Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
100 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben nu reeds aan het wachten op de 4e flush. Het substraat lijkt per keer steeds meer uit te drogen, en er zijn ook een paar stukjes een beetje zwart van de sporen, maar goed, hopelijk gaat er nog wat groeien.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag al 8 geoogst en er groeien er nog meer! :openmouth:
Ik dacht dat de kit al aan z'n eind was gekomen maar dit is dus duidelijk nog niet het geval :mrgreen:
n
newestacidfanLid
01-01-2024, 00:00
#3
geweldig

echt fantastisch gedaan jongens. Voor mij is zo een kweeksetje het mooiste wat er bestaat. Radeon en Mush hebben een geweldige oogst "binnengehaald". Mijn beste resultaat tot nog toe was 27 gram gedroogd na drie flushes. Het lijkt misschien niet zo veel maar ik was er dolgelukkig mee. Daar heb ik wel 10 keer van kunnen "eten", dus dan kost zo een trip ook bijna niks.
Maar wat echt onbetaalbaar is vind ik het ogenblik dat je ze ziet verschijnen en vooral het moment dat ze ineens heel snel groeien. Eerst lijkt er niks te gebeuren en dan gaat het opeens bliksemsnel. Spannend.
LSD blijft voor mij de absolute koningin maar zo een paddo van eigen kweek heeft wel iets héél speciaal.
Proficiat jongens.
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#4
10 dagen gelden alweer mijn 3e flush ge oogst... Het waren maar 6 paddestoelen! Maar had er eentje van 46,2 GRAM!!! Echt te extreem gewoon , de vorige was ook al 40 gram , maar 46,2 slaat echt nergens meer op :grin:. Verder waren er nog 2 ook 30+'ers en 1tje van 25 gram en 1 van 17 en 1 van 13 gram. totaal dus ook al weer boven de 160 gram :grin:, heb nu in totaal dus meer dan een halve kilo der nu al uit gehaald. Maar mijn kitje is er nu dan ook 100% mee gekapt. pas na 3 keer oogsten. Misschien heeft dat met de sporen te maken ?
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heeft iemand geprobeerd de vermiculeet mix (als je PF tek gebruikt) te verrijken met bijv. fosforzuur, 5-HTP of zelfs DMT (als zoutvorm in een plant: Mimosa Hostilis, Psychotria Viridis, Yopo, etc.)?

Fosforzuur toevoegen kan lastig zijn omdat paddenstoelen alleen groeien op een voedingsbodem met een pH van 7 á 8. Je kunt het zuur neutraliseren met een base als natronloog, maar de paddenstoelen groeien sowieso niet als er teveel fosfor in de ondergrond zit.

5-HTP zou mogelijk de groei van de paddenstoelen ondersteunen. Dit is nooit bewezen, maar sommige mensen zweren erbij.

Van DMT is het bewezen dat het de potentie van de paddenstoelen verhoogt. Men denkt dat dit komt doordat N,N-DMT hydroxyleerd naar 5-HO-DMT, wat een paddo-achtig effect heeft bij orale inname (geen MAO-remmers vereist). Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het klinkt interessant.

http://forums.lycaeum.org/index.php/topic,17922.0.html
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een beetje advies nodig: de 4e flush begint volop te groeien, ik tel best veel paddestoelen, ALLEEEN!! :openmouth: ze hebben het idee gekregen allemaal aan de zijkanten te gaan groeien, helemaal rondom het substraat :confused:
Ze hebben dus ongeveer een halve tot een hele cm groeiruimte en ik denk niet dat dat gaat lukken :P

Nu zitten er aan de ene zijkant een stuk of 4 (het minste van allemaal) dus zou het mogelijk zijn als ik dat stukje met die paddo's eraf snij, het substraat op z'n kant zet, en het stukje er aan de andere kant weer op zet? of zouden ze dan dood gaan?

Alvast bedankt!!

Edit: Ik heb van de zijkant een plakje afgesneden waar ze opzaten, het substraat op z'n kant gezet en de stukjes op de andere zijkant geplaatst.. hopelijk gaat het zo lukken want ik heb al ongeveer 20 paddestoeltjes geteld! :openmouth:
R
RemsosLid
01-01-2024, 00:00
#7
@hallotje.
Als je wil kan je mijn verslagje lezen. Heb vandaag geplukt van mijn eerste flush.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=9628
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#8
Doerak zei:
Heeft iemand geprobeerd de vermiculeet mix (als je PF tek gebruikt) te verrijken met bijv. fosforzuur, 5-HTP of zelfs DMT (als zoutvorm in een plant: Mimosa Hostilis, Psychotria Viridis, Yopo, etc.)?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dit soort dingen echt werken, als het bewezen is dan zal het wel. Maar ik vermoed dat het niet veel verschil maakt, en qua moeite nogal teleurstellend is. Waarom zou je zoiets kostbaars als pure DMT in je voedingsbodem doen? Zelf vind ik het ook een beetje zinloos; paddo's zijn nou juist uit zichzelf al heel sterk, ruimschoots sterk genoeg lijkt me, dat hoeft helemaal niet nóg sterker :) En het is juist zo mooi dat het van nature zo is, en al helemaal goed is, dat je het voor m'n gevoel alleen maar minder kunt maken door chemicaliën toe te voegen. Het is ook zo menselijk, de natuur geeft ons iets dat compleet en perfect is, en we willen er toch weer aan gaan sleutelen :grin:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij kan je dan beter DMT nemen als je aan het trippen bent, dat geeft een veel beter effect volgens mij.

