#1
Ik zie dat iedereen nog een hoop vragen heeft met de kweekkits ![:)]()
Voor paddenstoelen zijn een aantal momenten het beste geschikt om ze te plukken.
Vroeger toen de eerste paddenstoelen verkocht werden was de "smartshop" eigenaar bang dat men zelf paddenstoelen ging kweken. Dus plukte hij de paddenstoelen toen ze nog dicht waren. Zo komen de sporen er niet uit. Vreemd genoeg worden ze in de smartshop nu nog steeds zo geplukt.
Het beste moment om je paddenstoelen te plukken als je geen prints ( sporenafdruk ) wilt maken is als het vliesje ( kraag ) onder de hoed net is gescheurd. De sporen zullen dan nog net niet vrij komen. Dus blijft je bakje mooi schoon. Als je ze langer laat staan zal je hele kweekkit zwart worden van de sporen. Omdat de sporen door de lucht zweven worden ok de hoedjes vies zwart en plakkerig.
Over het groen kleuren.
In werkelijkheid is dit blauw, maar dit kan soms moeilijk te zien zijn. In de paddenstoelen zit onder andere psilocybe. Deze stof reageert ( oxidatie ) met zuurstof, en kleurt dan blauw. Dit ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het is een teken dat je paddenstoel potent is. Hoe blauwer hoe meer psilocybe zou je ongeveer kunnen zeggen. Een oplossing is zeer voorzichtig aan het voetje draaien, en dan de paddenstoel uit de grond te trekken.
Op mijn website staat binnenkort een handleiding voor growkits, misschien dat je het leuk vind om ze te lezen.
Overigens de opbrengsten van jullie kits zien er prima uit hoor. Op product foto's zie je vaak bakken die bomvol paddenstoelen staan. Vergeet dan niet dat die in kweekruimtes gekweekt worden onder ideale omstandigheden ( Lucht, temperatuur, vochtigheid )
Voor paddenstoelen zijn een aantal momenten het beste geschikt om ze te plukken.
Vroeger toen de eerste paddenstoelen verkocht werden was de "smartshop" eigenaar bang dat men zelf paddenstoelen ging kweken. Dus plukte hij de paddenstoelen toen ze nog dicht waren. Zo komen de sporen er niet uit. Vreemd genoeg worden ze in de smartshop nu nog steeds zo geplukt.
Het beste moment om je paddenstoelen te plukken als je geen prints ( sporenafdruk ) wilt maken is als het vliesje ( kraag ) onder de hoed net is gescheurd. De sporen zullen dan nog net niet vrij komen. Dus blijft je bakje mooi schoon. Als je ze langer laat staan zal je hele kweekkit zwart worden van de sporen. Omdat de sporen door de lucht zweven worden ok de hoedjes vies zwart en plakkerig.
Over het groen kleuren.
In werkelijkheid is dit blauw, maar dit kan soms moeilijk te zien zijn. In de paddenstoelen zit onder andere psilocybe. Deze stof reageert ( oxidatie ) met zuurstof, en kleurt dan blauw. Dit ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het is een teken dat je paddenstoel potent is. Hoe blauwer hoe meer psilocybe zou je ongeveer kunnen zeggen. Een oplossing is zeer voorzichtig aan het voetje draaien, en dan de paddenstoel uit de grond te trekken.
Op mijn website staat binnenkort een handleiding voor growkits, misschien dat je het leuk vind om ze te lezen.
Overigens de opbrengsten van jullie kits zien er prima uit hoor. Op product foto's zie je vaak bakken die bomvol paddenstoelen staan. Vergeet dan niet dat die in kweekruimtes gekweekt worden onder ideale omstandigheden ( Lucht, temperatuur, vochtigheid )
