Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en huisdieren

Drugs en huisdieren

84 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een maat van mij heeft kanaries en het lijkt net of eentje van hun de wietrook lekker vindt :P
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
PatrickBateman zei:
De kat in je signature is volgens mij niet vies van MDMA.. :)
Klik om te vergroten...
Jij hebt zelf geen katten zeker?

De pupil van de kat zal vergroten bij angst, pijn, schrik of vermoeidheid. Dit heeft te maken met het afweersysteem. Een aantal zenuwen en spieren is dan tot het uiterste gespannen om het (te verwachten) gevaar het hoofd te bieden. Hoe groter de pupil des te sneller de kat zal reageren. De kat heeft geen controle over deze zaken. Het gebeurt volledig instinctmatig. Zo'n vergrote pupil zien we ook als de kat net uit bad of plotseling in het felle licht komt.
Klik om te vergroten...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of als ze boevig zijn! :hearteyes:

Ik laat nooit drugs slingeren. Als ik bij mijn ouders thuis gebruik (waar we twee katten hebben) laat ik nooit iets liggen, uit voorzorg voor de katten natuurlijk maar ook omdat ik in het huis van m'n ouders ben. Als ik later m'n eigen katten zou hebben zou ik uiteraard er ook extra voorzichtig mee omspringen, ik zou het mezelf nooit vergeven als iets van hen iets overkomt doordat ik nalatig ben.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#4
is het niet zo dat katten wietplanten lekker vinden?
oh btw geef je kat eens "catnip" hier schijnen ze nogal leuk mee te zijn :tongueout:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
gamezz zei:
is het niet zo dat katten wietplanten lekker vinden?
oh btw geef je kat eens "catnip" hier schijnen ze nogal leuk mee te zijn :tongueout:
Klik om te vergroten...

Katten houden idd van catnip, daar zit valeriaan in en bij het snuffelen daar aan, worden ze een soort van high. Doch, niet alle katten zijn er even dol op!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha, ik weet nog dat m'n broer examenstress had en een kopje valeriaanthee zette. Onze liefste Triezel (inmiddels ingeslapen) werd toen helemaal gek van de geur. :grin: :hearteyes:

Ook hadden we zo'n kartonnen langwerpige doos waaraan ze konden krabben en waar valeriaan in zat. Dat hielp ook wel om de bank een beetje te besparen.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha, dat verhaal doet me denken aan kattenkruit uit de tuin van een kennis.
Een soort kattenpoppers zegmaar :tearsofjoy:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij gebruik poeders gaan de katten de kamer uit. Stel dat ze op de tafel springen..
En daarna alles goed schoonmaken, spullen weg, voordat ze weer binnen mogen.
GHB walgden ze van de geur, dus gevaar dat ze dat zouden opdrinken was er niet, al stond het nooit open en bloot op tafel natuurlijk. Katten weten wel wat giftig is, beter dan wij. Alcohol walgen ze ook van. Sigaretten en asbakken ook. Er wordt hier binnen niet geblowt bij mijn dieren. Als je wil blowen ga je dus het balkon op.
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#9
mn kat gaat altijd miauwen als ik lachgas doe, smoken doe ik nooit binnen.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drientje zei:
Sigarettenrook vinden poezen meestal vies en dan knijpen ze heel demonstratief hun oogjes dicht. Ze kunnen bij mij gewoon overal heen dus dat is dan hun eigen keuze.
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf meer t idee dat ze niet helemaal snappen waar t vandaan komt, ik snap dan ook niet waarom ze blijven rondhangen als ze er last van hebben.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Ik had ook altijd het idee dat ze speed lekker vond ruiken want ze zat altijd aan mijn neus te snuffelen als ik gesnoven had.
Klik om te vergroten...

Mijn kat vind speed ook lekker ruiken, graag snuffeld ze aan de envelopjes enzo..

Ik weet niet of ze het ook echt lekker vind, ze heeft het nooit geproefd. En het is vrij normaal dat ze aan veel dingen lopen te snuffelen.

