Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en drugs.

Autisme en drugs.

99 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs & Autisme

Meerdere redenen:

- voelen dat je leeft
- verdoving van al die gedachten in je hoofd

Binnenkort wil ik hier weleens wat dieper op ingaan :)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
BacingsPen zei:
Maar ligt dit aan die persoon zelf of misschien aan de maatschappij waarin ze leven?
Klik om te vergroten...
Allebei, denk ik. De maatschappij kan moeilijk met autisten omgaan en de autist kan moeilijk met de maatschappij omgaan.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
En toch geeft de meerderheid van de maatschappij de schuld aan de autist! Niet mee eens?

Ik hoor het vaak zat: Pff Die kerel spoort niet, die leeft in zijn eigen wereldje, wat een aso..... Hij moet eens normaal doen..... Wat doet ie toch zielig...... Hij doet wel alsof ie alles weet, maar als het puntje bij het paaltje komt.... Hij is gewoon niet goed snik...... Hij is gewoon een scheiterd.... Hij denkt alleen maar aan zichzelf..... Hij is niet goed opgevoed of verwend....

Ligt dat aan de autist of aan de vooroordelen die bestaan in de maatschappij?

Maakt dat een autist socialier?

Zou die anders misschien wel ''normaal'' zijn geworden?!?!!?!
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#4
BacingsPen zei:
En toch geeft de meerderheid van de maatschappij de schuld aan de autist! Niet mee eens?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat daar een wisselwerking in zit. De autist begrijpt de mensen om zich heen niet, vervolgens begrijpen de mensen om hem heen de autist niet etc.
Hoewel je hier niet echt van "schuld" kan spreken klopt het meestal, denk ik, inderdaad dat de maatschappij de "schuld" bij de autist zou leggen, deze is immers "anders" en valt buiten de boot. Een soort tirannie van de meerderheid.
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#5
drugs en autisme, lijkt mij geen groot probleem

let wel op dat drugs, paranoia en scizofrenie, depressies en psycho-destructief zijn

(de natuurlijke drugs natuurlijk niet :P maar hang af van persoon tot persoon)
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tof topic!

Ik ben ook autistisch (en volgens mijn diagnosepapiertje ook zwakbegaafd, maar daar klopt natuurlijk geen drol van :rolleyes: ) en paddo's - nog geen LSD gebruikt - zijn voor mij ook verruimend, ze geven mij weer meer energie om door het leven te gaan.

Ik heb helaas al wel 2 badtrips gehad, dus op mij is het niet helemaal van toepassing dat autisten geen badtrips krijgen. Mijn vriend (met wie ik vaak paddo's neem), is trouwens ook n auti :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zelf een lichte vorm van pdd-nos (geen/weinig sociale problemen, meer andere dingetjes ofzo) en vooral bij pdd-nos, maar elke vorm van autisme in het algemeen wel denk ik, verschillen kenmerken zo verschrikkelijk erg van persoon tot persoon weet ik uit eigen ervaring. Ik kan me bij het stereotype autist best voorstellen dat ze veel drugs soorten afraden. Maar uiteindelijk verschilt dit gewoon, net zoals bij mensen zonder autisme, gewoon van persoon tot persoon. Dat hier veel mensen met een vorm van autisme zijn ligt denk ik ook aan het feit dat je het labeltje, met name pdd-nos, tegenwoordig ook wel redelijk snel opgeplakt krijgt. Als je uit de lijst van 12punten 1a2 punten hebt en iets van ad(hd) krijg je al snel de diagnose. Of het toeval is.. Idontknow, vind het wel een intressante vraag eigenlijk :P
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#8
TrippyShit zei:
Ik heb zelf een lichte vorm van pdd-nos (geen/weinig sociale problemen, meer andere dingetjes ofzo) en vooral bij pdd-nos, maar elke vorm van autisme in het algemeen wel denk ik, verschillen kenmerken zo verschrikkelijk erg van persoon tot persoon weet ik uit eigen ervaring. Ik kan me bij het stereotype autist best voorstellen dat ze veel drugs soorten afraden. Maar uiteindelijk verschilt dit gewoon, net zoals bij mensen zonder autisme, gewoon van persoon tot persoon. Dat hier veel mensen met een vorm van autisme zijn ligt denk ik ook aan het feit dat je het labeltje, met name pdd-nos, tegenwoordig ook wel redelijk snel opgeplakt krijgt. Als je uit de lijst van 12punten 1a2 punten hebt en iets van ad(hd) krijg je al snel de diagnose. Of het toeval is.. Idontknow, vind het wel een intressante vraag eigenlijk :P
Klik om te vergroten...
Simpel: onbalans in chemische huishouding = zoektocht naar balans in chemische huishouding. Zo ontstaat dus "zelfmedicatie", en dat kan op verschillende manieren gebeuren: lelijke vrouwen verkrachten, overmatig midazolam gebruik, gokkasten verneuken, veel koolhydraten vreten, overmatig sporten, op oude vrouwen jagen, amfetamine snuiven, waardevolle bezitten van mensen afpakken, negers, joden, crhistenhonden en moslims in brand steken, orgasmes beleven onder invloed van THC,junkies en zwervers martelen, zwakke mensen kapot schieten en aids bezorgen, anabolen gebruikende vechtsporters kapot trappen, verkrachters aan stukken snijden, de koran begraven in een progressieve moslim, de kruis vastnaaien aan een oor van een christenhond, slechte mensen in brand steken, russisch roulette spelen met een revolver, lsd vreten en door een drukke stad lopen, vrouwenhandelaren vol stoppen met stenen, ofzoiets,,,
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke dan komt nu mijn ervaring ermee. Ik heb het syndroom van asperger. Het is ontdekt toen ik 23 was en had me eigen diagnose goed gegokt voordat ik de uitslag had. Vonden ze al opmerkelijk maar ook dat kwam er al mee overeen.

