Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdown en paranoide gevoel na coke gebruik,

down en paranoide gevoel na coke gebruik,

22 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een halve gram schone droge pep is ook veel te veel voor iemand die geen flinke tolerantie heeft opgebouwd. dat is meer wat je als verslaafde in een etmaal gebruikt als je ook nog 5 uur slaapt.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vrij normaal dat je je een weekje KUT voelt na coke........ onrustig... en down
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mwa er staat niet "Als ze zich kut voelen willen ze meer", maar er staat eerder "een sterkere high kan sneller leiden tot vaker en/of meer doseren". Eigenlijk kan ik me daar wel iets bij voorstellen, ik neem liever een lijntje pep dan een tros druiven. Tot het omslagpunt, natuurlijk. :')

Veel plezier in ieder geval!
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#4
mikoz zei:
Psychedelibee zei:
Waarom gebruik je nog coke als je er eerder mee gestopt was omdat je hoofd er niet goed tegen kon? En als je dan toch coke wilt gebruiken raad ik je aan dit niet in combinatie met alcohol te doen. Coke en alcohol vormt in je lever cocaethyleen wat extra belastend voor je hart is. Op die manier is het 1+1=3
Klik om te vergroten...

En daarbij is coke op zichzelf al heel zwaar voor je hart. Vanaf gebruik tot zo'n 24 uur later heb je zelfs iets van 20 keer zoveel kans op een hartinfarct! :openmouth:
Klik om te vergroten...

Alsof 10 kilometer renne goed voor je hart is??
Het is maar net hoe getraind je bent voordat je coke begint.. of je 20x meer risico loopt

Het is echt ULTRA dom om een upper te gebruiken als je een conditie hebt van 0

Coke met alcohol kan op zich mee vallen.......... soms gaat je hartslag van 80 naar 100 ofso... het wordt eerder gevaarlijk als je lam bent en niet weet waar je mee bezig bent of kapot moe
Daarnaast speelt omgevingstemperatuur nog een grote rol

Risico hou je natuurlijk altijd met drugs, er was een jongen die de eerste keer al knock out ging en bijna dood was.... paar lijntjes coke....
Z
ZehnmenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik nu z'n 2 á 3 jaar harddrugs en ben nu sinds een maand coke/pep gaan proberen. Echter ben ik erachter gekomen dat het gebruik van coke/pep heel verslavend werkt en dat je maar al te graag een snuif bij wil nemen zodra je het even voelt afnemen. Als ik dan ook een avond gebruik ga ik helemaal los en blijf ik maar snuiven. Afgelopen weekend heb ik zaterdag/zondag gesnoven en zondag nacht amper geslapen. Het is nu woensdag en ik heb nog steeds een heel erg down gevoel, ik kan me ook niet focussen op m'n werk wat mij weer sterk het gevoel geeft om het niet meer te gebruiken. Heeft iemand tips hoe je deze dagen het beste doorkomt en helpt het wellicht om af en toe een pilletje ritalin te gebruiken om jezelf weer een beetje op focus zien te krijgen?

Greetz.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik 1x 500mg pep doe ben ik meteen 7 dagen helemaal verrot met 12 uur per dag slaap.
De reden dat ik het al 5 jaar niet heb aangeraakt.

niet gek dat je van pep je iig een paar dagen ECHT naar de klote bent, veel harder dan van bijv coke
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het zou helpen om gewoon gezond te eten en proberen een ritme aan te houden. Op dezelfde tijden naar bed en de zelfde tijden uit bed, ook al kan je dan nog niet slapen ga gewoon liggen beetje lezen is prima maar ga geen film zitten kijken of zo.

En ja Ritalin zou wellicht helpen maar moet je dat willen. Je moet gewoon even op de blaren zitten. Voor niks gaat de zon op dit geld ook voor pep. Jij kiest er voor om door te halen op pep ja dan moet je lichaam en geest daar weer van herstellen. En helaas gaat dat niet 1 op 1 je moet meer inhalen dan dat je hebt doorgehaald.

En je hersenen hebben een optater gehad ook daar is de chemie uit balans. Met gezond eten, sporten en voldoende rust versnel je dat proces. Maar keep it natural dude. Ga niet proberen te herstellen met meer middelen.