Ik vind het absoluut niet moeilijk om er voor te zorgen dat er geen drugs rondslingerd. Het is dan ook volledig veilig voor mijn kat.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Elfquest zei:
Er wordt hier binnen niet geblowt bij mijn dieren. Als je wil blowen ga je dus het balkon op.
Klik om te vergroten...

Groot gelijk! Ik ken een familie waar er binnen veel geblowt wordt (zonder ramen open) en ik vind het altijd vreselijk voor die katten. :( Ze hebben wel een goed leven, dat wel, maar het lijkt me echt niet goed voor ze. Eentje kucht ook opvallend vaak.. :(

Ik moet zeggen, ze kunnen wel naar andere ruimtes gaan, alsook naar de kelder en het terras, maar ik heb de indruk dat ze dat wat te weinig doen.

Oom Klaas zei:
Is het trouwens slecht als een poes naast je zit buiten en er komt af en toe nogal wat rook op haar af?
Klik om te vergroten...

Ja.

Oom Klaas zei:
Niet dat ik het naar m'n poes toe blaas maar het waait af en toe echt recht in d'r gezicht, en dat zijn me af en toe nogal wolken :beer:
Klik om te vergroten...

Zorg dat dat niet gebeurt, lijkt me niet zo moeilijk. Het is namelijk niet goed voor je kat, maar dat weet je zelf ook wel denk ik. Alleen beslist zo'n beest niet of het nou wil blowen of niet, dus let er mee op, bitte. :beer: Vind het altijd vreselijk zonde.
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ga regelmatig bij een vriend die dagelijks 5 tot 10 joints rookt waar zijn hond naast zit , en de hond wordt er enkel wat kalmer van :grin:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rabbithole zei:
Haha, ik weet nog dat m'n broer examenstress had en een kopje valeriaanthee zette. Onze liefste Triezel (inmiddels ingeslapen) werd toen helemaal gek van de geur. :grin: :hearteyes:

Ook hadden we zo'n kartonnen langwerpige doos waaraan ze konden krabben en waar valeriaan in zat. Dat hielp ook wel om de bank een beetje te besparen.
Klik om te vergroten...

Misschien moet ik eens wat Valeriaan meenemen naar een vriend van me die katten heeft, ben wel benieuwd hoe ze reageren. :P
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zal nooit een lijntje snuiven in de living,waar mijn poezen vrolijk rond dartelen. Ik ga daarvoor netjes naar de badkamer, vooral ook uit schrik dat ze zelf wat binnenkrijgen.
Mijn poezen reageren heel anders als ik drugs op heb. Van't weekend nog eens 2cb genomen (maar ook met LSD merk ik het) en dan is mijn grote poes precies angstig. Ze kan me dan ook zo aankijken met haar grote angstige ogen. Ik probeer haar dan steeds op haar gemak te stellen, maar ik voel (of denk dat ik voel) dat ze niet echt rustig wordt.
Mijn andere poes, die trekt zich nergens iets van aan.

Vroeger, als we stevig op stap gingen, en ik kwam thuis (met een goeie dosis mdma in mijn lijf), en mijn poes likte dan aan mijn hand, dan kon ze ook zo raar reageren. Dan spurtte ze door heel het huis, van links naar rechts, eerder alsof ze speed op zou hebben.

1 keer is ze (na een heftige lsd-trip) op mijn buik komen liggen, en nam ze mijn ademhaling over. Dat vond ik dan weer beangstigend, maar telkens ik ze van me af duwde, kwam ze terug, en nam ze weer controle over mijn ademhaling.

Maar wat zeker is, een poes gaat echt niet zomaar vanalles opeten hoor, onze poezen zijn ook echt vies van cola bijvoorbeeld (en terecht uiteraard, wat voor een troep daar allemaal inzit!). Zodra er nog maar een blikje open gaat in haar bijzijn, spurt ze de living uit.

