Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewoon Vergeten..

Gewoon Vergeten..

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drink je eigenlijk ook alcohol? dat zorgt ook wel voor dit soort dingen, vooral als je er een beetje bij blowt.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#2
sporten, goed slapen, lukt ook allemaal vrij goed
en alcohol drinken doe ik niet vaak tot helemaal niet,
de boodschap is overgekomen er komen tijden van droogte aan :grin:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik geloof er geen flikker van.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
kiekert zei:
Ik geloof er geen flikker van.
Klik om te vergroten...
IK ook niet maar dat komt omdat wij bijna compleet braindeath zijn :rolleyes:
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#5
yeti zei:
kiekert zei:
Ik geloof er geen flikker van.
Klik om te vergroten...
IK ook niet maar dat komt omdat wij bijna compleet braindeath zijn :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat blijkt :)
Sorry, inkoppertje :rock:
Niet te serieus nemen :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Intoxication zei:
nu, wiet roken doe ik hoogstes 6x/week en xtc misschien om de 2-3weken maar daar blijft het ook bij, zou daar nu echt enig verband mee zijn?
Klik om te vergroten...
Haha, wat denk je zelf?
Klik om te vergroten...
Nee joh, daar kan het toch niet aan liggen. :rolleyes:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#7
OnderDeEik zei:
yeti zei:
kiekert zei:
Ik geloof er geen flikker van.
Klik om te vergroten...
IK ook niet maar dat komt omdat wij bijna compleet braindeath zijn :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat blijkt :)
Sorry, inkoppertje :rock:
Niet te serieus nemen :wink:
Klik om te vergroten...

:grin: No excuses Eik, Je mag me best harder dissen! Heb je Yeti ooit wel eens boos of verontwaardigd gezien op DF???
Wie op DF overspannen gaat reageren snapt niet dat we hier gezamelijk een luchthartig spel spelen in een virtueel domein waarvan de realiteitswaarde continu ter discussie staat :beer:
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toevallig geen adhd?

en anders heeft het toch echt te maken met drugsgebruik, vooral als je je nog jong bent en je hersenen nog niet volgroeid, tast dat je korte termijn geheugen aan.
w
weedloverLid
01-01-2024, 00:00
#9
niks aan de hand, heb het soms zelfs ook, komt zeker niet door de drugs :wink:

grtz
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
weedlover zei:
niks aan de hand, heb het soms zelfs ook, komt zeker niet door de drugs :wink:

grtz
Klik om te vergroten...


of mischien was je dat vergeten :P
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Intoxication zei:
hebben jullie daar ook zo n last van of zou het gewoon achter mn oren zitten?
Klik om te vergroten...

Dan zit het nog altijd tussen je oren :wink:

Maargoed, ik denk inderdaad dat het wel verband heeft met elkaar, en dan vooral het bijna iedere dag blowen. Als je de xtc houdt op 1 x in de drie weken is er echt niks aan de hand.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moes-4 zei:
Als je de xtc houdt op 1 x in de drie weken is er echt niks aan de hand.
Klik om te vergroten...
Eens in de 2 a 3 maanden is volgens mij veilig, qua serotonine-aanvulling. Hersenschade ligt misschien meer aan de dosering per keer, maar eens in de 2 a 3 weken xtc is sowieso veel te vaak. Als je dat een tijd volhoudt, kun je volgens mij problemen en schade verwachten.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moes-4 zei:
Intoxication zei:
hebben jullie daar ook zo n last van of zou het gewoon achter mn oren zitten?
Klik om te vergroten...
Als je de xtc houdt op 1 x in de drie weken is er echt niks aan de hand.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze bedoelde vast 1 keer in de 3 maanden
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ExceptionalInsight zei:
Ze bedoelde vast 1 keer in de 3 maanden
Klik om te vergroten...

Sorry inderdaad, 3 maanden :flushed:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Intoxication zei:
ExceptionalInsight zei:
Intoxication zei:
nu, wiet roken doe ik hoogstes 6x/week en xtc misschien om de 2-3weken maar daar blijft het ook bij, zou daar nu echt enig verband mee zijn?
Klik om te vergroten...
Haha, wat denk je zelf?
Klik om te vergroten...
ik ken mensen die perfect functioneren en die nog zotter doen dan mij..
Klik om te vergroten...

ik doe al jaren lekker ``zot`` als ik op de fiets zit denk ik dingen zoals``watthefak heb ik gister gegeten?``, ``wat heb ik afgelopen maandagavond gedaan?`` enz

geloof me, van blowen word je dom
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
cropp zei:
ik doe al jaren lekker ``zot`` als ik op de fiets zit denk ik dingen zoals``watthefak heb ik gister gegeten?``, ``wat heb ik afgelopen maandagavond gedaan?`` enz

geloof me, van blowen word je dom
Klik om te vergroten...

Wiet misbruik maakt je dom,
incidenteel, zeg eens in de maand een gram max, kan verrijken.
Maar voor mij persoonlijk maakt het me gewoon vrijer als ik het af en toe doe,
maar de 2 dagen erna ben ik verdomd vergeetachtig.

