#1
(ik ga lekker wel nooit zeggen, want zeg nooit nooit is een hele vreemde en paradoxale zin die ik liever niet gebruik)
Alles dat ik heb gedaan wil ik best graag allemaal vaker doen, dus geen nooit meers voor mij. Alle dingen die ik tot nu toe heb gedaan zijn dingen die ik met enige regelmaat doe, wel zeer verschillend per middel (bijvoorbeeld hasj haast elke dag, alcohol eens per week en LSD eens per maand, er zitten nog al verschillen tussen).
Wat ik dan nooit wil proberen, daar heb ik namelijk wel een hele lange lijst van, volgt hier:
Heroïne: Ik vind dat downer opiaten gevoel echt veel te, véél te fijn. Ik vind het al fijn om codeïne te mogen nemen tegen de hoest, heerlijk gevoel.. en dat is dan nog wel de mildste opiaat. Ik hou van de downer sfeer, dat ontspannende zorgeloze niks maakt echt uit en niks kan mij echt raken gevoel, zo veilig, perfect, vredig en warm.. Ik wéét dat ik het lekker zou vinden en ik wéét dat ik er verslaafd aan zou kunnen raken. Dat een risico dat ik gewoon niet wil nemen, dus vandaar géén heroïne. Overigens ook geen andere opiaten, behalve medicinaal. Dus, samengevat: als ik hoest, neem ik codeïne. Als ik ooit een operatie nodig heb, neem ik morfine, en als er een chinees met opium komt zeg ik 'sorry, liever niet maar toch bedankt voor het aanbod'.
Cocaïne: Het effect lijkt me ten eerste helemaal niks voor mij, ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat leuk zou vinden. Daarnaast vind ik het veel te duur voor hoe lang het duurt en wat het zou moeten doen, dat zou ik er gewoon nooit voor over hebben, maar ook gratis cocaïne zou ik afslaan, het trekt me niet en daarnaast zijn de risico's me te groot. Overigens zou ik ook geen crack willen, maar dat lijkt me eigenlijk van zelf sprekend als cocaïne ook al op de sowieso-niet lijst staat.
Speed: Bij speed is het vooral de lichamelijke schadelijkheid die me echt enorm tegen staat, als je op erowid kijkt lijkt het wel alsof speed echt het naarste vergif voor je lichaam is (die effecten lijstjes), en dat idee krijg ik er ook over daar door. Verder ben ik van mezelf erg speedy, heb ik neiging tot insomnia en bij speed de angst dat als ik het zou doen ik gerust een week wakker zou zijn. Stimulanten vind ik sowieso allemaal een beetje naar en eng vanwege de lichamelijke mogelijke bijwerkingen, en speed staat daar in natuurlijk wel op #1. Verder lijkt het effect me ook niet helemaal geweldig. Dan is er nog de mogelijkheid dat ik ADHD heb (ik kom van mezelf volgens mij haast al over alsof ik constant op een sleutelpuntje speed zit) en dan is de mogelijkheid dat ik er helder, overzichtelijk en rustig van zou worden, dan komen die lichamelijke dingen weer in het plaatje, want dan zou ik het vast fijn vinden, en dat wil ik dus ook niet, want daar is het me te schadelijk voor. (meth en alle speed varianten horen hier ook bij)
MDMA: Wil ik hoofdzakelijk niet vanwege wat het precies met je lichaam doet. Ik vind mijn serotonine leuker op zijn plek in mijn hoofd, gewoon in de normale hoeveelheid, zoals het hoort. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het veel zou toevoegen voor mij persoonlijk. Verder ben ik meer een fan van 'eerlijke' drugs, als de liefde er niet echt is hoef ik hem ook niet te voelen, voor mij geen simulatie-liefde, dus ook geen mdma.
GHB: Als je kijkt waar het van gemaakt is.. dat is voor mij al gewoon helemaal nee. Schijnt dus qua effect op alcohol te lijken. Mooi, dan hou ik het gewoon bij een biertje of wat vodka. Verder vind ik de verhalen over de mogelijk dodelijke afkick ook wel bijzonder afschikkend en kan iets met zo'n ph waarde niet gezond zijn denk ik. Daarom geen GHB.