Terwijl ik, zeker als ik aan het trippen ben, niets liever doe dan mijn poes strelen! :)
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Irie zei:
Ik zal nooit een lijntje snuiven in de living,waar mijn poezen vrolijk rond dartelen. Ik ga daarvoor netjes naar de badkamer, vooral ook uit schrik dat ze zelf wat binnenkrijgen.
Mijn poezen reageren heel anders als ik drugs op heb. Van't weekend nog eens 2cb genomen (maar ook met LSD merk ik het) en dan is mijn grote poes precies angstig. Ze kan me dan ook zo aankijken met haar grote angstige ogen. Ik probeer haar dan steeds op haar gemak te stellen, maar ik voel (of denk dat ik voel) dat ze niet echt rustig wordt.
Mijn andere poes, die trekt zich nergens iets van aan.

Vroeger, als we stevig op stap gingen, en ik kwam thuis (met een goeie dosis mdma in mijn lijf), en mijn poes likte dan aan mijn hand, dan kon ze ook zo raar reageren. Dan spurtte ze door heel het huis, van links naar rechts, eerder alsof ze speed op zou hebben.

1 keer is ze (na een heftige lsd-trip) op mijn buik komen liggen, en nam ze mijn ademhaling over. Dat vond ik dan weer beangstigend, maar telkens ik ze van me af duwde, kwam ze terug, en nam ze weer controle over mijn ademhaling.

Maar wat zeker is, een poes gaat echt niet zomaar vanalles opeten hoor, onze poezen zijn ook echt vies van cola bijvoorbeeld (en terecht uiteraard, wat voor een troep daar allemaal inzit!). Zodra er nog maar een blikje open gaat in haar bijzijn, spurt ze de living uit.

Terwijl ik, zeker als ik aan het trippen ben, niets liever doe dan mijn poes strelen! :)
Klik om te vergroten...

Oke :)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#17
:tearsofjoy:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
W.F.L. zei:
Oom Klaas zei:
Is het trouwens slecht als een poes naast je zit buiten en er komt af en toe nogal wat rook op haar af?
Klik om te vergroten...

Ja.

Oom Klaas zei:
Niet dat ik het naar m'n poes toe blaas maar het waait af en toe echt recht in d'r gezicht, en dat zijn me af en toe nogal wolken :beer:
Klik om te vergroten...

Zorg dat dat niet gebeurt, lijkt me niet zo moeilijk. Het is namelijk niet goed voor je kat, maar dat weet je zelf ook wel denk ik. Alleen beslist zo'n beest niet of het nou wil blowen of niet, dus let er mee op, bitte. :beer: Vind het altijd vreselijk zonde.
Klik om te vergroten...

Ik zal er goed op letten, meestal gaat ze gewoon zelf weg of ik ga een stukje verder staan. Maar soms is ze zo aanhankelijk dat ze maar bij me blijft, dan blaas ik maar alles recht omhoog zodat er zo min mogelijk bij haar komt. Gelukkig waait 't buiten ook wel weer snel weg, binnen blowen/roken doe ik sowieso niet.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn kat heeft de neiging om bij mij te komen zitten als ik stoned ben, maar ze kan absoluut geen rook verdragen in haar buurt.
En toen ik en een vriend LSD hadden genomen bij mij thuis, ging mijn kat op mijn vriend liggen (die op zijn rug lag) en ze bleef er 3 uur op liggen. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen ofzo, maar plots schiet hij wakker en hij vertelde me hoe mijn kat hem door zijn trip had geholpen. Ze had hem mentaal bijgestaan, ze zaten op dezelfde golflengte ofzoiets, ik begreep er op dat moment niet echt veel van.

Een groot voordeel is wel, ik moet niets verbergen voor mijn kat. Alles ligt altijd achter slot en grendel waar niemand bij kan, behalve ik.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb ook altijd wel het gevoel dat de kat veel dichterbij me staat als ik LSD op heb dan wanneer ik nuchter ben. Dus zo raar is het idee niet dat de kat op dezelfde golflengte zit. Je hoofd is net een radio. Tuned in op de maatschappij hoor je niets van wat je kat je te vertellen hebt. Maar verander je de zender zou het zomaar ineens kunnen dat je kat jou verstaat en andersom. Drugs verzetten je zender voor een tijdje. Elke drugs heeft een andere zender. Simpel toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."