Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat Ketamine voor mij heeft betekend

Wat Ketamine voor mij heeft betekend

54 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Drugs maken je helemaal niet slimmer het is symptoom bestrijdend zoals dat een lijntje coke of een benzo pilletje je in staat stellen om te functioneren onder extreme angst, stress of spanning en bijvoorbeeld een shotje morfine je in staat stelt om met een gebroken been die veel pijn doet toch uit bed te komen drugs zijn de cheat codes voor het brein in moeilijke situaties maar worden op de lange termijn altijd je ondergang en zullen je nooit slimmer/beter maken
Klik om te vergroten...
Deze meneer heeft gesproken ☝️
het is niet allemaal poep wat eruit komt, soms is het gewoon de keiharde realiteit die hij bij je naar binnen schuift.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal jullie maar eens vertellen wat ketamine nog meer voor mij heeft betekend, namelijk de ergste pijn die ik ooit heb mogen meemaken.
Ik besef nog maar net dat ketamine de schuldige (de echte schuldige ben ikzelf natuurlijk) is geweest en het is best ironisch dat ik een topic heb gestart waar ik ketamine lig te prezen terwijl er op dat moment ernstige klachten aan het ontwikkelen waren.

Aangezien je leest dat ketamine pas schadelijk is voor de blaas bij frequent gebruik dacht ik niet dat ik me ergens zorgen over moest maken.
Echter heb ik eigenlijk al lang last van een overactieve blaas; dit komt vermoedelijk door jarenlang overmatig cafeïnegebruik en / of het gebruik van stimulanten. (wat ik ook maar enkele malen per jaar deed, ketamine heb ik in totaal 5 a 10 keer gebruikt over een periode van 2 jaar)
Het feit dat ik vanaf de 2e keer dat ik xtc heb gebruikt bij het uitwerken om het half uur / uur naar het toilet moet om te gaan plassen had misschien een waarschuwing moeten zijn. Het feit dat ik toen oververhitting of watervergiftiging heb gehad nadat ik niet was gaan plassen maar wel het gevoel had dat ik moest gaan, zou zeker een waarschuwing moeten geweest zijn. Over deze bad trip heb ik toen ook een tripreport geschreven; kort gezegd; liters zweet dat van mijn hoofd stroomde + het gevoel alsof ik met een hamer tegen mijn hoofd ben geslagen. Vanaf ik ben gaan plassen begon het beter te gaan.

Ik weet dat dit een bekende bijwerking is, echter ken ik niemand persoonlijk die hier in deze mate last van heeft.
Dit heb ik eigenlijk elke keer bij xtc / 4-fa gebruik. Bij speed is het nog erger.

De week voordat ik ketamine heb gebruikt (begin augustus) heb ik speed gebruikt. Ik heb toen een bepaalde activiteit gedaan wat me een blaas/prostaat ontsteking heeft bezorgd. Ik was me hier niet van bewust; ik had vooral last van lage rugpijn en dit wijtte ik aan het feit dat ik enkele dagen ervoor een nieuwe matras had gekocht waar ik te hard op sliep. Het feit dat ik die week bv. 5 keer moest plassen van 2 glazen wijn baarde mij geen zorgen aangezien ik het al gewoon ben van veel te moeten gaan plassen, vooral na alcohol of cafeïne maar dit was nu wel extreem.

2 dagen na het ketaminegebruik (niet eens zo een hoge dosis, ik schat 100 mg) kreeg ik verschrikkelijke rugpijn. (had moeite met aankleden en naar wc gaan)
En ik ben al wel wat rugpijn gewoon want ik heb een hernia. Dit heb ik opgevangen met diazepam.
Meer dan een maand lang werd ik 's ochtends in een zeiknatte t shirt wakker. Ook mijn beddengoed vaak compleet doorweekt.
Uiteindelijk rinkelde het belletje dat ik een blaas/prostaat ontsteking heb. Langs huisarts geweest, lichte antibiotica genomen.
Klachten leken te verminderen en ik ben zo stom geweest om al alcohol te drinken. Kreeg toen een korte pijnscheut in de plasbuis.
Enkele dagen later na een glas cognac verschrikkelijke pijnscheuten gehad; het gevoel alsof er naalden door je eikel worden gekatapulteerd.
Plassen was bijna niet meer mogelijk. Durfde niet in slaap vallen van de pijn.
Volgende dag tijdens het werk naar de wc moeten lopen; kon me écht niet meer ophouden.

