In principe zeg ik nooit nooit, maar mijn voornemen zijn in ieder geval:
Nooit coke meer
Omdat ik het om te beginnen het geld niet waard vind, en mindfuck achteraf is de lol lang niet waard ! Ik ben hier vreemd genoeg ooit verslaafd aan geweest, maar nu wÃl ik niet eens coke meer ! Sterker nog, na mijn laatste keer (toen ben ik erna door een hel gegaan) had ik nog wat over, en waar ik vroeger nooit een beetje coke over kon laten, ligt dit nog steeds in mijn la...
Nooit alcohol meer
Ooit ga ik nog eens een boek schrijven over mijn 1001 redenen om geen alcohol te drinken. Ik HAAT alcohol echt, om zo veel redenen. Ik snap ook echt niet hoe ze zoiets (vooral in relatie tot andere drugs) slechts legaal kunnen maken. Juist, niet gedoogd, maar LEGAAL. Schandalig !
Een paar van mijn redenen om geen alcohol te drinken
- Het is heel erg slecht voor zowel geest als lichaam
- Ik word er vervelend van (en ik niet alleen...)
- Ik krijg de neiging om dingen te slopen, met als gevolg dat ik dat ook doe (en ik niet alleen...)
- Mensen kunnen (of willen, in ieder geval DOEN ze het niet) hun impulsiviteit niet beheersen, met alle desastreuze gevolgen van dien !
- Veels te (kunstmatig) duur
en zo heb ik er nog wel 996
Nooit deleriaten (datura, nootmuskaat)
Omdat me dat niet aantrekt. Een delerium lijkt me niets
Nooit methamphetamine
Omdat ik gewone amfetamine al niets aan vind, en ik er niet op zit te wachten om etmalen wakker te moeten blijven, kouwend op mijn kaken... Bovendien veel te slecht voor mijn lichaam
Nooit 2c-A
Omdat het radioactief is... Genoeg andere 2c's om mee te experimenteren
Nooit PCP
Wederom omdat het me niet aantrekt
Nooit crack
Vind coke al zo'n troepie dat crack roken me niet de moeite waard lijkt
En dan hebben we nog een twijfelgeval...
Bij alle bovenstaande dingen heb ik duidelijke reden waarom ik het niet (meer) wil doen; slechte ervaringen mee, het trekt me niet aan en / of het is gewoon te slecht voor mijn lichaam... Die dingen wil ik dus om die redenen niet proberen. Maar bij heroine zit het anders. In principe heb ik me voorgenomen om het niet te gebruiken, maar om heel andere redenen als de voorgaande drugs. Namelijk meer mijn ontzag ervoor als mijn haat. Ik prefereer downers zelf sowiso boven uppers. Maar behalve de koning onder de downers, moet heroine volgens velen ook de koning onder de drugs zijn. En zoals we allemaal weten heel erg verslavend. Waar ik bij de andere drugs die ik niet wil nemen denk dat ik er niets aan zal vinden, denk ik bij heroine dat ik, zoals velen, het té leuk zal gaan vinden en er nooit (?) meer vanaf kom. Want afgezien dat heroine dus sterk verslavend is, ben ik ook nog eens verslavingsgevoelig.
Maar wie weet, ooit...