Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
m
misjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
moooooie foto's! :hearteyes:
was het bij mij ook maar zo'n feest. Ik zit nu aan de 21 dagen en zie alleen maar een heeeeeeeel klein beetje schimmelpluis. Als dat schimmelpluis kan zijn :P
Is mn eerste keer en ben ook bang dat ze mislukt zijn.
Ik heb ze bij het soaken namelijk te lang laten staan (15 uur ipv 12 uur) omdat ik op dat moment niet thuis kon zijn, maar weet niet of dat erg is..
Bovendien is thuis de verwarming kapot dus het is meestal niet warmer dan 14 graden. Daarom heb ik mijn bureaulamp erboven gezet en is de set zo'n 19 graden, soms 20.
Kunnen dat de redenen zijn? Of is een bureaulamp een slecht idee? Teveel licht misschien? Ik laat hem soms snachts uit, soms aan.
Hmmmmm ik hoop echt dat ze nog gaan lukken :( Als ik die mooie wezentjes van koxbox zie moet ik bijna een traantje wegpinken..
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Ivo,

Uw bestelling AD346302 is vandaag verzonden.
Meer informatie over de status van uw order kunt u vinden op onze website. Nadat u bent ingelogd kan deze link worden gebruikt: http://azarius.net/account/orders/AD346302/

:rock: :rock: :rock: :rock:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#3
misje zei:
Is mn eerste keer en ben ook bang dat ze mislukt zijn.
Ik heb ze bij het soaken namelijk te lang laten staan (15 uur ipv 12 uur) omdat ik op dat moment niet thuis kon zijn, maar weet niet of dat erg is..
Bovendien is thuis de verwarming kapot dus het is meestal niet warmer dan 14 graden. Daarom heb ik mijn bureaulamp erboven gezet en is de set zo'n 19 graden, soms 20.
Klik om te vergroten...
Waat zo koud? Dat is gewoon de reden dat ze niet zo snel opkomen. Maar geef niet op, het duurt gewoon wat langer dan normaal. Bij mij kwamen ze ook pas na 3 weken op en hier doet de verwarming het wel. Ik heb ze inmiddels gewoon op de radiator gezet, dat wordt afgeraden maar sinds ze daar staan groeien ze tenminste een beetje...
j
jacerrLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi iedereen, ben nieuw hier, en ook nieuw met het kweken van de stoeltjes.


Heb op 11-12-08 de growkit gesoakt, en nu 7 dagen later zie ik nog geen enkel verschil. de growkit staat op een kast waar voldoende licht bij kan komen en in die kamer is het gemiddeld altijd tussen de 20 en 25 graden (savonds tegen de 20 en overdags tegen de 25)

Ik zie alleen smorgens ietsjes condens in de zak en in de bak zelf al eigenlijk sinds dag 3 een klein wit pluisje.

omdat de kamer verwarmt word door een cv zat ik eraan te denken om een natte doek op de cv te laten drogen om de luchtvochtigheid in de kamer wat op te schroeven. zijn hier anders betere methode's voor? en is het verstandig overdags het raam een stukje open te zetten voor frisse buitenlucht in deze kamer, of is er dan kans dat het te snel afkoelt waardoor ze het niet gaan redden ?

Kan bijna niet wachten tot ik ze kan zien groeien :rock:

Groetjes
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb gisteren 3 gram gegeten van mijn kweek en ik moet zeggen het was toch wel mijn beste trip tot nu toe, helder maar met ongelooflijk kleurrijke visuals. CEV's a volonté alles der op en deraan. Hier zit een zeer tevreden man. :hearteyes:
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
Ik heb gisteren 3 gram gegeten van mijn kweek en ik moet zeggen het was toch wel mijn beste trip tot nu toe, helder maar met ongelooflijk kleurrijke visuals. CVE's a volonté alles der op en deraan. Hier zit een zeer tevreden man. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

ja die eigenkweek paddo's vallen me zeker niet tegen
zou het toch echt schelen dat het droog is ? omdat je wel minder materiaal moet verwerken in je maag
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, ik vind toch dat die gedroogde rapper en harder opkomen. Na 10min werd ik echt in de trip gegooid en was al redelijk aan het trippen van in het begin. Had wel enorm last van mijn maag, maar na zo een kokhals boer was het wel voorbij. Maar ik verschoot er van hoe visueel de trip was, visueler dan mijn hawaiaanse trips moet ik zeggen maar wel helderder zeer weinig mindfuck toestanden. En ontzettend vrolijk, kon de lach niet van mijn gezicht krijgen :grin:.
Nu ben ik aan het wachten op mijn bestelling van azarius: mushbag met B+ sporenspuit en nog een cambodiaanse kweekset. :hearteyes:
Zou wel eens de hawaiaanse willen kweken maar ik weet niet echt hoe er aan te beginnen, schijnt redelijk moeilijk te kweken.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weer een 20 dagen later kwamen ze weer op de kleine goden maar er was totaal geen condens meer, ze zagen er ziek uit: uitdrogingsverschijnselen :(
Ik heb ze dan ook allemaal geplukt:



Na ze geplukt te hebben, heb ik de kweekset niet gesoakt maar gewoon wat water in de zak gedaan en de kweekset er terug ingezet.
Niet gedacht dat er nog iets uit ging komen maaaar...
Weer even later staan er weer 110 vleesrijke kleine paddestoeltjes te wachten om te volgroeien en geplukt te worden.





