Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs nooit (meer)?

Welke drugs nooit (meer)?

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
(ik ga lekker wel nooit zeggen, want zeg nooit nooit is een hele vreemde en paradoxale zin die ik liever niet gebruik)

Alles dat ik heb gedaan wil ik best graag allemaal vaker doen, dus geen nooit meers voor mij. Alle dingen die ik tot nu toe heb gedaan zijn dingen die ik met enige regelmaat doe, wel zeer verschillend per middel (bijvoorbeeld hasj haast elke dag, alcohol eens per week en LSD eens per maand, er zitten nog al verschillen tussen).

Wat ik dan nooit wil proberen, daar heb ik namelijk wel een hele lange lijst van, volgt hier:

Heroïne: Ik vind dat downer opiaten gevoel echt veel te, véél te fijn. Ik vind het al fijn om codeïne te mogen nemen tegen de hoest, heerlijk gevoel.. en dat is dan nog wel de mildste opiaat. Ik hou van de downer sfeer, dat ontspannende zorgeloze niks maakt echt uit en niks kan mij echt raken gevoel, zo veilig, perfect, vredig en warm.. Ik wéét dat ik het lekker zou vinden en ik wéét dat ik er verslaafd aan zou kunnen raken. Dat een risico dat ik gewoon niet wil nemen, dus vandaar géén heroïne. Overigens ook geen andere opiaten, behalve medicinaal. Dus, samengevat: als ik hoest, neem ik codeïne. Als ik ooit een operatie nodig heb, neem ik morfine, en als er een chinees met opium komt zeg ik 'sorry, liever niet maar toch bedankt voor het aanbod'.

Cocaïne: Het effect lijkt me ten eerste helemaal niks voor mij, ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat leuk zou vinden. Daarnaast vind ik het veel te duur voor hoe lang het duurt en wat het zou moeten doen, dat zou ik er gewoon nooit voor over hebben, maar ook gratis cocaïne zou ik afslaan, het trekt me niet en daarnaast zijn de risico's me te groot. Overigens zou ik ook geen crack willen, maar dat lijkt me eigenlijk van zelf sprekend als cocaïne ook al op de sowieso-niet lijst staat.

Speed: Bij speed is het vooral de lichamelijke schadelijkheid die me echt enorm tegen staat, als je op erowid kijkt lijkt het wel alsof speed echt het naarste vergif voor je lichaam is (die effecten lijstjes), en dat idee krijg ik er ook over daar door. Verder ben ik van mezelf erg speedy, heb ik neiging tot insomnia en bij speed de angst dat als ik het zou doen ik gerust een week wakker zou zijn. Stimulanten vind ik sowieso allemaal een beetje naar en eng vanwege de lichamelijke mogelijke bijwerkingen, en speed staat daar in natuurlijk wel op #1. Verder lijkt het effect me ook niet helemaal geweldig. Dan is er nog de mogelijkheid dat ik ADHD heb (ik kom van mezelf volgens mij haast al over alsof ik constant op een sleutelpuntje speed zit) en dan is de mogelijkheid dat ik er helder, overzichtelijk en rustig van zou worden, dan komen die lichamelijke dingen weer in het plaatje, want dan zou ik het vast fijn vinden, en dat wil ik dus ook niet, want daar is het me te schadelijk voor. (meth en alle speed varianten horen hier ook bij)

MDMA: Wil ik hoofdzakelijk niet vanwege wat het precies met je lichaam doet. Ik vind mijn serotonine leuker op zijn plek in mijn hoofd, gewoon in de normale hoeveelheid, zoals het hoort. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het veel zou toevoegen voor mij persoonlijk. Verder ben ik meer een fan van 'eerlijke' drugs, als de liefde er niet echt is hoef ik hem ook niet te voelen, voor mij geen simulatie-liefde, dus ook geen mdma.

GHB: Als je kijkt waar het van gemaakt is.. dat is voor mij al gewoon helemaal nee. Schijnt dus qua effect op alcohol te lijken. Mooi, dan hou ik het gewoon bij een biertje of wat vodka. Verder vind ik de verhalen over de mogelijk dodelijke afkick ook wel bijzonder afschikkend en kan iets met zo'n ph waarde niet gezond zijn denk ik. Daarom geen GHB.

