Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik op je werk

Drugsgebruik op je werk

40 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat word gedaan op fabrieken waar men met ongezonde materialen werkt ! En meestal word er dan ook extra op drugs getest. Nu niet elke keer maar je weet maar nooit he...
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op school of op me werk uppers gebruiken om mijn prestaties te verbeteren, zie ik als DE manier om er afhankelijk van te worden.
Net als dat ik tegenwoordig echt niet meer zonder de caffiene op me werk kan.
Met caffiene presteer ik gewoon op een hoger niveau. Dat niveau ben ik en mijn collegas tegenwoordig van mij gewend.
Als ik nu stop me caffiene, presteer ik lager en stel ik mezelf en mijn collega's teleur.
Dan presteer ik onder "mijn" niveau, ook als ze me een keer echt nodig hebben.

Door caffiene presteer ik nu eenmaal beter als voordat ik caffeine gebruikte.
Al stop ik een maand met caffiene heeft mijn lichaam de stof niet meer nodig om te presteren zoals voordat ik met caffiene begon.
Het niveau zal echter nog steeds niet zo goed en makkelijk zijn als waneer ik wel caffeine gebruik.
Ook in sociaal opzicht.
Ik comminuceer beter, ben grappiger en sta sterker in mijn schoenen.
Dat maakt het wel erg lastig om met caffiene te stoppen, want dan wordt ik minder waard.

Ik oordeel niet over mensen die het wel doen. Je doet je best maar. Dit is de reden waarom ik het niet doe.

De enige manier om er nog sneller afhankelijk van te worden, is door uppers te gebruiken om af te vallen of spiermassa te kweken.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes met het "kweken van spiermassa" met het gebruik van uppers, Aangezien uppers je spiermassa afbreken.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb in het verleden wel eens stijf van de sos voor de klas gestaan toen ik kunstgeschiedenis gaf op het lyceum. Feestje de nacht ervoor...eenmaal begonnen met snuiven kon ik niet meer stoppen.
Niet echt een aanrader, verre van zelfs. Ook al ken ik de crash-ervaring niet. Verbijsterend dat niemand iets door had.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
yeti zei:
Heb in het verleden wel eens stijf van de sos voor de klas gestaan toen ik kunstgeschiedenis gaf op het lyceum. Feestje de nacht ervoor...eenmaal begonnen met snuiven kon ik niet meer stoppen.
Niet echt een aanrader, verre van zelfs. Ook al ken ik de crash-ervaring niet. Verbijsterend dat niemand iets door had.
Klik om te vergroten...

Het valt meestal minder op dan je zelf denkt. :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik blow wel eens voor dat ik naar de les ga, ik heb de afgelopen 2 weken 3 keer aangeschoten gewerkt, en verder alleen stoned. vroeger was ik op mijn werk de enige die het bij alleen wiet en drank onder werktijd hield.

ik heb een keer met een tuinslang speed gemengt met slaapmiddelen van het aanrecht afgesnoven in de keuken waar ik werk
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een keertje trippend op school geweest, had die nacht doorgehaald maar de trip duurde iets langer dan verwacht.. Zat nog met een been in wonderland in de klas, gelukkig had niemand wat door.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
De enige drugs die ik gebruik op school/werk zijn caffeine (loads of it <3) en nicotine, wat ik ook niet al te veel doe, word er vaak wazig van.

Voor de rest houd ik drugs/serieuze dingen altijd gescheiden. Er is een tijd dat je serieus dingen moet kunnen doen en een tijd van relaxen, bij de een hoort absoluut geen drugs bij de ander (vaak) wel :P

Ik kan ook totaal niet 's middags stoned zijn, dan heb ik echt het gevoel dat ik nutteloos ben omdat ik niet kan lezen/fatsoenlijk snel nadenken.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Immo zei:
yeti zei:
Heb in het verleden wel eens stijf van de sos voor de klas gestaan toen ik kunstgeschiedenis gaf op het lyceum. Feestje de nacht ervoor...eenmaal begonnen met snuiven kon ik niet meer stoppen.
Niet echt een aanrader, verre van zelfs. Ook al ken ik de crash-ervaring niet. Verbijsterend dat niemand iets door had.
Klik om te vergroten...

