Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat Ketamine voor mij heeft betekend

Wat Ketamine voor mij heeft betekend

54 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Beter laat dan nooit, ik zeg het toch nog even:
Diclofenac is een aanslag op de maagwand. Als je deze neemt m o e t je een maagbeschermer nemen!
Ooit kan je bij langer gebruik ineens rare ontstekingen in de kaak/ kiezen krijgen.
Ik zou zeggen wees voorzichtig met Diclofenac. ..
Klik om te vergroten...
Achteraf bezien heb ik misschien Ketamine onterecht de schuld gegeven.
De voornaamste oorzaak lijkt voor mij het speedgebruik (was toen ook wat meer als gewoonlijk) + nachtje porno kijken en orgasme uitstellen.
Daarnaast sliep ik al maanden op een doorgezakte matras, zat ik meestal in een slechte houding en deed ik rugbelastend werk.
Hierdoor waren mijn bekkenbodemspieren enorm opgespannen, waardoor ik vaker naar het toilet moest gaan.
De combi blaasontsteking en ketamine heeft misschien niet geholpen, maar ik denk niet dat het de oorzaak was.

Mijn huisarts veroordeelde mij omdat ik met drugs experimenteer, maar laat mij wel wekenlang diclofenac nemen zonder maagbeschermer.
Had op een avond zo veel last gehad van mijn maag dat ik dacht dat ik een maagperforatie had (het voelde alsof mijn maag heel snel op en neer aan het pompen was); ik heb de ziekenwagen laten komen omdat ik er zo para van werd. Dr Google is ook niet altijd een goed plan.
Had blijkbaar een maagontsteking. Met de ziekenwagen naar het ziekenhuis was mss overdreven, maar na een aantal weken maagbeschermers nemen is het gelukkig gebeterd.
Ik geef toe dat ik nogal hypochonder ben aangelegd; overmatig wietgebruik helpt hier ook niet aan, ik neem me ook voor om een periode te stoppen met wiet en het vanaf dan niet meer dagelijks te gebruiken.
Laatste weken was ik weer enorm rugbelastend werk aan het doen en het blaasprobleem werd weer erger en erger terwijl het al weer een tijdje beter ging.

Ik merk dat ik sindsdien geen alcohol meer kan verdragen; zowel voor mijn maag als mijn blaas niet. Maar ik mis het ook niet.
Ketamine daarentegen...Ik deed het maar eens om de zoveel tijd en nooit echt hoge dosissen. Ik overweeg om het weer sporadisch te gebruiken want ik heb er veel uitgehaald en het enige echte nadeel dat ik heb ervaren was de drip. Ik werd er bv. ook niet para van itt bv. de uitwerking van speed en de dag nadien voelde ik me herboren; alsof mijn hersenen zich hebben gereset.

Vanaf de 2e keer xtc en alle keren daarna dat ik 4fa gebruikte moest ik 's nachts meerdere malen uit mijn bed om te gaan plassen. Van speed had ik dit nog erger. Denk dat ik door mijn rugprobleem hier zo veel last van heb omdat mijn lichaam dan enorm opgespannen is.
Zal zeker nooit meer speed gebruiken. 4-fa / xtc zal ik misschien missen op een feestje maar misschien laat ik het ook beter achter mij.

Was al een tijd niet meer op het forum geweest maar ik vond per toeval nog ergens een kruimeltje keta waardoor ik terug moest denken aan dit topic. :)
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#2
chipmunk zei:
Zoek hulp als je van je verslaving af wilt!
Klik om te vergroten...

Wist ik maar hoe. Ben al bijna 10 jaar bezig in NL om er vanaf te komen, maar ze hebben gewoon geen idee hier wat ketamine ECHT met je doet.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben aan Ketamine begonnen met het idee om wat dingen te kunnen verwerken waar ik mee zat; ik had al wat gelezen over de antidepressieve werking maar het lijkt voor mij meer te hebben gedaan dan ik had kunnen hopen.
Misschien had het dat niet kunnen bieden als ik het in een feest setting / met vrienden had gebruikt. Het ging voor mij niet om een beetje onnozel spacen.
Ik heb het de voorbije 2 jaar een 5 a 10 keer gebruikt schat ik.
De eerste keer heb ik rustig trippy elektronische muziek opgezet in combinatie met trippy visuals op youtube.
De muziek en beelden vormden 1 geweldige synergie. Tijdens ik hiervan aan het genieten was kon ik de zaken waar ik gestressd door was relativeren en anders gaan inzien.

