Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben afgekickt van:

Ik ben afgekickt van:

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lekker bezig man! Keep it up. :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nicotine half jaartje terug na 2 jaar veel gerookt te hebben.
Was veel makkelijker dan verwacht. Eerste dagen waren wel vervelend maar helemaal niet onmogelijk of zo. Als ik iemand met een peuk zag kreeg ik wel altijd enorme trek, vergelijkbaar met het gevoel als je enorme honger hebt en langs een snackbar loopt. :P Maar dat was na een paar dagen ook weg en nu rook ik alleen nog sporadisch.

Verder gestopt met LSD maar dat was geen afkick. Heb het maar 11 keer gedaan. En coke raak ik waarschijnlijk ook nooit meer aan. Ook maar 5 keer gebruikt in totaal.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nicotine!

Sinds 10 april 2008 mijn laatste sigaret gerookt, en nog steeds zo clean als een verse onderbroek! Na vele mislukte pogingen (van soms meer dan een jaar rookvrij te zijn) is het mij eindelijk gelukt dmv het boek van Allen Carr.
Afkick? Mwah, de afkick van nicotine zit tussen de oren. Ik heb er amper iets van gemerkt.
Terugval? NOPE! Soms als ik lang op cafe zit denk ik van 'hmm peukje zou wel smaken' maar helaas zullen ze dat zéker niet meer doen.
Zelfs mijn jointjes rol ik zoveel mogelijk zonder tabak. Life is better without sigarettes.
Voor de rest gebruik ik niets zodanig dat ik er mee zou moeten stoppen.

(ik ben een hele goede druggebruiker, echt!)
:mrgreen:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sowiso voor mijn al eigenlijk nooit alcohol, en intussen ook geen coke meer. Ben daarnaast ook nog verslaafd geweest aan benzo's, en van die verslaving ben ik intussen ook helemaal af. Gebruik ze nog sporadisch zowel recreatief als waarvoor ze nodig zijn, maar dat vind ik niet erg, dat moet kunnen vind ik zoals met de meester drugs...
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sinds ruim vier maanden ben ik gestopt met alles wat ik aan drugs deed: xtc/ghb/ketamine/lsd/speed/coke. Voor die tijd heb ik een jaar zo ongeveer om de twee weken gebruikt. Het jaar ervoor was dat nog bijna elke week (en dan vaak 3 dagen door)... Maakte niet zoveel uit wat, liefst ketamine, maar ik gebruikte gewoon alles wat 'toevallig' op mijn pad kwam, en zoveel mogelijk door elkaar heen.

Ik wilde stoppen omdat ik me steeds meer realiseerde dat ik alles wel zo'n beetje uit mijn drugservaringen had geleerd wat erin zat. Het begon steeds meer een herhaling van hetzelfde te worden. De dagen na gebruik werden ook steeds heftiger, en het duurde steeds langer voordat ik weer een beetje contact had met de realiteit. Mijn vriend begon me op momenten dat ik weer drugs ging gebruiken te confronteren met mijn eerdere uitspraken. Hij kon beter dan ik zien dat het een probleem begon te worden.

Het stoppen is opzich best ok gegaan. Ik ga nog gewoon naar feestjes, en ben met dezelfde mensen om blijven gaan, alleen gebruik ik niet meer. In het begin was dit wel moeilijk, ik moest steeds drugs afslaan op momenten dat ik er wel trek in had. En sommige vrienden vonden het erg grappig om drugs onder mijn neus te duwen, etc. Maar ik heb t gewoon afgeslagen. Voor mij was het uitgesloten dat ik nog iets zou doen, en daar heb ik me aan gehouden. Nu na 4 maanden is het makkelijk geworden. Soms zie ik natuurlijk nog wel mensen samen naar wc/buiten vertrekken etc. Dan krijg ik vaak even zo'n steek in mijn buik, en zou een moord doen voor een snuif, maar eigenlijk gaat dat gevoel na een paar minuten alweer weg.