Nu zit ik een week aan straffere antibiotica en het gaat elke dag een beetje beter. Ik word niet meer bezweet wakker, hoef 's nachts niet meer op te staan om te gaan plassen en ik kan zelfs 's ochtends even blijven liggen ipv racen naar het wc om te gaan plassen.
Vooral 's avonds heb ik last van een branderig gevoel en iets dat op pijnscheuten lijkt maar meer gedempt.
Ik neem een pijnstiller (diclofenac) om me rustig te houden. Voorbije dagen ook kennis gemaakt met de k cramps; het kan ook de diclofenac zijn die op mijn maag begint te werken, maar als ik terugdenk had ik de hele maand augustus bijna dagelijks maagkrampen; laatste dagen echter een pompend gevoel in mijn maag / pijn in de onderbuik.

Sinds gisteren is pas het besef dat de ketamine meespeelt en ik kreeg angst dat ik blijvende schade heb ontwikkeld. De huisarts stelde me echter gerust dat het beter gaat en geen reden tot paniek is. Ik had schrik dat hij me nu meteen ging doorverwijzen naar een uroloog voor verder onderzoek en dat men iets in mijn plasbuis moet inbrengen. Hij wees me wel op het feit dat mijn lichaam aan de alarmbel trekt en het tijd is om te stoppen met experimenteren met drugs, waar ik hem zeker in volg.

Er speelden dus wel wat factoren mee maar je hoeft geen zware drugsgebruiker zijn om klachten te ontwikkelen. Ook overkomt het niet enkel vrouwen.

Ik zie dat mijn tekst wat lang is geworden. Het klinkt melig maar de wil om te leven (in goede gezondheid) én te sterven (indien dit niet herstelt) is nog nooit zo groot geweest. Ik blijf nog even hangen tijdens mijn herstel, nadien hoop ik het forum en de hard drugs achter mij te laten en dit hoofdstuk van mijn leven af te sluiten.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes chipmunk.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
MaddMonkey zei:
Goede reminder voor mijzelf om wat rustiger aan te doen door dit te lezen. Nog niks geks gemerkt en 2f is wellicht wat anders daarin, maar better safe than sorry. Ik zweet ook uit mijn naad van xtc gebruik.

Succes verder chipmunkie
Klik om te vergroten...
Hoe ervaar jij het effect van 2f in vergelijking met de klassieke keta?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
chipmunk zei:
Hoe ervaar jij het effect van 2f in vergelijking met de klassieke keta?
Klik om te vergroten...
Denk dat de meningen best uiteen lopen. Zag dat al voordat ik het kocht.

Voor mij is het keta met wat minder warmte in het lichaam en minder verdoving in het hoofd. Heb bij keta meer meligheid en roes. Ook holen is lastiger daardoor. Alsnog wel gelukt, maar wel met beste hoeveelheden gestapeld.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het gaat inmiddels weer beter met mijn blaas en ik sta op het punt om voorzichtig 2FDCK een kans te geven.
Ik besef wel als ik mijn bovenstaande berichten teruglees dat ik het mij enorm hard zal beklagen als de blaasproblemen hierdoor terugkomen of erger worden. De ontsteking kwam sowieso door de speed, dit was de eerste maal dat ik keta echt tegen de pijn heb gebruikt. Maar het heeft er vast geen goed aan gedaan. Suïcidale gedachten waar ik in die periode mee kampte zijn blijkbaar een gekende bijwerking van de antibiotica die ik slikte.