Ik ben me de hele tijd wel bewust geweest dat het even goed placebo effecten zouden kunnen zijn.
Ik heb het ook een keer op het eind van speed gebruikt wat heel de negatieve comedown mooi heeft kunnen opheffen.
Speed heb ik ook een 5-10 keer gebruikt, meteen functioneel en slechts 1 keer op een feestje.
Het enige positieve (en uiteraard de grote valkuil) dat ik erover kan zeggen is dat het mij heeft geleerd orde te hebben in huis.

1 maal heb ik een te grote dosis Ketamine te vroeg op de dag genomen; ik voelde me oncomfortabel en heb er toen niet van genoten.
Het was zeker geen K-hole maar het lijkt dat ik de periode daarna nog enkele dingen over mijn jeugd ben gaan inzien en de laatste puzzelstukken kon leggen.
Ik had al wat gelezen over de antidepressieve werking maar dan heb ik me wat verdiept in neuroplasticiteit; het maken van andere verbindingen in je hersenen.
Ik kan het niet zeker weten maar ik betwijfel of ik hier ooit had geraakt zonder de Ketamine of hulp van een psychotherapeut ofzo, maar die had ik nooit gezocht en ik zat al jaren met mezelf in de knoop.

Daarnaast is het van wat ik heb geprobeerd het enige middel waar ik geen negatieve bijwerkingen van heb (op die verschrikkelijke drip na, keukenrol bij de hand) en me altijd opgeladen voel de dag / periode nadien. Voel me ook heel comfortabel om dit op mijn eentje thuis te nemen.
Binnenkort 2FDCK eens een kans geven.

Ik ben benieuwd of nog mensen deze ervaring hebben en hiervoor Ketamine gebruiken.
Daarnaast heb ik ook interesse gekregen in tripmiddelen; ik vraag me af of truffels / LSD mij ook nog iets kunnen bieden?
Anderzijds heb ik een beetje schrik dat het dingen gaat openmaken die ik net een plaats heb kunnen geven dus daar ben ik nog wat twijfelachtig over.

Onderstaand de liveset die ik tijdens mijn 1e trip heb geluisterd en hier ook een positieve invloed op heeft gehad.


Dit nummer doet het hem in het bijzonder; hier begin ik vaak met mijn Ketamine trip mee. Ik was ervan overtuigd dat ik steeds rustige elektronische muziek moet luisteren onder invloed van Ketamine, maar eigenlijk doet alle rustige muziek het wel. Het klinkt allemaal wat doffer en het lijkt relatief luid wanneer het stil staat.

B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ketamine verslaafde hoop ik echt voor je dat je het recreatief blijft gebruiken. Het is echt rotzooi eerste klas :(
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het zelfde met keta.
Dan zou je LSD ook zeker leuk vinden.
Dat is wel de meest interesante drugs die er is.
Daar haal je echt wat uit!
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#6
mitchieee zei:
met ketamine heb ik ook de dagen erna een boost , en je vraag of truffels/lsd ook kunnen helpen,
ik weet niet of je ooit trip middelen heb gebruikt,

