Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek?

Ziek?

64 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van alles wat ik ooit een keer heb gebruikt (wiet,hasj,alcohol,sos,xtc) ben ik wel is over m'n nek gegaan en ik denk dat iedereen dat wel een keer heeft.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vroeger had ik de nare gewoonte om overal whisky of wijn bij te drinken, dat hield ik soms niet binnen. Tegenwoordig zijn we verstandiger en gebeuren dat soort dingen niet meer : )

2c-b en 2c-i nasaal willen er om één of andere reden ook niet in blijven.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
heroesss zei:
Van alles wat ik ooit een keer heb gebruikt (wiet,hasj,alcohol,sos,xtc) ben ik wel is over m'n nek gegaan en ik denk dat iedereen dat wel een keer heeft.
Klik om te vergroten...

Ehm....... nee. :P

Ik gebruik eigenlijk nooit teveel van iets. Heb één keer van de drank gekotst toen ik 15 was, sindsdien wel een paar keer gekotst omdat ik een kater had en dan toch probeerde te eten, maar ik drink bijna nooit (veel) meer. Ik word misschien één keer per jaar echt dronken, verder drink ik niet erg vaak en áls ik drink vind ik het leuker om het bij aangeschoten te houden.

Heb me wel eens een paar weken na xtc-gebruik niet lekker gevoeld, dat was waarschijnlijk aan mijn verminderde weerstand te wijten. Toch slik ik altijd multivitamines en zorg ik de week voor en na xtc-gebruik altijd voor veel vers fruit en groente, en let ik erop dat ik al m'n voedingsstoffen (ook vezels, bètacaroteen, eiwitten e.d.) binnenkrijg. Dus daarvan geef ik mezelf niet de schuld, aangezien ik ook een normale hoeveelheid mdma had genuttigd (zo'n 240 mg verspreid over de hele avond en nacht).

Dat was het wel zo'n beetje, ik gebruik alles met mate dus ik denk niet dat ik hier snel iets aan toe te voegen heb.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rabbithole zei:
Toch slik ik altijd multivitamines en zorg ik de week voor en na xtc-gebruik altijd voor veel vers fruit en groente, en let ik erop dat ik al m'n voedingsstoffen (ook vezels, bètacaroteen, eiwitten e.d.) binnenkrijg.
Klik om te vergroten...


Beter doe je dat niet alleen in de weken voor en na je xtc gebruik, of ga gewoon elk weekend gebruiken dan :)
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen ik nog wat jonger was, vond ik het altijd wel stoer om met vrienden die 2 koppen langer zijn mee te drinken. De avond eindigde dan ook meestal in ziek worden, aangezien ik lang niet zoveel kon hebben als hen. De laatste paar jaren komt het nog zelden voor dat ik ziek word van alcohol.

Verder heb ik de helft van de keren dat ik ging trippen op paddo's/truffels overgegeven. Dat reken ik alleen niet tot ziek worden, aangezien ik me erna altijd weer prima voel.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het meest gekotst van de combi wiet + Alcohol. Als deze combi goed gaat vind ik het eigenlijk wel de meest relaxe combi die er is. Maar soms valt het helaas slecht (ik weet nog steeds niet waarom het soms wel en soms niet goed valt) en kan ik alleen maar zitten/liggen en kotsen.

Van alleen alcohol vooral tijdens de kater moeten kotsen.

Bij XTC heb ik een keer gekotst zonder dat ik het voelde aankomen. Het gebeurde gewoon tijdens het lopen. Na het kotsen liep ik gewoon vrolijk door.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
acidboy zei:
Rabbithole zei:
Toch slik ik altijd multivitamines en zorg ik de week voor en na xtc-gebruik altijd voor veel vers fruit en groente, en let ik erop dat ik al m'n voedingsstoffen (ook vezels, bètacaroteen, eiwitten e.d.) binnenkrijg.
Klik om te vergroten...


Beter doe je dat niet alleen in de weken voor en na je xtc gebruik, of ga gewoon elk weekend gebruiken dan :)
Klik om te vergroten...

Uiteraard doe ik daar normaal ook m'n best voor, maar dan let ik er éxtra goed op.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#8
maiskorrel zei:
Ik heb het meest gekotst van de combi wiet + Alcohol. Als deze combi goed gaat vind ik het eigenlijk wel de meest relaxe combi die er is. Maar soms valt het helaas slecht (ik weet nog steeds niet waarom het soms wel en soms niet goed valt) en kan ik alleen maar zitten/liggen en kotsen.

Van alleen alcohol vooral tijdens de kater moeten kotsen.

Bij XTC heb ik een keer gekotst zonder dat ik het voelde aankomen. Het gebeurde gewoon tijdens het lopen. Na het kotsen liep ik gewoon vrolijk door.
Klik om te vergroten...


Als ik van alcohol en wiet moet kotsen dan heb ik meestal teveel gedronken en ga dan nog eens een joint roken. Onthoud om altijd eerst wiet te roken en dan pas te drinken en als je na het drinken weer wiet wil roken dan kun je beter maar heel weinig roken. Het beste is om gewoon tijdens de hele drinksessie te blijven roken, zo blijf je stoned en drink je automatisch minder. Wiet versterkt de alcohol en als je al een hele boel alcohol in je hebt en je rookt dan een joint knalt de alci tien keer zo hard al er voor.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Andersom ook hoor.

