#1
Een halve gram schone droge pep is ook veel te veel voor iemand die geen flinke tolerantie heeft opgebouwd. dat is meer wat je als verslaafde in een etmaal gebruikt als je ook nog 5 uur slaapt.
mikoz zei:Psychedelibee zei:Waarom gebruik je nog coke als je er eerder mee gestopt was omdat je hoofd er niet goed tegen kon? En als je dan toch coke wilt gebruiken raad ik je aan dit niet in combinatie met alcohol te doen. Coke en alcohol vormt in je lever cocaethyleen wat extra belastend voor je hart is. Op die manier is het 1+1=3
En daarbij is coke op zichzelf al heel zwaar voor je hart. Vanaf gebruik tot zo'n 24 uur later heb je zelfs iets van 20 keer zoveel kans op een hartinfarct!![]()
Zehnmen zei:Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik nu z'n 2 á 3 jaar harddrugs en ben nu sinds een maand coke/pep gaan proberen. Echter ben ik erachter gekomen dat het gebruik van coke/pep heel verslavend werkt en dat je maar al te graag een snuif bij wil nemen zodra je het even voelt afnemen. Als ik dan ook een avond gebruik ga ik helemaal los en blijf ik maar snuiven. Afgelopen weekend heb ik zaterdag/zondag gesnoven en zondag nacht amper geslapen. Het is nu woensdag en ik heb nog steeds een heel erg down gevoel, ik kan me ook niet focussen op m'n werk wat mij weer sterk het gevoel geeft om het niet meer te gebruiken. Heeft iemand tips hoe je deze dagen het beste doorkomt en helpt het wellicht om af en toe een pilletje ritalin te gebruiken om jezelf weer een beetje op focus zien te krijgen?
Greetz.
Attimo zei:Heel erg recent nog meegemaakt.
Op een feestje geen alcohol gedronken maar wel (verdeeld over de hele avond) een paar lijntjes gelegd. Niet teveel, niet te weinig. Geen idee hoeveel, ik had denk ik een halve gram op zak en het was niet volledig leeg aan het einde van de avond.
Viel dus best mee qua hoeveelheid en ook met niets gecombineerd buiten cola.
Begonnen ergens rond 21u en tegen een uur of drie kwam een maat me halen om ergens anders naartoe te gaan. Ik wist niet wat me overkwam maar vanaf het moment ik in de auto zat was ik ongelofelijk down en had een gevoel dat ik niet kon beschrijven buiten dat het erg kut was. Ik heb hem gevraagd me gewoon naar huis te brengen.
Ik heb hiervoor al drie avonden op coke gedaan maar dit had ik nog nooit, het was wel de eerste keer dat ik er geen alcohol bij dronk. Niet dat ik mensen wil aanraden te drinken bij hun coke-gebruik maar misschien had er iets mee te maken?
Mijn gok zou eerder zijn dat het komt omdat je de hele(?) avond cola gedronken hebt, cafeïne is een niet zo onschuldige stimulant als deze gecombineerd wordt. Drie standaardglazen (Coca-)cola bevatten ongeveer evenveel cafeïne als een gemiddelde kop (filter)koffie.* En als ik van mijzelf uitga, dan gaan er op een avond zonder alcohol normaal flink wat glazen cola doorheen. :PAttimo zei:Heel erg recent nog meegemaakt.
Op een feestje geen alcohol gedronken maar wel (verdeeld over de hele avond) een paar lijntjes gelegd. Niet teveel, niet te weinig. Geen idee hoeveel, ik had denk ik een halve gram op zak en het was niet volledig leeg aan het einde van de avond.
Viel dus best mee qua hoeveelheid en ook met niets gecombineerd buiten cola.
Begonnen ergens rond 21u en tegen een uur of drie kwam een maat me halen om ergens anders naartoe te gaan. Ik wist niet wat me overkwam maar vanaf het moment ik in de auto zat was ik ongelofelijk down en had een gevoel dat ik niet kon beschrijven buiten dat het erg kut was. Ik heb hem gevraagd me gewoon naar huis te brengen.
Ik heb hiervoor al drie avonden op coke gedaan maar dit had ik nog nooit, het was wel de eerste keer dat ik er geen alcohol bij dronk. Niet dat ik mensen wil aanraden te drinken bij hun coke-gebruik maar misschien had er iets mee te maken?
Een stukje uit de conclusie van hetzelfde onderzoek.Taken as a whole, these studies suggest that caffeine can augment the reinforcing, motor stimulant arousing and subjective effects of dopaminergic drugs of abuse, with implications for human drug users.
While the need for further research is evident, it is likely that concomitant consumption of caffeine with other stimulant drugs such as cocaine, d-amphetamine or MDMA can profoundly alter the drug response and drug-taking experience. In this regard, in cases of severe acute toxicity in particular, routine measurement of plasma caffeine concentrations in human drug users following hospital admission would help to more fully elucidate the potential of caffeine to initiate a severe reaction to other psychostimulant drugs of abuse. Experimental laboratory studies are needed to determine whether the ability of caffeine to influence the toxicity of MDMA generalizes to other amphetamine derivatives such as methamphetamine.
Hierin staat dat (in ratten die getraind zijn op het herkennen van cocaïne-effecten), met een lage dosering cocaïne en verschillende doseringen cafeïne het effect niet "additief"(alsin 1+1=2), maar zogeheten "supra-additief", dat komt overeen met 1+1=5.However, caffeine's effects upon the rate-altering effects of cocaine resulted in a biphasic interaction pattern. With low doses of cocaine in combination with various doses of caffeine, the interaction for rate reduction is best categorized as "supra-additive," in contrast, increasing either the cocaine dose or caffeine dose could change the interaction to simple additivity and/or infra-additivity.
Een halve gram schone droge pep is ook veel te veel voor iemand die geen flinke tolerantie heeft opgebouwd. dat is meer wat je als verslaafde in een etmaal gebruikt als je ook nog 5 uur slaapt.
Psychedelibee zei:Waarom gebruik je nog coke als je er eerder mee gestopt was omdat je hoofd er niet goed tegen kon? En als je dan toch coke wilt gebruiken raad ik je aan dit niet in combinatie met alcohol te doen. Coke en alcohol vormt in je lever cocaethyleen wat extra belastend voor je hart is. Op die manier is het 1+1=3
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."