Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelfs pas op mijn 14de/15de begonnen met het roken van sigaretten. Toen wist ik dus echt nog niks af van drugs.
Klik om te vergroten...
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
Rook dan een joint als het echt moet.
Klik om te vergroten...

Dit!

Ik heb zelf de eerste keer getript op paddo's toen ik pas 15 geworden was, geloof ik.

13 is wel erg jong voor drugs. Peer pressure or something? :grin: Ik zou het niet doen. Trippen bedoel ik dan. 13 blowen vind ik ook wel jong, daar "begon" ik op mijn 14de mee, maar toch, rustig aan joh.. :P

Mijn eerste peuk had ik wel aan mijn 9de, maar echt roken ook pas mee begonnen op mijn 15de.

KoxBox zei:
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(
Klik om te vergroten...

Hoe durven ze! :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Tegenwoordig is het echt erg gesteld met die jonge kindjes... Coke snuiven op je 13 en van die dingen, het is gewoon niet te geloven. :(
Klik om te vergroten...

Dat is eigenlijk echt wel extreem. Hoe komen ze daar bij om dat te doen ? Misschien van hun grote broer/zus ?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Evolutie... Vroeger was het stoer om een sigaret te roken op je 13, nu is dat al zo geëvolueerd dat het coke/speed/bollen geworden zijn. Sigaretten zijn voor 10jarigen ofzo tegenwoordig.

Het is gewoon echt sad, maar serieus gaan trippen op die leeftijd is gewoon breinzelfmoord. :grin:
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht :rolleyes:
Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. :grin:
Hoezo opmerkelijk?
Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Azeox zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...

De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht :rolleyes:
Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. :grin:
Hoezo opmerkelijk?
Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne.
Klik om te vergroten...
Tjah, typisch de gedachtegang van jouw leeftijd. Kijk jongeeeuuuh die snuift een lijn, dan moet ik dat toch ook wel doen zeker jeweetzelluuufff!!

Blijf gewoon zo lang mogelijk van de drugs, hoe hypocriet dat het ook klinkt.
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Evolutie... Vroeger was het stoer om een sigaret te roken op je 13, nu is dat al zo geëvolueerd dat het coke/speed/bollen geworden zijn. Sigaretten zijn voor 10jarigen ofzo tegenwoordig.

Het is gewoon echt sad, maar serieus gaan trippen op die leeftijd is gewoon breinzelfmoord. :grin:
Klik om te vergroten...

Haha, zo is het ook weer niet gesteld met de jeugd van tegenwoordig ;p
Wat ik dus om mij heen ervaar bij mijn leeftijdsgenoten op het 'Vmbo'
13 jaar- eerste paar slokken alcohol (daar blijft het bij)
14 jaar - roken begint een kleine rol te spelen (peuk na schooltijd met matties)

het is eerder minder geworden sinds 'Sigaretten roken' helemaal geen rol speelt bij hoger geschoolde kinderen (Havo/vwo) omdat de voorlichting stukken beter is.
Maar je hebt er altijd wel een paar bij zitten (zie bovenstaande)

Wat jij nou zit uit te kramen met je 'weetzelluff' is allemaal stereotyp.
sinds ik alleen maar een simpele vraag stel vind ik het nogal vreemd dat iedereen zo'n heisa van gaat maken.
Ik was gewoon nieuwsgierig en kom er nu achter dat het inderdaad GEVOLGEN heeft en dat ik nu zeker nog wel een tijdje van de drugs afblijf en het maar hou bij m'n 'gameboy' :rolleyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
M'n eerste trip was op m'n 15'de, en dat ging prima. Eerste keer LSD was 16'de. Ik heb sinds toen ruim 100 keer getript, zonder enige schadelijke effecten behalve een half jaar HPPD toen ik gewoon iets te veel tripte.

Ik heb er zelf veel van geleerd, en zolang je ervoor openstaat en durft te denken buiten wat je aan is geleerd en je voor vanzelfsprekend beschouwt is het prima. Ik ken zelf weinig mensen die het op hun 13'de al deden. Wel ken ik iemand die op z'n 14'de LSD nam, en daarna acuut stopte met blowen (was een probleemblower) en zich op z'n school ging fixen omdat die in de trip niks anders kon zien dan hoe die z'n leven verpestte.

