Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en drugs.

Autisme en drugs.

99 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mathijs zei:
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Klik om te vergroten...

Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Dat geloof ik graag, dat je er een beetje mee om kan leren gaan, maar drugs zijn dan een enorm risico dat alles weer instort, lijkt me.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk. Daar heb je volkomen gelijk in. Soms moet je nu eenmaal risico's nemen in het leven. Ik zou heus niet elke autist aanraden om drugs te pakken. Absoluut niet. Maar dat zou ik de meeste "normale" mensen ook niet aanraden.

Ik heb geluk. Ik kan ermee omgaan. Zoals ik al zei, elke vorm is anders. Ik ben iemand die er enorm goed mee kan omgaan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
Mathijs zei:
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Klik om te vergroten...

Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ? Ik ben er toch een voorbeeld van. Heb je dan het idee dat ik niet weet wat ik doe ? Lijkt me toch niet. :P

Je hebt altijd een middengroep, een ene uiterste en een andere uiterste. Ik behoor tot het uiterste dat er meer dan fatsoenlijk mee om kan gaan.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Mathijs zei:
@tomz0r

Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Klik om te vergroten...

Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ? Ik ben er toch een voorbeeld van. Heb je dan het idee dat ik niet weet wat ik doe ? Lijkt me toch niet. :P

Je hebt altijd een middengroep, een ene uiterste en een andere uiterste. Ik behoor tot het uiterste dat er meer dan fatsoenlijk mee om kan gaan.
Klik om te vergroten...

Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
tomz0r zei:
Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
Klik om te vergroten...

Ben je er bang voor ?

Veilig is relatief. Niks is opzich veilig.

En even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut niet "sociaal schuw". Ik ben juist veel socialer geworden door het gebruik van drugs. Blijvend, niet alleen als ik gebruik.

Stop met veralgemenen, alsjeblieft. Er zijn autisten die sociaal schuw zijn, maar zo zijn er ook "normale" mensen die dat ook zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je haalt een aantal zaken door elkaar...

En het geeft mij niet het gevoel dat ik socialer ben, het is werkelijkheid. Tuurlijk is het gevaarlijk, zo goed als ik veel socialer ben geworden kun je ook de negatieve kant op gaan, permanent.

Ik ontken dat niet. Ik wil gewoon praten met mensen over autisme en hun drugsgebruik. Goed of slecht. Dit is absoluut geen propaganda topic.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Wat ik kort uit dat lijstje kan concluderen is dat Asperger hetzelfde is als autisme alleen zonder taalachterstand.
Bij beide staan sociale problemen en stereotype gedrag centraal.
Klik om te vergroten...

Dat is wat ik bedoel; het is zo kortzichtig als de pleuris. Maar goed, die criteria moeten ook wel erg oppervlakkig zijn, anders werkt het al helemaal niet.

25tolife geeft wel een aardige beschrijving.

Zelf heb ik een boek thuis liggen van 300+ bladzijdes over Asperger, maar daar schiet jij ook weinig mee op :P
Op internet kan je zat informatie vinden.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben heel benieuwd of je misschien iets concreter zou kunnen worden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet al bijna een autist zijn om te begrijpen hoe het in elkaar steekt. :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
Klik om te vergroten...

Ben je er bang voor ?

Veilig is relatief. Niks is opzich veilig.
Klik om te vergroten...

Daarom kan je doen wat je wil? Wat is dat nou voor argument? Je kan dan net zo goed van een gebouw afspringen. "Er zijn mensen die het overleven, en niks is veilig, als ik op de fiets zit gebeurt er misschien ook wel wat."

Sublimo zei:
En even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut niet "sociaal schuw". Ik ben juist veel socialer geworden door het gebruik van drugs. Blijvend, niet alleen als ik gebruik.

Stop met veralgemenen, alsjeblieft. Er zijn autisten die sociaal schuw zijn, maar zo zijn er ook "normale" mensen die dat ook zijn.
Klik om te vergroten...