Datura: Ook al moet ik eerlijk bekennen dat het zonder twijfel de meest fascinerende plant ooit is, is de enorme giftigheid, het enorm kleine verschil tussen werkzaam en dodelijk, de vreselijke bijwerkingen en het feit dat ik denk dat je daarna nooit meer objectief je eigen zintuigen durft te vertrouwen mij gewoon te eng, te gevaarlijk. Ik hou te veel van het leven om die risico's te kunnen nemen maar ik lees er graag over![:)]()
Ayahuasca: Ik hou niet van kotsen, daarnaast betwijfel ik of ik er uberhaubt van zou kotsen want dat ik heb 13 jaar niet gedaan, en als het niet zou gebeuren zou ik de hele trip lang misselijk zijn misschien, lijkt me ook niks. Overigens hou ik ook niet van zweverige kuthippies en rare rituelen, lijkt me gewoon niks voor mij. Ik ben skeptisch, en dat wil ik graag zo houden.
Bromo-Dragonfly en de DOx-en: Ook al klinken ze leuk, ik vind ze te onbekend en de gangreen verhalen van overdoseringen vind ik ook erg afschrikken. Afschrikkend genoeg om óók geen lage dosis te durven proberen. Misschien na tientallen jaren gebruik en onderzoek en bekendheid over de lange termijn effect van lage doseringen, dat sluit ik niet uit, het is daarom ook geen nooit maar zeker op het moment een absolute niet.
De meeste 2c-xen (2c-b als voorlopig grootste uitzondering, die overweeg ik nog wel, 2c-i trouwens ook): Zelfde redenen als bovenstaand, maar dan niet met het gangreen detail. Er zijn mij gewoon te weinig lange termijn gegevens bekend, en ik wil geen proef persoon zijn.
Salvia: Lijkt me gewoon helemaal niks. Zelfde geldt voor een hoop producten uit te smartshops, LSA zaadjes lijken me ook niks. Waarom LSA als ik ook gewoon LSD kan nemen..
Verder ben ik misschien iets vergeten. Er is één drugs van plek verschoven recent, na wat her over wegen. Ik denk dat ik ooit wel een keertje DMT ga doen, ik ben toch wel nieuwsgierig en het is een middel waar ik niet zo bang voor ben dat ik het sowieso niet wil. Een goede absoluut-niet rede kan ik gewoon niet vinden voor dat middel, en redenen om het wel te doen.. ja die heb ik wel.. dus dat is denk ik een to-do geworden![:)]()
Alles dat ik heb gedaan wil ik best graag allemaal vaker doen, dus geen nooit meers voor mij. Alle dingen die ik tot nu toe heb gedaan zijn dingen die ik met enige regelmaat doe, wel zeer verschillend per middel (bijvoorbeeld hasj haast elke dag, alcohol eens per week en LSD eens per maand, er zitten nog al verschillen tussen).
Wat ik dan nooit wil proberen, daar heb ik namelijk wel een hele lange lijst van, volgt hier:
Heroïne: Ik vind dat downer opiaten gevoel echt veel te, véél te fijn. Ik vind het al fijn om codeïne te mogen nemen tegen de hoest, heerlijk gevoel.. en dat is dan nog wel de mildste opiaat. Ik hou van de downer sfeer, dat ontspannende zorgeloze niks maakt echt uit en niks kan mij echt raken gevoel, zo veilig, perfect, vredig en warm.. Ik wéét dat ik het lekker zou vinden en ik wéét dat ik er verslaafd aan zou kunnen raken. Dat een risico dat ik gewoon niet wil nemen, dus vandaar géén heroïne. Overigens ook geen andere opiaten, behalve medicinaal. Dus, samengevat: als ik hoest, neem ik codeïne. Als ik ooit een operatie nodig heb, neem ik morfine, en als er een chinees met opium komt zeg ik 'sorry, liever niet maar toch bedankt voor het aanbod'.
Cocaïne: Het effect lijkt me ten eerste helemaal niks voor mij, ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat leuk zou vinden. Daarnaast vind ik het veel te duur voor hoe lang het duurt en wat het zou moeten doen, dat zou ik er gewoon nooit voor over hebben, maar ook gratis cocaïne zou ik afslaan, het trekt me niet en daarnaast zijn de risico's me te groot. Overigens zou ik ook geen crack willen, maar dat lijkt me eigenlijk van zelf sprekend als cocaïne ook al op de sowieso-niet lijst staat.
