. Maar als je ODet en het is gewoon goed versneden heb je niet opeens kan dat je dood omvalt door omstandighedne in je lichaam ofzo, normaal gesproken?
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#8
DarkScope zei:
maar dan nog, een lijn van 12 cm, je krijgt pas een OD bij 2 of 3 gram, al had je pure, dan nog kun je na 1 superdikke lijn niet ODen. Waar het hier over gaat is mensen die gewoon een paar lijntjes nemen en sterven, dus geen hele grammen ofzo. Gewoon in 1 keer dood, kan best dat het slecht versneden is idd. Maar als je ODet en het is gewoon goed versneden heb je niet opeens kan dat je dood omvalt door omstandighedne in je lichaam ofzo, normaal gesproken?
Klik om te vergroten...
geen 2 of 3 gram, na 1,5g moet je al oppassen en kan het dodelijk zijn.
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is maar net wat je hart en bloedvaten kunnen hebben.. Als je een zwak hart hebt is het natuurlijk allemaal sterk af te raden, het veroorzaakt natuurlijk wel een flinke verhoging van je bloeddruk en hartslag.

Als je verder echter gewoon gezond en jong bent denk ik dat je wel heeel veel moet nemen voordat je er lichamelijk aan kapot gaat (zowel grote hoeveelheden als lange tijd).

Me dunkt dat je met speed sneller de fout in gaat kwa hart/bloedvaten.
C
CandymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
DonnieDark0 zei:
Over het algemeen gezien lijkt me dit nogal overdreven om je bang te maken. Als er echt zoveel zo slechte coke in omloop zou zijn. Zou dit al lang bekend gemaakt zijn.

Recentelijk Spuiten en Slikken gezien!?
Volendam: 1gr. 50,- 4% (!) coke in de samenstelling
Breukelen: 1gr. 50,- 12% (!) coke in de samenstelling.....

Op zn minst een feit te noemen.

Merk hier in de lokale markt ook enorme kwaliteitsverschillen.
Klik om te vergroten...
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#11
Candyman zei:
Merk hier in de lokale markt ook enorme kwaliteitsverschillen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, zelfs van dezelfde dealer komt elke keer weer spul van verschillende kwaliteit af :confused:

Heel raar en onbetrouwbaar vind ik de hele sos-handel :(
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mja sos is duur en je weet eigenlijk nooit precies wat je koopt. Ik mocht dit weekend van een vriendelijke man een paar lijntjes coke snuiven, maar rook gewoon letterlijk de benzine erdoorheen. Niet dat het uberslechte coke was, maar dit viel me gewoon op :)
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vertrouw het ook voor geen meter nee... De ene keer goed spul, de andere keer een heel stuk minder. Eigenlijk moeten ze een SOS keurmerk in het leven roepen :mrgreen:

Maar vind het wel sonde van mn geld als het een halve of hele crap is!
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind je het gek dat coke zo duur is... Met die brandstofprijzen van tegenwoordig :mrgreen:
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#15
cunt zei:
DarkScope zei:
maar dan nog, een lijn van 12 cm, je krijgt pas een OD bij 2 of 3 gram, al had je pure, dan nog kun je na 1 superdikke lijn niet ODen. Waar het hier over gaat is mensen die gewoon een paar lijntjes nemen en sterven, dus geen hele grammen ofzo. Gewoon in 1 keer dood, kan best dat het slecht versneden is idd. Maar als je ODet en het is gewoon goed versneden heb je niet opeens kan dat je dood omvalt door omstandighedne in je lichaam ofzo, normaal gesproken?
Klik om te vergroten...
geen 2 of 3 gram, na 1,5g moet je al oppassen en kan het dodelijk zijn.
Klik om te vergroten...

