#1
Ik ben na 12 jaar ( met periodes dat ik het niet gebruikte, zoals tijdens mijn zwangerschappen ) dagelijks 2 gram speed, sinds 2 maanden ermee gestopt. Dat deed ik cold turkey, maar ik ving de afkickverschijnselen op met 3 buisjes GHB op een dag. Na 3 weken kon ik ook stoppen met de GHB, zodat ik nu niks meer gebruik op dagelijks gebruik. Speed gebruik ik waarschijnlijk nooit meer. Het heeft me teveel ellende gebracht, zoals 2 maal een psychose, en ik ben bang dat als ik er eenmaal weer aan begin, ik er weer aan verslaafd raak. Recreatief speedgebruik werkt nu eenmaal niet voor mij. Toen ik net stopte met speed, lag ik een week lang in bed, zo moe was ik. Maar mijn eigen energie kwam na een week al terug en dat is me heel erg mee gevallen. Nu gebruik ik puur recreatief drugs, zoals af en toe in het weekend XTC, LSD en DMT. Met GHB pas ik ook op, want dat gebruikte ik de laatste paar weken te veel naar mijn zin. Ik merkte dat ik begon te denken dat alles leuker is met GHB, en dat alles saai is zonder. Ik betrapte me laatst op die denkfout, vandaar dat ik er nu weer mee gestopt ben. Drugs moeten wel leuk blijven, ik vind het niet relaxed als ik afhankelijk ben van een middel om me goed te voelen. Als ik het recreatief gebruik, zoals tripmiddelen, dan blijft het tenminste leuk en een toevoeging aan mijn leven. Verslaafd zijn vond ik altijd verschrikkelijk. Ik voel me sterk dat ik na 12 jaar kon kappen met speed en zie mezelf niet snel terugvallen, aangezien ik veel te blij ben dat ik er vanaf ben.