Vooral een bericht van @De Zandman boezemt me wel wat angst in waar hij zegt een theekopje bloed te hebben geplast na 2FDCK gebruik.
@De Zandman ; hoe is dit verder geëvolueerd? Ik leid uit andere berichten af dat je nadien toch nog verder bent gegaan met 2FDCK?

Ik probeer er nuchter over na te denken..blaasproblemen komen normaal gezien toch pas voor na extreem gebruik; ik heb nog geen 2 gram op 2 jaar tijd gebruikt en vond mezelf wel een mooi voorbeeld van verstandig sporadisch hard drugs gebruiken..

Het lijkt ook duidelijk wat een invloed koffie (en alcohol) op mijn blaas heeft. Ben enkele dagen gestopt geweest met koffie en de klachten leken te verdwijnen. Ook heb ik de periode voor die ontsteking na de speedsessie best veel alcohol gedronken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blijft natuurlijk leuk om te lezen en om te weten wat voor positieve dingen een gebruiker van een drug ervaart. Maar laten we idd niet vergeten ook de negatieve gevolgen en consequenties van een middel in kaart te brengen zodat mensen dalijk niet gaan denken dat ketamine een first class hulpmedicatie is voor depressies of whatever, zelfde geld voor psychedelica het heeft vóór en nadelen. Hetzelfde geld ook voor medicatie van een psychiater/(huis)arts... Drugs in de zin van medicijnen/alcohol/drugs zijn ten alle tijden symptoom bestrijdend en zijn niet de oplossing voor de kwalen die jij hebt, het kan een helpend instrument zijn in jou struggle met wat dan ook, een pijnverzachter zijn of een ontspanner in moeilijke periodes maar het is niet de oplossing!! Voor de mensen die ketamine gebruiken en hier positieve dingen door ervaren, ik ben harstikke blij voor jullie! Maar onthoud wat voor een duivel ketamine op lang termijn voor je lichaam kan zijn en dan met name je blaas.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
chipmunk zei:
Het gaat inmiddels weer beter met mijn blaas en ik sta op het punt om voorzichtig 2FDCK een kans te geven

Opm. Als je het maar weinig neemt voorzie ik geen problemen.

Vooral een bericht van @De Zandman boezemt me wel wat angst in waar hij zegt een theekopje bloed te hebben geplast na 2FDCK gebruik.
@De Zandman ; hoe is dit verder geëvolueerd? Ik leid uit andere berichten af dat je nadien toch nog verder bent gegaan met 2FDCK?
Klik om te vergroten...
Opm.
Dat kopje bloedplassen heeft waarschijnlijk als oorzaak een blaasontsteking gehad, nadat ik antibiotica kreeg was dit al vrij snel over.
Ik weet niet zeker of e.e.a. veroorzaakt is door de 2fdck. Maar, voorzichtigheid is de moeder van de porselein kast, nietwaar?
Met de blaas problemen die jij had, zou ik toch heeel voorzichtig blijven!
Ikzelf neem het maar heel erg weinig. 3 of 4 x per jaar ongeveer, dosis is dan 150 mg.
Maar ik ga er niet mee bingen. 1 x oraal een inname.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik deze woorden lees, dan kan ik eigenlijk alleen maar zeggen:
Afblijven!
Want alles, wat je verwerkt hebt, je kunt ervan op aan, dat je die gebeurtenis (sen) terug naar boven gaat halen met LSD of dergelijke stoffen.
Die garantie kan ik je wel geven!
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Als ik deze woorden lees, dan kan ik eigenlijk alleen maar zeggen:
Afblijven!
Want alles, wat je verwerkt hebt, je kunt ervan op aan, dat je die gebeurtenis (sen) terug naar boven gaat halen met LSD of dergelijke stoffen.
Die garantie kan ik je wel geven!
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook over tripmiddelen..Met ketamine was het geen probleem om over deze gebeurtenissen te denken; het leek zelfs te helpen om het een plaats te geven.

