Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen lukt maar niet, wordt er gek van.

Stoppen lukt maar niet, wordt er gek van.

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thomas Shelby zei:
Over welke drug praten we over?
Klik om te vergroten...

Coke
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Over welke drug praten we over?
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de zoveelste keer 2 maanden op een rij clean en dan weer op je bek.. godverdomme word er helemaal scheit en scheit ziek van.,..
PFFFFFFF meer mensen hier last van.,.?
Na 2 maande praat ik mijzelf er weer in. Hoe kom ik hier vanaf?>
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
WAZA zei:
Voor de zoveelste keer 2 maanden op een rij clean en dan weer op je bek.. godverdomme word er helemaal scheit en scheit ziek van.,..
PFFFFFFF meer mensen hier last van.,.?
Na 2 maande praat ik mijzelf er weer in. Hoe kom ik hier vanaf?>
Klik om te vergroten...

Allereerst vind ik het super knap dat je het wel 2 maanden hebt volgehouden!!.
Mischien hulp zoeken bij verslavingszorg?
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Verslavingszorg is een goede stap!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vaak op het moment dat je je goed begint te voelen dan begint dat stemmetje te praten...

“Het kan nu wel één keertje, daarna stoppen we gewoon meteen weer” en dan begint alle ellende weer opnieuw.

Als je het denkt niet zelf te kunnen zou ik inderdaad naar een arts stappen.

Succes in ieder geval!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spreken we hier over een eenmalige scheve schaats, of opnieuw obsessief gebruik?

- Eenmalig :
Dit kan gebeuren, zeker als je een periode achter de rug hebt waarin je drugs heel vaak gebruikt hebt. Een terugval hoort nou eenmaal bij stoppen.

- Wederkerend obessief :
Als er telkens opnieuw geen stop staat op uw hoeveelheid drugs, en als je telkens opnieuw gebruikt waarvan grotendeels tegen uw zin, dan kan ik enkel adviseren om professionele hulp te zoeken.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Twee maanden zonder? HUGE respect maat! Dat is een hele berg die je verzet hebt! Fucking dikke prestatie!
Laat deze terugval je niet ontmoedigen, deze terugval valt in het niks vergeleken met je knappe prestatie van 2 maanden zonder coke.

Zo een terugvalt hoort inderdaad bij een afkick-proces, zeker als dit een eenmalige kleine en korte terugval is. Praat zo'n terugval echter niet goed in je eigen hoofd met 'Achja, één terugval is niet erg toch? Dus een tweede terugval kan er ook wel bij...'. Want ik weet ook goed hoe het stemmetje tegen je praat. :wink:

Blijven doordoen met stoppen! Er is nog niks verloren! Integendeel!
En je bent zeker niet de enige maat! Dat typisch stemmetje van de coke fluistert dagelijks tegen duizenden mensen.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja maar als ik mij een tijdje goed voel wordt het alleen maar lastiger... Hersteld? Nee, nog steeds nachtmerries en gigantisch veel slapen. (9-10 uur per dag)
Ben al bij verslavingshulp geweest 2 jaar geleden een jaar meegelopen voor af en toe een gesprek.. Het blijft extreem lastig
je tikt zo 2 gram weg!!

COCAINE en het tast mijn gezondheid echt hard aan. Lever heeft er al onder te lijden. voel me 60% hooguit. heb ook last van zuurstofgebrek dus loop2x per dag buiten een stuk van 25min. Zonder dit voel me me raar, braq en gestrest

Het is te makkelijk om aan te komen, en die cravings zijn zo random qua sterkte
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
WAZA zei:
Het is te makkelijk om aan te komen, en die cravings zijn zo random qua
Klik om te vergroten...
Hoe kom je eraan dan? Heb je alle telefoonnummers gewist?
En ga niet met mensen om die gebruiken.
R
RaketjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@WAZA zei:
wat een gehuil ... ik ben een familielid kwijt door dood..
Get ur shit together SIMP
Klik om te vergroten...

Laat ik nou toevallig mijn moeder kwijt zijn geraakt door kanker. Nogal een triest iets is dat je een wedstrijd aan wilt gaan over wie er meer leed heeft meegemaakt lijkt me. Wellicht een idee voor een nieuw topic? :)

"Wie is er zieliger?" Een titel zoals dit zou voorpagina's pakken denk je niet?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet niet man maar 1 ding weet ik wel..

Ik heb het veel zwaarder dan jij.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sonja Nakker zei:
Laat ik nou toevallig mijn moeder kwijt zijn geraakt door kanker. Nogal een triest iets is dat je een wedstrijd aan wilt gaan over wie er meer leed heeft meegemaakt lijkt me. Wellicht een idee voor een nieuw topic? :)

"Wie is er zieliger?" Een titel zoals dit zou voorpagina's pakken denk je niet?
Klik om te vergroten...
Anunnaki zei:
Weet niet man maar 1 ding weet ik wel..

