Volgens mij moet je dan wel heel veel drinken, in combinatie met weinig voeding. Ik denk namelijk als iemand (extreem) gaat diëten, maar wel koffie tot zich neemt, dat er dan wel bewustzijnsveranderende effecten kunnen optreden.
Maar hey, nu ik er over nadenk schiet me iets te binnen uit een interview met Gerben Hellinga. Ik zal het even opzoeken.
Zoek, zoek. Hier:
" De natuur is vol met psychedelica. Ik heb wel eens een koffietrip meegemaakt. Johannes van Dam had voor mij op een speciale manier koffie gezet, heel sterk. Of het zijn bedoeling was weet ik niet, maar toen ik daarna buiten liep, kregen de daken kleur en de zon veranderde van vorm. Prachtig.’ "
bron:
http://www.legalize.net/more_news.php?item=5&more=1
(edit: doet enigszins denken aan de reactie van loadrunner hierboven, die ik pas later las)
Ik drink zelf doorgaans 's ochtends een bakje en 's middags. Als ik meer ga drinken dan voel ik me er al minder prettig bij. Als ik een kan leeg zou drinken, dan zou ik echt veranderen in een wrak. Maar 1 a 2 bakjes, daar voel ik me goed bij. Ik las ook eens in een boek over voeding dat door het drinken van twee kopjes koffie per dag (dus 's ochtends en 's middags) de hersenfunctie positief wordt beïnvloed. Maar als mensen meer gaan drinken, dat het dan eerder een averechts effect heeft.
Het schijnt ook dat je door koffie minder kans hebt op gaatjes in je gebit. Maar daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat je gebit eerder geel uitslaat. :P
Persoonlijke tip: drink is 2 dagen (of liever nog langer) geen koffie. En als je dan uiteindelijk weer een bakje neemt, dan smaakt het zoals nooit te voren...heerlijk!
![:)]()