Ik ben er toch nog niet helemaal van overtuigd dat ik de 2fdck niet ga proberen.
Ik ga het zeker niet meteen in het wilde weg proberen en mijn vraag eerst eens bij een drugsarts stellen via drugsinfoteam.
Omdat ik zo goed als zeker weet dat ketamine niet de oorzaak is geweest van de blaas/prostaat ontsteking (ik had namelijk al een week klachten) maar het heeft er vast geen goed aan gedaan.
Ik heb ook (zoals ik altijd deed) niet zo veel gebruikt, denk rond de 100 à 150 mg. Ook nooit geholed.

Deze zomer ging ik door een moeilijke periode en nam ik op sommige dagen diazepam tegen de emotionele pijn om toch wat slaap te kunnen vatten.
Uit zelfbescherming heb ik dit voor mezelf bijgehouden en heb ik mijn alcoholgebruik ook maar bijgehouden.
Ik schrik er nu zelf van als ik het teruglees. Maanden stevig alcoholgebruik (naar mijn normen), in combinatie met wiet en soms diazepam om niet tot de ochtend wakker te blijven. (gaan slapen was het moeilijkste voor mij in die periode).
Soms waren het maar enkele biertjes, maar vooral cognac/tequila/absinthe met water verdund (denk aan 2-4 goede borrels).
Het is de sterke (of prikkelende) drank dat mijn lichaam niet moet hebben.
En er waren ook dagen dat ik 3/4 tot een fles (schuim)wijn op men eentje zoop.
Het was niet elke dag, maar wel bijna.

Als kers op de taart dus een nacht speedgebruik met in de comedown stimfappen wat ongetwijfeld de oorzaak is geweest.
Toen de klachten begonnen ben ik ook verder blijven drinken want ik had nog niet door dat ik een ontsteking had.
Maar de echte pijn begon pas een maand later toen ik op het einde van mijn 1e antibioticakuur heb gedronken; 2 avonden een zwaar bier, 1 avond een goede borrel cognac. Het brandend gevoel dat je door je keel krijgt voelde ik in de plasbuis.

Tot vorige week heb ik maanden geen alcohol meer gedronken. Ik merk dat ik nu weer zonder problemen enkele glazen wijn kan drinken, maar ik moet het niet meer in mijn eentje doen en neem mij voor om alcohol weer te laten.
Maar drink ik meer dan 2 tassen koffie kan ik mij amper een uur ophouden. De dagen dat ik met koffie ben gestopt functioneert mijn blaas zoals het moet.
Nu ik gestopt / gepauzeerd ben met blowen hoop ik ook met koffie te kunnen stoppen.

Ik had dus al last van een overactieve blaas voor ik met ketamine ben begonnen.
Oorzaken zijn dus jarenlang te veel koffie, rugbelastend werk doen terwijl ik een hernia heb met meestal een te strakke werkbroek aan en misschien ook wel het sporadische 4fa / speedgebruik waarbij ik vaak moest opstaan met grote aandrang om te gaan plassen.

