Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spa blauw uit de winkel is steriel, gekookt kraan water niet.

Of je de kit moet dompelen hangt van de kit af, is niet bij alle soorten zo. na de eerste oogst is het wel normaal om ze te dompelen, in mineraal water bijvoorkeur.

Maak er eens een foto van :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Elke dag een keer of 2 water verstuiven in de zak zal ook wel geen kwaad kunnen denk ik. Morgen ga ik mijn paddozak ook activeren. :hearteyes:
z
zaep'Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@JJJ

de luchtvochtigheid is goed, er zit condens aan de binnenkant van de zak.

mwa, ik zie nog niks..

de zak heeft ook een 2 dagen op een andere plek gestaan. nu zag ik ook een heel donzig wit schimmeltje op de rogge groeien..
ik denk dat het mislukt is, ik laat hem nog wel een week of 2 staan, als er dan nog niks is begin ik weer opnieuw.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#4
zaep' zei:
de zak heeft ook een 2 dagen op een andere plek gestaan. nu zag ik ook een heel donzig wit schimmeltje op de rogge groeien..
ik denk dat het mislukt is, ik laat hem nog wel een week of 2 staan, als er dan nog niks is begin ik weer opnieuw.
Klik om te vergroten...
De schimmel zou door de vermiculiet heen moeten groeien. Ververs je de lucht regelmatig, of zit er een filter in de zak? Verse zuurstof is erg belangrijk.
z
zaep'Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ye, er zit een filter bij. ik doe hem ook soms open zodat ik beter in kan kijken (je kan niet goed door de zak heenkijken vanwege de condens).
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Question: Ik heb mijn growkit al een tijdje staan nu alweer voor de 3e flush, had na een tijdje 3 hele grote geplukt, maar heb de rest nu laten doorgroeien, aangezien er heel veel in wording waren. Het lijkt nu wel alsof ze versteend zijn, ik weet niet zeker of ze (nog) groeien en of ik ze nog (later) kan oogsten. Tevens is over enkele kleinere een donzig grijs vliesje gekomen.

Paddo-experts, make my day!
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm, donzig grijs vliesje klinkt niet goed man.. Zeker weten dat dit geen schimmel is? Het eerste waar ik aan denk bij een stilstaande groei is of een contaminatie, of een gebrek aan vocht. Bij uitdroging stopte de groei bij mij ook. Als het erop lijkt dat er te weinig vocht in je box zit kun je een beetje sprayen met een plantenspuitje, en ik zou ook echt ff checken wat dat grijzige precies is.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ai, had je beter niet gedaan op precies dezelfde manier heb ik zo mijn 1ste growbox naar de kloten geholpen. Grijze dons op de paddestoel betekend dat de paddestoel geen voeding krijgt doordat het substraat helemaal uitdroogt. Vandaar dat je tussen de vluchten moet soaken.
Ik had er ook een paar vantussen gehaald omdat er nog 100 groeiden; resultaat: totale uitdroging en uitputting van het substraat, bij elke flush groeiden ze tot een cm en dan kwam er weer die grijze dons... Ik heb het dan maar in de vuilbak gesmeten want uiteindelijk kwam er groene schimmel op.

Ik hoop dat dit niet het geval is bij jou en dat je nog voort kan kweken. Succes.
p
puntnlLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi, ik probeer het maar in deze topic, ik kom er namelijk niet helemaal uit. Ben nieuw met dit en heb een hoop gelezen, ik hou alleen maar vragen over en nu ben ik bang dat er schimmel en dons al wat niet op zit, ik zal wat foto's plaatsen.

Ziet er groen uit en er komt inmiddels ook dons op, *hele diepe zucht* waar ik bleef steken was dat de paddenstoelen omgekeerd gingen groeien, die dingen schoten uit de grond en sommige zijn na een paar dagen al heel groot. Maar er komen puntjes op, misschien niets aan de hand, maar kan ik het nu weggooien of moet ik er ook stukken uit snijden?

