Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer wordt het teveel? GEEF JE MENING

Wanneer wordt het teveel? GEEF JE MENING

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Qocaïne zei:
In mijn ogen wordt het absoluut teveel als je wekelijks gaat gebruiken.
Daarnaast vind ik zelfs maandelijks gebruik als best veel :)
Klik om te vergroten...

Dagelijks ... :rolleyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Wanneer is het een probleem dan.
Klik om te vergroten...

Als je functioneren of je acute gezondheid niet meer naar behoren functioneren.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als het niet leuk meer is.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Als het niet leuk meer is.
Klik om te vergroten...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je niet meer recreatief gebruikt of als je gezondheid er erg onder gaat lijden.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#6
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can :sunglasses:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#7
overdreven is als je gebruikt zonder dat je er eigenlijk nog ''echt'' plezier van hebt
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je jezelf inclusief je omgeving en verplichtingen begint te verwaarlozen en alleen nog maar met je dope bezig bent...
D
Dopy gonzalezLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wanneer zo goed als iedere dag gebruikt en zelf begint te ondervinden dat het een probleem begint te worden, of dat je duidelijke signalen van je omgeving ontvangt. Eenmaal je normaal functioneren in het gedrang komt wordt het dringend tijd om er iets aan te doen of hulp te zoeken
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind een jointje en savonds een pisje wel kunnen, ook als het daarna weer werkendag is...

iedere dag een paar puntjes, of een dop ghb, dat wordt teveel als je het mij vraagt...
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je wegloopt van thuis om flessen vodca te gaan kopen, zogezegd omdat ik "zonder niet kan slapen".

Het wordt te veel wanneer nuchter zijn een hel is. Dan wordt het zeker te veel denk ik zo
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
cropp zei:
ik vind een jointje en savonds een pisje wel kunnen, ook als het daarna weer werkendag is...

iedere dag een paar puntjes, of een dop ghb, dat wordt teveel als je het mij vraagt...
Klik om te vergroten...

iedereen zn eigen fetish natuurlijk
W
WietpepLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je niet meer naar je werk kan zonder drugs omdat er dan geen hol aan is
dus als je er zo een beetje aan vast begint te raken :cry:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#14
iedere dag, ik gebruikte vooral drugs om me goed te voelen, drugsmisbruik eigelijk.
en als het gewoon te gewoon word dat drugsgebruiken, dat je er nog maar amper plezier aan beleeft dan is het natuurlijk teveel.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
knolselderij zei:
cropp zei:
ik vind een jointje en savonds een pisje wel kunnen, ook als het daarna weer werkendag is...

iedere dag een paar puntjes, of een dop ghb, dat wordt teveel als je het mij vraagt...
Klik om te vergroten...

iedereen zn eigen fetish natuurlijk
Klik om te vergroten...
uiteraard, ik ben heel doordacht begonnen met ik vind, en geeindigt met als je het mij vraagt...

mochten we ooit maten worden, en jij zit bij mij op de bank te lepelen, zal ik er niets van zeggen, maar ik doe niet met je mee. daarintegen verwacht ik geen gepreek als ik een joint rol...
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je over je eigen grenzen gaat / Als je uiteindelijk meer nadelen dan voordelen van gebruik blijkt te hebben.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het word teveel, als je alleen maar bezig bent met "wanneer kan ik weer wat scoren"
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wanneer je meer gebruikt alleen omdat je het leuk vind, maar omdat het een gewoonte is.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
Wanneer je meer gebruikt alleen omdat je het leuk vind, maar omdat het een gewoonte is.
Klik om te vergroten...

en wanneer je gebruikt omdat je het nodig hebt/denkt nodig te hebben? :)

Wat is te veel.. Iedereen heeft al gauw een oordeel klaar als het gaat om andermans drugsgebruik, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je in de gaten houdt wat voor jou verantwoord is. Ik heb mensen van 1 pil out zien gaan door uitdroging, terwijl ik zelf in het verleden met veel meer drugs en minder water nog nooit out ben gegaan of lichamelijke klachten heb gehad. Helaas vervaagt dit gevoel van verantwoording bij de meeste nogal, maar dat is de manier waaraan ik het meet in ieder geval.

Ik wil zelf ook nog wel eens doordeweeks is iets gebruiken, niet vaak maar ik weet van mezelf dat als ik een keer doordeweeks gebruik, dit voor mij geen vrijbrief is om maar klakkeloos te gaan gebruiken wanneer ik wil, ik vind dat ik het af en toe is mag. Anderen vinden dit vaak raar, drugs doordeweeks is voor junks. Wie trekt er nu aan het juiste eind?? :rolleyes:

Als je het idee hebt teveel te gebruiken, vraag jezelf is af of je verantwoord bezig bent voor jezelf/omgeving, en stap is naar die goeie vriend / vriendin en vraag zijn / haar mening. Probleem dat ik zie met drugsgebruikers is vaak dat als ze niet het antwoord krijgen van die vriend(in) waar ze op hoopte, ze afstand nemen. Schaamte? Laat er plek zijn voor discussie, het is toch veel leuker drugs gebruiken als je niet met de gedachte in je je schaamt voor je drugsgebruik? :)
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#20
zodra je het gebruik niet meer onder controle heb en andere primaire levensbehoeften verwaarloos en drugs op de eerste plaats stelt dan is het te veel.helaas is het dan vaak ook te laat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."