Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer coke en doodsbang

Eerste keer coke en doodsbang

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
Het zal ook wel met de verhalen komen die er rond Escobar en co hangen.
Klik om te vergroten...
Dat ook.
Verwachtingen liggen bij coke altijd hoger dan bij één of andere RC heb ik de indruk.
Lemmy zei:
Het effect was dat ik samen met die dame een heel leuke nacht beleefd heb tijdens het uitgaan.
Klik om te vergroten...
Coke is gewoon een zo setting important drug.
Op café is het DE überdrug.
Thuis vind ik er geen hol aan.


Op gebied van seks is het ook niet mijn favo.
Ipv liefje doe verder, roep je plots, he slet, harder godverdomme


😂😂😂
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Dat ook.
Verwachtingen liggen bij coke altijd hoger dan bij één of andere RC heb ik de indruk.

Coke is gewoon een zo setting important drug.
Op café is het DE überdrug.
Thuis vind ik er geen hol aan.


Op gebied van seks is het ook niet mijn favo.
Ipv liefje doe verder, roep je plots, he slet, harder godverdomme


😂😂😂
Klik om te vergroten...

:tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Coke is gewoon een zo setting important drug.
Op café is het DE überdrug.
Thuis vind ik er geen hol aan.
Klik om te vergroten...
Doet me denken aan Terence McKenna die zat te ranten dat sociale aangelegenheden waardeloze settings zijn om een drug te leren kennen. :tearsofjoy: Hij ging coke ook in zijn eentje doen en vond er inderdaad weinig aan volgens mij.

Maar het is dus ook maar net hoe je naar drugs kijkt: gebruiken om een leuke tijd te hebben, of meer psychonautisch/onderzoekend: kijken wat het is en wat het met je doet.

CuriousExplorer zei:
Op gebied van seks is het ook niet mijn favo.
Ipv liefje doe verder, roep je plots, he slet, harder godverdomme


😂😂😂
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij dus echt super naar en mogelijk schadelijk voor een relatie...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Doet me denken aan Terence McKenna die zat te ranten dat sociale aangelegenheden waardeloze settings zijn om een drug te leren kennen. :tearsofjoy: Hij ging coke ook in zijn eentje doen en vond er inderdaad weinig aan volgens mij.

Maar het is dus ook maar net hoe je naar drugs kijkt: gebruiken om een leuke tijd te hebben, of meer psychonautisch/onderzoekend: kijken wat het is en wat het met je doet.
Klik om te vergroten...
Daar dient coke niet voor (imo).
Wat jij omschrijft is meer iets voor tripmiddelen.
Opnieuw. Imo.

Mindless zei:
Dat lijkt mij dus echt super naar en mogelijk schadelijk voor een relatie...
Klik om te vergroten...
- Dat is het niet.
Als je zelf een grens kunt stellen.
Weten dat het "act of moment" is en erna niet meer.

- Ik heb geen alledaagse relatie zoals de meeste stellen.

* Ik heb liever "grove" seks door coke, dan knuffeltje extra knuffeltje seks door 2cb of aanverwanten.

Knuffeltjes seks hou ik wel voor wanneer we geen drugs nemen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het ligt er ook aan hoe je mindset is. Ik kan best alle drugs op mijn eentje doen als in een setting met vrienden. Ook coke. Er hoeft niet altijd een groep vrienden of sociaal contact aanwezig te zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Het ligt er ook aan hoe je mindset is. Ik kan best alle drugs op mijn eentje doen als in een setting met vrienden. Ook coke. Er hoeft niet altijd een groep vrienden of sociaal contact aanwezig te zijn.
Klik om te vergroten...
Wat doe je op dat moment?

Coke, helemaal alleen thuis?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Wat doe je op dat moment?

Coke, helemaal alleen thuis?
Klik om te vergroten...

Muziek luisteren, chatten, enkele maal kort naar buiten frisse lucht nemen, peukje roken. Aangeboren ADHD dus kan best rustige dingen doen op alle stimulanten.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey iedereen

ik heb deze nacht 1 keer coke gebruikt (en echt maar 1 keer een beetje en erNa niets meer). En voor een of andere reden stress ik me plots dood. Ik heb al andere drugs genomen maar ik ben zo bang om verslaafd te zijn aan coke ook al heb ik letterlijk maar 1 keer gedaan en was het niet zo speciaal… moet ik gewoon niet meer uitgaan en vanaf nu alles vermijden?
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Hoeveel heb je genomen?
Klik om te vergroten...
Echt niet veel, een klein beetje op mijn hand, wel voldoende om het effect te voelen
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nu heb je nog de kans om nee te zeggen en een verslaving te verkomen.