En heb er vroeger uiteraard problemen/ellende van gehad niet alles thuis maar ook op school.
Toen ging ik maar blowen als zelfmedicatie dat heb ik vele jaren gedaan en ook een tijd lang flink aantal xtc (mdma getestte) pillen had er 100 op in een paar maanden op het einde waar ik een dubbele longonsteking van had gekregen als cadeau.
XTC was voor mij echt een prachtmiddel voordat ik het misbruikte; voelde me veel vrijer;los;vrolijker en maakte veel gemakkelijker een praatje etc.
Toen kwamen ook de paddestoeltjes kijken en daar was ik ook persoonlijk niet zon fan van. Die trips van gedroogde mexicaatjes ofzo en andere leverden me een beetje te donkere trips.
Toen kwam LSD kijken en die heeft alles eens laten zien hoe het echt zit. Zat in de hel maar heb het licht ermee gevonden. Zie het nu eerder te helder in met teveel detail etc. dan de rest kan om me heen maar goed dat is dat. Het werkt bij iedereen anders dus kijk uit voor je geest is wat ik erbij wil zeggen. 2c-p is vergelijkbaar op aardig wat aspecten van lsd , maar daar heb ik niet veel ervaring mee.

Hopelijk heeft iemand er wat aan want iedereen blijft anders :hearteyes:
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#10
Google eens naar de wetenschappelijke artikelen waarin staat wat voor effect LSD op mensen met autisme heeft (http://www.google.nl/#hl=nl&q=lsd+treat ... 5593d0451f)

http://neurodiversity.com/lsd.html

LSD-25 getest op kinderen met autisme en schizofrenie *Nederlandse vertaling* (http://translate.google.nl/translate?hl ... l%26sa%3DG)

LSD zorgt voor hoge pieken in het bewust-zijn, maar persoonlijk ervaar ik terugval naar oude patronen de tijd erna, MAAR ik kan ankeren uit de weken na een waardevolle LSD trip, waardoor je dus wel patronen kan veranderen, waardoor er dus zelfgestuurde persoonlijke veranderingen ontstaan, in mijn geval.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Drugs vormen (niet meer dan bij gewone mensen) geen risico voor autisten voor zover ik weet.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk wel! Een autist kan gewoon veel minder hebben. Als een normaal mens zich na drugsgebruik wat vager voelt dan is het nog te overzien en kan hij nog normaal doen. Als een autist dat heeft dan is hij nog vreemder dan hij al was en kan hij het al helemaal vergeten.

Ik vind niet dat het de schuld is van de maatschappij dat autisten niet geaccepteerd worden, zoals hier gezegd wordt. Als je alleen al ziet hoe eigenwijs ze zijn dan is het hun eigen schuld. Dan denk ik echt van als je nou eens leerde luisteren dan viel het allemaal wel mee.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
tomz0r zei:
Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
Klik om te vergroten...

Het kan het inderdaad verergeren, maar in mijn geval heeft me meer echt geholpen ipv allerlei andere dingen verwerk ik dingen zo sneller. Maar je hebt gelijk.

