Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeel veel koffie geestverruimend?

Heel veel koffie geestverruimend?

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
IK las laatst ook ergens ( of dat nu hier was ??? ) dat gemiddeld meer dan 10 koppen per dag ofzoiets voor hallucucinogene effecten zouden kunnen zorgen, zal wel iets met je dopamine-huishouding te maken hebben die verstoort wordt.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
*.exe zei:
Komt ie dan he, handjes in de lucht, ook achterin.
Kom maar even naar voren, we gaan een feestje bouwen of niet dan?!
DF 2 dubbel 0 9, zijn we er klaar voor?! Ik kan jullie niet horen! Komop, holleee:

~Koooffie, koooffie, lekker bakkie koooffie~
Klik om te vergroten...

Ge-wel-dig! :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
KurikintonFox zei:
als ik te veel koffie drink wordt mn sperma geel
wie heeft dit ook?
Klik om te vergroten...

Geen last van en ik drink toch veel te veel koffie op een dag :wink:
Rook je shag?
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou echt nooit 10 kopjes koffie op een dag kunnen drinken. Als ik aan caffeïne denk, denk ik automatisch aan schijten. Ik ga er iig niet mee experimenteren :wave:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had een keer een flinke scheut koffieconcentraat, ipv chocoladesaus over mijn ijs gedaan. was nog net te eten, maar vond t zonde om weg te gooien. Dan in een warme tuin in de zon liggen, ga je raar van dromen.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wie heeft hier weleens meegemaakt dat hij of zij iets ongewoons meemaakte van (te)veel koffie?
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik maak tegenwoordig ongewone dingen mee op alles. Ook op koffie maar ik drink volgens mij lang niet genoeg om echt te kunnen zeggen dat het een trip is. Met tabak heb ik dat tegenwoordig wel, Ayahuasca-taferelen gegarandeerd. :grin:
P
PeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
af en toe bij VEEL TE VEEL sterke koffie zweten en rillen
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Atropa zei:
Wie heeft hier weleens meegemaakt dat hij of zij iets ongewoons meemaakte van (te)veel koffie?
Klik om te vergroten...

Nou, nu je het zegt.... Ik heb het gevoel dat té veel koffie je soms juist niet meer echt helder maakt. Een beetje alsof je echt veel coke of speed genomen hebt, een beetje die para-waas, daar valt het wel mee te vergelijken alleen in mindere mate natuurlijk.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
^ Idd. Alleen moet ik zeggen dat van koffie (meer dan 7 bakken op een dag) ik ook vaak dat licht hoofdige gevoel krijg soms, slap/slaperig maar toch onrustig, wat waarschijnlijk een lage bloedsuiker spiegel is soms, of te weinig zout. 'k vang wel de vochtontrekking op. Maar zo af en toe als ik doordenk komen lichte flows boven. Een trip natuurlijk niet, haha.

At Kat, van tabak wordt ik behoorlijk licht en high, vaak ook duf. Maar ik rook nooit, heel af en toe een peuk en die slaat dan goed aan.
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#11
heel veel koffie kan geest veranderend werken.

paranoia,aanvallen van razernij,waanbeelden, trillen, zweten,slapeloosheid, schijterij,maagklachten.

En na die tijd ontwennings verschijnselen

dus koffie {caffeine} kan dus zeker geestverruimend zijn ja.

maar of het lekker is?????????
w
weedloverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik krijg koppijn als ik teveel koffie heb gedronken. Dus echt geestesverruimend werkt het niet.

grtz
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niks van gemerkt, heb lange periodes gehad dat ik 15 tot 20 bakken koffie op een dag dronk. En merkte er verder niks van. Dus misschien als je nooit koffie drinkt en dan opeens 3 kannen op een dag, dat je dan gaat trippen. Maar ik kan het me niet voorstellen.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#14
te veel van een bepaalde substantie voelt nooit lekker.
2 tasjes koffie kan voor mij echt een mentale opkrikker zijn, wat dieper gaat dan enkel de gekende boost.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij moet je dan wel heel veel drinken, in combinatie met weinig voeding. Ik denk namelijk als iemand (extreem) gaat diëten, maar wel koffie tot zich neemt, dat er dan wel bewustzijnsveranderende effecten kunnen optreden.