Die growboxen zijn gewoon niet kapot te krijgen, ik had al lang contaminatie verwacht.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#9
110?! Dat gaat lekker daar :openmouth: Zit hier nu in de 2e flush, en 't zijn er rond de 14-15 bij mij :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Sjeik zei:
110?! Dat gaat lekker daar :openmouth: Zit hier nu in de 2e flush, en 't zijn er rond de 14-15 bij mij :P
Klik om te vergroten...

Ja, het zijn er echt niet normaal veel. De aborts alleen waren al met z'n 20.
En mijn vorige flush telde er 28. Klein verschil. :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij mij de 1e flush een stuk of 40 schat ik...Dus ik hoop dat het nog losbarst hier :smoke:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dagje later:






Maar ik zie dat ze weer wat aan het uitdrogen zijn... Hoe kan ik dat verhelpen! Ik denk dat het ligt aan dat ik gewoon eerst de aborts heb geplukt en dan gewoon de set terug in de zak zonder te soaken...
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het droogteprobleem: hou het substraat ten alle tijden vochtig genoeg. Dit kun je doen door de luchtvochtigheid in de kweekzak hoog te houden door middel van verstuiven. Gewoon zo'n plantenspuit met een verneveltuutje gebruiken. Probeer te voorkomen dat hele druppels op de casinglaag terecht komt. Dit kan beschadigingen geven.
Aan het water in de plantenspuit voeg ik zelf ook nog wat waterstofperoxide toe. Dit werkt enigszins tegen contaminatie van buitenaf. Voor het substraat maakt het niks uit, de waterstofperoxide laat geen restsporen na die giftig of nadelig zijn voor de paddogroei.

Laat die aborts voor wat ze zijn en verwijder ze gewoon na het oogsten van je volgroeide paddo's na elke flush. Daarmee geef je je substraat en je casing wat rust. Tussentijds de aborts er uit plukken kan het mycelium steeds beschadigen. En de casinglaag ook, die nodig is om de overige paddo's te laten groeien en van water te voorzien.

Tussen flushes door soak ik altijd. Bakje geheel bijvullen met kraanwater, deksel er op en 4 tot 6 uur in de koelkast. Goed afgieten erna en terug de kraamkamer in :smoke:
Werkt bij mij altijd uitstekend, ik heb hier nog nooit contaminaties bij gehad. Eenmaal volgroeid mycelium lijkt erg sterk en resistent. Kan best wel wat hebben!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb begin vorige maand het volgende besteld: 1 sporenspuit B+
1 mushbag (rogge)
1 cubensis cambodian kweekset
En dan nog vermiculiet en prullen. Door omstandigheden is het pakket teruggezonden naar azarius en nu is het terug onderweg naar mij, maar het is dan wel ruim een maand en een half onderweg geweest. En ik kan mij niet voorstellen dat mijn bestelling gekoeld bewaard wordt, wat wel nodig zou moeten zijn voor een sporenspuit en kweekset... Gaan die dan wel nog werken als ik ze ontvang na die lange tijd onderweg te zijn??
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neem anders ff contact op met azarius, per mail of zo. Werkt goed ze reageren altijd heel snel.
En vraag ze hoe ze de spullen zelf hebben bewaard al die tijd.
Of anders leg de situatie uit, misschien krijg je een andere spuit.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is het over heel de oppervlakte? Anders kan je gewoon de helft afbreken met de schimmel en die wegsmijten en met de andere helft voort proberen doen...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
sky zei:
Neem anders ff contact op met azarius, per mail of zo. Werkt goed ze reageren altijd heel snel.
En vraag ze hoe ze de spullen zelf hebben bewaard al die tijd.
Of anders leg de situatie uit, misschien krijg je een andere spuit.
Klik om te vergroten...

Ja, ze reageren idd heel snel. Maar mijn bestelling is gisteren al terug verzonden, hebben ze mij in een mail gezegd, dus het zal daarvoor iets te laat zijn. Ik zou het wel redelijk klote vinden moest er iets niet goed meer werken door dit voorval. Maarja daar valt nu nog niet over te oordelen, afwachten dan maar. Als het wel toekomt want blijkbaar was meneer de facteur te leeg om een deur te openen en in de plaats daarvan gewoon retour afzender te tekenen....
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
De paddestoeltjes zagen er maar belabberd uit dus heb ik besloten om ze vroegtijdig te oogsten en dan overgaan tot het soaken. Ik heb 1 keer het soaken overgeslaan, eerst leek het allemaal nog goed te gaan, met het ongelooflijk aantal aan paddestoelen maar later bleek dit niet zo een goed idee te zijn omdat ze weer helemaal aan het uitdrogen waren...

Voor de oogst:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
De oogst:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Minder dat ze steeds uitdrogen..maar toch nog een redelijke oogst!
Dit is het grootste gedeelte van m'n 2e flush...



Toch niet veel he.. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."