Zo, weer een hele lap tekst maar dit schetst ook een beter beeld denk ik.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#11
heel weinig
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Opm.
Dat kopje bloedplassen heeft waarschijnlijk als oorzaak een blaasontsteking gehad, nadat ik antibiotica kreeg was dit al vrij snel over.
Ik weet niet zeker of e.e.a. veroorzaakt is door de 2fdck. Maar, voorzichtigheid is de moeder van de porselein kast, nietwaar?
Met de blaas problemen die jij had, zou ik toch heeel voorzichtig blijven!
Ikzelf neem het maar heel erg weinig. 3 of 4 x per jaar ongeveer, dosis is dan 150 mg.
Maar ik ga er niet mee bingen. 1 x oraal een inname.
Klik om te vergroten...
Thx voor je reactie. Ga de 2fdck toch (voorlopig) proberen zo te laten ; ik probeer terug te denken aan hoe ik me toen voelde.
En als ik toch nog iets gelijkaardig wil ervaren kan ik me misschien beter aan truffels of lsd wagen, aangezien deze middelen geen invloed hebben op de blaas..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar houd er rekening mee, dat het verschil tussen 2fdck en truffels/ LSD groot is
Alleen al de duur van de trip al.... relatief kort bij 2 fd, veel langer bij LSD en truffels.
Van LSD kreeg ik de eerste keer een hele zware bad trip, die ik tot op de dag van vandaag niet vergeten ben, truffels daarentegen deze ken ik zelf niet , ik heb erover gelezen en deze duren ook urenlang...
Idd, je blaas lijdt er niet van.
Dat is dan wel weer als een voordeel te bezien.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Maar houd er rekening mee, dat het verschil tussen 2fdck en truffels/ LSD groot is
Alleen al de duur van de trip al.... relatief kort bij 2 fd, veel langer bij LSD en truffels.
Van LSD kreeg ik de eerste keer een hele zware bad trip, die ik tot op de dag van vandaag niet vergeten ben, truffels daarentegen deze ken ik zelf niet , ik heb erover gelezen en deze duren ook urenlang...
Idd, je blaas lijdt er niet van.
Dat is dan wel weer als een voordeel te bezien.
Klik om te vergroten...
Dat was dan ook de reden om keta te proberen, maar goed, ik kan het misschien beter achter mij laten.
Een bad trip kan ik momenteel zeker niet handelen en haalt misschien dingen weer eens zo hard naar boven, terwijl ik al redelijk ver in een verwerkingsproces zit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog een advies
Blijf van die drank af!
Dat zeg ik als niet praktiserend alcoholist.
Drank brengt je niets. Behalve:
Extra problemen, dat wel!
Beter is het om die alcohol te laten staan.
Zeker voor ons druggies.
Ik spreek uit ervaring....
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Nog een advies
Blijf van die drank af!
Dat zeg ik als niet praktiserend alcoholist.
Drank brengt je niets. Behalve:
Extra problemen, dat wel!
Beter is het om die alcohol te laten staan.
Zeker voor ons druggies.
Ik spreek uit ervaring....
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor deze tip! Het is zo laagdrempelig hé alcohol..Ik neem me voor om helemaal niet meer te drinken.
Ik was er van overtuigd dat ik er mij nooit zou in kunnen verliezen, maar misschien was die blaasontsteking wel nodig om het enkele maanden te kunnen laten staan.
Ik heb altijd al een afkeer gehad van alcoholisme en ik zie nog maar recent in hoe alcoholverslaafd (+benzo's) mijn ouders zijn.
Omdat het typische beeld dat je hebt van alcoholisten eenzame mensen zijn die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Ik ben opgegroeid met het idee dat het normaal is om al tijdens je middageten zwaar bier te drinken 'voor de smaak'.
En moest me altijd schuldig voelen over mijn cannabisgebruik (wat wel veel te veel was al tijdens mijn tienerjaren, maar ik zie nu in waarom ik dat deed)

De huisarts vindt het normaal om enkele Duvels op een avond te drinken, maar veroordeelt mij terwijl hij zegt dat hij niet oordeelt als het over drugsgebruik gaat. Als ik zeg dat diazepam verslavend is lacht hij dit ook weg.

Een volledig nuchter leven ben ik (voorlopig nog) niet aan toe. Zou graag nog eens enkele malen per jaar op een feestje iets gebruiken en thuis 'mediteren' op ketamine. Vooral de 'synchronisatie' tussen beelden en muziek vond ik er zo schitterend aan.
Zelfs de chemische smaak kon ik van genieten, ik beschrijf het als het gevoel dat je je tanden hebt gepoetst, maar dan door heel je hoofd haha.
Het voelde als even op reis gaan en herboren terugkomen.
Gaf mij ook echt een afterglow de dagen nadien.

