Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
103 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
De jongen zei:
Waaaw. Ze zijn echt prachtig hoor.
Hoe heb je ze gedroogd???
Heb je ook foto's van de gedroogde????
Dit is echt wel heel interessant...
Klik om te vergroten...

Ik zal eens wat foto's maken van de gedroogde. Info over het drogen had ik hier vandaan gehaald: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... gen#106959

Ik heb gewoon in een kartonnen doos wat velletjes keukenrol gedaan en daar de paddo's op gelegd. Deze dozen heb ik in een kast gezet met daarnaast een vochtvreter.

De jongen zei:
Een verslag zou idd leuk zijn :grin:
Practige wezentjes zij het toch...
Klik om te vergroten...

Ik heb dat verslag nog geschreven, zie: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=4799

:)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#2
2e vlucht (de helft)
net na het plukken:



2e vlucht (zelfde helft)
gedroogd:



3e vlucht
zo zag de set er vandaag uit, voordat ik de wat grotere paddestoelen geplukt had (de kleinere laat ik nog even doorgroeien):

F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#3
ziet er lekker uit :tongueout:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#4
:grin:
Ze zien er idd lekker uit... :grin:
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Morgen krijg ik m'n 2e bak binnen :hearteyes: , als ik eerlijk moet zeggen.. Ik haal er meer vanaf dan verwacht!
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb nog eventjes 2 vraagjes :P

1.) moeten ze nog groeien bij een bepaalde temperatuur?
2.) hoe pluk je ze? gewoon uit de grond trekken?

thanks! :stoned:


*..ik wil mijn looooon!! :( *
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze kunnen gewoon groeien bij kamertemperatuur :wink: ,

Verder als je ze wilt plukken, heel voorzichtig losrukken.. Maar doe dit wel steriel! Dus was eerst je handen voordat je het gaat doen.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ook, ik ben blij verrast!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
echt zalig zo'n kweeksetje!
kgeloof wel dat je ze best vrij vroeg plukt..

na een tijdje groeit de paddo wel verder door, maar hij houdt hetzelfde aantal alkaloïden. dus meer vieze smaak voor niets :)
r
rockaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liggen die paddo's gewoon in aarde? of zit er nog mest of iets dergelijks bij?

Ga misschien zelf ook kweken :grin:
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#11
heb ook dit setje gekocht en maandag opengedaan.. er beginnnen zich al heel wat mycelium pluisjes te vormen aan de boven kant.. ik ben benieuwd :mrgreen:
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#12
rocka zei:
Liggen die paddo's gewoon in aarde? of zit er nog mest of iets dergelijks bij?

Ga misschien zelf ook kweken :grin:
Klik om te vergroten...

Je krijgt een bak met alle benodigheden erin.
Je moet er water in laten lopen en 12 uur later moet het water er weer uit!
Stop het in de bijgeleverde plastic zak en ze komen uit na 7-10 daagjes :beer: . Vergeet niet om bij elke vlucht weer water in de bak laten lopen, zoals je in het begin deed.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#13
De vierde vlucht is een beetje zielig; maar 1 paddestoeltje. En er zitten een stuk of 20 vliegjes in de plastic zak, er zal er wel een aan de binnenkant terecht gekomen zijn die eitjes heeft gelegd ofzo :confused:
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sweet_Shadow zei:
De vierde vlucht is een beetje zielig; maar 1 paddestoeltje. En er zitten een stuk of 20 vliegjes in de plastic zak, er zal er wel een aan de binnenkant terecht gekomen zijn die eitjes heeft gelegd ofzo :confused:
Klik om te vergroten...

Vaag :confused: , bij mij was de 4e vlucht best veel (zo'n 120 gram). Misschien is de bak geinfecteerd.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jammer.
Ach, je kan altijd nog proberen om te kijken of er nog een 5e flush op wilt komen. Niet geschoten is altijd mis :P
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#16
disaster zei:
Ik zie al meer dan 15 magische paddestoeltjes :mrgreen: , de grootste is al 3 CM.
Klik om te vergroten...
fotos plz :tongueout:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk he :)
Ik heb te vroeg geklaagd, er komen toch nog meer paddestoeltjes aan!!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
@sweet, het maakt voor de werkende stof toch niet uit hoe groot je ze plukt? Of zit ik helemaal mis?

(kvroeg t me af)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel vanaf. De handleiding van Azarius bevat een afbeelding waarop staat aangegeven wanneer je ze het beste kunt plukken. Op dat plaatje is de hoed open en dus de paddestoel wat groter dan wanneer je ze plukt als de hoed nog niet open is. Nu pluk ik ze voordat de hoed opengaat op aanraden van Hempy en heartcore.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik dacht juist dat het opzich niet egt veel uitmaakt waneer je ze plukt.
omdat na een bepaalde tijd tog niet meer psilocibine/psilocybe in komt.

of zit ik er weer naast :P

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."