Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben afgekickt van:

Ik ben afgekickt van:

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lekker bezig man! Keep it up. :)
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ exe:

nice quote!
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was van plan om binnenkort mn afkickverhaal hier op DF neer te zetten in het coffeeshop gedeelte, maar goed, ik ben van meerdere dingen afgekickt. Dit topic geeft me een prima gelegenheid en zoveel aandacht heb ik ook weer niet nodig. Bij deze . .


Wiet, 8 mnd.
Dit gebruikte ik al 16 jaar met na 6-7 jaar een maand of 10 pauze omdat ik er toen lichtelijk gek van werd. Een soort van attak gehad met paranoia en vooral hartkloppingen. Daarna weer begonnen voor jaren en ongeveer 1,5 jaar geleden een stoppoging gedaan.

Ik was al bijna een jaar van 1 gr heftige skunk per dag naar 1-2 voorgedraaide hasj gegaan. Als ik maar iets had elke dag . . noem het een obsessie. (Yep, het is een duivel ben ik wel achter). Na bijna 2 maanden stoppen werd ik overmoedig en weer naar de shop ´voor een keertje´. Gelijk de volgende dag weer halen etc. Da´s hier om de hoek op de Binnenweg in Rotterdam, keuze zat.

Toen na 6 maanden begrepen dat het een terugval was en besloten er nooit meer wat van in mn lichaam te willen hebben. Voor de agst om wat te missen dronk ik wel 2 mnd dagelijks alcohol. Maar goed, een paar heerlijke zweetnachten gehad, wow dat stinkt als je je shirtje bijna kan uitwringen. Tot op heden, hetzij minder dan in de eerste maanden, felrealistische dromen waar je de hele ochtend van in de war bent. Heb ook een gezondere eetlust, wallen weg, enzovoorts. En dat gaat al 8 maanden goed! :rock:

Heb nog wel de naweeen zoals wat moodswings, gezeik met het geheugen e.d. maar dat weegt niet op tegen ´s nachts leven, bijna alleen shoarma eten, sociale contacten verzieken, chaos in mn kop hebben en ga zo maar door. Ik snap dat voor mij na misbruik er geen gewoon gebruik meer bestaat, alles of niks dus. Dan maar liever niks en een leven.

Edit: ik heb een vriend/collega die ik dagelijks spreek. Hier heb ik veel aan gehad, deze is iets voor mij begonnen met afkicken. Hiermee wil ik zeggen dat als je wil stoppen, een vertrouwenspersoon, vooral een die in hetzelfde schuitje zit, een goede hulp is.


Nicotine, 7 mnd.
Week of 6 na mn wietstop ook gestopt met nicotine. Shag, asbakken en aanstekers in de vuilnisbak. Roken is wel de meest stompzinnige drug die er bestaat, enkel nadelen, need i say more? Ik begon op mn 12e en op je 31e heb je dan die nadelen wel ondervonden. Was al jaren een stopper, in de zin van, ik wist dat ik niet voor eeuwig ging roken. De dingen die ik nu kan ruiken, de stank die ik niet met me mee draag, de lucht die ik nu heb, great. Kleur in mn gezicht terug ook, en een buikje maar da´s beter dan graatmager wat ik was vind ik persoonlijk.

Edit 2: Hiermee stoppen is makkelijker dan men je doet geloven. Even serieus he, ik heb enkele dagen gedacht: ff shaggie draaien, o nee, ik ben gestopt. En weer doorgaan met waar je mee bezig was. Na enkele dagen ben je van de nicotine verslaving af. Daarna is het zaak dat je blij bent dat je niet meer hoeft te roken. Dan zie je anderen inhaleren en denk je, ik gelukkig niet meer. Week of twee wel een lichtelijk opgefokt gevoel gehad en dit grotendeels met drank opgevangen hehe.. Je krijgt er de zeer belangrijke voordelen voor terug. En laat je niet opnaaien door pleisters, afbouwen, kauwgom en al die enorme bullshit. Zie in dat het kankerzooi is, en je wil het niet meer in je lichaam hebben, punt.


Alcohol, 3 weken.
Tsja, dat gebruikte ik al voor ik aan wiet begon. Geen verslaving als in alcoholist. Wel standaard elk weekend teveel. De laatste jaren ook wel doordeweeks bij mn wietgebruik maar weinig verheffend. Laatste tijd ging ik vaker en vaker drinken, soms 2 weken achter elkaar, dus elke avond varierend van 3 duvels tot een avondje kroeg waar ik de tel nooit bijhoud. Soms 3x per week gemiddeld een glas of 7-8. Al met al teveel en te vaak.