Het gaat niet alleen over jou. Het kenmerk van autisme is nou eenmaal dat ze sociaal niet sterk zijn en daardoor moeilijk hun plek kunnen vinden in de maatschappij. Daarom is het ook een stoornis. Klinkt hard, maar zo is het wel.

Dat drugs jou tot nu toe het gevoel geven dat je socialer bent geworden betekent ABSOLUUT niet dat het veilig is. Er is een GROOT risico dat het nog fout gaat als je hiermee door gaat.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMA is bij mij wel een belangrijke schakel geweest om los te komen en me beter in te leven in anderen.
Toen heb ik een tijdje met tripmiddelen gekloot, maar dat werkte voor mij averechts. Trippen blijft voor mij zwaar kut en heeft eerder dingen verziekt dan geholpen.
Met Amfetamine heb ik meer in mezelf kunnen graven en het een en ander heel helder gekregen.

Of dit allemaal met Asperger te maken heeft? - I donno, drugs blijven verschillende uitwerkingen hebben op mensen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chris Pontius zei:
MDMA is bij mij wel een belangrijke schakel geweest om los te komen en me beter in te leven in anderen.
Toen heb ik een tijdje met tripmiddelen gekloot, maar dat werkte voor mij averechts. Trippen blijft voor mij zwaar kut en heeft eerder dingen verziekt dan geholpen.
Met Amfetamine heb ik meer in mezelf kunnen graven en het een en ander heel helder gekregen.

Of dit allemaal met Asperger te maken heeft? - I donno, drugs blijven verschillende uitwerkingen hebben op mensen.
Klik om te vergroten...

Bij mij is het juist omgekeerd. Ik kan meer bereiken met tripmiddelen dan met amfetamines.

Heb jij Asperger dan ?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yep en daarom denk ik dus dat elke drug iemand kan maken of kan slopen (of het doet natuurlijk geen flikker); het verschilt gewoon per persoon, of je nou autist bent of niet.
Ik denk hooguit dat autisten (en mensen met andere stoornissen) eerder geneigd zijn dope te gebruiken. Volgens mij zijn er ook meerdere onderzoeken die dit aantonen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
Yep en daarom denk ik dus dat elke drug iemand kan maken of kan slopen (of het doet natuurlijk geen flikker); het verschilt gewoon per persoon, of je nou autist bent of niet.
Ik denk hooguit dat autisten (en mensen met andere stoornissen) eerder geneigd zijn dope te gebruiken. Volgens mij zijn er ook meerdere onderzoeken die dit aantonen.
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk in. :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is net als naar het casino gaan. Als je er mee door blijft gaan dan gaat het op den duur sowieso een keer fout. Elke keer dat je gebruikt is de kans aanwezig dat je er wat aan overhoudt.

Op de korte termijn kan het misschien een gevoel van sterkte opwekken, en het kan ook wel een flinke tijd goed gaan, maar niet voor eeuwig. Dit geldt vooral voor tripmiddelen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:
Het is net als naar het casino gaan. Als je er mee door blijft gaan dan gaat het op den duur sowieso een keer fout. Elke keer dat je gebruikt is de kans aanwezig dat je er wat aan overhoudt.

Op de korte termijn kan het misschien een gevoel van sterkte opwekken, en het kan ook wel een flinke tijd goed gaan, maar niet voor eeuwig. Dit geldt vooral voor tripmiddelen.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is niet waar.

Ten eerste vergelijk je appels met peren. Het enigste wat het casino en drugs gemeen hebben is dat het beide verslavend kan zijn. Maar zo veel dingen in de wereld kunnen verslavend zijn. Daarbij komt nog dat een gokverslaving een totaal andere verslaving is als een drugsverslaving.

Ten tweede gaat niet alles uiteindelijk fout. Het kan ook goed blijven gaan, met drugs dan. (Want met gokken gaat het inderdaad zo goed als altijd fout.) Je grenzen kennen is bij het gebruik van drugs daarom ook heel belangrijk.