Speed: Bij speed is het vooral de lichamelijke schadelijkheid die me echt enorm tegen staat, als je op erowid kijkt lijkt het wel alsof speed echt het naarste vergif voor je lichaam is (die effecten lijstjes), en dat idee krijg ik er ook over daar door. Verder ben ik van mezelf erg speedy, heb ik neiging tot insomnia en bij speed de angst dat als ik het zou doen ik gerust een week wakker zou zijn. Stimulanten vind ik sowieso allemaal een beetje naar en eng vanwege de lichamelijke mogelijke bijwerkingen, en speed staat daar in natuurlijk wel op #1. Verder lijkt het effect me ook niet helemaal geweldig. Dan is er nog de mogelijkheid dat ik ADHD heb (ik kom van mezelf volgens mij haast al over alsof ik constant op een sleutelpuntje speed zit) en dan is de mogelijkheid dat ik er helder, overzichtelijk en rustig van zou worden, dan komen die lichamelijke dingen weer in het plaatje, want dan zou ik het vast fijn vinden, en dat wil ik dus ook niet, want daar is het me te schadelijk voor. (meth en alle speed varianten horen hier ook bij)
MDMA: Wil ik hoofdzakelijk niet vanwege wat het precies met je lichaam doet. Ik vind mijn serotonine leuker op zijn plek in mijn hoofd, gewoon in de normale hoeveelheid, zoals het hoort. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het veel zou toevoegen voor mij persoonlijk. Verder ben ik meer een fan van 'eerlijke' drugs, als de liefde er niet echt is hoef ik hem ook niet te voelen, voor mij geen simulatie-liefde, dus ook geen mdma.
GHB: Als je kijkt waar het van gemaakt is.. dat is voor mij al gewoon helemaal nee. Schijnt dus qua effect op alcohol te lijken. Mooi, dan hou ik het gewoon bij een biertje of wat vodka. Verder vind ik de verhalen over de mogelijk dodelijke afkick ook wel bijzonder afschikkend en kan iets met zo'n ph waarde niet gezond zijn denk ik. Daarom geen GHB.
Datura: Ook al moet ik eerlijk bekennen dat het zonder twijfel de meest fascinerende plant ooit is, is de enorme giftigheid, het enorm kleine verschil tussen werkzaam en dodelijk, de vreselijke bijwerkingen en het feit dat ik denk dat je daarna nooit meer objectief je eigen zintuigen durft te vertrouwen mij gewoon te eng, te gevaarlijk. Ik hou te veel van het leven om die risico's te kunnen nemen maar ik lees er graag over
Ayahuasca: Ik hou niet van kotsen, daarnaast betwijfel ik of ik er uberhaubt van zou kotsen want dat ik heb 13 jaar niet gedaan, en als het niet zou gebeuren zou ik de hele trip lang misselijk zijn misschien, lijkt me ook niks. Overigens hou ik ook niet van zweverige kuthippies en rare rituelen, lijkt me gewoon niks voor mij. Ik ben skeptisch, en dat wil ik graag zo houden.
Bromo-Dragonfly en de DOx-en: Ook al klinken ze leuk, ik vind ze te onbekend en de gangreen verhalen van overdoseringen vind ik ook erg afschrikken. Afschrikkend genoeg om óók geen lage dosis te durven proberen. Misschien na tientallen jaren gebruik en onderzoek en bekendheid over de lange termijn effect van lage doseringen, dat sluit ik niet uit, het is daarom ook geen nooit maar zeker op het moment een absolute niet.
De meeste 2c-xen (2c-b als voorlopig grootste uitzondering, die overweeg ik nog wel, 2c-i trouwens ook): Zelfde redenen als bovenstaand, maar dan niet met het gangreen detail. Er zijn mij gewoon te weinig lange termijn gegevens bekend, en ik wil geen proef persoon zijn.
Salvia: Lijkt me gewoon helemaal niks. Zelfde geldt voor een hoop producten uit te smartshops, LSA zaadjes lijken me ook niks. Waarom LSA als ik ook gewoon LSD kan nemen..
Verder ben ik misschien iets vergeten. Er is één drugs van plek verschoven recent, na wat her over wegen. Ik denk dat ik ooit wel een keertje DMT ga doen, ik ben toch wel nieuwsgierig en het is een middel waar ik niet zo bang voor ben dat ik het sowieso niet wil. Een goede absoluut-niet rede kan ik gewoon niet vinden voor dat middel, en redenen om het wel te doen.. ja die heb ik wel.. dus dat is denk ik een to-do geworden