Ik loop hard tegenwoordig en wil dat serieus doen en dat werkt niet dus samen. Ik ging nog net geen training skippen maar begon er voorzichtig naar toe te gaan. Ik merkte dat het totaalplaatje van gebruikspatroon etc. op dat van wiet leek. Niet goed dus.

Op dit moment sta ik 3 weken droog en morgen is er een verjaardag in de kroeg, alle maten paraat en ik samen met een maat achter de muziek. Ik ben van plan zo matig mogelijk te drinken (dubbele whiskey met veel ijs, spa blauw ernaast en rustig doen), hopen dat het lukt, om vervolgens weer buiten kroegbezoeken niks te drinken. Ook hier voel ik me goed bij tot nu toe.


Als je me vraagt; waarom ben je met van alles en nog wat gestopt?
Dan zeg ik; 15 jaar weekend is lang genoeg geweest.

Als je me vraagt; heb je spijt?
Dan zeg ik; geen spijt, nee nee, maar de ommekeer bevalt goed


Hiernaast ben ik behoorlijk bezig met mn voeding, sport, rust en ritme. Weinig vlees, veel verse groente en fruit, op tijd naar bed, op tijd eruit, hardlopen 3x per week etc. Ik ben dus afgekickt (alcohol is nog wel erg vers maar komt vast goed) en ben mn leven energie aan het geven ipv te vergiftigen.


Who I am?
Call me 2.0, *.exe 2.0
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ DrippTone: thanks, jij ook, coke lijkt me ernstig!

En de beginnende verslaving aan koffie heb ik voorkomen. Ergens halverwege de laatste 8 maanden ben ik begonnen met koffie te drinken (ja, laatbloeier, ditdat). Lekker zwart, nuchtere maag. In no time 6 tot 8 bakken per dag. Dat voelde niet gezond aan op diverse fronten. Senseo dr uit gegooid en nu drink ik 1 of 2 bakkies als ik uit eten ben of op visite. Gelegenheidsdrank dus, en dan voel ik de rush wel: :rock:

Okay, genoeg nu, next


*.exe
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sja, de oxaze voelde bij mij echt als "afkicken", lichamelijke afhankelijkheid, hoeveel de geestelijke afhankelijkheid totaal ontbrak - ik vind de werking van het spul kut behalve om dingen te onderdrukken en dingen even chill te maken. En ja, toen ik zwaar depressief was ga je dat wel snel doen. Ik kreeg ze eigenlijk voorgeschreven voor angstaanvallen en freakmomenten, maar ik ging ze misbruiken :/.

Op gegeven moment was ik het gevoel echt zo zat dat ik zonder afbouwen ermee nokte, wat vies tegenviel. De eerste nacht was nog prima te doen, maar daarna was het constant extreme spanning, vaak kramp, misselijkheid, niet kunnen slapen en vooral constant gepieker, naar gevoel en paranoia tijdens het niet slapen. Na een paar dagen viel het wel weer mee.

Het was "kut" maar meer ook niet gelukkig. Denk dat het iets moeilijker was geweest als ik langer had gebruikt.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wiet en coke! Na 10 jaar dagelijks smoken was ik het helemaal zat, ben nu al bijna half jaar gestopt! Coke gelukkig minder lang gernuikt 6 maanden aantal keer per week, wat een dure slappe zooi :P ! Heb ook tussen 16 en 21 jaar heel veel pillen gebruikt, daar ben ik de laatste tijd ook wel vanaf, begon ook saai te worden... Overigens nergens moelijk mee gehad, voelde meer als een opluchting dan een gemis in alle gevallen :grin:

Tegenwoordig houd ik het bij bier, LSD en af een toe speed :hearteyes:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben ruim 5 maanden geleden gestopt met roken. Dat ging eigenlijk prima. Na 4 jaar in 1 keer de knop omgezet en nooit meer een trekje genomen.