hmm, die 8 paddo's die ik nog geoogst had lijkt wel het laatste te zijn, de anderen blijven maar klein, nu al bijna 2 weken lang :( ik denk dat ik ze er morgen (zometeen eigelijk...) er maar afhaal en nog ff kijk of er nog één flush op wilt komen.
b
bandicootLid
01-01-2024, 00:00
#10
zelf paar weken terug in een smartshop een kweekset van growbox.org gekocht

ik kwam terug van een weekendje feesten , en er was al een kop open ,
besloten te gaan slapen en vandaag te plukken

op alle paddos stond een kleine schimmellaag blijkbaar

ook waren er langs de zijkant en de onderkant gegroeit

toch maar geplukt , ze liggen nu te drogen in een doos op keukenpapier , gesloten op mijn pc monitor

kan iemand wat commentaar geven

hier zijn de fotos ; http://tinyurl.com/2rhlj4


edit : de 'cake' zag er niet meer zo gezond uit , heb met een breekmes de zijkanten eraf gesneden , terug met water gevuld voor een mogelijke 2de flush
al ga ik er vanuit dat dit niet meer zal lukken
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb net ook een setje besteld :beer:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ellesdee zei:
ik heb net ook een setje besteld :beer:
Klik om te vergroten...


je zal er veel plezier aan hebben :grin:


@bandicoot: waar zat de schimmel juist? op de steeltjes of op de hoedjes ?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
mattskovic zei:
Ellesdee zei:
ik heb net ook een setje besteld :beer:
Klik om te vergroten...


je zal er veel plezier aan hebben :grin:
Klik om te vergroten...

ik hoop t :grin: :beer:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ellesdee zei:
ik hoop t :grin: :beer:
Klik om te vergroten...

je moet ze verzorgen alsof he je eigen kinderen zijn :beer:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
mattskovic zei:
Ellesdee zei:
ik hoop t :grin: :beer:
Klik om te vergroten...

je moet ze verzorgen alsof he je eigen kinderen zijn :beer:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
ik ga me best doen
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#16
dit weekend heb ik geoogst

was 160g en het waren 52 shrooms

:rolleyes: heb ook al eens geproefd en vond ze zeer potent :hearteyes:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hee, het kweekset topic staat weer bovenaan :mrgreen:

@ bandicoot: Dude, waar zie jij een schimmellaag :confused:
Als je dat witte, pluizige spul bedoelt wat op die steeltjes zit, dat hoort zo :P
EDIT: Heb je die liggende paddo's en die aan de zijkant er ook afgehaald? die gaan anders waarschijnlijk schimmelen, en dat is niet echt goed voor de levensduur van je setje :wink:

@ Ellesdee: veel plezier met je setje! hopelijk worden het ook van die grote boomstammen :mrgreen:

Mijn eigen setje heb ik gisteren weggegooid. De laatste paddo groeide er een week of 3/4 terug op, maar die bleef heel klein, en na een paar dagen zat er een zwarte vliegjes colonie in :P
Ik heb m toen buiten gezet, en ben m toen eigelijk vergeten, en gisteren kwam ik m weer eens tegen.. alle vliegjes waren weg (of dood :mrgreen: ) en het vermiculiet was in een lichtbruinige, papachtige substantie veranderd, met wat donkere brokken ertussen.. Smakelijk!

Al met al vond ik het wel een leuke ervaring om ze te kweken, en ik ga het zeker nog een keer doen.
En echt aan idereen de tip om het wel goed steriel te houden, want die zwarte vliegjes zijn echt zwaar kut :openmouth:

Veel growplezier nog iedereen :P :wave:
b
bandicootLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja met schimmel bedoel ik die pluisjes , ok dan dan ist dat in orde

de zijkanten waar het te erg was heb ik gewoon van de cake gesneden ,
nu is die wel iets kleiner ,
heb ook met papiertape nu de zijkanten beplakt zodat er enkel licht aan de bovenkant komt
h
hallotjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo,

Ik heb ook een kweeksetje gekocht er zijn nu 5 dagen paddestoeltjes te zien... maar ze zijn echt lang niet zo groot als die van jullie... Schieten die dingen in 1 keer de lucht uit ofzo ?

C
CalmzalmLid
01-01-2024, 00:00
#20
die zien er echt prachtig uit:tongueout::tongueout::tongueout::tongueout::tongueout::tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."