Let goed op je geest als je wilt trippen en kijk uit met doseringen etc. Maar het blijft voor iedereen anders. Maar geen professor/kennis die het weet neem ik aan? Jammer dat ze geen studies er meer mee doen..
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#14
tomz0r zei:
Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
Klik om te vergroten...
Nou nou, zo simpel is het nou ook weer niet. Wat een "autist" goed kan helpen, zijn de inzichten in zichzelf, en in zijn omgeving. Psychedelica bijv. kan dit zeker versterken. MDMA in sociale sfeer, kan ook heel wat betekenen voor de "autist", lijkt mij. Wat erg schadelijk is, is frequentie, maar ook het negeren van bepaalde symptomen, en is een "autist" in staat om op tijd symptomen op te merken? Als het zichzelf goed genoeg kent, denk ik van wel. Anders loopt het vanzelf wel ergens tegen aan...(Lees: psychose of "minder" erge dingen)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen enkele autist is hetzelfde. Er zijn autisten die goed kunnen omgaan met drugs en autisten die dat niet kunnen. Maar dat geldt voor alle mensen, autistisch of niet.

Persoonlijk kan ik door het feit dat ik een aanverwante vorm van autisme heb, 10 x zo goed omgaan met drugs dan andere mensen. Mij helpt het.

@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alsjeblieft "sublimo", verheerlijk een (neuro-biologische) aandoening niet. AD(H)D, autisme, of weet ik veel wat, is gewoon zwaar kut.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Klik om te vergroten...

Wanneer wordt er autisme gediagnostiseerd? Wanneer mensen problemen ondervinden. Anders hoeft het niet gediagnostiseerd te worden. Zo is het bij jou dus ook gegaan. En jij noemt het iets positiefs? Dat vind ik vreemd.

Natuurlijk zou het kunnen dat je op geestelijk vlak op sommige gebieden verder bent dan normale mensen. Maar vaak is het praktische nut van die dingen nergens te zien.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eendagsvlieg zei:
Alsjeblieft "sublimo", verheerlijk een (neuro-biologische) aandoening niet. AD(H)D, autisme, of weet ik veel wat, is gewoon zwaar kut.
Klik om te vergroten...

Hangt ervan af. Ik begin steeds meer mijn weg erin te vinden en de positieve kanten ervan te zien.

Die zijn er echt wel hoor.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
tomz0r zei:
Sublimo zei:
@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Klik om te vergroten...

Wanneer wordt er autisme gediagnostiseerd? Wanneer mensen problemen ondervinden. Anders hoeft het niet gediagnostiseerd te worden. Zo is het bij jou dus ook gegaan. En jij noemt het iets positiefs? Dat vind ik vreemd.

Natuurlijk zou het kunnen dat je op geestelijk vlak op sommige gebieden verder bent dan normale mensen. Maar vaak is het praktische nut van die dingen nergens te zien.
Klik om te vergroten...

Dat klopt. En vroeger had ik daar ook enorm veel problemen mee, absoluut geen leuke tijd geweest. Maar daar ga ik nu echt niet meer zielig over doen, dingen gebeuren. Leer ermee leven.

Aan autisme zitten ook positieve dingen. Ik kan dingen doen die andere mensen niet kunnen, juist omdat ik autisme heb. Dat is iets positiefs. En als ik dan nog leer leven met mijn negatieve kanten of ze zelfs helemaal elimineer, valt er goed mee te leven.

Vroeger was ik een compleet ander persoon als nu. Je kunt autisme ten goede veranderen, echt waar.

Daarbij komt nog dat elke vorm anders is, ik heb een aanverwante vorm of pdd-nos of asperger. Ze weten het zelf niet. Daarbij ben ik hoogbegaafd en heb een fotografisch geheugen. Daar heb ik geluk mee gehad, ik kon ook autisme hebben en lomp zijn. Dus het is niet altijd positief. Maar de meeste mensen die ik hier gesproken heb en die autisme hebben zijn zeer intelligent.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Sublimo zei:
@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Klik om te vergroten...

Wanneer wordt er autisme gediagnostiseerd? Wanneer mensen problemen ondervinden. Anders hoeft het niet gediagnostiseerd te worden. Zo is het bij jou dus ook gegaan. En jij noemt het iets positiefs? Dat vind ik vreemd.

Natuurlijk zou het kunnen dat je op geestelijk vlak op sommige gebieden verder bent dan normale mensen. Maar vaak is het praktische nut van die dingen nergens te zien.
Klik om te vergroten...

Dat klopt. En vroeger had ik daar ook enorm veel problemen mee, absoluut geen leuke tijd geweest. Maar daar ga ik nu echt niet meer zielig over doen, dingen gebeuren. Leer ermee leven.

Aan autisme zitten ook positieve dingen. Ik kan dingen doen die andere mensen niet kunnen, juist omdat ik autisme heb. Dat is iets positiefs. En als ik dan nog leer leven met mijn negatieve kanten of ze zelfs helemaal elimineer, valt er goed mee te leven.

Vroeger was ik een compleet ander persoon als nu. Je kunt autisme ten goede veranderen, echt waar.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik graag, dat je er een beetje mee om kan leren gaan, maar drugs zijn dan een enorm risico dat alles weer instort, lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."