maar in mijn geval ken je jezelf helpen met truffels/lsd, of andere trip middelen, je moet er alleen voor open staan
Klik om te vergroten...
Ik ben ooit zeer slecht gegaan op Salvia (had toen ook een halve dosis paddo's binnen waar ik niets van voelde) en ik denk dat ik daarom lang ben weggebleven van tripmiddelen. Maar een bad trip op Salvia lijkt eerder de norm, is nu ook al 15j geleden.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#7
BigY zei:
Als ketamine verslaafde hoop ik echt voor je dat je het recreatief blijft gebruiken. Het is echt rotzooi eerste klas :(
Klik om te vergroten...
Ik voel wel dat dit enig verslavingspotentieel zou hebben aangezien ik het effect zo fantastisch vind, maar ik hoef me niet zo elke week of zeker niet dagelijks te voelen. Ook heb ik mijn blaas al te veel belast met overmatig cafeïnegebruik over de jaren.
Zoek hulp als je van je verslaving af wilt!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
chipmunk zei:
Ik ben ooit zeer slecht gegaan op Salvia (had toen ook een halve dosis paddo's binnen waar ik niets van voelde) en ik denk dat ik daarom lang ben weggebleven van tripmiddelen. Maar een bad trip op Salvia lijkt eerder de norm, is nu ook al 15j geleden.
Klik om te vergroten...
ja maar dan heb je het ook over salvia wat een extreem heftig middel eigelijk ook is, volgensmij gaat 90% bad op salvia , met truffels , hoge dosis 4ho met en lsd, ken je diep in jezelf komen en jezelf helpen naar mijn mening op een leuke manier
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddos en truffels bieden voor mij altijd goede zelfreflectie.

De dosis is wel een beetje geluk hebben. Het is vrij onvoorspelbaar in mijn ervaring.

Op LSD raak ik altijd in wat meer in analyse van het universum verstrand.
Maar das ook leuk. LSD voelt ook erg lekker, dus mentaal ook wel verslavender denk ik.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
BigY zei:
Wist ik maar hoe. Ben al bijna 10 jaar bezig in NL om er vanaf te komen, maar ze hebben gewoon geen idee hier wat ketamine ECHT met je doet.
Klik om te vergroten...

Er moet toch wel ergens in NL minimaal één kliniek zijn die iemand met een ketamine verslaving kan helpen zou je zeggen?
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Er moet toch wel ergens in NL minimaal één kliniek zijn die iemand met een ketamine verslaving kan helpen zou je zeggen?
Klik om te vergroten...
Haha, hier in NL hebben ze totaal geen benul wat ze aan het doen zijn in die klinieken. Ja, rekeningen declareren...dat is waar ze gespecialiseerd in zijn. Maar daadwerkelijk iemand van zijn verslaving afhelpen...denk je dat echt?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
BigY zei:
Haha, hier in NL hebben ze totaal geen benul wat ze aan het doen zijn in die klinieken. Ja, rekeningen declareren...dat is waar ze gespecialiseerd in zijn. Maar daadwerkelijk iemand van zijn verslaving afhelpen...denk je dat echt?
Klik om te vergroten...

Ik heb geen idee, nog nooit in een kliniek gezeten. Ken wel meerdere mensen die hun leven terugkregen na een opname in en kliniek.
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#13
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik heb geen idee, nog nooit in een kliniek gezeten. Ken wel meerdere mensen die hun leven terugkregen na een opname in en kliniek.
Klik om te vergroten...
Dat is heel mooi voor die mensen, maar die zullen dan ook wel een goede achtergrond hebben gehad om op terug te vallen. Ik ben al vanaf mijn 13e een gebruiker en kom uit een internaat. Er is niemand die om mij geeft. In die zin, ze denken allemaal dat ik het wel redt.

De nazorg van de klinieken waar ik ben geweest waren zero tot nihil. ik heb tientallen duizenden euro's/dollars betaald, maar mijn brein is te "slim". Het neemt te makkelijk een loopje met mijn behandelaars en met mij.

En verslaafd aan ketamine is iets heel anders dan aan de andere normale drugs. Ketamine maakt je brein slimmer, sneakier, maar vooral doortrapt naar jezelf toe. Ik gebruikte ketamine icm meditatie en dat maakt je brein nog roekelozer naar jezelf toe. Je bent constant in gevecht met jezelf. ik wil er zo graag vanaf, maar zodra ik nuchter ben speelt mijn eigen brein een spelletje met me. En zodra ik verdoofd ben (dus ook mijn brein) snap ik ineens dat ik dit niet wil.

Maar ik kom er wel. Het moet gewoon. Maar mijn situatie laten behandelen in NL...dat heb ik opgegeven. En dat hebben de klinieken in NL me ook gezegd. Na de standaard behandelingen (emdr, cgt, mbt etc. etc.) hebben ze het opgegeven.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
BigY zei:
Dat is heel mooi voor die mensen, maar die zullen dan ook wel een goede achtergrond hebben gehad om op terug te vallen. Ik ben al vanaf mijn 13e een gebruiker en kom uit een internaat. Er is niemand die om mij geeft. In die zin, ze denken allemaal dat ik het wel redt.

