Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neem anders ff contact op met azarius, per mail of zo. Werkt goed ze reageren altijd heel snel.
En vraag ze hoe ze de spullen zelf hebben bewaard al die tijd.
Of anders leg de situatie uit, misschien krijg je een andere spuit.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is het over heel de oppervlakte? Anders kan je gewoon de helft afbreken met de schimmel en die wegsmijten en met de andere helft voort proberen doen...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
sky zei:
Neem anders ff contact op met azarius, per mail of zo. Werkt goed ze reageren altijd heel snel.
En vraag ze hoe ze de spullen zelf hebben bewaard al die tijd.
Of anders leg de situatie uit, misschien krijg je een andere spuit.
Klik om te vergroten...

Ja, ze reageren idd heel snel. Maar mijn bestelling is gisteren al terug verzonden, hebben ze mij in een mail gezegd, dus het zal daarvoor iets te laat zijn. Ik zou het wel redelijk klote vinden moest er iets niet goed meer werken door dit voorval. Maarja daar valt nu nog niet over te oordelen, afwachten dan maar. Als het wel toekomt want blijkbaar was meneer de facteur te leeg om een deur te openen en in de plaats daarvan gewoon retour afzender te tekenen....
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
De paddestoeltjes zagen er maar belabberd uit dus heb ik besloten om ze vroegtijdig te oogsten en dan overgaan tot het soaken. Ik heb 1 keer het soaken overgeslaan, eerst leek het allemaal nog goed te gaan, met het ongelooflijk aantal aan paddestoelen maar later bleek dit niet zo een goed idee te zijn omdat ze weer helemaal aan het uitdrogen waren...

Voor de oogst:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
De oogst:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Minder dat ze steeds uitdrogen..maar toch nog een redelijke oogst!
Dit is het grootste gedeelte van m'n 2e flush...



Toch niet veel he.. :(
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, inderdaad niet zo veel maar ik denk dat het wel goed komt bij je volgend flush. Bij mijn 2de flush waren het er ook maar 20...
J
JoesLid
01-01-2024, 00:00
#8
ahoy,
ziet er allemaal goed uit hier, wat nou paddo verbod :rock:
ik heb ook net voor het eerst geoogst.(foto's zijn te groot, zal van het weekend even fixen)

ga ze nu te drogen leggen.
Ik heb al eens gelezen over het zelf maken van een kweekset door sporen van een bestaande set te gebruiken.. Waar halen jullie je info vandaan, ben wel geintereseerd. En kan je zo inprincipe eeuwig door blijven kweken met die sporen? (heb nog niet verder gekeken dan me neus lang is, maar denk vraag het even)

grow on! :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Google... En ja inderdaad je kan zo oneindig kweken. Gewoon een mooie paddestoel uitkiezen die zijn hoed helemaal geopend heeft, een mesje pakken (wel verhitten voor de bacteriën te doden) het hoedje eraf snijden, op een papiertje leggen en een glas erover. 24uur laten liggen en dan zouden alle sporen op het papier moeten gevallen zijn. En van die print kan je dan ook sporenspuiten maken zo'n 50 van 1 print dacht ik.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn bestelling van azarius is eindelijk toegekomen :grin: na meer dan een maand te moeten wachten.
Ik heb net mijn mushbag geïnoculeerd met de Psilocybe B+ sporenspuit en nu staat hij lekker warm te incuberen, en mijn 2de kweekset staat te soaken. :hearteyes: Hoop dat het wat wordt. Heeft iemand eigelijk al ervaring met zo een mushbag??





En mijn freakyy sleutelhanger. :sunglasses:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauw, cool die Mushbag! Ik ben benieuwd wat het gaat worden, hou je ons op de hoogte? :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Sjeik zei:
hou je ons op de hoogte? :)
Klik om te vergroten...

Zeer zeker!! Ik denk dat ik de helft in de zak ga laten zitten eens geïncubeerd en de andere helft in een doos -> kweeksetje maken :grin:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben benieuwd..

De mijne is dus besmet, kan 'm weggooien :cry:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat is besmet? Je mushbag of kweekset?? :(
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
De kweekset..groene puntjes schimmel, en ze blijven terugkomen..Tot zover de paddokweek voor mij :(
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeker nu Azarius blijkbaar voor een lange tijd geen kweeksets meer verkoopt. Ik heb geluk gehad, ik heb één van de laatste al dan niet de laatste kunnen bestellen bij hun.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, is erg jammer, ik zou er graag nog een bestellen. Denk dat ik dan maar met de Mushbag aan de slag ga, maar ik zit nu erg krap bij kas..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hahaha er is nog hoop! Na een paar dagen geleden voor de 2e keer een beschimmelde plek weg te hebben gesneden, namelijk een dikke plak uit het midden van de box waardoor het substraat in tweeën is gedeeld (wat er overigens niet uitziet :rolleyes: ), is de schimmel verdwenen en zijn er 4 stoeltjes weer langzaam aan het groeien :hearteyes:

Gaat alles nog lekker bij jou KoxBox?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben blij voor je!! Hoop dat het vanaf nu goed gaat.

Nog niet veel leven te zien, mijn 2 growboxen staan nu 3dagen open dus zal nog een weekje duren eer er weer kleine paddestoeltjes opkomen. En mijn mushbag ligt nog op een lekker warm en donker plekje te incuberen. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Shroom zei:
Hoezo die pins plukken en weggooien? daar zit toch ook psilocybe en psilocin ofzo in? volgens mij kun je die ook gewoon eten... of vergis ik me nou?

In ieder geval, voor mijn growbox is het inmiddels dag 6 sinds na het soaken. Nog geen pins te zien, ook zit er op mijn zak van die growbox ook geen condens, maar als ik naar de rand van de growbox zelf kijk, die zit HELEMAAL vol met condens. Nogsteeds zit de temperatuur prima, zie geen besmetting, het enige wat ik wel steeds meer zie worden is die licht geelachtige kleur, ik hoop niet dat dat iets slechts is, maar het ziet er niet gevaarlijk uit ofzo. Ik heb het gevoel dat het door die korrels komt die erin zitten, dat die doordat ze nat zijn nu kleur afgeven ofzo. Wat denken jullie dat het kan zijn?
ik zal er zo misschien even een foto van proberen te maken als het lukt.
Klik om te vergroten...

Zo begon bij mij de ellende, later werd het wat bruiner/rooder, beetje roestkleurig eigenlijk.
Het zit in de korrels, je kunt het aan de zijkant van de box zien.

Word het niet donkerder, dan is er geen probleem!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."