Datura: Ook al moet ik eerlijk bekennen dat het zonder twijfel de meest fascinerende plant ooit is, is de enorme giftigheid, het enorm kleine verschil tussen werkzaam en dodelijk, de vreselijke bijwerkingen en het feit dat ik denk dat je daarna nooit meer objectief je eigen zintuigen durft te vertrouwen mij gewoon te eng, te gevaarlijk. Ik hou te veel van het leven om die risico's te kunnen nemen maar ik lees er graag over :)

Ayahuasca: Ik hou niet van kotsen, daarnaast betwijfel ik of ik er uberhaubt van zou kotsen want dat ik heb 13 jaar niet gedaan, en als het niet zou gebeuren zou ik de hele trip lang misselijk zijn misschien, lijkt me ook niks. Overigens hou ik ook niet van zweverige kuthippies en rare rituelen, lijkt me gewoon niks voor mij. Ik ben skeptisch, en dat wil ik graag zo houden.

Bromo-Dragonfly en de DOx-en: Ook al klinken ze leuk, ik vind ze te onbekend en de gangreen verhalen van overdoseringen vind ik ook erg afschrikken. Afschrikkend genoeg om óók geen lage dosis te durven proberen. Misschien na tientallen jaren gebruik en onderzoek en bekendheid over de lange termijn effect van lage doseringen, dat sluit ik niet uit, het is daarom ook geen nooit maar zeker op het moment een absolute niet.

De meeste 2c-xen (2c-b als voorlopig grootste uitzondering, die overweeg ik nog wel, 2c-i trouwens ook): Zelfde redenen als bovenstaand, maar dan niet met het gangreen detail. Er zijn mij gewoon te weinig lange termijn gegevens bekend, en ik wil geen proef persoon zijn.

Salvia: Lijkt me gewoon helemaal niks. Zelfde geldt voor een hoop producten uit te smartshops, LSA zaadjes lijken me ook niks. Waarom LSA als ik ook gewoon LSD kan nemen..

Verder ben ik misschien iets vergeten. Er is één drugs van plek verschoven recent, na wat her over wegen. Ik denk dat ik ooit wel een keertje DMT ga doen, ik ben toch wel nieuwsgierig en het is een middel waar ik niet zo bang voor ben dat ik het sowieso niet wil. Een goede absoluut-niet rede kan ik gewoon niet vinden voor dat middel, en redenen om het wel te doen.. ja die heb ik wel.. dus dat is denk ik een to-do geworden :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben benieuwd welke drugs jullie voorgoed vaarwel hebben gezegd of welke jullie nooit willen gebruiken. En waarom natuurlijk.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Al mijn ervaringne met drugs waren geweldig! Dus ik heb nog geen drugs die ik ga ontwijken als de pest. Enkel cocaïne hoeft voor mij niet meer. Tis te fake! :)
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nog nooit iets gebruikt waarvan ik nu zeg dat ik het nooit meer zal doen.. En verder, heroïne wil ik nooit proberen, net als crystal meth. Verder sta ik voor de meeste dingen wel open :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zeg nooit nooit.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
LSA nooit meer, en daardoor wil ik alle andere tripmiddelen niet meer proberen.
En verder toch echt geen cocaine/heroine en dat soort dingen.
Ik houd het wel lekker bij de dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb, en die me goed bevielen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Play_bunny zei:
LSA nooit meer, en daardoor wil ik alle andere tripmiddelen niet meer
Klik om te vergroten...
LSA is ook wel goed te vergelijken met andere tripmiddelen, ja.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Play_bunny zei:
LSA nooit meer, en daardoor wil ik alle andere tripmiddelen niet meer
Klik om te vergroten...
LSA is ook wel goed te vergelijken met andere tripmiddelen, ja.
Klik om te vergroten...

Nee, dat weet ik ook wel. Die vergelijking gaat niet echt op.
Ik was een van de weinige bij wie de LSA wel werkte. En dat beviel me helemaal niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Play_bunny zei:
Nee, dat weet ik ook wel. Die vergelijking gaat niet echt op.
Ik was een van de weinige bij wie de LSA wel werkte. En dat beviel me helemaal niet.
Klik om te vergroten...
Ik hoor wel vaker dat LSA werkt en ongeveer even vaak dat het niet als prettig ervaren wordt. Ik heb het ook een enkele keer gedaan, ik werd er wat lacherig en duf van, ik vond het niet heel bijzonder.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
Ik zeg nooit nooit.
Klik om te vergroten...

Alhoewel ik er vanuit ga dat ik nooit meer enige vorm van harddrugs zal aanraken. Maar zoals hierboven: zeg nooit nooit.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lsa ben ik niet meer van plan te doen, voor de rest is alles me eigenlijk wel bevallen.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeg nooit nooit!