Geeft bij mij geen verschil.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fliptrip heeft gelijk

Van pep heb iik ook welleens gekotst
toen had ik de hele dag als zitten snuiven en niks gegeten
toen vond me maag dat bommetje d'rbij niet echt fijn

en van wiet, alcohol, mdmda ook ja :rolleyes:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bommetjes van het een of ander en pillen gecombineerd met cola zijn geen beste combinatie. Dat heb ik wel ontdekt.

Op een te nuchtere maag mdma nemen wilt ook wel eens tot braken leiden bij mij.

En vroeger heb ik zoals zovelen wel gebraakt van het drinken. Dat heb ik ondertussen wel afgeleerd, gelukkig.

Olle
t
tripkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
nog nooit ik kan nooit kotsen ook al wil ik het :( best vervelend als je aan het kokhalsen bent en van dat gevoel af wilt zijn. laatste jkeer kotsen was toen ik 7 was... maar me wel een paar keer goed ziek gevoelt :P
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#13
Laatst heb ik nog een paar keer gebraakt van de "drugs". Ik kwam een keer rond een uurtje of 5 thuis van het uitgaan (beetje dronken, weinig gegeten vanaf 's middags), en toen leek het me wel een strak plan om een joint op te steken (en helemaal op te roken) die ik nog ergens had liggen. Dit resulteerde in een duizeligheid die zijn weerga niet kende en een paar keer kotsen. Wel lekker geslapen toen.

Ook een keer toen ik naar huis liep na een feestje waar ik een paar pilletjes had gesnoept en voor de rest de hele avond braaf water had gedronken. Ik voelde me binnen al een beetje misselijk, zo'n soort misselijkheid die je wel eens krijgt als je teveel water hebt gedronken. Toen ik eenmaal over straat liep kwamen er ineens 2 golven waterkots uit. Daarna voelde ik me ook prima, en na een jointje ben ik ook weer lekker in slaap gevallen. Volgende keer iets minder fanatiek water drinken, en tussendoor een paar keer iets zoets drinken dus.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bommetje pep 73% (teveel erin ook nog) op een vrij nuchtere maag. Ik heb me wat afgebraakt, golvend braken zelf hier in de tuin. God god dat was me een avondje en nachtje wel. Vergeet het nooit meer.
Braken van andere drugs (ook van alcohol) doe ik vrijwel nooit.
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had een keer best wat bier gehad en toen een hasj joint. Ik smokete nog niet zo lang.
Ik heb me weinig vaak zo slecht gevoeld. Ik werd zo misselijk als wat en ben maar snel naar huis gefietst. Ik kon mijn ogen nauwelijks open houden en ben twee keer tegen een stilstaande auto opgefietst. Voor mijn gevoel was ik een half uur onderweg voor wat normaal 10 minuten is.
Als ik er op terug kijk was het heel onveilig in het verkeer. Thuis heb ik toen nog mijn maaginhoud geleegd en ik heb nog wat details die ik liever voor mijzelf houd weggelaten :wink:
Als ik te veel alcohol op heb werkt blowen sowieso erg slecht en ook alleen te veel alcohol heeft me een paar keer doen :kots:
Maar ja, hierin ben ik niet de enige.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
thedevil zei:
Mijn oom is dood gegaan vanwegen drugs!!!
Klik om te vergroten...
Deze is favoriet. Anyone who gives two shits, say Aye!
Klik om te vergroten...

ilyas zei:
Het gebeurt niet vaak, enkel als ik teveel op heb :grin:
Klik om te vergroten...

Wat? Dat je dood gaat vanwege drugs?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Aalpoepert zei:
Exceptional Insight zei:
thedevil zei:
Mijn oom is dood gegaan vanwegen drugs!!!
Klik om te vergroten...
Deze is favoriet. Anyone who gives two shits, say Aye!
Klik om te vergroten...

ilyas zei:
Het gebeurt niet vaak, enkel als ik teveel op heb :grin:
Klik om te vergroten...

Wat? Dat je dood gaat vanwege drugs?
Klik om te vergroten...
Aalpoepert zei:
Je ruikt een beetje uit je giecheltje.
Klik om te vergroten...
Als je dood gaat door drugs?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou, waar ik "ziek" van word is eigenlijk maar weinig:

5-MeO-AMT om te beginnen, daar werd ik goed misselijk van en dat kwam er snel genoeg weer uit, 4-AcO-DMT is mijn maag ook niet erg blij mee en word ik meestal flink misselijk van al dan niet met kotsen. Maar psylocine lijkt mn lichaam ook niet al te goed mee om te gaan, meestal met paddo's of truffels is het óf geen effect, óf misselijkheid met al dan niet kotsen. Verder bij opiaten zoals oxycodone en o desmethyltramadol op recreationele dosis na een geruime tijd, meestal na 2-3 uur effect dat ik pas hoef te kotsen. Maar opiaatkotsen is niet erg, dat is zelfs bijna "fijn". Alleen de voorafgaande misselijkheid is minder prettig.

Eigenlijk is bij al die dingen kotsen vrij normaal, behalve bij 4-AcO-DMT en Psylcine. Van andere rc's of bekende harddrugs die ik gebruik hoef ik normaalgesproken bij normaal gebruik niet te kotsen.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van psylocine is het toch niet raar om misselijk te zijn? Ik ken maar weinig mensen die niet misselijk van truffels of paddo's worden. :)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van keta wil ik soms wel eens gaan kokhalzen. Van het weekend gebeurde het weer. Niet vanwege het effect, maar vanwege de gore smaak van die kledders die je keel in zakken na het snuiven. Gadverdamme. De vieste drug ooit! Heb wel alles binnen gehouden, want ik houd niet van kotsen. Sterker nog, ik vind het één van de meest afgrijselijke dingen die er zijn.

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."