Ten derde is dit voor iedereen anders. Ik zal eerder stoppen met amfetamines en andere stimulanten dan met tripmiddelen. Dat is persoonlijk.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:
Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
Klik om te vergroten...
Ik ben het daar ook niet echt mee eens. Ik ken net (dankzij mijn autisme) mijn grenzen perfect. Ik wil niet verslaafd raken, als ik bvb. merk dat ik 'nood heb aan een jointje', rook ik er geen, en als ik mij psychisch instabiel voel, neem ik liever wat ginseng.

Ik denk dat ik er voorzichtiger mee omspring dan de meeste mensen, net omdat ik wéét dat ik autisme heb. En ik denk ook niet dat het voor alle autisten goed is. Ik denk dat het meer 'uit jezelf moet komen', dat je het echt zelf wilt, en niet persé 'omdat het je misschien kan helpen' of weet ik veel wat...

Ik wil gewoon zo onafhankelijk mogelijk zijn, omdat ik weet dat als ik afhankelijk word, het steeds erger kan worden, en het weer een zware periode gaat worden, en dat wil ik gewoon niet meer.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wiesje zei:
tomz0r zei:
Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
Klik om te vergroten...
Ik ben het daar ook niet echt mee eens. Ik ken net (dankzij mijn autisme) mijn grenzen perfect. Ik wil niet verslaafd raken, als ik bvb. merk dat ik 'nood heb aan een jointje', rook ik er geen, en als ik mij psychisch instabiel voel, neem ik liever wat ginseng.

Ik denk dat ik er voorzichtiger mee omspring dan de meeste mensen, net omdat ik wéét dat ik autisme heb. En ik denk ook niet dat het voor alle autisten goed is. Ik denk dat het meer 'uit jezelf moet komen', dat je het echt zelf wilt, en niet persé 'omdat het je misschien kan helpen' of weet ik veel wat...

Ik wil gewoon zo onafhankelijk mogelijk zijn, omdat ik weet dat als ik afhankelijk word, het steeds erger kan worden, en het weer een zware periode gaat worden, en dat wil ik gewoon niet meer.
Klik om te vergroten...

Snap je volkomen goed gezegd! Het zal inderdaad lang niet voor alle autisten goed of helpend werken, maar je weet zelf hoe erg het is dat je een in een rare psychose kan komen als het echt verkeerd uitpakt, dus ken je de grenzen van jezelf wel. Ik moet toegeven dat ik ze soms wat opschroef maar dat is slecht nieuwsgierigheid, het heeft mij persoonlijk 100 miljard maal goooogol keer geholpen dan zielknijpers.. Heb het niet nodig en voel me alleen maar een indringer in hun wel kostbare tijd ipv ik die daar zit en alles goed mee gaat en alleen maar de toekomst kijkt, Geschiedenis is ook geschiedenis voor me je kan er wat van leren maar het is toch al voorbij. Het enige charmante van geschiedenis is , is dat het geschiedenis is :P Ik kijk alleen maar vooruit en heb genoeg zooi achter me gelaten...
En inderdaad onafhankelijk zijn is uiteraard het lekkerst!! Gewoon lekker je eigen leven oppakken zonder gezeur van andere mensen. :kots:

Denk gewoon goed over hoe je in je vel zit voordat je het doet mocht het de eerste keer zijn, de confrontaties zullen ongetwijfeld vroeg of laat komen anders.....
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben zelf geen autist, maar ik vind het zeer interessant en intrigerend om de verschillende vormen van autisme op DF te lezen maar vooral hoe jullie DF'ers daarmee omgaan. De combinatie met drugs zal niet voor iedereen goed werken lijkt mij.

Uiteindelijk zal het toch neerkomen op de persoon, de soort drugs, de hoeveelheid, de psychische gesteldheid op dat moment. Daarnaast is de combinatie met medicijnen, en situaties die stressvol kunnen zijn c.q. stressvol zijn. Natuurlijk alles zeggend over het wel of niet hebben van een fijne drugs ervaring of drugs ervaringen.

Zeer interessant.

:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."