Het valt meestal minder op dan je zelf denkt. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad, helemaal met die coke paranoia. :)

Ik heb wel eens bij van die bijbaantjes in de kwekerij vroeger stoned gewerkt, stuk chiller om onkruid te wieden als je knetter bent.

Verder nooit, ik vind het vrij kansloos, privé en werk gescheiden houden. en drugs zijn imo toch echt iets voor in de privé sferen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op mijn zestiende in de kas tijdens de pauze altijd blowen met een collega. Mijn baas vond het best als we ons werk maar naar behoren deden :P
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Regelmatig mdma op school gedaan (ja dat word makkelijk gezien,sommige worden zelfs bang voor me omdat me ogen zo groot worden)
Cocaine op school gedaan en daar ben ik dan ook voor geschorst.
En speed op me werk zo nu en dan is gedaan.
Maar dat was vroegah

Maar nu zijn het betere tijden,alleen koffie :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nope, deed het vroeger wel eens tijdens school, maar ik kan me niet heugen dat ik het ooit tijdens werk heb gedaan.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugs: vrijetijdsbesteding en niet meer (of minder) dan dat.

Werk: Ik word dik betaald door iemand om daar aanwezig te zijn en iets te presteren. Kan het aan mezelf niet verkopen om dan onder invloed van drugs te zijn. In mijn branche is het sowieso niet handig. Ik werk met (soms) onhandelbare pubers, dan moet je scherp en alert zijn.

(bovendien zijn die krengen zelf te vaak onder invloed, wat ze dan wel weer lekker rustig maakt, meestal....)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drugs op de werkvloer is niks mis mee zolang je je werk goed doet en het geen gevaar vormt voor jezelf en anderen. Als je lekker stoned of strak van de spiet plantjes uit de grond moet trekken, en jij vind dat fijner werken. Vooral doen. Alleen mensen die een verantwoordelijk beroep hebben. En ook de veiligheid van andere moeten kunnen waarborgen zijn naar mijn mening slecht bezig als ze toch gebruiken dan.

BV chauffeur van een vrachtwagen of hijskraan operator. Die mensen moeten nuchter werken. Maar als ik in de supermarkt mijn boodschappen doe, en ik zie een vakken vuller strak van de speed die vakken vullen alsof zn leven dr vanaf hangt, waarom niet? :tearsofjoy:

Persoonlijk zou ik het nu niet meer doen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, op speed...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op m'n werk wat ik eerst deed (zeer chill baantje in een kleine boekenzaak, eigenlijk de hele dag luieren of boeken opruimen en in de juiste plank zetten) heb ik nog wel speed, coke en thc gebruikt oh en benzo's. Maar dat deed ik ook heel af en toe en het had ook eigenlijk bijna geen effect op m'n prestaties omdat ik die toch niet hoefde te leveren...aangezien er bijna geen klanten kwamen en er weinig was om op te ruimen. Maar wanneer ik pep ophad was de hele zaak na een uurtje brandschoon :grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
de leraar maatschappijleer , was er zo flauw van dat de halve klas stoned was, dat ie zelf ook even in de pauze een blowtje ging roken.

"zo nu zitten we weer op het zelfde niveau"

Nog noit zo'n geweldige en begrijpelijke les gehad. Het proefwerk de dag ernaa scoorde een gemiddelde van 8,5
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#18
zo vaak knetterstoned naar school/werk gegaan, mdma op school en werk, toen ik nog in me beginperiode zat, en af en toe nog uitwaussend na een feest moest ik werken.
verder heb ik een keer met paddo's op gewerkt, ik was vergeten dat ik moest werken die dag haha, helemaal trippend vakkengevuld toen. ging me teamleider (hij wist het) allemaal klanten naar me doorsturen om zichzelf krom te lachen.
ook een keer hippyflippend naar werk, had ik de uitwerkingstijd onderschat.
ook gewerkt onder de 4fmp en ketamine
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wel eens met speed achter de bar gestaan, maar moest ook een nachtje doorhalen.

geen klachten gehad, en de volgende dag zag ik dat ik de bar schoon en netjes had achtergelaten. (was na t feestje hier, afgesloten en schoongemaakt, en bij de buren verder gefeest :grin: :grin: )
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben nu en dan weleens stoned op me werk, maarja ik flip burgers dus dat maakt niet zoveel uit :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."