Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine: overrated?

Cocaine: overrated?

58 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van de statistieken die ik mij herinnerde spoot slechts zo'n 10% van de heroïnegebruikers in Nederland, zou iets kunnen verschillen.

Maar verder lijkt me dat inderdaad een richtlijn voor verslaving, een exacte definitie zou ik er niet aan durven geven.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zal wel weer een vooroordeel/stereotype iets zijn, maar ik kom uit Utrecht, en toen ik opgroeide zag ik als ik op Hoog C atherijne kwam aardig wat heroine-verslaafden, en doordat ze er nou niet echt lekker gezond en fris uitzagen, eigenlijk schimmen van wat ze ooit moeten zijn geweest heeft dat me er wel van weerhouden om heroine op mn to-do list te hebben.
Zelfde met speed, in de jaren '90 kwam bij op de middelbare de gabber-scene op, en als ze aan de speed gingen zag je na een tijd echt wel dat ze een speedbekkie kregen, en eng mager.
My drug of choice is coke, en dat is het ook mede doordat ik weinig effect zie op iemand zn uiterlijk, behalve als ze aan de crack zitten dan :)
\\[/quote]

Ik heb het goedje een aantal keren gebruikt, en kennelijk was het goede shit alles in aanmerking genomen. Om kort te gaan; het was zo fantastisch dat ik het gevaarlijk vond om ermee verder te gaan, het was gewoon te goed en makkelijk en ik zag de bui al hangen. Met andere woorden, ik als verslavingsgevoelig persoon was het voor mij niet verstandig, maar ik begrijp goed dat anderen er dol op zijn, het is werkelijk een geweldige drug in alle facetten

:wave:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
zjimiz zei:
Ik heb het goedje een aantal keren gebruikt, en kennelijk was het goede shit alles in aanmerking genomen. Om kort te gaan; het was zo fantastisch dat ik het gevaarlijk vond om ermee verder te gaan, het was gewoon te goed en makkelijk en ik zag de bui al hangen. Met andere woorden, ik als verslavingsgevoelig persoon was het voor mij niet verstandig, maar ik begrijp goed dat anderen er dol op zijn, het is werkelijk een geweldige drug in alle facetten
Klik om te vergroten...
Zo te lezen heb jij een verstandige keus gemaakt. Immers, veel mensen beseffen dat ze binnen no-time er verslaafd aan kunnen raken en dat is juist wat coke zo "gevaarlijk" maakt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dat toch apart dan. Ik heb de afgelopen jaren 2x coke gebruikt. Verder nog nooit en ik vond het "handig" voor als je moe bent of al wat teut bent. Maar om nou te zeggen dat ik het "geweldig" vond? Ik sluit niet uit dat als vrienden het mee hebben en de situatie zo is, ik ook weer wat neem maar als je zou zeggen jij mag nooooit meer coke! Prima! Mij boeit het weinig. Daar aan tegen is mijn favo drug nog steeds xtc. En dat gebruik ik zomers een paar x op een festival. En dan na de zomer blijf ik in het begin trek en zin houden en dat is daarna ook gauw over en gebruik ik de hele winter niets. 1 a 2x heb ik een oud en nieuw party gehad en een x gebruikt. En ik ben wel verslavings gevoelig want ik ben geloof ik al 100x gestopt met roken en blowen. Al blow ik afgelopen jaar een stuk minder uit zichzelf. Maar coke is echt niet een ding voor mij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coke is wel echt een aparte qua werking vind ik persoonlijk. Ik vind het zwaar overrated en veels te duur voor wat je ervoor terug krijgt en toch gebruik ik het soms nog. Niet veel gelukkig, misschien zo'n 2 a 3 keer per jaar en ik sla het bijna wekelijks af. Maar een paar keer per jaar weet ik mij toch te verleiden en dan doe ik ook een avondje mee, het gekke is wel dat ik naarmate ik het vaker doe ook leuker lijk te gaan vinden. Helaas ben ik in mijn vriendengroep wel een van de weinige die het zo makkelijk af slaat, de rest zou nooit nee tegen een lijntje zeggen als ze het aangeboden krijgen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Helaas ben ik in mijn vriendengroep wel een van de weinige die het zo makkelijk af slaat.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen waarom je "helaas" zegt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Helaas ben ik in mijn vriendengroep wel een van de weinige die het zo makkelijk af slaat.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen waarom je "helaas" zegt?
Klik om te vergroten...
Omdat die vrienden regelmatig zeggen dat ze die avond geen coke willen doen, maar als het dan langs komt kunnen de meesten geen nee zeggen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
Psychedelibee zei:
Helaas ben ik in mijn vriendengroep wel een van de weinige die het zo makkelijk af slaat.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen waarom je "helaas" zegt?
Klik om te vergroten...
Omdat die vrienden regelmatig zeggen dat ze die avond geen coke willen doen, maar als het dan langs komt kunnen de meesten geen nee zeggen.
Klik om te vergroten...
Oké, ja, dat is dan wel jammer te noemen.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet ook wel een redelijk sterk karakter hebben om nee te zeggen tegen drugs als het voor je neus ligt :wink: Best begrijpelijk dus..