Nu heb ik een vriend :hearteyes:
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben na 12 jaar ( met periodes dat ik het niet gebruikte, zoals tijdens mijn zwangerschappen ) dagelijks 2 gram speed, sinds 2 maanden ermee gestopt. Dat deed ik cold turkey, maar ik ving de afkickverschijnselen op met 3 buisjes GHB op een dag. Na 3 weken kon ik ook stoppen met de GHB, zodat ik nu niks meer gebruik op dagelijks gebruik. Speed gebruik ik waarschijnlijk nooit meer. Het heeft me teveel ellende gebracht, zoals 2 maal een psychose, en ik ben bang dat als ik er eenmaal weer aan begin, ik er weer aan verslaafd raak. Recreatief speedgebruik werkt nu eenmaal niet voor mij. Toen ik net stopte met speed, lag ik een week lang in bed, zo moe was ik. Maar mijn eigen energie kwam na een week al terug en dat is me heel erg mee gevallen. Nu gebruik ik puur recreatief drugs, zoals af en toe in het weekend XTC, LSD en DMT. Met GHB pas ik ook op, want dat gebruikte ik de laatste paar weken te veel naar mijn zin. Ik merkte dat ik begon te denken dat alles leuker is met GHB, en dat alles saai is zonder. Ik betrapte me laatst op die denkfout, vandaar dat ik er nu weer mee gestopt ben. Drugs moeten wel leuk blijven, ik vind het niet relaxed als ik afhankelijk ben van een middel om me goed te voelen. Als ik het recreatief gebruik, zoals tripmiddelen, dan blijft het tenminste leuk en een toevoeging aan mijn leven. Verslaafd zijn vond ik altijd verschrikkelijk. Ik voel me sterk dat ik na 12 jaar kon kappen met speed en zie mezelf niet snel terugvallen, aangezien ik veel te blij ben dat ik er vanaf ben.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja waar zal ik eens beginnen.

Ik was 19 en had nog nooit iets gebruikt. Ik ging met een vriendje naar de nacht van Assen en op straat werden er toen XTC pillen gevonden. Na wat geharrewar over de veiligheid van de pillen hebben we ze genomen. Ik heb de rest van de nacht niet echt meegekregen ik was gewoon in extase. Dit was wel het begin van een grote drugs carriere. Ik werd vriendjes met een medemens die veel speed snoof en ging met hem mee naar feesten. Elk weekend feestte ik erop los. Ik was in die tijd veel werkeloos en ging doordeweeks ook gebruiken. Tot ik mijn ex tegenkwam en hij stelde me voor de keuze. Een cleane relatie met hem of doorgaan. Ik was zo verliefd op hem dat ik alles heb laten vallen en gestopt ben, van het ene op het andere moment.

Toen na drie jaar de relatie stuk ging viel ik weer terug in de oude gewoonte van gebruiken. Ik ging weer naar feesten en ontmoette veel mensen die dezelfde levensstijl hadden als ik voordat ik mijn ex ontmoette. Ik werkte ondertussen bijna 50-60 uur in de week en ik was door de weekenden en de drugs doorlopend moe. Het kostte me totaal geen moeite om doordeweeks weer speed te gaan gebruiken en ik liep van de ene baan in de andere. Soms gooide ik er een pilletje XTC in, zelfs op mijn werk.

Dat ging zo vrolijk door totdat ik een ontsteking aan mijn schouder kreeg en ik fulltime thuis kwam te zitten. Ik kreeg een relatie met een dealer en het hek was van de dam. Ik heb weken gekend dat ik 6-7 dagen wakker was en alles los en vast hallucineerde van het slaapgebrek. Ik viel af als een bezetene en ik die normaal rond de 80 woog was nog maar 58 kilo.

Ik wist heus wel dat ik zo niet door kon gaan maar ik wilde gewoon genieten en dat deed ik(dacht ik). Ondertussen had ik ook ontdekt dat ik LSD leuk vond en dus verruilde ik de speed min of meer voor LSD. om de twee weekenden tripte ik en soms zelfs elk weekend. Sinds juni vorig jaar kan ik zeggen dat ik niet meer verlang naar speed. Ik gebruik het wanneer ik dat wil en af en toe plan ik zelfs een weekend dat ik bewust gebruik om speed te gebruiken. Ik heb verantwoordelijkheid naar mijn baas dat ik presteer en ik ben nu te bewust van de gevaren van harddrugs om te geloven dat je ze zomaar zonder risico's kan gebruiken.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gestopt met blowen, xtc, coke.