Zehnmen zei:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik nu z'n 2 á 3 jaar harddrugs en ben nu sinds een maand coke/pep gaan proberen. Echter ben ik erachter gekomen dat het gebruik van coke/pep heel verslavend werkt en dat je maar al te graag een snuif bij wil nemen zodra je het even voelt afnemen. Als ik dan ook een avond gebruik ga ik helemaal los en blijf ik maar snuiven. Afgelopen weekend heb ik zaterdag/zondag gesnoven en zondag nacht amper geslapen. Het is nu woensdag en ik heb nog steeds een heel erg down gevoel, ik kan me ook niet focussen op m'n werk wat mij weer sterk het gevoel geeft om het niet meer te gebruiken. Heeft iemand tips hoe je deze dagen het beste doorkomt en helpt het wellicht om af en toe een pilletje ritalin te gebruiken om jezelf weer een beetje op focus zien te krijgen?

Greetz.
Klik om te vergroten...
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel erg recent nog meegemaakt.

Op een feestje geen alcohol gedronken maar wel (verdeeld over de hele avond) een paar lijntjes gelegd. Niet teveel, niet te weinig. Geen idee hoeveel, ik had denk ik een halve gram op zak en het was niet volledig leeg aan het einde van de avond.

Viel dus best mee qua hoeveelheid en ook met niets gecombineerd buiten cola.

Begonnen ergens rond 21u en tegen een uur of drie kwam een maat me halen om ergens anders naartoe te gaan. Ik wist niet wat me overkwam maar vanaf het moment ik in de auto zat was ik ongelofelijk down en had een gevoel dat ik niet kon beschrijven buiten dat het erg kut was. Ik heb hem gevraagd me gewoon naar huis te brengen.

Ik heb hiervoor al drie avonden op coke gedaan maar dit had ik nog nooit, het was wel de eerste keer dat ik er geen alcohol bij dronk. Niet dat ik mensen wil aanraden te drinken bij hun coke-gebruik maar misschien had er iets mee te maken?
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Attimo zei:
Heel erg recent nog meegemaakt.

Op een feestje geen alcohol gedronken maar wel (verdeeld over de hele avond) een paar lijntjes gelegd. Niet teveel, niet te weinig. Geen idee hoeveel, ik had denk ik een halve gram op zak en het was niet volledig leeg aan het einde van de avond.

Viel dus best mee qua hoeveelheid en ook met niets gecombineerd buiten cola.

Begonnen ergens rond 21u en tegen een uur of drie kwam een maat me halen om ergens anders naartoe te gaan. Ik wist niet wat me overkwam maar vanaf het moment ik in de auto zat was ik ongelofelijk down en had een gevoel dat ik niet kon beschrijven buiten dat het erg kut was. Ik heb hem gevraagd me gewoon naar huis te brengen.

Ik heb hiervoor al drie avonden op coke gedaan maar dit had ik nog nooit, het was wel de eerste keer dat ik er geen alcohol bij dronk. Niet dat ik mensen wil aanraden te drinken bij hun coke-gebruik maar misschien had er iets mee te maken?
Klik om te vergroten...

Ik heb er soms extreem veel last van als de coke is versneden met bepaalde producten.
Ik heb dit ook veel op andere forums gelezen
Wellicht doen ze dit zodat je eerder geneigd bent bij te blijven pakken.. Dit verschikkelijke ik wil dood gevoel duurt 2 uur daarna voel jeje opeens weer normaal.

Dit wil niet zeggen dat de coke slecht is maar het kan veeel beter
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Attimo zei:
Heel erg recent nog meegemaakt.

Op een feestje geen alcohol gedronken maar wel (verdeeld over de hele avond) een paar lijntjes gelegd. Niet teveel, niet te weinig. Geen idee hoeveel, ik had denk ik een halve gram op zak en het was niet volledig leeg aan het einde van de avond.

Viel dus best mee qua hoeveelheid en ook met niets gecombineerd buiten cola.

Begonnen ergens rond 21u en tegen een uur of drie kwam een maat me halen om ergens anders naartoe te gaan. Ik wist niet wat me overkwam maar vanaf het moment ik in de auto zat was ik ongelofelijk down en had een gevoel dat ik niet kon beschrijven buiten dat het erg kut was. Ik heb hem gevraagd me gewoon naar huis te brengen.