@Psychedelibee: Maar respect voor jou dat je zo'n sterk karakter hebt :wink:
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Maar een paar keer per jaar weet ik mij toch te verleiden en dan doe ik ook een avondje mee, het gekke is wel dat ik naarmate ik het vaker doe ook leuker lijk te gaan vinden.
Klik om te vergroten...

ik heb het maar 3 of 4 keer gebruikt maar kan snap wel wat je bedoelt. elke keer vond ik het overrated spul, maar de laatste keer was het toch wel leuk om die overrated shit te doen.

coke heb ik ook wel paar keer afgewezen, gewoon uit zelfbescherming, op dat moment had ik het best graag gewild maar ik wil me gewoon niet te veel aan dat goedje wagen..
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Wat hierboven gemeld word geldt ook voor mij. Na vaker gebruik ben ik het wel gaan waarderen en respecteren. Maar tis nog niet mijn favo en wordt het ook niet. Al is het enkel om om de prijs. Man man man, op dat gebied is het wel echt over reated.
Klik om te vergroten...
Mja ik zou ruzie zoeken hoor,
als cokejunk, ngram is ngram;
noemet geen gram als het 0.7 is
en heb het groteske lef niet,
te zeggen dat dat nog mooi gegeven is
dan zou ik tekeer gaan in die naar look ruikende
aftandse bmw en ratelen en op dat dashboard staan,
tot hij zegt,
jij rare blanke, jij altijd problemen maak!
jij moeilijk man
Maar ik mag je, jij merkt op , neemt geen spot!
enkel jij mij dit kunnen laten doen vriend,
ander had gaatje int hoofd
jij ziet de gaatjes in ons buiseness, wij vrienden
dan zo'n arabische handgroet,met borsttik
en dichtslaande portieren.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#12
:hushed:kwam dit uit de mond van @De Dunne in 2014 ?
OT tuurlijk is coke overrated , het is 1 grote grap alles errond verwikkeld,
een bewust persoon
(de dunne niet op jij want jij wist het hier en nu eigenlijk nog nbeetje toch?)
die alles weet over coke... nuja heb ncopy paste gezet van mijn rant
want had hier toen denk ik mijn beeld wel duidelijk geschetst in een true story;


En ik heb die 5 gr. ..er Door gesnoven op 24 uur ...ik had er niks aan geen bal.

Ja hartkloppingen ....:beatingheart:

ik dacht dood te gaan na die binge.:openmouth:

Dood aan een drug die je niet leuk vind. ..wat een zielig einde:sleepy:

Zelfs de verhalen waren slap en ontbraken het hoge vertelgehalte die pep heeft.

Maar ik kon niet stoppen!:thinking:

Men kan dus stellen dat het enige effect dat cocaïne op me heeft ...

Bijpakdrangen teweegbrengen die irrationeel zijn??????:rage:

Want het was zonder ik het echt leuk vond.:expressionless:

Ik zag er bijna een dealerscomplot in!!!!!:upsidedown:

een drug met als enige uitwerking meer pakken ...zonder doel .:smiley:

De perfecte loop om een junk gevangen te houden.:rage:

Ja daar zal de lokale Arabier met Duitse aso wagen wel garen bij spinnen.:rage:

Rotzooi ist men neus zat een week toe .:sneeze:

Het is in iemand zen aars of maag gesmokkeld.:smirk:

Er is bloedvergieten mee gemoeid .:cry:

Mensen nemen genoegen met grammetjes van 0.7 ...wtf:tilttearlaugh:

En zeggen dan ...we hebben veel gekregen:tearsofjoy:

....De elitaire prijzen ...het snobsfeertje.:angry:

Alles aan coke stinkt.:kots:

De gesprekken van verwaande cokeheads...:triumph:
.over hun zilveren lepel leventje :weary:
en hoe papa zen concurrenten versloeg via bedrijfsspionage:smirk:

Gemene neerkijkende grapjes zoals:

" Kan een werkman eigenlijk wel een tenniselleboog krijgen ?":flushed:

en!!!!