Of ik nooit meer zal gebruiken durf ik niet te beweren, maar op dit moment bevalt het me uitstekend. Mijn hoofd is wat rustiger geworden, en ik maak me minder zorgen over ireeele dingen. Voorlopig is het prima zo en ik begin me steeds meer te realiseren dat ik niks nodig heb om me te vermaken in het leven. Dat er nog veel meer dingen de moeite waard zijn in de wereld, en dat ik er geen moeite mee heb het kleine wereldje waarin ik jaren heb geleefd vaarwel te zeggen.
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#6
heb sinds april 2008 geen speed meer aangeraakt, nam voordien gedurende bijna één volle jaar dagelijks speed.
ben gestopt voor mij en m'n vriendin, eerste dagen waren wel moeilijk, maar goed slapen deed deugd, nu heb ik af en toe nog eens zin in een lijntje wanneer ik uit ga, maar over het algemeen, heb ik geen enkele drang meer naar speed.. een jointje daar tegenover vind ik altijd wel kunnen in het week end of na een lange werkdag :grin:
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben na 7 jaar afgekickt van de nicotine

:applaus: :klapklapklap:

dank u dank u :wave:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nicotine
Als etterbak van 10, vonden ik en mijn vrienden het leuk om shag van straat te plukken en dit met de ouwe zijn vloei een nieuw shaggie in elkaar te prutsen. Zo ging ik roken met een groep Antillianen in de achterbuurt van Almere, waar ik zo wat de enige blanke jongen was.
Op 17-jarig leeftijd ben ik voorgoed gestopt met roken. Vanaf 10-jarig leeftijd deed ik het haast dagelijks.

Cannabis
Op 12-jarig leeftijd maakte ik kennis met een joint die ik tussen mijn lippen kreeg geschoven door jongens van 25. Ja, wat wou ik graag stoer doen. Vond het erg lekker die wiet. Jammer dat ik er op ten duur moeilijk mee kon stoppen, want slapen wou niet lukken en ik ontdekte mijn nieuwe talent: nadenken! Op 17-jarig leeftijd ben ik voorgoed gestopt met blowen. Ik denk er nog dagelijks aan en soms droom ik er nog wel over.

Ritalin
Na jaren lang ellende, kwam ik op ten duur dagelijks bij psychiaters. Dat begon toen ik woonde op een gesloten afdeling in een instelling. Er werden allemaal psychische stoornissen geconstateerd. Dankzij wat zelfmoord pogingen op 13-jarig leeftijd, werd ik verplicht helemaal vol gestopt met medicijnen. Citalopram, risperdaal, ritalin heb ik jarenlang dagelijks tegelijk moeten slikken. Naast dat ik er nog veel bij blowde, wist ik op 15-jarig leeftijd dat ik ermee moest stoppen als ik nog een papiertje wou halen, want versuft op stage aankomen kan ik natuurlijk niet maken, en school was mijn enige uitweg naar een betere toekomst. Stoppen mocht ik van niemand, maar ik deed het toch. Ik deed het cold turkey, en wat ik toen had mee gemaakt is gewoon vreselijk. Zo psychotisch als een idioot. Slapen deed ik niet meer, ik was extreem angstig, was belachelijk veel aan het zweten, ik was enorm agressief en nog meer van die dingen. Na een jaar lang zwaar werk te hebben gedaan, weinig eten, weinig slapen, leven op ritalin, ben ik op ten duur ook nog gestopt met ritalin. Hier denk ik nu ook nog dagelijks aan, terwijl het inmiddels al een jaar geleden is dat ik ben gestopt met ritalin.

Momenteel ben ik verslaafd aan forums, hardlopen en kennis vergaren.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wiet geruikte ik al 15/16 jarige echt veel, totdat ik het opeens zat werd. gebruikte het tot mijn 18 fulltime. Nu doe ik het al 3 jaar maar 2 a 3 keer maximaal per jaar.

Pillen gebruik ik sinds mijn 18/19e helemaal niet meer ondanks dat ik het elk weekend deed, vrijdag en zaterdag en soms nog op een andere dag.

