Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweekset: grappig

Paddokweekset: grappig

285 antwoorden
93 weergaven
18-5-2026
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet of het mogelijk is met een kweekset maar na een eerste flush, is het vaak een goed idee om een dunk te doen. Dit wil zeggen dat je je 'cake' 12-24 uur onder water, in de koelkast zet. Mijn ervaring is dat dit zorgt voor dramatisch grote tweede flushed. Meer dan 24 uur is niet aan te raden hoewel ik wel eens cakes ben vergeten en die 48+ uur hebben overleefd.

Houdt er wel rekening mee dat de kans op besmettingen wat groter wordt na een dunk.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
veel plezier met je eigen kweek! :wave:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#3
heartcore, bedankt voor de tip. Zoiets stond inderdaad ook in de handleiding van de set :)

caatje, ik ga ze zeker proberen, maar pas over een tijdje want ik heb net een trip achter de rug.

Het staat er nu zo bij:

S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ze vandaag geplukt. Het resultaat is ongeveer 90 gram. Ik vind het niet gek :grin:. De grootste weegt ongeveer 13 gram. Ik heb helaas niet zo'n geweldige weegschaal dus erg nauwkeurig is het niet.

Ik heb de set klaargemaakt voor de tweede ronde... ik ben benieuwd.

Net voor het plukken:

H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm, mij hebben ze verteld dat je ze beter kan plukken voordat de hoeden volledig openzijn, er hangt dan nog een vliesje aan, dus knippen voordat deze vliesje scheurt..


kameraad van mij had van 1 kweekset 350 gram, die we gisteren hebben opgegeten hij had ze ook wat laat geknipt, we hebben 5 en een halve portie thee van gezet en met 3 opgedronken, maar weinig tot niets gevoeld.. (dit was gisteren :d)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ziet er goed uit Sweet shadow
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
De sterkte zal wel flink verschillen zeker...?
Je weet vantevoren nooit hoe sterk de portie is die je binnenkrijgt.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm ik denk dat het inderdaad beter is om ze eerder te plukken Hempy. Nu heb ik 'last' van sporen. Weet niet of dat zo erg is. Maar meestal zie je ook idd dat Mexicaanse paddo's verkocht worden voordat ze een open hoed hebben. Volgende keer beter.

Wat betreft de sterkte, dat wordt afwachten. Misschien probeer ik er aankomend weekend een paar. Vreemd dat je niks voelde van zo'n grote portie Hempy.
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oogsten:

Het is inderdaad het beste te oogsten voordat het membraan wat de hoed met de steel verbindt, openscheurt. Op dat moment zijn er nog geen sporen.

Dit is vanwege twee redenenen:

1) smaak (sporen smaken nogal sterk)
2) Jonge paddo's zijn potenter dan volwassen paddo's. Zelf houdt ik ervan ze te plukken voordat ze echt zijn uitgegroeid, behalve wanneer ik natuurlijk sporenprints wil maken.

Er is nog een derde reden om te plukken voordat ze sporen produceren en dat is dat er een hardnekkig gerucht is, dat wanneer er sporen op mycelium vallen, het moeilijker wordt om te fruiten.

Hempy: Heeel vreemd dat julllie weinig tot niets hebben gemerkt. 350 gram verdeeld onder drie is ruim 100 gram, dit is een gegarandeerde full dose (mijn persoonlijke favoriete dosis ligt rond de 100 gram vers).

Ik kan me voorstellen dat je pech hebt gehad met potentie maar het zou ook kunnen dat de thee niet goed is bereid?
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#10
heel interesant dit allemaal!
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sweet_Shadow zei:
Ik heb ze vandaag geplukt. Het resultaat is ongeveer 90 gram. Ik vind het niet gek :grin:. De grootste weegt ongeveer 13 gram. Ik heb helaas niet zo'n geweldige weegschaal dus erg nauwkeurig is het niet.

Ik heb de set klaargemaakt voor de tweede ronde... ik ben benieuwd.

Net voor het plukken:

Klik om te vergroten...
die 1ne lijkt wel iets groter of de gemiddelde paddo :grin:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#12
wanneer ga je ze testen?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Morgenavond! Spannend... :grin:
G
GozurLid
01-01-2024, 00:00
#14
erg leuk lijkt mij ook wel gaaf
zowiezo maar eens met een stel kameraden paddo's proberen
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ze gisteren samen met een vriendin geprobeerd en ze werken PRIMA! We hadden allebei 3 gram genomen (het drogen is goed gelukt). Ik heb nog twee porties over en intussen groeien er al meer dan 15 nieuwe paddestoeltjes in de kweekset :grin:

Ik heb heel veel gezien met mijn ogen dicht, ontzettend veel kleuren. Misschien schrijf ik nog wel een verslagje :wave:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Netjes! :grin:

dang, ik wil echt ook zo'n bakje kopen kopen.. eerst maar wachten tot ik me loon weer krijg gestort :(

Succes met je 2e flush!
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oogst van de tweede vlucht (deze keer wat eerder geplukt):





De grootste (bovenste foto) zijn zo'n 14 cm.
P
Peruaanse pyromaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
WOOOOOOW :hearteyes: :hearteyes: Kan zelf niet wachten tot mijn eerste keer paddo's
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zien er lekker uit, mjumie.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha bedankt! Ja het komt bij Azarius vandaan. Hmm er is inderdaad nog veel ruimte over waar niks groeit, maar ik hoop dan maar dat zich daar later nog iets gaat ontwikkelen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."