Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBasen

Basen

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DreamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik ben nieuw hier op dit forum, en vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die basen.

grtn
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Amateurtje volgens mij ook. Voor de rest wordt hier niet zo veel gebased dacht ik. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en vind het ook niet echt aanlokkelijk om te doen.

Als ik mag vragen, wat is het effect precies?

Het vooroordeel is altijd dat alleen junks basen en dat het erg verslavend is. Maar ik weet niet of dat klopt..
D
DreamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

het geeft een geweldig zal flash, mocht iets langer duren, dat wel.

Alleen junks?
Weet je ik zie mezelf toch niet echt een junk, ga elke dag werken, zonder dat er gedurende de werkdag ook maar 1keer het gevoel komt , van nu moet ik het hebben,
Als ik het doe is het ‘s avonds en in het weekend .
En dat ook niet altijd .

ik vind het wel leuk , maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken of dat die het wil proberen,

grtz
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Als ik mag vragen, wat is het effect precies?

Het vooroordeel is altijd dat alleen junks basen en dat het erg verslavend is. Maar ik weet niet of dat klopt.
Klik om te vergroten...
Een rush die me niet kan bekoren van 10/15 seconden als je de rook uitblaast.
Voor mij lijkt het op een gevoel van onrust en teruggetrokkenheid , en na die paar seconden denk ik , was dit het nou ??

Ik heb denkik een 10tal keer een grammetje gebased in 10/12 jaar tijd.
Ik vind het ook hellemaal niet verslavend , maar vrienden van mij blijkbaar wel.
Middelen verslaving is nog altijd persoonsgebonden imo.
Zo vind ik nicotine bvb voor mij meer verslavend dan basecoke (of snuifcoke , dat gevoel haat ik echt.)
D
DreamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
De flas is echt wel geweldig hè 😜
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
@Amateurtje volgens mij ook. Voor de rest wordt hier niet zo veel gebased dacht ik. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en vind het ook niet echt aanlokkelijk om te doen.

Als ik mag vragen, wat is het effect precies?

Het vooroordeel is altijd dat alleen junks basen en dat het erg verslavend is. Maar ik weet niet of dat klopt..
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geleden weleens gebased, maar vind nasaal gebruik veel chiller.

Bij basen krijg je een erg korte (minuutje max.) en sterke high / euforie, maar daarna komt, logischerwijs, de keiharde landing en crash.

Ik kan er heel goed bij dat veel gebruikers basecoke als 1 vd. verslavendste drugs die er zijn beschouwen. Is geen vooroordeel of fabeltje.

Mijn tip, als je het ooit eens wil proberen: maak vooraf de keiharde afspraak met jezelf dat je na de crash geen extra hit neemt. En je daar dan ook aan houden, hoe verleidelijk het ook is op het moment zelf. Want eens je je laat vangen aan het bijroken om de crash op te vangen, ben je verloren.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou nog wel een keer willen basen, puur voor de ervaring.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buu zei:
Ik zou nog wel een keer willen basen, puur voor de ervaring.
Klik om te vergroten...
Puur voor de ervaring kan je dat zeker eens doen ja.

Veel mensen plaatsen basecoke in hetzelfde rijtje met heroïne, crystal meth, etc. Dat vind ik nou wel wat overdreven, maar besef dus wel dat het erg verslavend spul is en dat het geen drug is om ff tussendoor mee te experimenteren.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neej nooit gedaan. Zou het ook niet direct willen doen. Niet zo'n fan van roken in het algemeen. Ook zeer zelden weed ofzo, gevoel van rook op m'n longen vindt ik niet zo chill.

Daarbuiten is snuiven toch ook gewoon veel leuker en cooler? :wink:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
heyol zei:
cooler
Klik om te vergroten...
Leuke reden om drugs te nemen.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Leuke reden om drugs te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja eigenlijk echt wel, wat is jouw reden dan? Beter af en toe drugs nemen omdat je het cool of leuk vindt ipv omdat het voor een verslaving is.
Waarom zou iemand trouwens drugs nemen als die het niet cool vindt? Dan doe je het toch gewoon niet? Lol
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dreamer zei:
Hey,

het geeft een geweldig zal flash, mocht iets langer duren, dat wel.

Alleen junks?
Weet je ik zie mezelf toch niet echt een junk, ga elke dag werken, zonder dat er gedurende de werkdag ook maar 1keer het gevoel komt , van nu moet ik het hebben,
Als ik het doe is het ‘s avonds en in het weekend .
En dat ook niet altijd .

ik vind het wel leuk , maar dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken of dat die het wil proberen,

grtz
Klik om te vergroten...
Het woord flash heb ik vaker voorbij zien komen. Dat is hetzelfde als een rush?
Ik zie jou ook niet als een junk maar basecoke roept die connectie in mij ook op. Zal ongetwijfeld ook door de media komen.
inner_search zei:
Een rush die me niet kan bekoren van 10/15 seconden als je de rook uitblaast.
Voor mij lijkt het op een gevoel van onrust en teruggetrokkenheid , en na die paar seconden denk ik , was dit het nou ??

Ik heb denkik een 10tal keer een grammetje gebased in 10/12 jaar tijd.
Ik vind het ook hellemaal niet verslavend , maar vrienden van mij blijkbaar wel.
Middelen verslaving is nog altijd persoonsgebonden imo.
Zo vind ik nicotine bvb voor mij meer verslavend dan basecoke (of snuifcoke , dat gevoel haat ik echt.)
Klik om te vergroten...
Een hele korte rush dus? Wel intenser dan met snuiven?
Verslaving is inderdaad heel erg persoonsgebonden. Met alcohol, coke en speed geen problemen gehad maar 3-mmc daarentegen..
Ook nicotine geen last van. Er ligt hier nu al 2 weken een pakje peuken waar ik er 2 van gebruik per week om een joint te draaien.
AphexTwin zei:
Ik heb jaren geleden weleens gebased, maar vind nasaal gebruik veel chiller.