Cocaïne gebruik ik hopelijk ook niet meer, lange afkickperoide, veel terugvallen gehad, ja je kan wel zeggen een echte verslaving. Maar nu ben ik al een tijdje clean, clean van bijna alles. Alleen af en toe is een biertje wel lekker :grin: Maar dat moet kunnen

Ik hoop dat ik mijn cocaïne gebruim nou eindelijk achter me heb gelaten..........
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ben gestopt met cocaine omdat het niet meer ging gebruikte voor 250 300 euro en daar is niet tegen te werken dus gaje lenen noem maar op maar nu ben ik clean :wave: op drank en blowen naar maar dat is geen probleem voor mij
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weed..
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben afgekickt van WoW.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wiet (al ben ik nu overgestapt op hash, wat misschien niet veel beter is voor mijn gezondheid :wink: )
Nicotine (3 jaar geleden gestopt zonder veel problemen. Ik rook nu alleen nog bij speciale gelegenheden een sigaartje.)

Eigenlijk vind ik dit nog niet eens horen bij afkicken, maar ik ben gewoon met het gebruik gestopt. Bij afkicken denk ik eerder aan afkickverschijnselen bij lichamelijk verslavende drugs en daar heb ik nog nooit mee te maken gehad.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben nergens afhankelijk van.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#15
wobble zei:
ik ben afgekickt van WoW.
Klik om te vergroten...

Dat. Niet meer tot 8 uur 's ochtends achter je pc blijven zitten om te raiden, of rep te grinden, of een alt te levelen.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blowen, van 5 keer per dag een hele tijd niet meer. Dat kostte redelijk veel moeite, had er therapie voor met urinetesten etc. maar die waren makkelijk toch negatief te maken. Uiteindelijk toch gelukt en tijdje gestopt. Nu weer af en toe, maar nu vormt het geen probleem meer.

Xtc, van elke week, soms ook meerdere keren per week paar maanden helemaal gestopt. Laatst was het wel weer uit de hand gelopen (weer een gewoonte). Nu is het wel gehandhaafd.

Pep, elke dag naar af en toe. Soms was er wel een sterke drang naar en af en toe er nog aan toegegeven. Maar net als xtc is het nu allemaal ondercontrole.

(gevoelig voor verslaving, blijkbaar!)
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#17
was al wel bekend

ik ben afgekickt van de Crystal Meth.

Lichamelijk altands {geestelijk is een ander verhaal}

2jaar nu Meth vrij.
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn leven is wel totaal veranderd en ik ben een heel ander mens geworden door de Meth.
leef elke dag nog met de gevolgen van de Meth.{geestelijk vooral}. Zit in mijn ziel gebrand en dat ze zeggen dat bij de meeste drugs na verloop van tijd de "craving'' minder word.

nou bij Meth dus niet.

Zelfs niet na 2psychoses, en dat ik alles er mee verloren had {huis,werk,vrienden,en later mijn gezondheid,en bijna mijn leven}.

Maar had de keuze dood of hulp.

Heb me op laten nemen en heb 2 jaar in een kliniek door gebracht om weer mijn leven enigzins weer op poten te krijgen.

Dat is nu 4 jaar geleden en ben nu 2jaar Crystal Meth vrij. :smoke: :smoke: :smoke:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben afgekick van het blowen, naar 3 jaar extreem veel te hebben geblowd (naar mijn doen) en ik ben er nu helemaal klaar mee :openmouth:
Ik ben ook gestopt met de andere drugs (behalfe alcohol) maar daar hoef ik niet echt van af te kicken ofzo.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
skunkopaat zei:
Ik ben afgekick van het blowen, naar 3 jaar extreem veel te hebben geblowd (naar mijn doen) en ik ben er nu helemaal klaar mee :openmouth:
Ik ben ook gestopt met de andere drugs (behalfe alcohol) maar daar hoef ik niet echt van af te kicken ofzo.
Klik om te vergroten...

Het is tenslotte de meest verslavende en geaccepteerde drugs die er bestaat :grin: ! Ik drink er in ieder geval nog een, proost :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."