Met een maat al eens een discussie gevoerd over dit filmpje. We zijn tot de conclusie gekomen dat het filmpje niet nep is, maar het meisje nog steeds leeft. Een overdosis ketamine is vrij hoog en zul je met veel moeite door je neus krijgen. De lijn is trouwens veel langer dan 1meter, ik zou eerder gaan voor 3 meter. Voor zover officiële berichten melden (en ik weet) zijn er ook nog geen doden van ketamine geweest. Hooguit van de bijwerkingen van ketamine.
Als je stikt omdat je KO gaat en in een verkeerde houding neerkomt ben je gestikt en was het geen overdosis ketamine. Was er iemand geweest die je even in een veilige houding had gelegd was je waarschijnlijk een uur later een beetje duizelig opgestaan. Helaas bezien veel mensen het dan toch als een overdosis.
Bekijk het paddoverbod, het meisje is zo dom geweest om ergens vanaf te springen. Op ketamine en LSD (geen ervaring met paddo's) vind ik het ook wel eens leuk om een sprongetje te maken. Maar dan zijn het altijd sprongen van maximaal 0.5meter hoog van een heuveltje zand (waarschijnlijk ook omdat het al geweldig hoog voelt, net alsof je een bungeejumper bent). Ik hou me bewust van het feit dat ik onder invloed ben niet betekend dat ik alles kan. Nuchter spring je niet van een brug af, dus waarom zou je in godsnaam dat onder invloed doen? Grenzen verleggen, natuurlijk. Maar hou 't reëel.
Als iemand onder alcohol ineens voor een auto springt heet het een zelfmoord en wordt alcohol niet verboden...
*Ik denk dat ik hier een apart topic over ga maken.
de politie heeft zelfs al 13 jarigen opgepakt, omdat ze Ketamine aan het snuiven waren.
In Belgie en Nederland zijn er helaas ook al jongeren van die leeftijd aan de ketamine.
Het heeft bij langdurig en grootschalig gebruik een enorm effect op 't lichaam.