Maar de hoeveelheid die de TS tot zich neemt,
maakt dom.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Minder blowen zou ik zeggen, toen ik bijna dagelijks blowde was m'n (kortetermijns) geheugen ook finaal naar de tyfus. Van XTC merk ik ook dat vooral tijdens de crash m'n geheugen finaal vercrackt is. Als ik een avond goed heb gefeest op pillen en ik de volgende dag thuis kom, is m'n geheugen zo slecht dat ik midden in de zin vergeet waar ik het over had. De dagen daarna is het niet zo, maar wel duidelijk verslechterd.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van blowen wordt je niet perse dom. Je kunt tijdens je stonedheid gewoon geen informatie in je opnemen. Daarom is het niet verstandig om te blowen als je iets moet gaan doen wat je je later moet herinneren. Niet perse domheid meer een tijdelijke stop van informatie absorptie.

Xtc is heel schadelijk voor je hersenen. Je hersenen raken oververhit en er sterven meer cellen dan normaal gebeurd. Zeker de frequentie waarmee jij slikt zal er veel schade aan je grijze massa ontstaan.

Je bent nu al vergeetachtig, hoe moet dat als je zometeen 35 of ouder bent en je hebt een verantwoordelijke baan of bent vader van kinders? Denk niet alleen aan het nu, en het plezier wat je wilt hebben maar denk ook aan je toekomst en wat je wilt bereiken in dit leven.

Gelukkig is het lichaam heel flexibel en is er de mogelijkheid om je hersenen te trainen. De verloren cellen krijg je niet meer terug maar bij grote schade kan een ander deel van je hersenen de werking van de verloren cellen overnemen.
Een goede training voor je hersenen wanneer je heel vergeetachtig bent is hardop zeggen wat je
doet (of in jezelf, zolang je maar bewust bent). Als je je sleutels op de kast legt, zeg dan (tegen jezelf) ik leg mijn sleutels hier neer. Zo ben je bewust van de handeling die je doet en zul je je beter kunnen herinneren waar je je sleutels gelaten hebt. Zo ook met iets uit de koelkast pakken. Verzin waar je melk/water/kaas/boter voor nodig hebt, visualiseer dit en blijf dit voor je zien.

Niet alleen ben je vergeetachtig, je bent ook onbewust en niet gefocust op je doel. Als je moeder/vader/etc. iets aan je vraagt en je bent halverwege al vergeten waar het over ging wijst dat op een ongeïnteresseerde houding. Als je meer belangstelling hebt voor de mensen om je heen en je oprecht verdiept in hen en hun beweegredenen zul je zien dat je vanzelf onthoudt waar ze om vragen en zul je veel meer plezier in het leven krijgen.

Succes ermee!
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drientje zei:
Van blowen wordt je niet perse dom. Je kunt tijdens je stonedheid gewoon geen informatie in je opnemen. Daarom is het niet verstandig om te blowen als je iets moet gaan doen wat je je later moet herinneren. Niet perse domheid meer een tijdelijke stop van informatie absorptie.

Xtc is heel schadelijk voor je hersenen. Je hersenen raken oververhit en er sterven meer cellen dan normaal gebeurd. Zeker de frequentie waarmee jij slikt zal er veel schade aan je grijze massa ontstaan.

Je bent nu al vergeetachtig, hoe moet dat als je zometeen 35 of ouder bent en je hebt een verantwoordelijke baan of bent vader van kinders? Denk niet alleen aan het nu, en het plezier wat je wilt hebben maar denk ook aan je toekomst en wat je wilt bereiken in dit leven.

Gelukkig is het lichaam heel flexibel en is er de mogelijkheid om je hersenen te trainen. De verloren cellen krijg je niet meer terug maar bij grote schade kan een ander deel van je hersenen de werking van de verloren cellen overnemen.
Een goede training voor je hersenen wanneer je heel vergeetachtig bent is hardop zeggen wat je
doet (of in jezelf, zolang je maar bewust bent). Als je je sleutels op de kast legt, zeg dan (tegen jezelf) ik leg mijn sleutels hier neer. Zo ben je bewust van de handeling die je doet en zul je je beter kunnen herinneren waar je je sleutels gelaten hebt. Zo ook met iets uit de koelkast pakken. Verzin waar je melk/water/kaas/boter voor nodig hebt, visualiseer dit en blijf dit voor je zien.

Niet alleen ben je vergeetachtig, je bent ook onbewust en niet gefocust op je doel. Als je moeder/vader/etc. iets aan je vraagt en je bent halverwege al vergeten waar het over ging wijst dat op een ongeïnteresseerde houding. Als je meer belangstelling hebt voor de mensen om je heen en je oprecht verdiept in hen en hun beweegredenen zul je zien dat je vanzelf onthoudt waar ze om vragen en zul je veel meer plezier in het leven krijgen.

Succes ermee!
Klik om te vergroten...
ja dat is wel waar , van dat focussen op je doel, als ik zeg tegen mezelf ik leg ze hier dan vergeet ik het idd minder ipv ze onbewust daar te leggen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."