Coke op wallstreet en bij advocaten:thinking:

en in het congres:thinking:

. Het parlement...:thinking:

Nah denk dat de negatieve invloed van Coke op het wildgroeikapitalisme niet mag onderschat worden .:thinking:
:wink:


Edit: oh en de idioot korte duur !!!!!!:laughing:

Als party drug useless ..
.De wc dame immer glimlachend ja ..:grin:
.viva cocaïne op de binnendeuren van de toiletten kervend :rock:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
lysergic bink zei:
:hushed:kwam dit uit de mond van @De Dunne in 2014 ?
OT tuurlijk is coke overrated , het is 1 grote grap alles errond verwikkeld,
een bewust persoon
(de dunne niet op jij want jij wist het hier en nu eigenlijk nog nbeetje toch?)
die alles weet over coke... nuja heb ncopy paste gezet van mijn rant
want had hier toen denk ik mijn beeld wel duidelijk geschetst in een true story;


En ik heb die 5 gr. ..er Door gesnoven op 24 uur ...ik had er niks aan geen bal.

Ja hartkloppingen ....:beatingheart:

ik dacht dood te gaan na die binge.:openmouth:

Dood aan een drug die je niet leuk vind. ..wat een zielig einde:sleepy:

Zelfs de verhalen waren slap en ontbraken het hoge vertelgehalte die pep heeft.

Maar ik kon niet stoppen!:thinking:

Men kan dus stellen dat het enige effect dat cocaïne op me heeft ...

Bijpakdrangen teweegbrengen die irrationeel zijn??????:rage:

Want het was zonder ik het echt leuk vond.:expressionless:

Ik zag er bijna een dealerscomplot in!!!!!:upsidedown:

een drug met als enige uitwerking meer pakken ...zonder doel .:smiley:

De perfecte loop om een junk gevangen te houden.:rage:

Ja daar zal de lokale Arabier met Duitse aso wagen wel garen bij spinnen.:rage:

Rotzooi ist men neus zat een week toe .:sneeze:

Het is in iemand zen aars of maag gesmokkeld.:smirk:

Er is bloedvergieten mee gemoeid .:cry:

Mensen nemen genoegen met grammetjes van 0.7 ...wtf:tilttearlaugh:

En zeggen dan ...we hebben veel gekregen:tearsofjoy:

....De elitaire prijzen ...het snobsfeertje.:angry:

Alles aan coke stinkt.:kots:

De gesprekken van verwaande cokeheads...:triumph:
.over hun zilveren lepel leventje :weary:
en hoe papa zen concurrenten versloeg via bedrijfsspionage:smirk:

Gemene neerkijkende grapjes zoals:

" Kan een werkman eigenlijk wel een tenniselleboog krijgen ?":flushed:

en!!!!

Coke op wallstreet en bij advocaten:thinking:

en in het congres:thinking:

. Het parlement...:thinking:

Nah denk dat de negatieve invloed van Coke op het wildgroeikapitalisme niet mag onderschat worden .:thinking:
:wink:


Edit: oh en de idioot korte duur !!!!!!:laughing:

Als party drug useless ..
.De wc dame immer glimlachend ja ..:grin:
.viva cocaïne op de binnendeuren van de toiletten kervend :rock:
Klik om te vergroten...

