Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en drugs.

Autisme en drugs.

99 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
Sublimo zei:
@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Klik om te vergroten...

Wanneer wordt er autisme gediagnostiseerd? Wanneer mensen problemen ondervinden. Anders hoeft het niet gediagnostiseerd te worden. Zo is het bij jou dus ook gegaan. En jij noemt het iets positiefs? Dat vind ik vreemd.

Natuurlijk zou het kunnen dat je op geestelijk vlak op sommige gebieden verder bent dan normale mensen. Maar vaak is het praktische nut van die dingen nergens te zien.
Klik om te vergroten...

Dat klopt. En vroeger had ik daar ook enorm veel problemen mee, absoluut geen leuke tijd geweest. Maar daar ga ik nu echt niet meer zielig over doen, dingen gebeuren. Leer ermee leven.

Aan autisme zitten ook positieve dingen. Ik kan dingen doen die andere mensen niet kunnen, juist omdat ik autisme heb. Dat is iets positiefs. En als ik dan nog leer leven met mijn negatieve kanten of ze zelfs helemaal elimineer, valt er goed mee te leven.

Vroeger was ik een compleet ander persoon als nu. Je kunt autisme ten goede veranderen, echt waar.

Daarbij komt nog dat elke vorm anders is, ik heb een aanverwante vorm of pdd-nos of asperger. Ze weten het zelf niet. Daarbij ben ik hoogbegaafd en heb een fotografisch geheugen. Daar heb ik geluk mee gehad, ik kon ook autisme hebben en lomp zijn. Dus het is niet altijd positief. Maar de meeste mensen die ik hier gesproken heb en die autisme hebben zijn zeer intelligent.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Sublimo zei:
@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Klik om te vergroten...

Wanneer wordt er autisme gediagnostiseerd? Wanneer mensen problemen ondervinden. Anders hoeft het niet gediagnostiseerd te worden. Zo is het bij jou dus ook gegaan. En jij noemt het iets positiefs? Dat vind ik vreemd.

Natuurlijk zou het kunnen dat je op geestelijk vlak op sommige gebieden verder bent dan normale mensen. Maar vaak is het praktische nut van die dingen nergens te zien.
Klik om te vergroten...

Dat klopt. En vroeger had ik daar ook enorm veel problemen mee, absoluut geen leuke tijd geweest. Maar daar ga ik nu echt niet meer zielig over doen, dingen gebeuren. Leer ermee leven.

Aan autisme zitten ook positieve dingen. Ik kan dingen doen die andere mensen niet kunnen, juist omdat ik autisme heb. Dat is iets positiefs. En als ik dan nog leer leven met mijn negatieve kanten of ze zelfs helemaal elimineer, valt er goed mee te leven.

Vroeger was ik een compleet ander persoon als nu. Je kunt autisme ten goede veranderen, echt waar.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik graag, dat je er een beetje mee om kan leren gaan, maar drugs zijn dan een enorm risico dat alles weer instort, lijkt me.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mathijs zei:
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Klik om te vergroten...

Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Dat geloof ik graag, dat je er een beetje mee om kan leren gaan, maar drugs zijn dan een enorm risico dat alles weer instort, lijkt me.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk. Daar heb je volkomen gelijk in. Soms moet je nu eenmaal risico's nemen in het leven. Ik zou heus niet elke autist aanraden om drugs te pakken. Absoluut niet. Maar dat zou ik de meeste "normale" mensen ook niet aanraden.

Ik heb geluk. Ik kan ermee omgaan. Zoals ik al zei, elke vorm is anders. Ik ben iemand die er enorm goed mee kan omgaan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
tomz0r zei:
Mathijs zei:
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Klik om te vergroten...

Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ? Ik ben er toch een voorbeeld van. Heb je dan het idee dat ik niet weet wat ik doe ? Lijkt me toch niet. :P

Je hebt altijd een middengroep, een ene uiterste en een andere uiterste. Ik behoor tot het uiterste dat er meer dan fatsoenlijk mee om kan gaan.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Mathijs zei:
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Klik om te vergroten...

Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ? Ik ben er toch een voorbeeld van. Heb je dan het idee dat ik niet weet wat ik doe ? Lijkt me toch niet. :P

Je hebt altijd een middengroep, een ene uiterste en een andere uiterste. Ik behoor tot het uiterste dat er meer dan fatsoenlijk mee om kan gaan.
Klik om te vergroten...

Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
Klik om te vergroten...

Ben je er bang voor ?

Veilig is relatief. Niks is opzich veilig.

En even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut niet "sociaal schuw". Ik ben juist veel socialer geworden door het gebruik van drugs. Blijvend, niet alleen als ik gebruik.

Stop met veralgemenen, alsjeblieft. Er zijn autisten die sociaal schuw zijn, maar zo zijn er ook "normale" mensen die dat ook zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je haalt een aantal zaken door elkaar...

En het geeft mij niet het gevoel dat ik socialer ben, het is werkelijkheid. Tuurlijk is het gevaarlijk, zo goed als ik veel socialer ben geworden kun je ook de negatieve kant op gaan, permanent.

Ik ontken dat niet. Ik wil gewoon praten met mensen over autisme en hun drugsgebruik. Goed of slecht. Dit is absoluut geen propaganda topic.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
livingthedream zei:
het brede aspect dat je dan kan zien is echt enorm! de bevrijding van kortzichtigheid..
Klik om te vergroten...

Dat ervaar ik dus ook.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in.

Maar zo moeilijk is het toch niet, je kunt autisten niet generaliseren. Elke vorm is totaal anders, lijkt echter wel vaak op een bepaalde stereotype vorm, maar komt daar niet mee overeen.
j
jtbhunterLid
01-01-2024, 00:00
#12
autisme en drugs lol

Ten eerst zie ik een autist als een persoon die gevoeliger is van wat wij mensen als normaal achten. En dat wij niet weten wat normaal is is gewoon de grootste plof die er is. Dus een autist heeft alleen al frustratie's door te leven met mensen die niet weten wat normaal gedrag is.
Normaal is gedrag dat je per ras moet bekijken. Normaal voor een wolf is leven in een roedel met een alfa etc. Normaal voor een mens is te leven in een menselijk systeem. Een groeps belang hebben boven je eigen belang. We hebben verstand en zouden problemen moeten voorkomen ipv overkomen. Dat is normaal. Dat ons gedrag een effect heeft op andere is normaal maar hoe groot dat effect is snappen wij niet.

Drugs gebruik

Persoonlijk heb ik meerdere drug gebruikt. Maar voor mij was wiet het gene wat mij een rust gevoel gaf. Ik heb autisme met adhd en veel andere drugs zou me allang het slechte pad op getrokken hebben. Ik blow omdat ik juist veel problemen erken. Ik zie drugs gebruik als een middel naar een gelukkig gevoel. Veel drugs gebruik is het effect van psychische problemen. Dit kan je vergelijken met een wolf die niet meer in een roedel systeem leeft. Juist dat leven in een roedel geeft een gelukkig.prettig gevoel. Dat ik blow ben ik niet trost op maar het heeft me wel geholpen in moeilijke tijden. Maar nog steeds vind ik niet dat ik het had hoeven moeten doen. Het is eerder dat je tijdens je opvoeding een kant word opgedrukt dan dat mensen daadwerkelijk bewust ergens voor kiezen. Drugs gebruik zie ik als een kans berekening. Heeft niks te maken met goed of slechte opvoeding maar eerder over de psychologie van de mens.

Als mensen leven in een groep met een groeps belang boven hun eigen belang dan valt de helft van zijn psychologische problemen weg. Als we weten dat we [groep dieren] zijn is het dan zo vreemd dat we ongelukkig worden naar mate we inviduel van mekaar af leven?
Als je een hond onrechtvaardig opvoedt en hij word vals ervan, zou het bij mensen dan zo anders zij?
Als wij mensen allemaal maar onze gang gaan zonder te kijken naar gezamelijken doelen is het dan zo vreemd dat we het ons zelf zo moeilijk maken?