Ik heb hiervoor al drie avonden op coke gedaan maar dit had ik nog nooit, het was wel de eerste keer dat ik er geen alcohol bij dronk. Niet dat ik mensen wil aanraden te drinken bij hun coke-gebruik maar misschien had er iets mee te maken?
Klik om te vergroten...
Mijn gok zou eerder zijn dat het komt omdat je de hele(?) avond cola gedronken hebt, cafeïne is een niet zo onschuldige stimulant als deze gecombineerd wordt. Drie standaardglazen (Coca-)cola bevatten ongeveer evenveel cafeïne als een gemiddelde kop (filter)koffie.* En als ik van mijzelf uitga, dan gaan er op een avond zonder alcohol normaal flink wat glazen cola doorheen. :P
* Zie: http://www.cocacolanederland.nl/Ingredi ... feine.aspx

Het lijkt mij een beter advies om er geen cafeïne houdende dranken bij te gaan drinken. :)


Paar stukjes uit twee onderzoeken:
Uit Caffeine provokes adverse interactions with 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, ‘ecstasy’) and related psychostimulants: mechanisms and mediators:
Taken as a whole, these studies suggest that caffeine can augment the reinforcing, motor stimulant arousing and subjective effects of dopaminergic drugs of abuse, with implications for human drug users.
Klik om te vergroten...
Een stukje uit de conclusie van hetzelfde onderzoek.
While the need for further research is evident, it is likely that concomitant consumption of caffeine with other stimulant drugs such as cocaine, d-amphetamine or MDMA can profoundly alter the drug response and drug-taking experience. In this regard, in cases of severe acute toxicity in particular, routine measurement of plasma caffeine concentrations in human drug users following hospital admission would help to more fully elucidate the potential of caffeine to initiate a severe reaction to other psychostimulant drugs of abuse. Experimental laboratory studies are needed to determine whether the ability of caffeine to influence the toxicity of MDMA generalizes to other amphetamine derivatives such as methamphetamine.
Klik om te vergroten...

Uit Behavioral interaction between cocaine and caffeine: a drug discrimination analysis in rats:
However, caffeine's effects upon the rate-altering effects of cocaine resulted in a biphasic interaction pattern. With low doses of cocaine in combination with various doses of caffeine, the interaction for rate reduction is best categorized as "supra-additive," in contrast, increasing either the cocaine dose or caffeine dose could change the interaction to simple additivity and/or infra-additivity.
Klik om te vergroten...
Hierin staat dat (in ratten die getraind zijn op het herkennen van cocaïne-effecten), met een lage dosering cocaïne en verschillende doseringen cafeïne het effect niet "additief"(alsin 1+1=2), maar zogeheten "supra-additief", dat komt overeen met 1+1=5.
Natuurlijk kunnen we dit niet direct vertalen van ratten naar mensen, maar het geeft wel aan dat cafeïne best de aanleiding geweest kan zijn van je ervaring, in plaats van het niet drinken van alcohol.

Je bent trouwens niet de eerste die merkt dat die stoffen niet altijd even goed samen gaan. :)
https://drugs-forum.com/forum/showthrea ... stcount=35

Zie hier een iets minder 'technisch' artikel over hetzelfde fenomeen.
https://www.sciencenews.org/blog/scicur ... tive-boost?
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aha, vind ik wel interessant. Ja ik heb idd erg veel cola gedronken de hele avond door. Nog iets van die avond: kramp in mijn linkerkuit. Uit een ander topic blijkt dat dit ook met coke te maken kan hebben, ik vraag me af of de cafeïne daar iets mee te maken kon hebben.

Maar het was echt een bijzonder kutgevoel. Toen ik thuis kwam, moest ik echt tegen mezelf zeggen "het komt wel goed, het is de sos, ga gewoon in je bed liggen en het komt wel goed..."

Als de redenering erachter is "als ze zich kut voelen gaan ze meer willen", dan moet ik hen teleurstellen want ik had toen echt geen zin om nog verder te feesten en dus ook geen zin om nog meer te gebruiken. Lijkt me een vrij achterlijke redenering, al kan het natuurlijk wel. Als ik me tiptop gevoeld had, dan was er waarschijnlijk een stukje meer door m'n neus gevlogen.

Heb toen amper geslapen maar na een tijdje was het idd voorbij.

Vanavond is het weer van dat maar het zal gecombineerd worden met alcohol deze keer.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#12
In welke mate is de oorzaak van dit down gevoel te vergelijken met de xtc dip ? Ik weet dat xtc net name de serotonine verbruikt.
Ik heb na een avond coke gebruik (halve gram) de dagen erna meer last van een down gevoel dan van een avondje xtc.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eén keer een kramp in m'n kuit gehad weer afgelopen weekend, wtf...