Dit gevoel kan misschien even hangen maar nu sterk zijn en het niet meer nemen. Dan gaan de cravings (voorgoed) weg.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Uitgaan moet je zeker nog doen. Als je coke maar niets vindt: meteen stoppen.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Nu heb je nog de kans om nee te zeggen en een verslaving te verkomen.

Dit gevoel kan misschien even hangen maar nu sterk zijn en het niet meer nemen. Dan gaan de cravings (voorgoed) weg.
Klik om te vergroten...
Ja true… ik was even in paniek… ik hoop gewoon echt dat als ik drink en iemand stelt het me nog eens voor mijn domme kop niet denkt van ‘jaa super waarom niet’. Ik vertrouw mezelf even niet meer
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Lemmy zei:
Uitgaan moet je zeker nog doen. Als je coke maar niets vindt: meteen stoppen.
Klik om te vergroten...
Ik vond het wel leuk maar wil gewoon absoluut niet verslaafd worden
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je hebt al andere drugs genomen en bent daar ook niet aan verslaafd geworden. Geen zorgen je gaat ook niet meteen verslaafd worden na 1malig gebruik. De reden dat je er nu angstig op reageert is waarschijnlijk uitwerking/neveneffect van cokegebruik.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Vond je het lekker? Het gevoel dat je dit veel vaker wilt?
Klik om te vergroten...
Ik vond het wel fijn, maar ik wil het echt niet vaker doen, maar ben bang dat als ik dronken ben en iemand het voorstelt ik gewoon ja zeg. Dus ik ga denk ik gewoon even voorzichtig doen met uitgaan en als ik uitga mezelf ervoor zeggen van: als iemand je iets voorstelt, zeg gwn nee… klinkt super dramatisch sorry hahaha maar ik wil gwn dat het bij 1 keer blijft
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekz zei:
Je hebt al andere drugs genomen en bent daar ook niet aan verslaafd geworden. Geen zorgen je gaat ook niet meteen verslaafd worden na 1malig gebruik. De reden dat je er nu angstig op reageert is waarschijnlijk uitwerking/neveneffect van cokegebruik.
Klik om te vergroten...
True, danku, jullie stellen me gerust ❤️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anoniem1997 zei:
Hey iedereen

ik heb deze nacht 1 keer coke gebruikt (en echt maar 1 keer een beetje en erNa niets meer). En voor een of andere reden stress ik me plots dood. Ik heb al andere drugs genomen maar ik ben zo bang om verslaafd te zijn aan coke ook al heb ik letterlijk maar 1 keer gedaan en was het niet zo speciaal… moet ik gewoon niet meer uitgaan en vanaf nu alles vermijden?
Klik om te vergroten...
Dit is echt een typische coke ervaring. Eerst voel je haast niks, maar ben je wel helder en wakker, en denk je van 'is dit het nou'. Dan werkt het uit en krijg je last van angstaanvallen, prikkelbaarheid en vermoeidheid.

De verslaving zit 'm in de gedachte dat je bij angst, prikkelbaarheid en/of vermoeidheid denkt van 'oh maar als ik nou coke neem dan voel ik me weer even helder en wakker'. Op die manier beland je in een vicieuze cirkel waarbij de behandeling (drugs nemen) de oorzaak wordt van de klachten.

Feestjes zijn inderdaad een valkuil omdat drank je vermogen vermindert om gevolgen van je keuzes te overzien. Daardoor denk je eerder van 'oh tof, ik neem wel een klein beetje coke, kan toch geen kwaad?' En dan wordt het kleine beetje een groot beetje. Vervolgens heb je wel de (onbewuste) associatie tussen coke = leuk, en wordt het steeds moeilijker om nog nee te zeggen.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Dit is echt een typische coke ervaring. Eerst voel je haast niks, maar ben je wel helder en wakker, en denk je van 'is dit het nou'. Dan werkt het uit en krijg je last van angstaanvallen, prikkelbaarheid en vermoeidheid.

De verslaving zit 'm in de gedachte dat je bij angst, prikkelbaarheid en/of vermoeidheid denkt van 'oh maar als ik nou coke neem dan voel ik me weer even helder en wakker'. Op die manier beland je in een vicieuze cirkel waarbij de behandeling (drugs nemen) de oorzaak wordt van de klachten.

Feestjes zijn inderdaad een valkuil omdat drank je vermogen vermindert om gevolgen van je keuzes te overzien. Daardoor denk je eerder van 'oh tof, ik neem wel een klein beetje coke, kan toch geen kwaad?' En dan wordt het kleine beetje een groot beetje. Vervolgens heb je wel de (onbewuste) associatie tussen coke = leuk, en wordt het steeds moeilijker om nog nee te zeggen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de uitleg. Klink inderdaad heel logisch

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."