Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
shag appeal zei:
KoxBox zei:
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...
Klik om te vergroten...

ik heb de bak weggedaan, heb nu ondertussen een gekoloniseerd kweeksetje binnen :) ,
mijn vraag is: kan ik deze ook in de zelfde ruimte plaatsen?
Klik om te vergroten...

Ja dit zou geen problemen mogen geven, verlucht anders eens goed.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Blauwe strepen zijn mijn inziens niet echt een ramp.. Heb ze ook bijna altijd op mn gedroogde paddo's en ze zijn gewoon goed... :)

Zondag mijn mushbags geoogst, kwam op 130 gram, morgen kunnen de paddo's die ik had laten staan geoogst worden, lijkt me ook wel weer rond de 100 gram te zitten... :)
G
Ganja PlakkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hello,

Ik heb een kleine groene paddo die op het substraat lag gepakt, is die te eten?
En er zijn een aantal paddo's, die lijken niet meer te groeien als die deaud gaan komt er dan geen schimmel die men kweekset ownd?

En er blijven maar paddo's uit de grond schieten, moet ik ze gewoon verzuipen of houd het straks op?


Dag 25
G
Ganja PlakkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, ik heb ze ook al geprobeerd. Zijn behoorlijk sterk, khad ook wel 40gram genomen.
Maar jezus wat een trip, kwas een totaal ander persoon en het claimde zoveel energie! :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zie niet echt iets verkeerds aan die paddestoel...
En als je wil gaan soaken moet je eerst alle paddestoelen eruit halen.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehe.. Met 0,3ml inoculant toch al weer een dikke 300 gram uit m'n mushbag weten te krijgen.. :grin:

Ziet er ook naar uit dat het voorlopig nog niet over is. :grin:

Bij het drogen worden de paddestoelen wel erg blauwig, kan weinig kwaad toch? :)

Afgelopen vrijdag samen met een maat allebei 5 stuks gehad, en jezus, wat een lompe trip... Helemaal de weg kwijt. :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
TB-303 zei:
Hehe.. Met 0,3ml inoculant toch al weer een dikke 300 gram uit m'n mushbag weten te krijgen.. :grin:

Ziet er ook naar uit dat het voorlopig nog niet over is. :grin:

Bij het drogen worden de paddestoelen wel erg blauwig, kan weinig kwaad toch? :)

Afgelopen vrijdag samen met een maat allebei 5 stuks gehad, en jezus, wat een lompe trip... Helemaal de weg kwijt. :grin:
Klik om te vergroten...

Het blauwe is gewoon waar de paddestoel gekneusd is en dat slaat blauw uit door de psilocybine en psilocyne dus hoe meer blauw hoe meer vreugd :wink:.
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
TB-303 zei:
dus hoe meer blauw hoe meer vreugd :wink:.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Idd die van als waren ook helemaal blauw naar het plukken en toen ik ze klein snee om er thee van te maken leek het wel zwart maar werkte echt supertjes!!! :rock:
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aantal dagen geleden ook mijn eigen setje in huis gehaald. Heb ze op zolder gezet waar het behoorlijk warm is. Behoorlijk stoffig wel daar, maar dat maakt neem ik aan niks uit omdat het toch in een afgezonderde zak zit? Staat naast een zolderraam dus het krijgt genoeg zonlicht. Zo ff een plantenspuit en wat spa blauw halen en dan zit ik gebakken^^

Nog ff een vraagje, jullie hebben het hier over waterstofperoxide of iets in die trant, is dit een moeilijk woord voor iets wat je overal kan halen of is het daadwerkelijk iets waar je voor op pad moet?

Bvd

Petard
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kunt gewoon de kraan openzetten om de zooi te soaken hoor.
Als je alles de zak indoet gewoon een klein laagje water onderin hebben en dan is het prima!
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kon het niet laten om deze 3 toch even samen op de foto te zetten.. :)

Langleve de Mushbag!