Wel heb ik voor het eerst oud en nieuw nuchter doorgebracht.
In m'n eentje en dat was prima zo. En zit op dag 7 zonder blowen.
Dus ik kom er wel.

Prettig nieuwjaar iedereen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jij gaat de goede kant op!
Beter het eerste glas laten staan, daar ben je de baas over, maar stoppen na w glazen is zeer, zeer moeilijk dus moet je dat eerste glas gewoon laten staan.
Over een paar weken ga je jezelf gegarandeerd veel beter voelen!
Enkele duvels per dag, dat is veel te veel. Hoe kan deze arts dit nou zeggen... dat dit "gewoon" is? En diazepam is wel degelijk verslavend!
Wat een lul die arts. Tsssss. Daar kan ik me echt kwaad over maken, zo veel domheid...
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Jij gaat de goede kant op!
Beter het eerste glas laten staan, daar ben je de baas over, maar stoppen na w glazen is zeer, zeer moeilijk dus moet je dat eerste glas gewoon laten staan.
Over een paar weken ga je jezelf gegarandeerd veel beter voelen!
Enkele duvels per dag, dat is veel te veel. Hoe kan deze arts dit nou zeggen... dat dit "gewoon" is? En diazepam is wel degelijk verslavend!
Wat een lul die arts. Tsssss. Daar kan ik me echt kwaad over maken, zo veel domheid...
Klik om te vergroten...
Ik moet me even corrigeren; hij zei meer iets in de trend van dat het geen kwaad kan om een glaasje alcohol te drinken en als je eens enkele Duvels hebt gedronken tijdens het kijken naar de voetbalwedstrijd en dan nog diazepam neemt dat het dan langer doorwerkt en je dan wel moet uitzien in het verkeer.
Maar goed, daarmee laat je imo wel klinken dat frequent alcoholgebruik normaal is.
Dat heb ik trouwens wel gemerkt wat een gevaar je dan in het verkeer bent. (ook zonder alcohol erbij)
Moet je eens weten hoeveel mensen er dagelijks in de spits onder invloed van benzo's van de avond ervoor rijden..
Als we daar eens op gaan controleren zijn de verkeersproblemen opgelost en dalen de ongevallencijfers enorm.

Ik vind het op geen enkele moment normaal om meer dan 1 Duvel te drinken. Krijg er al braakneigingen van.
Vind het ook absurd hoe we op de afterworkparty's ons lekker bezuipen. Nuja, je moet wel iets om die vreselijke sociale verplichtingen te overleven. ^_^

En over dat eerste glas heb je zo hard gelijk. Ik dronk onlangs weer voor de eerste keer in maanden wijn met vrienden en meteen een goed glas.
Niet veel later bijgeschonken en had toch weer een halve fles binnen. Terwijl ik de week ervoor nog eens een biertje had geprobeerd bij een andere gelegenheid en dit totaal niet goed bekomen was dus ik moet alcohol zeker laten staan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geloof me.
Alcohol sucks .
Vaak sluipt de verslaving er langzaam maar zeker in....het gezegde is dan ook :. Alcohol.
Makkelijk te veel, heel moeilijk terug!
En dat is een waarheid die sluit als de deur van een bankkluis....het is een maatschappelijk geaccepteerde harddrug waaraan de overheid een zak vol geld aan overhoudt aan gederfde accijnzen.
en zie eens om je heen wat die alcohol voor een enorme Ellende oplevert.
Doden, ziekten, ongevallen enz enz.
Een heel kwalijke zaak, alleen is er maar weinig tegen te doen.
Ik geloof niet in een drooglegging zoals dat in de USA heeft plaatsgevonden.
Dat zorgde er alleen maar voor dat de criminaliteit er de winst op kon afromen en er welig op tierde....dat heeft dus geen zin.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb besloten om toch nog af en toe ketamine te gebruiken. Het zou nu wel 2fdck worden want ketamine is voor mij moeilijk te vinden.
Na overleg met de huisarts weet ik zeker dat ik mij geen zorgen moet maken over blaasproblemen.
Wanneer ik besluit het te proberen kan ik ook gerust een urinestaal inleveren om te zien of er geen bloed is oid.
Hij begrijpt ook waarom ik hiervoor kies ipv aan de benzo's te gaan en erkent de antidepressieve waarde.
Ik heb een echografie gehad van blaas en nieren en alles leek in orde.
De reden dat ik ermee bleef zitten is door gespannen bekkenbodemspieren, wat ook plasklachten geeft. Ook neem ik me voor te stoppen met koffie.
Ik word er rusteloos van, krijg hartkloppingen en moet te snel gaan plassen.

