#1
Hoeveel heb je genomen?
Echt niet veel, een klein beetje op mijn hand, wel voldoende om het effect te voelenHoeveel heb je genomen?
Ja true… ik was even in paniek… ik hoop gewoon echt dat als ik drink en iemand stelt het me nog eens voor mijn domme kop niet denkt van ‘jaa super waarom niet’. Ik vertrouw mezelf even niet meerNu heb je nog de kans om nee te zeggen en een verslaving te verkomen.
Dit gevoel kan misschien even hangen maar nu sterk zijn en het niet meer nemen. Dan gaan de cravings (voorgoed) weg.
Ik vond het wel leuk maar wil gewoon absoluut niet verslaafd wordenUitgaan moet je zeker nog doen. Als je coke maar niets vindt: meteen stoppen.
Ik vond het wel fijn, maar ik wil het echt niet vaker doen, maar ben bang dat als ik dronken ben en iemand het voorstelt ik gewoon ja zeg. Dus ik ga denk ik gewoon even voorzichtig doen met uitgaan en als ik uitga mezelf ervoor zeggen van: als iemand je iets voorstelt, zeg gwn nee… klinkt super dramatisch sorry hahaha maar ik wil gwn dat het bij 1 keer blijftVond je het lekker? Het gevoel dat je dit veel vaker wilt?
True, danku, jullie stellen me gerust ❤️Je hebt al andere drugs genomen en bent daar ook niet aan verslaafd geworden. Geen zorgen je gaat ook niet meteen verslaafd worden na 1malig gebruik. De reden dat je er nu angstig op reageert is waarschijnlijk uitwerking/neveneffect van cokegebruik.
Dit is echt een typische coke ervaring. Eerst voel je haast niks, maar ben je wel helder en wakker, en denk je van 'is dit het nou'. Dan werkt het uit en krijg je last van angstaanvallen, prikkelbaarheid en vermoeidheid.Hey iedereen
ik heb deze nacht 1 keer coke gebruikt (en echt maar 1 keer een beetje en erNa niets meer). En voor een of andere reden stress ik me plots dood. Ik heb al andere drugs genomen maar ik ben zo bang om verslaafd te zijn aan coke ook al heb ik letterlijk maar 1 keer gedaan en was het niet zo speciaal… moet ik gewoon niet meer uitgaan en vanaf nu alles vermijden?
Bedankt voor de uitleg. Klink inderdaad heel logischDit is echt een typische coke ervaring. Eerst voel je haast niks, maar ben je wel helder en wakker, en denk je van 'is dit het nou'. Dan werkt het uit en krijg je last van angstaanvallen, prikkelbaarheid en vermoeidheid.
De verslaving zit 'm in de gedachte dat je bij angst, prikkelbaarheid en/of vermoeidheid denkt van 'oh maar als ik nou coke neem dan voel ik me weer even helder en wakker'. Op die manier beland je in een vicieuze cirkel waarbij de behandeling (drugs nemen) de oorzaak wordt van de klachten.
Feestjes zijn inderdaad een valkuil omdat drank je vermogen vermindert om gevolgen van je keuzes te overzien. Daardoor denk je eerder van 'oh tof, ik neem wel een klein beetje coke, kan toch geen kwaad?' En dan wordt het kleine beetje een groot beetje. Vervolgens heb je wel de (onbewuste) associatie tussen coke = leuk, en wordt het steeds moeilijker om nog nee te zeggen.
coke is een soort korte amfetamine rush met snelle korte piek . Mischien leuk voor hooguit 10x per jaar ofso, te verslavend goedje .. hehehe. ze noemen het de witte sloper met goede reden, je conditie gaat snel achteruit en je bent zeker niet zo scherp als je denkt de dagen.weken er na... fijne moteriek gaat ook tijdelijk compleet om zeep.
je trekt echt je reserves flink leeg ook al snaap je daarna 8 uur met inclusief een goede maaltijd erna!! dan nog
Dit wetende (stel dat, hè...), waarom zou iemand in godsnaam coke willen proberen...Dit is echt een typische coke ervaring. Eerst voel je haast niks, maar ben je wel helder en wakker, en denk je van 'is dit het nou'. Dan werkt het uit en krijg je last van angstaanvallen, prikkelbaarheid en vermoeidheid.
je voelt er blijkbaar haast niks van
Cocaine is subtiel op een hele duivelse manier. Maar je voelt er wel degelijk iets van. Zeker onzekere verlegen types zoals ik. Die worden superman. Maar het is het nooit waard, de prijs, de kater, de schade... het is net als in een casino:Dit wetende (stel dat, hè...), waarom zou iemand in godsnaam coke willen proberen...
Het is duur, het is super slecht voor je (hart voornamelijk, toch?), je voelt er blijkbaar haast niks van, dan word je angstig, prikkelbaar en vermoeid en ondanks dat alles, is er een grote kans dat je er verslaafd aan raakt...
Het klinkt voor mij altijd als 1 van de minst aantrekkelijke drugs ooit en zal het dan ook nooit nemen.
Nóg een minpunt dus (het chasen).Bijna niks zou ik niet durven zeggen. De rush is kort maar krachtig bij kwaliteit coke en dat maakt het zo verslavend. Chasing the dragon naar die 1ste rush die naarmate meer gebruiken minder word.
Ook dit vaker gehoord.Cocaine is subtiel op een hele duivelse manier. Maar je voelt er wel degelijk iets van. Zeker onzekere verlegen types zoals ik. Die worden superman. Maar het is het nooit waard, de prijs, de kater, de schade... het is net als in een casino:
"The house always wins".
Je raakt altijd na de eerste keer verslaafd, dat is een natuurwet. Kan je ooit na de tweede keer verslaafd raken? Net zo goed als je niet twee keer dood kunt gaan.Sommigen zeggen dat ze al vanaf de eerste keer gebruiken verslaafd waren in de zin dat er altijd die craving blijft. Persoonlijk geloof ik dat niet helemaal, maar vind ik het een intrigerende gedachte. Ik denk dat mensen die dat zeggen ergens geen voldoening kunnen vinden in gewoon nuchterheid, maar dat is mijn voorstelling er maar bij. Hoe zie jij dit?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."