K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het beste is aluminiumfolie rond de bak te doen voor je ze hem in de zak zet, zo komt er helemaal geen licht aan de zijkanten. Je kan ze proberen eruit te halen met een pincet als je gaat oogsten, ze zullen waarschijnlijk niet omhoog komen.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb kort geleden ook een kweekset voor mexicaanse paddo's aangeschaft. Er beginnen nu wat paddoestoelen te groeien. Maar het viel me net op dat er aan de zijkant van de bak onder de voedingsstoffen ook paddo's groeien. Deze zitten een paar centimeter diep en ze groeien niet omhoog. Ik heb de kweekset nu in de doos gezet waarin hij is opgestuurd zodat de zijkanten van de set geen (of in ieder geval erg weinig) licht krijgen.

Gaan ze nog omhoog groeien? Zo nee, wat moet ik ermee doen als ik ga oogsten?

(Helaas geen foto's, ik heb geen camera hiero)
L
Lord HaartLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dag allen,

Ik heb een jolige paddenstoelenbende, ik denk dat ie binnenkort geoogst kan worden. Spannend, mijn eerste growkit. :wink:
Ik heb zojuist, door maar wat te doen, een enkele grote knoeper geplukt. Hij staat helemaal blauw, en er zit ook een soort blauwe 'smurrie' van binnen.. Hij is redelijk gebarsten en onaantrekkelijk om te zien. Ik lees hier en daar dat blauw goed is, namelijk psilocybine enzo, maar het zal toch geen neerslag zijn. Ik geef toe niet heel steriel gewerkt te hebben.
Ook vroeg ik mij af of het consumeren met steel en al gaat. Waar zit de werkzame stof exact?
L
Lord HaartLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vooruit, daarstraks wat aangerommeld. De steeltjes een beetje afgebroken/'geknipt' met nagel. In de kit zelf zitten nog enkele stompjes en hele kleine stoeltjes, daar heb ik nu water overheen gedaan om 4 uur te weken. Ik ben zeer benieuwd of ze dit alles overleven. :')

Hier mijn oogst:


Ik laat ze drogen in dat kartonnen doosje, en heb er nog wat wc-papier in gedaan. Ik ben in het weekend weg en laat ze op mijn bed in de zon liggen. Zal dat de paddenstoelen een beetje ten goede komen?

Hulde!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je moet de paddestoelen er uit draaien niet afbreken... Want door paddestoelenresten en kleintjes er in te laten raakt je box gecontamineerd.
Ik zou ze niet in de zon leggen, gewoon op kamertemperatuur en je moet elke dag/ om de 2 dagen het papier verversen anders rotten ze.
s
spacewomanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb wat hulp nodig met mijn paddestoelen ,er zitten 3groten in maar wat moet ik nu verder doen de rest is nog klein wanneer moet ik gaan oogsten?hoe kan ik op dit forum een foto plaatsen zodat jullie ze kunnen beoordelen?
s
spacewomanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zojuist de bak verplaatst want het wordt rond de 30graden hier in de huiskamer..
Dus staan ze nu boven en net keek ik weer en waren de steeltjes aan de onderkant van de hoeden een beetje blauwig ze zien er niet meer zo schattig uit...
Hoort dat zo?
Liefs
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
spacewoman zei:
Ik heb zojuist de bak verplaatst want het wordt rond de 30graden hier in de huiskamer..
Dus staan ze nu boven en net keek ik weer en waren de steeltjes aan de onderkant van de hoeden een beetje blauwig ze zien er niet meer zo schattig uit...
Hoort dat zo?
Liefs
Klik om te vergroten...

Niets mis mee...
s
spacewomanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga vanavond een emmer halen droogkorrels en kippengaas.
En daarop gaat me hele oogst liggen drogen.
Ik dacht toen ze net begonnen te groeien dat ik ze gemakkelijk zou kunnen eten niet zeuren maar eten motto..
Maar naargelang ze groeien vind ik ze ranzig worden hoe ga ik dat in me mond stoppen en rustig wegkauwen..
Niet zeuren wijf kop houden en eten.
en dat ga ik doen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."