"the normal toxicity limit for humans is between 1-1.5grams depending on body-weight" (Qoute van George Jung)

meeste mensen aan de coke zijn nogal tenger dus gok ik dat 1gr al gng kan zijn...
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
DjTrips zei:
cunt zei:
DarkScope zei:
maar dan nog, een lijn van 12 cm, je krijgt pas een OD bij 2 of 3 gram, al had je pure, dan nog kun je na 1 superdikke lijn niet ODen. Waar het hier over gaat is mensen die gewoon een paar lijntjes nemen en sterven, dus geen hele grammen ofzo. Gewoon in 1 keer dood, kan best dat het slecht versneden is idd. Maar als je ODet en het is gewoon goed versneden heb je niet opeens kan dat je dood omvalt door omstandighedne in je lichaam ofzo, normaal gesproken?
Klik om te vergroten...
geen 2 of 3 gram, na 1,5g moet je al oppassen en kan het dodelijk zijn.
Klik om te vergroten...

"the normal toxicity limit for humans is between 1-1.5grams depending on body-weight" (Qoute van George Jung)

meeste mensen aan de coke zijn nogal tenger dus gok ik dat 1gr al gng kan zijn...
Klik om te vergroten...

Maarja welke gek legt er een lijn van een hele gram :openmouth:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Candyman zei:
DonnieDark0 zei:
Over het algemeen gezien lijkt me dit nogal overdreven om je bang te maken. Als er echt zoveel zo slechte coke in omloop zou zijn. Zou dit al lang bekend gemaakt zijn.

Recentelijk Spuiten en Slikken gezien!?
Volendam: 1gr. 50,- 4% (!) coke in de samenstelling
Breukelen: 1gr. 50,- 12% (!) coke in de samenstelling.....

Op zn minst een feit te noemen.

Merk hier in de lokale markt ook enorme kwaliteitsverschillen.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Die aflevering heb ik gemist. Dat is echt verschrikkelijk trouwens 4% !!!! :openmouth:
Ik weet niet, maar als je dat krijgt en je gebruikt het. Dan merk je dat toch DIRECT.
Ik krijg hier 70 % Niet dat helemaal klopt natuurlijk, want die dealers gaan er van uit dat als ze inkopen het 100 % is voor ze het versnijden en die is natuurlijk op zn allerbest misschien 90 %
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die gasten in Vietnam hadden vlgns mij juist veel te goeie coke & pure (meth)amfetamine, daar val ik ook wel van om denk ik.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#19
acidboy zei:
"I was averaging 5 to 6 grams a day, I snorted 10 grams in 10 minutes once... I guess I had high tolerence"
Nog zo'n quote van George Jung :)
Klik om te vergroten...

jup

deze ook btw "money isn't real, it only looks that way"

on-topic = alles hangt af van kwaliteit en eigen lichaamsgewicht en tolerantie en thats it iemand die nog nooit coke heeft gedaan moet het ni proberen een gram coke van goeie kwaliteit op 1 uur te doen
W
Wappie7Lid
01-01-2024, 00:00
#20
WAUW, ik zal je wat vertellen.
Toen ik voor het eerst coke ging doen (70% puur) getest en versneden met lidocaine ofsoiets heb ik echt veel genomen. Had 2.3 gram en ben begonnen met hele kleine lijntjes uiteindelijk schat ik dat ik zo 0.8 over had misschien iets meer (voor mezelf) en heb daar 4 dikke lijnen van gemaakt en in 1x opgesnoven. Toen ik de 0.4 gram ophad was het wel leuk maar het viel mee was niet praterig (inmezelf gekeerd) voelde me wel licht euforisch hart ging wel kloppen ensow. Toen ik die 0.8 erbij had genomen leek het effect pas echt te komen. Een euforisch gevoel dat niet normaal was en werd praterig praten voelde net zo lekker als klaar komen niks aan overdreven misschien zelfs lekkerder. Ik was zo helder ik zou makkelijk met 5 mensen 5 gesprekken aan kunnen gaan en terwijl ik die gesprekken heb zou ik precies kunnen weten wat een huisdier in die tijd heeft gedaan haha. Maarja blijkbaar was dit dus op het nippertje van OD.
Gelukkig ben ik overal mee gestopt:P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."