Het enige waarvoor ik verslavingsgevoelig voor was, is cocaïne. Heb met niks echt heel erg moeite gehad om te stoppen. Blowen en xtc gingen eigenlijk vanzelf, was er gewoon klaar mee. Met cocaïne heb ik mezelf een halt geroepen, en mij na een terugval van een keer 3 uiteindelijk wel aan gehouden.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ga stoppen met wiet, ik weet niet meer hoeveel joints ik heb gedraait en hoeveel geld ik er precies aan heb besteed. Dat was voor mij al een teken van nu moet je gewoon maar even ophouden dan. dus njah, ik heb nu coke ik wil een fulltime baan in de zomervakantie en dan wil ik veel coke gaan kopen :grin: .
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#12
Na een periode van dagelijks gebruiken van speed ben ik hiermee gestopt. Het was wel pittig maar dit kwam ook door een liefde die abrupt gestopt moest worden. Dit is onderhand 3 jaar geleden en ik kan drugs nu makkelijk recreatief gebruiken, waar ik overigens heel erg blij mee ben.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ben gestopt met dxm na maanden wekelijks gebruik, en ik dronk vroeger minimaal 4 glazen per dag

nu net gestopt met wekelijks speed en xtc
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nicotine half jaartje terug na 2 jaar veel gerookt te hebben.
Was veel makkelijker dan verwacht. Eerste dagen waren wel vervelend maar helemaal niet onmogelijk of zo. Als ik iemand met een peuk zag kreeg ik wel altijd enorme trek, vergelijkbaar met het gevoel als je enorme honger hebt en langs een snackbar loopt. :P Maar dat was na een paar dagen ook weg en nu rook ik alleen nog sporadisch.

Verder gestopt met LSD maar dat was geen afkick. Heb het maar 11 keer gedaan. En coke raak ik waarschijnlijk ook nooit meer aan. Ook maar 5 keer gebruikt in totaal.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Nicotine!

Sinds 10 april 2008 mijn laatste sigaret gerookt, en nog steeds zo clean als een verse onderbroek! Na vele mislukte pogingen (van soms meer dan een jaar rookvrij te zijn) is het mij eindelijk gelukt dmv het boek van Allen Carr.
Afkick? Mwah, de afkick van nicotine zit tussen de oren. Ik heb er amper iets van gemerkt.
Terugval? NOPE! Soms als ik lang op cafe zit denk ik van 'hmm peukje zou wel smaken' maar helaas zullen ze dat zéker niet meer doen.
Zelfs mijn jointjes rol ik zoveel mogelijk zonder tabak. Life is better without sigarettes.
Voor de rest gebruik ik niets zodanig dat ik er mee zou moeten stoppen.

(ik ben een hele goede druggebruiker, echt!)
:mrgreen:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sowiso voor mijn al eigenlijk nooit alcohol, en intussen ook geen coke meer. Ben daarnaast ook nog verslaafd geweest aan benzo's, en van die verslaving ben ik intussen ook helemaal af. Gebruik ze nog sporadisch zowel recreatief als waarvoor ze nodig zijn, maar dat vind ik niet erg, dat moet kunnen vind ik zoals met de meester drugs...
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sinds ruim vier maanden ben ik gestopt met alles wat ik aan drugs deed: xtc/ghb/ketamine/lsd/speed/coke. Voor die tijd heb ik een jaar zo ongeveer om de twee weken gebruikt. Het jaar ervoor was dat nog bijna elke week (en dan vaak 3 dagen door)... Maakte niet zoveel uit wat, liefst ketamine, maar ik gebruikte gewoon alles wat 'toevallig' op mijn pad kwam, en zoveel mogelijk door elkaar heen.

Ik wilde stoppen omdat ik me steeds meer realiseerde dat ik alles wel zo'n beetje uit mijn drugservaringen had geleerd wat erin zat. Het begon steeds meer een herhaling van hetzelfde te worden. De dagen na gebruik werden ook steeds heftiger, en het duurde steeds langer voordat ik weer een beetje contact had met de realiteit. Mijn vriend begon me op momenten dat ik weer drugs ging gebruiken te confronteren met mijn eerdere uitspraken. Hij kon beter dan ik zien dat het een probleem begon te worden.