Ik heb het veel zwaarder dan jij.
Klik om te vergroten...
My boys 🔥🔥🔥
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sonja Nakker zei:
Laat ik nou toevallig mijn moeder kwijt zijn geraakt door kanker. Nogal een triest iets is dat je een wedstrijd aan wilt gaan over wie er meer leed heeft meegemaakt lijkt me. Wellicht een idee voor een nieuw topic? :)

"Wie is er zieliger?" Een titel zoals dit zou voorpagina's pakken denk je niet?
Klik om te vergroten...
Sorry maar ik en iedereen heeft zijn eigen shit meegemaakt, een wedstrijd over wie het het zieligst is is te triest voor woorden..

Heb een vriendin aan zelfmoord verloren mijn neefje had zelfmoord gepleegd, en nu komt iets anders veel heftiger. En andere shit vroeger. Maar daar is o.a rouw therapie o.i.d voor.
Laten we dat op de daarvoor bestemde fora delen ipv op DF zou ik zelf als advies geven.
Kom je met contactgenoten wat kan helpen. Maar stop met in het verleden leven 'be here be now' by Ramm Das geweldig boek.

Maar sterkte aan iedereen die het moeilijk heeft ❤️‍🩹
R
RaketjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
Sorry maar ik en iedereen heeft zijn eigen shit meegemaakt, een wedstrijd over wie het het zieligst is is te triest voor woorden..

Heb een vriendin aan zelfmoord verloren mijn neefje had zelfmoord gepleegd, en nu komt iets anders veel heftiger. En andere shit vroeger. Maar daar is o.a rouw therapie o.i.d voor.
Laten we dat op de daarvoor bestemde fora delen ipv op DF zou ik zelf als advies geven.
Kom je met contactgenoten wat kan helpen. Maar stop met in het verleden leven 'be here be now' by Ramm Das geweldig boek.

Maar sterkte aan iedereen die het moeilijk heeft ❤️‍🩹
Klik om te vergroten...
Hey!

Wat heftig om dit te horen allemaal. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je!

Ik citeerde zijn reactie die hij heeft gepost op een bericht van een jaar geleden van mij, over dat ik bang was om verslaafd te raken omdat mijn relatie destijds uitging en ik naar drugs begon te grijpen als gevolg.

Maar dat topic is gesloten inmiddels. Vandaar dat ik via hier nog even reageerde.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Maar sterkte aan iedereen die het moeilijk heeft ❤️‍🩹
Klik om te vergroten...
Dankjewel Tijdloos.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sonja Nakker zei:
Hey!

Wat heftig om dit te horen allemaal. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je!

Ik citeerde zijn reactie die hij heeft gepost op een bericht van een jaar geleden van mij, over dat ik bang was om verslaafd te raken omdat mijn relatie destijds uitging en ik naar drugs begon te grijpen als gevolg.

Maar dat topic is gesloten inmiddels. Vandaar dat ik via hier nog even reageerde.
Klik om te vergroten...
Zal alleen maar moeilijker worden maar niks aan te doen.

Hoop dat jij je snel sterk genoeg voelt om niet naar middelen te grijpen. Ze lossen niks op
Maar als het om medische aandoeningen / redenen is , is het een ander verhaal.

Veel beterschap ook jij @Anunnaki ! Veel sterkte toegewenst ❣️
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben al sinds 2018 m'n alcoholverslaving onder controle aan het krijgen. 7 klinische opnames gehad, terugvallen horen er gewoon bij. Maar het belangrijkste is dat je na je terugval goed gaat uitvissen waarom en wanneer het fout is gegaan. En dat is eingelijk nooit op het moment dat je besluit een dealer te bellen, maar onbewust heb je daar voor al de keuze gemaakt. Gewoon aankloppen bij je huisarts en een doorverwijzing naar Brijder... helemaal niks mis mee. Sterker nog (ik zat er natuurlijk niet voor m'n plezier) maar in een kliniek, leer je echt ZO veel. Alleen maar ervaringsdeskundigen daar. En praktisch allemaal hebben ze een vorm van onzekerheid, waardoor ze zijn gaan dempen met middelen. Doe het gewoon
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anunnaki zei:
Weet niet man maar 1 ding weet ik wel..

Ik heb het veel zwaarder dan jij.
Klik om te vergroten...
Als we de boel nou gewoon eens praktisch aanpakken en degene vinden die het het allerzwaarste heeft van ons allemaal, dan kunnen wij 7.999.999.999 huilebalken de boel eens in perspectief plaatsen en zien dat de dingen waar wij mee zitten eigenlijk helemaal niet valide zijn.

En wie weet... misschien is @WAZA die ene wel:

The One.

Degene die het het allerzwaarste heeft van ons allemaal.

Denk daar eens aan mensen, voordat je denkt dat jouw lijden gerechtvaardigd is...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Als we de boel nou gewoon eens praktisch aanpakken en degene vinden die het het allerzwaarste heeft van ons allemaal, dan kunnen wij 7.999.999.999 huilebalken de boel eens in perspectief plaatsen en zien dat de dingen waar wij mee zitten eigenlijk helemaal niet valide zijn.

En wie weet... misschien is @WAZA die ene wel:

The One.

Degene die het het allerzwaarste heeft van ons allemaal.

Denk daar eens aan mensen, voordat je denkt dat jouw lijden gerechtvaardigd is...
Klik om te vergroten...
STOP 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."