Of je het doet of niet moet je helemaal zelf weten. Schadelijk is het niet...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha, als je er nog niet achter was dat het inderdaad gevolgen heeft dan merk je het wel snel genoeg. :grin:

En snoepjes zijn kinderdrugs ja :mrgreen:
A
AlexxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
M'n eerste trip was op m'n 15'de, en dat ging prima. Eerste keer LSD was 16'de. Ik heb sinds toen ruim 100 keer getript, zonder enige schadelijke effecten behalve een half jaar HPPD toen ik gewoon iets te veel tripte.

Ik heb er zelf veel van geleerd, en zolang je ervoor openstaat en durft te denken buiten wat je aan is geleerd en je voor vanzelfsprekend beschouwt is het prima. Ik ken zelf weinig mensen die het op hun 13'de al deden. Wel ken ik iemand die op z'n 14'de LSD nam, en daarna acuut stopte met blowen (was een probleemblower) en zich op z'n school ging fixen omdat die in de trip niks anders kon zien dan hoe die z'n leven verpestte.

Of je het doet of niet moet je helemaal zelf weten. Schadelijk is het niet...
Klik om te vergroten...

Dan heb je geluk gehad gozert.
Een vriend van mij is uiteindelijk gestorven aan dat spul.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Aan dat spul? Of door dat spul?

Zijn twee verschillende dingen namelijk.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aan paddo's/LSD?
Mag ik weten hoe?
De minimaal theoretisch mogelijke overdosis LSD is ruim 100 keer boven de werkzame dosis. De hoeveelheid paddo's die je moet eten voor een overdosis past niet in je maag. Namelijk, 2-3 kilo is niet genoeg, en na half zoveel ga je al kotsen...

De enige overdosis LSD in de geschiedenis komt van iemand die 300.000 keer de normale dosis direct in het bloed injecteerde..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh en, ik denk dat blowen op die leeftijd je nog meer kan verneuken. Als in, verslaving.. Ik ken zoveel mensen van 14-17 die chronisch blowen en daardoor alles links laten liggen... Aan psychedelics kan je niet verslaafd raken, aan blowen wel.
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heej Daniel,

Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd.

Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen.

Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging.

In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk.

En wie weet heb je die behoefte dan al niet eens meer om drugs te gebruiken.

Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren.

Gr
:stoned: :stoned:
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
eXeCuze zei:
Heej Daniel,

Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd.

Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen.

Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging.

In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk.

En wie weet heb je die behoefte dan al niet eens meer om drugs te gebruiken.

Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren.

Gr
:stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...
Haha, bedankt voor je reactie :grin:
Wou bijna de conclusie trekken dat mijn nieuwsgierigheid voor 'drugs' hier wordt afgekraakt door
drugs gebruikers zelf (hoewel er zeker nuttige posts bijzitten hoor)
Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben'
:wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Azeox zei:
eXeCuze zei:
Heej Daniel,

Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd.

Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen.

Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging.

In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk.

En wie weet heb je die behoefte dan al niet eens meer om drugs te gebruiken.

Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren.

Gr
:stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...
Haha, bedankt voor je reactie :grin:
Wou bijna de conclusie trekken dat mijn nieuwsgierigheid voor 'drugs' hier wordt afgekraakt door
drugs gebruikers zelf (hoewel er zeker nuttige posts bijzitten hoor)
Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben'
:wink:
Klik om te vergroten...

Het is/was zeker mijn bedoeling niet om je af te kraken. Ik wou gewoon duidelijk maken dat het echt niet goed is om op zo jonge leeftijd drugs te gebruiken.

En ja het is behoorlijk hypocriet van me omdat ik zelf op die leeftijd ben begonnen met wiet roken, maar dat is nog altijd heel andere koek dan LSD/paddo's/truffels/etc...

Als je het echt meent dat je het nog even op zij gaat zetten dan is dat zeer opmerkelijk en dat kan alleen restecp verdienen!

Zeker die laatste zin:"Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben." Vind ik echt een zeer positieve houding van je, en je hebt ook gelijk. Je zal zelf wel merken wanneer je er klaar voor bent.

Je moet je echt niet laten opjagen door vrienden van je, je bent echt geen minder goed persoon ofzo als je geen drugs wil gebruiken. Integendeel, dat spreekt in jouw voordeel!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...


Ze weten nu ook nog niet wat het is hoor, maar ze zijn al wel ver genoeg om de jargon van hun stoere experimenterende oudere broer to kopieren :P

Je weet toch pas wat trippen is als je het een keer gedaan hebt :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jah wiet... Kinderen van 10jaar weten tegenwoordig al wat wiet is, maar vragen over psychedelics op die leeftijd is toch iets helemaal anders.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."