Het stoppen is opzich best ok gegaan. Ik ga nog gewoon naar feestjes, en ben met dezelfde mensen om blijven gaan, alleen gebruik ik niet meer. In het begin was dit wel moeilijk, ik moest steeds drugs afslaan op momenten dat ik er wel trek in had. En sommige vrienden vonden het erg grappig om drugs onder mijn neus te duwen, etc. Maar ik heb t gewoon afgeslagen. Voor mij was het uitgesloten dat ik nog iets zou doen, en daar heb ik me aan gehouden. Nu na 4 maanden is het makkelijk geworden. Soms zie ik natuurlijk nog wel mensen samen naar wc/buiten vertrekken etc. Dan krijg ik vaak even zo'n steek in mijn buik, en zou een moord doen voor een snuif, maar eigenlijk gaat dat gevoel na een paar minuten alweer weg.

Of ik nooit meer zal gebruiken durf ik niet te beweren, maar op dit moment bevalt het me uitstekend. Mijn hoofd is wat rustiger geworden, en ik maak me minder zorgen over ireeele dingen. Voorlopig is het prima zo en ik begin me steeds meer te realiseren dat ik niks nodig heb om me te vermaken in het leven. Dat er nog veel meer dingen de moeite waard zijn in de wereld, en dat ik er geen moeite mee heb het kleine wereldje waarin ik jaren heb geleefd vaarwel te zeggen.
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#18
heb sinds april 2008 geen speed meer aangeraakt, nam voordien gedurende bijna één volle jaar dagelijks speed.
ben gestopt voor mij en m'n vriendin, eerste dagen waren wel moeilijk, maar goed slapen deed deugd, nu heb ik af en toe nog eens zin in een lijntje wanneer ik uit ga, maar over het algemeen, heb ik geen enkele drang meer naar speed.. een jointje daar tegenover vind ik altijd wel kunnen in het week end of na een lange werkdag :grin:
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben na 7 jaar afgekickt van de nicotine

:applaus: :klapklapklap:

dank u dank u :wave:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nicotine
Als etterbak van 10, vonden ik en mijn vrienden het leuk om shag van straat te plukken en dit met de ouwe zijn vloei een nieuw shaggie in elkaar te prutsen. Zo ging ik roken met een groep Antillianen in de achterbuurt van Almere, waar ik zo wat de enige blanke jongen was.
Op 17-jarig leeftijd ben ik voorgoed gestopt met roken. Vanaf 10-jarig leeftijd deed ik het haast dagelijks.

Cannabis
Op 12-jarig leeftijd maakte ik kennis met een joint die ik tussen mijn lippen kreeg geschoven door jongens van 25. Ja, wat wou ik graag stoer doen. Vond het erg lekker die wiet. Jammer dat ik er op ten duur moeilijk mee kon stoppen, want slapen wou niet lukken en ik ontdekte mijn nieuwe talent: nadenken! Op 17-jarig leeftijd ben ik voorgoed gestopt met blowen. Ik denk er nog dagelijks aan en soms droom ik er nog wel over.

Ritalin
Na jaren lang ellende, kwam ik op ten duur dagelijks bij psychiaters. Dat begon toen ik woonde op een gesloten afdeling in een instelling. Er werden allemaal psychische stoornissen geconstateerd. Dankzij wat zelfmoord pogingen op 13-jarig leeftijd, werd ik verplicht helemaal vol gestopt met medicijnen. Citalopram, risperdaal, ritalin heb ik jarenlang dagelijks tegelijk moeten slikken. Naast dat ik er nog veel bij blowde, wist ik op 15-jarig leeftijd dat ik ermee moest stoppen als ik nog een papiertje wou halen, want versuft op stage aankomen kan ik natuurlijk niet maken, en school was mijn enige uitweg naar een betere toekomst. Stoppen mocht ik van niemand, maar ik deed het toch. Ik deed het cold turkey, en wat ik toen had mee gemaakt is gewoon vreselijk. Zo psychotisch als een idioot. Slapen deed ik niet meer, ik was extreem angstig, was belachelijk veel aan het zweten, ik was enorm agressief en nog meer van die dingen. Na een jaar lang zwaar werk te hebben gedaan, weinig eten, weinig slapen, leven op ritalin, ben ik op ten duur ook nog gestopt met ritalin. Hier denk ik nu ook nog dagelijks aan, terwijl het inmiddels al een jaar geleden is dat ik ben gestopt met ritalin.

Momenteel ben ik verslaafd aan forums, hardlopen en kennis vergaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."