Wat hierboven gemeld word geldt ook voor mij. Na vaker gebruik ben ik het wel gaan waarderen en respecteren. Maar tis nog niet mijn favo en wordt het ook niet. Al is het enkel om om de prijs. Man man man, op dat gebied is het wel echt over reated.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#14
Feit is voor mezelf dat ik het overrrated vind, maar toch grof geld geef aan Mn gebruik. Ik vind het mega zonde van het geld, maar het lukt me niet om Mn gebruik binnen de perken te houden. As we speek lig ik in de sofa bij mn vriendin, en is elke reden goed om snel een lijn te leggen, in de hoop dat ze snel slaapt, zodat ik alleen kan gaan kaakschaatsten. Uiterste zonde.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#15
krannatom zei:
Feit is voor mezelf dat ik het overrrated vind, maar toch grof geld geef aan Mn gebruik. Ik vind het mega zonde van het geld, maar het lukt me niet om Mn gebruik binnen de perken te houden. As we speek lig ik in de sofa bij mn vriendin, en is elke reden goed om snel een lijn te leggen, in de hoop dat ze snel slaapt, zodat ik alleen kan gaan kaakschaatsten. Uiterste zonde.
Klik om te vergroten...
Leuk van het inzicht erin die je hebt.
Niet leuk dat het je in de ban heeft.
idd zonde
3 posts boven je, spot on, zou je mantra moeten zijn.:sunglasses:
p
peter manLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik zou graag toch wat zaken uitzoeken met jullie ...
waarom worden mensen soms speedy op cocaine ?
waarom word iemand na 1 lijn cocaine angstig / schuldig / paranoia ?
wat is de voornaamste prettigste gevoel op coke ? Arrogant wezen of botergeil met meisjes overweg kunnen?
welke cuttingstoffen werken tegen elkaar op en welke methode is de beste in anno 2018 om coke te zuiveren ? doen ze dit niet op testcentras om de veiligheid ?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
tja Coke.

behalve de prijs vind ik het spul niet echt overrated mits je goeie hebt natuurlijk. mijn eerste ervaring was streetcoke, en dat vond ik dus 3 keer niks. pas later ben ik het gaan waarderen toen ik goeie kwaliteit in handen kreeg.

maar wat mij altijd enorm is opgevallen is het grote verschil in verslavingsgevoeligheid bij de gebruikers. ik ken echt mensen die vanaf de eerste snuif al verslaafd waren terwijl er bij mij geen enkele craving is na gebruik van Coke. ik gebruik het dan ook maar heel af en toe, nog minder dan eens per jaar, maar dan wel meteen anderhalve gram hele goeie. aan Coke kan ik gewoonweg niet verslaafd raken, ik prefereer toch andere drugs boven Coke zoals het veel langer werkende speed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
peter man zei:
ik zou graag toch wat zaken uitzoeken met jullie ...
waarom worden mensen soms speedy op cocaine ?
waarom word iemand na 1 lijn cocaine angstig / schuldig / paranoia ?
wat is de voornaamste prettigste gevoel op coke ? Arrogant wezen of botergeil met meisjes overweg kunnen?
welke cuttingstoffen werken tegen elkaar op en welke methode is de beste in anno 2018 om coke te zuiveren ? doen ze dit niet op testcentras om de veiligheid ?
Klik om te vergroten...

Start anders even een eigen topic met al je vragen. Is voor jezelf makkelijker en dan blijft het hier een beetje on-topic. Is wat duidelijker.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, benzo's vangen de come-down van stimulanten wel aardig op. :wink:
C
CaptainTripsLid
01-01-2024, 00:00
#20
hey,

eerste post op dit forum!

Ik wou het eigenlijk hebben over mijn eerste keer dat ik cocaïne heb gebruikt (onlangs).

Ik had de dag zelf van een dealer die ik niet echt goed kende 0.65g gekocht [modknip: geen prijzen noemen] hij zei dat het erg goede kwaliteit was (zeggen ze allemaal en ik besef nu ook dat ik veel te veel betaald heb).

eens thuis wou ik toch eens testen of het idd sterk spul was.. ik heb gehoord dat dit kon door gewoon eenbeetje van het spul te wrijven over je lippen. Heb ik dus gedaan. het was een chemische smaak en binnen de 5 minuten voelden mijn lippen volledig verdoofd aan, wijst dit op coke?

het zag er ook uit als een brokje en ik kon er duidelijk een paar glinsterende kristal-achtige deeltjes in zien, ookal waren die vrij klein en subtiel.

het enige effect dat ik had na het snuiven (heel de 0.65g waren uiteindelijk op die avond weg en steeds sneller en sneller) was dat ik mij eenbeetje opgewekt voelde en ik kon me precies wat meer focusen.. toen ik daarna wou gaan slapen lukte dat niet (nachtje doorgedaan)

mijn neus brande bij het eerste lijntje eenbeetje maar eenbeetje later voelde ik amper nog iets van pijn of brandend gevoel omdat mijn neusgaten gewoon verdoofd waren

zijn dit echt de enige effecten van coke? had ik misschien slechte kwaliteit? of is het omdat ik het thuis gedaan heb en niet op een feest ofzo?

als iemand nog tips heeft ook om goede coke te kunnen herkennen zijn deze altijd welkom

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."