Bij basen krijg je een erg korte (minuutje max.) en sterke high / euforie, maar daarna komt, logischerwijs, de keiharde landing en crash.

Ik kan er heel goed bij dat veel gebruikers basecoke als 1 vd. verslavendste drugs die er zijn beschouwen. Is geen vooroordeel of fabeltje.

Mijn tip, als je het ooit eens wil proberen: maak vooraf de keiharde afspraak met jezelf dat je na de crash geen extra hit neemt. En je daar dan ook aan houden, hoe verleidelijk het ook is op het moment zelf. Want eens je je laat vangen aan het bijroken om de crash op te vangen, ben je verloren.
Klik om te vergroten...
Na 1 minuut al een crash. Klinkt als chasing the high op het moeilijkste niveau..
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
AphexTwin zei:
Puur voor de ervaring kan je dat zeker eens doen ja.

Veel mensen plaatsen basecoke in hetzelfde rijtje met heroïne, crystal meth, etc. Dat vind ik nou wel wat overdreven, maar besef dus wel dat het erg verslavend spul is en dat het geen drug is om ff tussendoor mee te experimenteren.
Klik om te vergroten...
Crystal meth denk ik hetzelfde over. Zou ik ook wel eens willen Chinezen voor de ervaring.Ik zou het dan wel willen doen in een gecontroleerde setting, zoals een meet ofzo.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Na 1 minuut al een crash. Klinkt als chasing the high op het moeilijkste niveau..
Klik om te vergroten...
Laat ons zeggen dat het erg kortwerkend spul is. Eigen ervaringen en die van vrienden variëren v. paar minuutjes tot een kwartiertje ongeveer.
Mja, rush, flash ... ik vind het nog het beste te vergelijken met pure extase.
Ik heb enkel ervaring met het basen v. Peru coke, die zou het fijnst zijn om te basen. Maar heb dus geen vergelijkingsmateriaal.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik deed coke de eerste keer 10 jaar geleden maar basen zou ik nooit willen. Waarom zou je iets doen waar zo voor werd gewaarschuwd in de jaren 80 (kijk op youtube spotje clint eastwood crack) in de USA. Daar ging iedereen uiteindelijk aan kapot.. coke basen en heroine (voorbeeld detroit city).

Snuiven is al risky genoeg imo, kom je eerder mee weg
W
WillemwietLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dreamer zei:
Hallo ik ben nieuw hier op dit forum, en vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die basen.

grtn
Klik om te vergroten...
Jaa zoek aleen nog de beste manier om de lucht tegen te gaan rook op zolder me ouder 1 verdieping eronder roken bij de niet dus een goeie neus hoe kan k dit best aanpakken me vader heeft t vorige x gemerkt kwam ermee weg omdat k zij dat t n joint was had straf voor t roken boven maar er moet tog een manier zijn zodat k kan basen zonder zn lucht en hoelang blijft de geur in me kamer hangen? Want zelf merk je dat niet als je rookt maar 1 gr verder is t best wel blauw en voor mijn gevoel ook een beste geur heeft iemand tipss
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Willemwiet zei:
Jaa zoek aleen nog de beste manier om de lucht tegen te gaan rook op zolder me ouder 1 verdieping eronder roken bij de niet dus een goeie neus hoe kan k dit best aanpakken me vader heeft t vorige x gemerkt kwam ermee weg omdat k zij dat t n joint was had straf voor t roken boven maar er moet tog een manier zijn zodat k kan basen zonder zn lucht en hoelang blijft de geur in me kamer hangen? Want zelf merk je dat niet als je rookt maar 1 gr verder is t best wel blauw en voor mijn gevoel ook een beste geur heeft iemand tipss
Klik om te vergroten...
Buiten op straat basen. Doos mee en je hebt je leven voor elkaar!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Willemwiet zei:
Jaa zoek aleen nog de beste manier om de lucht tegen te gaan rook op zolder me ouder 1 verdieping eronder roken bij de niet dus een goeie neus hoe kan k dit best aanpakken me vader heeft t vorige x gemerkt kwam ermee weg omdat k zij dat t n joint was had straf voor t roken boven maar er moet tog een manier zijn zodat k kan basen zonder zn lucht en hoelang blijft de geur in me kamer hangen? Want zelf merk je dat niet als je rookt maar 1 gr verder is t best wel blauw en voor mijn gevoel ook een beste geur heeft iemand tipss
Klik om te vergroten...
Je woont nog thuis bij je ouders en ben nu al aan het basen?
D
DoffertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Willemwiet zei:
Jaa zoek aleen nog de beste manier om de lucht tegen te gaan rook op zolder me ouder 1 verdieping eronder roken bij de niet dus een goeie neus hoe kan k dit best aanpakken me vader heeft t vorige x gemerkt kwam ermee weg omdat k zij dat t n joint was had straf voor t roken boven maar er moet tog een manier zijn zodat k kan basen zonder zn lucht en hoelang blijft de geur in me kamer hangen? Want zelf merk je dat niet als je rookt maar 1 gr verder is t best wel blauw en voor mijn gevoel ook een beste geur heeft iemand tipss
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij andere problemen dan de geur die je niet wegkrijgt. Ik zou jezelf even goed in de spiegel bekijken zonder bord voor je kop. De richting die je zo opgaat is er geen waar je heen wilt.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
die woont ook nog bij z'n " Vader " thuis..

1607676747406.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."