#1
tomz0r zei:Sublimo zei:@ tomz0r: Jij begrijpt niet wat autisme is. Je veralgemeend weer, zoals altijd. Door mijn "stoornis", dat vindt ik eigenlijk een heel lelijk woord ervoor, kan ik veel meer aan op geestelijk vlak dan de meeste mensen. Jij ziet het als iets negatiefs, maar eigenlijk is het iets positiefs. Je moet alleen weten hoe je er mee om moet gaan.
Wanneer wordt er autisme gediagnostiseerd? Wanneer mensen problemen ondervinden. Anders hoeft het niet gediagnostiseerd te worden. Zo is het bij jou dus ook gegaan. En jij noemt het iets positiefs? Dat vind ik vreemd.
Natuurlijk zou het kunnen dat je op geestelijk vlak op sommige gebieden verder bent dan normale mensen. Maar vaak is het praktische nut van die dingen nergens te zien.
Dat klopt. En vroeger had ik daar ook enorm veel problemen mee, absoluut geen leuke tijd geweest. Maar daar ga ik nu echt niet meer zielig over doen, dingen gebeuren. Leer ermee leven.
Aan autisme zitten ook positieve dingen. Ik kan dingen doen die andere mensen niet kunnen, juist omdat ik autisme heb. Dat is iets positiefs. En als ik dan nog leer leven met mijn negatieve kanten of ze zelfs helemaal elimineer, valt er goed mee te leven.
Vroeger was ik een compleet ander persoon als nu. Je kunt autisme ten goede veranderen, echt waar.
Daarbij komt nog dat elke vorm anders is, ik heb een aanverwante vorm of pdd-nos of asperger. Ze weten het zelf niet. Daarbij ben ik hoogbegaafd en heb een fotografisch geheugen. Daar heb ik geluk mee gehad, ik kon ook autisme hebben en lomp zijn. Dus het is niet altijd positief. Maar de meeste mensen die ik hier gesproken heb en die autisme hebben zijn zeer intelligent.