De nazorg van de klinieken waar ik ben geweest waren zero tot nihil. ik heb tientallen duizenden euro's/dollars betaald, maar mijn brein is te "slim". Het neemt te makkelijk een loopje met mijn behandelaars en met mij.

En verslaafd aan ketamine is iets heel anders dan aan de andere normale drugs. Ketamine maakt je brein slimmer, sneakier, maar vooral doortrapt naar jezelf toe. Ik gebruikte ketamine icm meditatie en dat maakt je brein nog roekelozer naar jezelf toe. Je bent constant in gevecht met jezelf. ik wil er zo graag vanaf, maar zodra ik nuchter ben speelt mijn eigen brein een spelletje met me. En zodra ik verdoofd ben (dus ook mijn brein) snap ik ineens dat ik dit niet wil.

Maar ik kom er wel. Het moet gewoon. Maar mijn situatie laten behandelen in NL...dat heb ik opgegeven. En dat hebben de klinieken in NL me ook gezegd. Na de standaard behandelingen (emdr, cgt, mbt etc. etc.) hebben ze het opgegeven.
Klik om te vergroten...

Kan niet anders zeggen dat ik het klote voor je vind en dat ik hoop dat je je plek ergens gaat vinden, oprecht.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
BigY zei:
Ketamine maakt je brein slimmer, sneakier, maar vooral doortrapt naar jezelf toe. Ik gebruikte ketamine icm meditatie en dat maakt je brein nog roekelozer naar jezelf toe. Je bent constant in gevecht met jezelf. ik wil er zo graag vanaf, maar zodra ik nuchter ben speelt mijn eigen brein een spelletje met me. En zodra ik verdoofd ben (dus ook mijn brein) snap ik ineens dat ik dit niet wil.
Klik om te vergroten...
klinkt niet als een specifiek ketamine iets hoor, IPV ketamine kan er net zo goed 3mmc staan, of clonazolam of speed, cocaine of wat dan ook.
B
BigYLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
klinkt niet als een specifiek ketamine iets hoor, IPV ketamine kan er net zo goed 3mmc staan, of clonazolam of speed, cocaine of wat dan ook.
Klik om te vergroten...
Ware het niet dat ik door de ketamine icm meditatie multimiljonair ben geworden. Dat had ik met jouw bovenstaande vervangingen niet gelukt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Drugs maken je helemaal niet slimmer het is symptoom bestrijdend zoals dat een lijntje coke of een benzo pilletje je in staat stellen om te functioneren onder extreme angst, stress of spanning en bijvoorbeeld een shotje morfine je in staat stelt om met een gebroken been die veel pijn doet toch uit bed te komen drugs zijn de cheat codes voor het brein in moeilijke situaties maar worden op de lange termijn altijd je ondergang en zullen je nooit slimmer/beter maken
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goede reminder voor mijzelf om wat rustiger aan te doen door dit te lezen. Nog niks geks gemerkt en 2f is wellicht wat anders daarin, maar better safe than sorry. Ik zweet ook uit mijn naad van xtc gebruik.

Succes verder chipmunkie
g
gelderlander96Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben zelf aangezien het niet lukt om met alles te stoppen een ketamine gebruiker. Keta gekozen omdat het (voor mij) de meeste voordelen en minste nadelen brengt vergeleken met andere drugs(dus ook drank en tabak). Zelf heb ik geen klachten waar ik 1 tot 3 avonden per week een gram wegsnuif. Pas na meerdere dagen elke dag een gram krijg ik wat maag en plasklachten maar die zijn dan ook weer weg bij stoppen van gebruik. Het enige nadeel is dat je snel veel nodig hebt, niet om in een roesje te komen wel als je wil komen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beter laat dan nooit, ik zeg het toch nog even:
Diclofenac is een aanslag op de maagwand. Als je deze neemt m o e t je een maagbeschermer nemen!
Ooit kan je bij langer gebruik ineens rare ontstekingen in de kaak/ kiezen krijgen.
Ik zou zeggen wees voorzichtig met Diclofenac. ..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."