Enkel het bericht van @De Zandman boezemt me nog wat lichte angst in waar hij zei bloed geplast te hebben na 2fdck gebruik.
Maar hij had hierboven al geantwoord dat het waarschijnlijk kwam door een blaasontsteking en opgelost was met antibiotica.
Ik las ook dat hij dit toen een keer of 10 heeft gebruikt in lichte doses van 30 mg met tussenpozen van enkele dagen. Wat ik zeker niet ga doen maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand na 10 keer ketamine gebruik bloed heeft geplast, ook al was het zo kort op elkaar.
Maar nergens op internet (Amerikaanse forums want de ervaringen hier zijn beperkt) vind ik iemand die deze bijwerking ook heeft gehad.
En ik dacht ook in een ander topic te hebben gelezen dat hij reeds een verleden had van urineweginfecties.
Sorry dat ik dit weer een keer in hetzelfde topic aanhaal @De Zandman, maar ik wou hierover nog vragen of je het telkens oraal gebruikte?
Voor mij was het een grote stap om iets door mijn neus te jagen, maar het lijkt mij wel logisch dat nasaal gebruik minder schadelijk is omdat er dan niet te veel in je maag terechtkomt

Zoals jullie merken wil ik absolute gerustheid voor ik ermee verder ga haha, maar het is natuurlijk altijd op eigen risico.
Misschien is de klassieke ketamine veiliger, anderzijds kan het dan wel weer met fenacetine versneden zijn wat nog slechter is voor de blaas.

Daarnaast zit ik nog een beetje met het feit hoe vaak ik mezelf 2fdck/keta gebruik mag toestaan. Ik dacht eerst aan eens om de paar maanden.
Ketamine kon ik door de winter ook wel eens iets korter opeen gebruiken (denk aan max 1-2 keer per maand) maar dan kon ik het ook gewoon in huis hebben en misschien wel 6 maanden niet aanraken. Ik noemde het ook een beetje mijn winter drugs en de behoefte is dan groter, dus misschien mag het uitzonderlijk wel iets vaker wanneer ik er nood aan heb.
In Amerika waar je een ketamine infuus kan laten toedienen voor de antidepressieve werking doen ze dit vaak om de paar weken maar ik wil vooral de magie niet verliezen en er geen gewoonte van maken.
Ik heb de magie van xtc bij de 2e maal al verloren omdat ik enorm slecht ben gegaan (oververhitting). Gelukkig doet 4-fa het wel keer op keer maar voorlopig blijf ik daar maar beter af.

Ik denk dat het belangrijkste is dat er geen vaste frequentie in zit.
Ik durf wel zeker te zeggen dat de kans op verslaving bij mij niet bestaat aangezien ik er zo hard mee bezig ben en al een idee heb hoe blaasproblemen kunnen aanvoelen.

Ondertussen zit ik 1,5 week in ontwenning van 15j lang zo goed als dagelijks blowen. Dus het zou wel goed doen nu maar ik wacht of tot het geschikte moment.

@Nihilist88 Kan jij misschien hier nog iets aan toevoegen? Ik lees van jou toch wat topics over 2fdck maar vraag me vooral af hoe vaak je het neemt en of je hier iets van lichamelijke klachten ondervindt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."