Héél af en toe nog maar Pep of Coke... zeg nooit nooit!
d
dirkie12Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Alles wat ik moet spuiten of snuiven zeg ik nee tegen (maar zeg nooit, nooit inderdaad).
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
nooit kratom meer, dat werkt voor geen fluit, is best duur smaakt nergens naar
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#15
NOOIT meer GHB, na een keertje goed slecht ervan te zijn geweest is het wel goed geweest, wat een gore vieze rommel is dat..

En.... Speed, junkietroep, het enige leuke eraan is de relatief goedkope prijs wat je ervoor betaald, maar verder echt dikke rommel..
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
In principe zeg ik nooit nooit, maar mijn voornemen zijn in ieder geval:

Nooit coke meer
Omdat ik het om te beginnen het geld niet waard vind, en mindfuck achteraf is de lol lang niet waard ! Ik ben hier vreemd genoeg ooit verslaafd aan geweest, maar nu wíl ik niet eens coke meer ! Sterker nog, na mijn laatste keer (toen ben ik erna door een hel gegaan) had ik nog wat over, en waar ik vroeger nooit een beetje coke over kon laten, ligt dit nog steeds in mijn la...

Nooit alcohol meer
Ooit ga ik nog eens een boek schrijven over mijn 1001 redenen om geen alcohol te drinken. Ik HAAT alcohol echt, om zo veel redenen. Ik snap ook echt niet hoe ze zoiets (vooral in relatie tot andere drugs) slechts legaal kunnen maken. Juist, niet gedoogd, maar LEGAAL. Schandalig !
Een paar van mijn redenen om geen alcohol te drinken
- Het is heel erg slecht voor zowel geest als lichaam
- Ik word er vervelend van (en ik niet alleen...)
- Ik krijg de neiging om dingen te slopen, met als gevolg dat ik dat ook doe (en ik niet alleen...)
- Mensen kunnen (of willen, in ieder geval DOEN ze het niet) hun impulsiviteit niet beheersen, met alle desastreuze gevolgen van dien !
- Veels te (kunstmatig) duur
en zo heb ik er nog wel 996 :wink:

Nooit deleriaten (datura, nootmuskaat)
Omdat me dat niet aantrekt. Een delerium lijkt me niets

Nooit methamphetamine
Omdat ik gewone amfetamine al niets aan vind, en ik er niet op zit te wachten om etmalen wakker te moeten blijven, kouwend op mijn kaken... Bovendien veel te slecht voor mijn lichaam

Nooit 2c-A
Omdat het radioactief is... Genoeg andere 2c's om mee te experimenteren

Nooit PCP
Wederom omdat het me niet aantrekt

Nooit crack
Vind coke al zo'n troepie dat crack roken me niet de moeite waard lijkt

En dan hebben we nog een twijfelgeval...
Bij alle bovenstaande dingen heb ik duidelijke reden waarom ik het niet (meer) wil doen; slechte ervaringen mee, het trekt me niet aan en / of het is gewoon te slecht voor mijn lichaam... Die dingen wil ik dus om die redenen niet proberen. Maar bij heroine zit het anders. In principe heb ik me voorgenomen om het niet te gebruiken, maar om heel andere redenen als de voorgaande drugs. Namelijk meer mijn ontzag ervoor als mijn haat. Ik prefereer downers zelf sowiso boven uppers. Maar behalve de koning onder de downers, moet heroine volgens velen ook de koning onder de drugs zijn. En zoals we allemaal weten heel erg verslavend. Waar ik bij de andere drugs die ik niet wil nemen denk dat ik er niets aan zal vinden, denk ik bij heroine dat ik, zoals velen, het té leuk zal gaan vinden en er nooit (?) meer vanaf kom. Want afgezien dat heroine dus sterk verslavend is, ben ik ook nog eens verslavingsgevoelig.

Maar wie weet, ooit...
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paddo's, daar ga ik echt nog en jaartje of 4 mee wachten, die fucken mij echt te hard, ben daar nog niet klaar voor.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sowieso hoef ik nooit crack, heroine en datura te doen.

Ketamine, ghb en coke heb ik ook wel gezien, maar of ik daarbij ook echt NOOIT kan zeggen?
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Enkele dingen zou ik in principe nooit doen, en dat zijn in principe de reeds genoemde (datura, methamfetamine, heroïne, crack).

Als ik er eentje zou moeten kiezen, zou het alcohol zijn, om ongeveer dezelfde redenen als Spor opnoemt.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
nooit nooit, maar waar ik wel 2x over na zal denken : speed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."