Beste mensen we crieeren onze eigen verslaafde, moordenaar, dieven etc. Maar we willen het niet zien dus kijken we met zijn alle de andere kant op. Ik kan nog a4tjes vol schrijven maja ik geloof niet dat er mensen intressen hebben in ee psychologische visie,
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb asperger..
Drugs en medicatie vind ik wel op elkaar lijken, daarom plaats ik hier maar mijn vraag.. welk medicijn hebben mede-aspergers goede ervaring mee?
Ikzelf:
Mogadon goede ervaring voor het slapen
Risperdal voelde ik me beetje geremd door en Lexapro ietwat manisch.
Misschien moet ik een kleinere dosis risperdal proberen? Of is er een andere AP(anti psychotica) die ik kan proberen waar iemand goede ervaring mee heeft? (qua structuur is alleen haldol echt vergelijkbaar @ werking op serotonine en dopamine gefocust :( )
Ojah blowen "hielp wel" nouja ikwerd hetzelfde als normale mensen haha gewoon stoned allebei..maar of dat nou normaal is..en die leeftijd ben ik wel voorbij ook dat ik zo`n drang had om te blowen / drinken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
hmkey zei:
Ik heb asperger..
Drugs en medicatie vind ik wel op elkaar lijken, daarom plaats ik hier maar mijn vraag.. welk medicijn hebben mede-aspergers goede ervaring mee?
Vind het een goede vraag want ik vind ook dat er tussen medicijnen/drugs eigenlijk geen grens aangezien er teveel producten te koop waren eerst in alle apotheken, speed,lsd,opium,heroine etc... Maar goed antwoord op je vraag:
Ik heb asperger..
Drugs en medicatie vind ik wel op elkaar lijken, daarom plaats ik hier maar mijn vraag.. welk medicijn hebben mede-aspergers goede ervaring mee?
Ikzelf:
Mogadon goede ervaring voor het slapen
Risperdal voelde ik me beetje geremd door en Lexapro ietwat manisch.
Misschien moet ik een kleinere dosis risperdal proberen?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Wellicht zal je huisarts het beste advies hebben hierop?.
En ja voor de nieuwsgierigen plak maar stempel op mijn schedel autisme kan me niets schelen ik spaar stempels :hearteyes: En met dat blowen snap ik je ook precies, ik zou het gewoon bij de arts/psych/of andere hulpverlener het voorleggen. Mijn ervaring is dat mij het meest helpt nu is niets nemen(maar geld natuurlijk niet voor iedereen deuh..), op wat wiet na en soms iets wat me weer even oplaad. Maar dat is persoonlijk raad het niemand aan. Hoop dat je er iets aan hebt!
:wave:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
jtbhunter zei:
Ten eerst zie ik een autist als een persoon die gevoeliger is van wat wij mensen als normaal achten.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Met dat stalen hoofd van ze. :sunglasses: Altijd die Angramar Temenos blik of bier blik. :sunglasses:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
jtbhunter zei:
Ten eerst zie ik een autist als een persoon die gevoeliger is van wat wij mensen als normaal achten.
Klik om te vergroten...

Geld niet voor allemaal lijkt me er zijn er genoeg die vastgevroren zijn in de sneeuw ja kan helaas uit ervaring spreken als je genoeg hebt van alle bullshit van anderen en zelf maar *moet*veranderen.... :cry:
Maar snap de gedachte gang van je wel, maar of dat iets uitmaakt mag god weten...

*Moet beter gezegd: sommigen willen dat..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:
Kan best, maar je maakt mij niet wijs dat de stereotype autist een spontane, vrolijke en emotionele jongen is. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Een autist die hoogbegaafd is, kan zijn wie hij wil.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er zijn verschillende autisten groepen. Iemand met Asperger kan zeker wel spontaan overkomen.
Vrolijk zijn en/of emotioneel zijn staat er sowieso los van. Ik snap niet hoe je daar bij komt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
tomz0r zei:
Ja maar luister eens even. Je wordt als autist gediagnoseerd als je aan bepaalde kenmerken van autisme voldoet. En daar zijn ongeïnteresseerdheid en het niet tonen van emoties er enkele van. En dat gebeurt pas als je daar echt problemen mee hebt. Niet voor niets.
Klik om te vergroten...

En er zijn ook sommige die er wel overheen kunnen springen maar misschien nog niet beseffen denk ik nu.. Je krijgt inderdaad niet voor niets die stempel, maar als je die tests al zo vaak hebt gedaan zie je alle verbanden wel in die domme/stomme/idiote tests, en kan je met huiswerk je eigen diagnose maken voordat je de toets/test maakt.Paar stappen voor ze vooruit Slim? ik weet het niet zeg ik eerlijk.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Denk dat ik het niet helemaal snap dan. :sunglasses:
Ik zie bij een autist echt zo'n Deranged voor me. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."