Maar hey, nu ik er over nadenk schiet me iets te binnen uit een interview met Gerben Hellinga. Ik zal het even opzoeken.
Zoek, zoek. Hier:
" De natuur is vol met psychedelica. Ik heb wel eens een koffietrip meegemaakt. Johannes van Dam had voor mij op een speciale manier koffie gezet, heel sterk. Of het zijn bedoeling was weet ik niet, maar toen ik daarna buiten liep, kregen de daken kleur en de zon veranderde van vorm. Prachtig.’ "
bron: http://www.legalize.net/more_news.php?item=5&more=1
(edit: doet enigszins denken aan de reactie van loadrunner hierboven, die ik pas later las)

Ik drink zelf doorgaans 's ochtends een bakje en 's middags. Als ik meer ga drinken dan voel ik me er al minder prettig bij. Als ik een kan leeg zou drinken, dan zou ik echt veranderen in een wrak. Maar 1 a 2 bakjes, daar voel ik me goed bij. Ik las ook eens in een boek over voeding dat door het drinken van twee kopjes koffie per dag (dus 's ochtends en 's middags) de hersenfunctie positief wordt beïnvloed. Maar als mensen meer gaan drinken, dat het dan eerder een averechts effect heeft.
Het schijnt ook dat je door koffie minder kans hebt op gaatjes in je gebit. Maar daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat je gebit eerder geel uitslaat. :P

Persoonlijke tip: drink is 2 dagen (of liever nog langer) geen koffie. En als je dan uiteindelijk weer een bakje neemt, dan smaakt het zoals nooit te voren...heerlijk! :)
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Krijg wel eens last van schitteringen en gloeiende wormpjes (wat het ook moge wezen heb je ook wel eens als je snel opstaat). Voor de rest eigenlijk niks...
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychoactief is het zeker, maar ik zou het niet bepaald geestverruimend noemen.
Ik ken wat mensen die veel koffie drinken/dronken en een ervan die recentelijk is 'afgekickt' van het spul, en daar best wel wat last van heeft ondervonden.

Het is toch eigenlijk gewoon een standaard stimulant ? Je drinkt het spul, daarna voel je je opgewekt, en als je veel drinkt merk je ook dat er een crash is op het moment dat het is uitgewerkt. Ik heb het idee dat half 'kantoorgaand' Nederland koffie-verslaafd is, en dat het ook echt verslavend is is ook allang bekend. Ik heb mezelf in ieder geval aangeleerd om het spul nooit voor het effect te drinken.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik drink 's ochtends een bakje en 's middags eveneens. Zowel voor de smaak als het effect. En aangezien ik het zo goed als dagelijks drink, kan ik wel stellen dat ik dus lichtelijk verslaafd ben. Want ik heb wel is ervaren dat ik na 36 uur, zonder koffie te hebben gehad, wel een lichtelijk hoofpijntje voelde. Maar daar staat weer tegenover dat ik niet rook en blow en weinig drink.
Ik denk dat het op het fysieke front nog het slechtst is voor je maag.

Het is zeker een stimulant, maar het interessante is dat het in mijn ervaring ook empathogene eigenschappen heeft. Ik heb wel is bijna de tranen in mijn ogen gehad tijdens het drinken van een heerlijk bakje koffie. Ik was echt ontroerd.
En mensen die gezamelijk koffie drinken leggen ook makkelijker contacten, er ontstaat een open sfeer.
Maar ook bij koffie is de gulden middenweg natuurlijk belangrijk.

Er is trouwens ook een heel leuke mythe over de ontdekking van koffie: een herder kwam, na even weg geweest te zijn, terug bij zijn geiten. En hij zag dat ze aan het dansen waren. Later bleek: doordat ze de rode koffiebessen hadden gegeten. En zo is koffie in de wereld gekomen. :grin:



En o ja, als ik het over koffie heb, dan heb ik het niet over automatenkoffie. Want daar zit ook weer van alles aan toegevoegd. En ik heb het al helemaal niet over oploskoffie - brrr.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
4 volle scheppen voor een halve kan, lekker hash jointje. En dan smorgens in het zonnetje gaan zitten en een krantje lezen. Daar kan ik enorm van genieten. Of 2 pads in de senseo voor 1 bakje, is ook goed te doen. Het liefste die dark roasted. Zo sterk mogelijk. Dubbele espresso ben ik niet vies van.
Maar ik drink de laatste tijd niet zo veel koffie meer. Slecht voor me maag en me tanden.

Een oud collega van mij dronk niks anders als koffie. Die dronk dan ook 5 tot 7 kannen koffie op een dag, daarnaast natuurlijk lekker zware shag ketting roken. :beer:

Maar geestverruimend kan ik het niet noemen. Absoluut niet, zou eerder zeggen dat het je afstompt.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wel een verslavend drankje, maar niet geestverruimend, eerder licht oppeppend. Koffie houdt je wakker en geeft een lichte energieboost.

Als ik teveel koffie drink wordt ik trillerig en onrustig. Dat doe ik dus maar zelden meer.
Vroeger dronk ik erg veel koffie en met de jaren wordt dit steeds minder, maar het blijft voor mij één van de lekkerste dranken op aarde in combinatie met een krantje, een zonnetje en een peuk of joint. En als eerste drankje na het opstaan.

Toen ik op de lagere school zat pikte ik altijd koffiebonen uit de bus voor onderweg naar school. Mijn zakken waren soms goed gevuld en ik at de bonen dan rauw op. Heerlijk vond ik dat.
Toen was ik een echte koffiejunk :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."