Voor de rest, topavondje. Ik kwam op het feestje toe na een joint en een paar biertjes en had er op dat moment niet echt veel zin in. Lijntje gelegd en we waren vertrokken. De hele avond door met alcohol gecombineerd en heb van het down gevoel van de vorige keer geen sikkepit gemerkt.

Wakker geworden bij een maat thuis en dan nog een hele dag lekker op het gemak uitgekaterd.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
das ook zonde van je dag.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
Een halve gram schone droge pep is ook veel te veel voor iemand die geen flinke tolerantie heeft opgebouwd. dat is meer wat je als verslaafde in een etmaal gebruikt als je ook nog 5 uur slaapt.
Klik om te vergroten...

Verklaart mijn brakke week na afgelopen koningsnacht hahahah... Geen pep meer voor mij
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt wel voor het ophalen van dit topic uit 2015
l
lp1992Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor t eerst sinds 7 maanden met de kermis van t weekend weer eens coke gebruikt,
Was hier mee gestopt omdat me kop er niet zo goed tegen kan, Nu heb ik saterdag en zondag nacht coke gebruikt in combi met veel drank. was overigens geen grote hoeveelheid coke, Nu enorm spijt van want voel me egt gigantisch kut, zelf 3 dagen erna nog, voel me down kan me nergens op concentreren, ben onrustig en heb t gevoel dat alles een beetje langs me heen gaat,

Iemand ervaring hier mee of tips wat ik hier tegen kan doen?
x
xStuiterbalLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cocaine heeft invloed op de afgifte van bepaalde stofjes (Neurotransmitters) in de hersenen. Deze stofjes zorgen voor de overdracht van prikkels van de ene zenuw naar de andere zenuw. Deze stofjes zijn oa. Dopamine.

Door het gebruik vam Cocaine raakt je dopamine voorraad uitgeput. Dit stofje zorgt ervoor dat jij je opgewekt/vrolijk voelt. Die 'depressie' kan afhangen van hoeveel en hoe vaak je gebruikt en kan varieren van een down-gevoel naar zware depressie.

Jij geeft aan al zeven maanden niet gebruikt te hebben, dus kan het ook zijn dat jouw lichaam slecht op de drugs reageert. Je zenuwen hebben nu gewoon tijd nodig om te herstellen en je dopamine en serotine systeem moet weer worden aangevuld. Je hebt hier wel speciale tabletten voor, zoals 5-htp- maar ben hier zelf niet zo'n voorstander van, omdat ik daar een gebruiksaanwijzing bij zit.

Ongeveer 50% van de coke-gebruikers hebben last van de zelfde symptomen. Dit houdt meestal 24-48 uur na. Waar jij nu laat van hebt is een dubbele kater. (Alcohol & Cocaine) Juist omdat jij je nu zo voelt is Cocaine sterk-verslavend. Gebruikers zijn sneller geneigd om meer te pakken, om dit nare gevoel tegen te gaan.

In jou geval is het misschien een beter idee om gewoon te stoppen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Coke heeft amper effect op serotonine, dus 5-htp slikken is nogal nutteloos. Coke werkt hoofdzakelijk op dopamine en noradrenaline. Zoals je 5-htp kunt slikken voor serotonine, zo kun je tyrosine slikken voor dopamine en noradrenaline. Maar het best helpt het gewoon om een goed slaap ritme aan te houden, gezond te eten en te sporten.

Waarom gebruik je nog coke als je er eerder mee gestopt was omdat je hoofd er niet goed tegen kon? En als je dan toch coke wilt gebruiken raad ik je aan dit niet in combinatie met alcohol te doen. Coke en alcohol vormt in je lever cocaethyleen wat extra belastend voor je hart is. Op die manier is het 1+1=3
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Waarom gebruik je nog coke als je er eerder mee gestopt was omdat je hoofd er niet goed tegen kon? En als je dan toch coke wilt gebruiken raad ik je aan dit niet in combinatie met alcohol te doen. Coke en alcohol vormt in je lever cocaethyleen wat extra belastend voor je hart is. Op die manier is het 1+1=3
Klik om te vergroten...

En daarbij is coke op zichzelf al heel zwaar voor je hart. Vanaf gebruik tot zo'n 24 uur later heb je zelfs iets van 20 keer zoveel kans op een hartinfarct! :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."