Baal best als een stekker :(


K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou het maar wegsmijten, het ziet er maar smerig uit moet ik zeggen...
p
puntnlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja bijzonder wat er in nog geen 9 uur kan veranderen :(

Ik heb een mail gestuurd naar waar ik het weg hebheb al eerder een mail gestuurd maar kreeg geen reactie, misschien nu wel?
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Om geen nieuw topic te openen stel ik mijn vraag hier maar.

Heb dus een mushbag geinjecteerd met B+, maar als het vermiculiet erin gaat (ga het broed verdelen over enkele bakjes die eerst goed gesteriliseerd zijn :wink:) moet het vermiculiet dan vochtig erin, of moet ik eerst soaken of whut?

Kortom, mensen hier die wat knowledge willen sharen mbt hun mushbag kweekjes?

Danku! :grin:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zojuist mijn paddestoeltjes voor de 5e keer kunnen oogsten, alleen zag ik dat er een zwarte aanslag op de hoeden zit en dat is niet goed natuurlijk.
Dus nu twijfel ik, mijn verstand zegt dat ze onbruikbaar zijn, maar is dat ook zo?
Alhier een fotootje:


Wat denken jullie: drogen om te consumeren of gewoon weggooien?
Alvast bedankt! :grin:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#14
TB-303 zei:
Uit mijn kweekboxervaringen weet ik dat ik wat zwart aangeslagen hoeden had, geen sporen die erop zijn gevallen?

Heb ze btw gewoon opgegeten. :)
Klik om te vergroten...

En werkten ze gewoon even goed als paddestoelen zonder zwart aangeslagen hoeden?
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Toevallig hoeden die openstaan waaruit de sporen zijn gevallen in de buurt van je zwart aangeslagen paddo's?

Anyway, lijkt me niet dat het effect minder wordt.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#16
TB-303 zei:
Toevallig hoeden die openstaan waaruit de sporen zijn gevallen in de buurt van je zwart aangeslagen paddo's?

Anyway, lijkt me niet dat het effect minder wordt.
Klik om te vergroten...

Neeh, misschien dat ze elkaar hebben bespoord of zo?
Het kan wel zijn dat ze iets te lang al plukbaar waren, ik was dit weekend namelijk bij m'n moeder.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Gewoon eten die hap! :wink:

Nu weer verder met mijn vraag. :grin:

Om geen nieuw topic te openen stel ik mijn vraag hier maar.

Heb dus een mushbag geinjecteerd met B+, maar als het vermiculiet erin gaat (ga het broed verdelen over enkele bakjes die eerst goed gesteriliseerd zijn :wink:) moet het vermiculiet dan vochtig erin, of moet ik eerst soaken of whut?

Kortom, mensen hier die wat knowledge willen sharen mbt hun mushbag kweekjes?

Danku! :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn mushbag is bijna helemaal gekoloniseerd, het vermiculiet moet inderdaad vochtig zijn NIET NAT!!

Met de rest van mijn P. Cubensis B+ sporenspuit (wat niet zo heel veel meer was) ben ik een experimentje begonnen. Tegen alle wetten van steriel werken in eigenlijk. Ik heb gewoon een bakje gevuld met wat rijstkorrels en tarwebloem, dit afgedekt met zilverpapier en de sporen er in gespoten.

Nu 4 dagen verder hebben er zich al grote klonters gevormd, het enige probleem is dat rijst en tarwebloem wit zijn en ik dus niet goed kan zien of het gekoloniseerd is of niet. Ik zie geen schimmel dus ik denk dat misschien wel kan lukken.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok dan, gewoon vochtig maken onder de kraan oid en dan op je broed plempen lijkt me?

En hoelang duurde t ongeveer voordat je zak gekoloniseerd was?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee, niet onder een kraan. Doe het vermiculiet in een kom en dan stapsgewijs wat water aan toevoegen tot dat het gewoon vochtig is het water mag er niet afdruipen. Mijn mushbag staat nu toch wel bijna een maand te koloniseren, ik denk dat hij wat te koud geplaatst staat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."