#1
@tomz0r
Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Mathijs zei:@tomz0r
Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
tomz0r zei:Dat geloof ik graag, dat je er een beetje mee om kan leren gaan, maar drugs zijn dan een enorm risico dat alles weer instort, lijkt me.
tomz0r zei:Mathijs zei:@tomz0r
Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
Sublimo zei:tomz0r zei:Mathijs zei:@tomz0r
Inderdaad ja. Je moet er goed mee om kunnen gaan anders is het risico te groot.
Is dat mogelijk, denk je? Ik weet het niet.
Waarom niet ? Ik ben er toch een voorbeeld van. Heb je dan het idee dat ik niet weet wat ik doe ? Lijkt me toch niet. :P
Je hebt altijd een middengroep, een ene uiterste en een andere uiterste. Ik behoor tot het uiterste dat er meer dan fatsoenlijk mee om kan gaan.
tomz0r zei:Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
tomz0r zei:Wat ik kort uit dat lijstje kan concluderen is dat Asperger hetzelfde is als autisme alleen zonder taalachterstand.
Bij beide staan sociale problemen en stereotype gedrag centraal.
Sublimo zei:tomz0r zei:Klinkt leuk. Maar veilig drugsgebruik bestaat niet. Zeker niet bij LSD.
Ben je er bang voor ?
Veilig is relatief. Niks is opzich veilig.
Sublimo zei:En even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut niet "sociaal schuw". Ik ben juist veel socialer geworden door het gebruik van drugs. Blijvend, niet alleen als ik gebruik.
Stop met veralgemenen, alsjeblieft. Er zijn autisten die sociaal schuw zijn, maar zo zijn er ook "normale" mensen die dat ook zijn.
Chris Pontius zei:MDMA is bij mij wel een belangrijke schakel geweest om los te komen en me beter in te leven in anderen.
Toen heb ik een tijdje met tripmiddelen gekloot, maar dat werkte voor mij averechts. Trippen blijft voor mij zwaar kut en heeft eerder dingen verziekt dan geholpen.
Met Amfetamine heb ik meer in mezelf kunnen graven en het een en ander heel helder gekregen.
Of dit allemaal met Asperger te maken heeft? - I donno, drugs blijven verschillende uitwerkingen hebben op mensen.
Chris Pontius zei:Yep en daarom denk ik dus dat elke drug iemand kan maken of kan slopen (of het doet natuurlijk geen flikker); het verschilt gewoon per persoon, of je nou autist bent of niet.
Ik denk hooguit dat autisten (en mensen met andere stoornissen) eerder geneigd zijn dope te gebruiken. Volgens mij zijn er ook meerdere onderzoeken die dit aantonen.
tomz0r zei:Het is net als naar het casino gaan. Als je er mee door blijft gaan dan gaat het op den duur sowieso een keer fout. Elke keer dat je gebruikt is de kans aanwezig dat je er wat aan overhoudt.
Op de korte termijn kan het misschien een gevoel van sterkte opwekken, en het kan ook wel een flinke tijd goed gaan, maar niet voor eeuwig. Dit geldt vooral voor tripmiddelen.
Ik ben het daar ook niet echt mee eens. Ik ken net (dankzij mijn autisme) mijn grenzen perfect. Ik wil niet verslaafd raken, als ik bvb. merk dat ik 'nood heb aan een jointje', rook ik er geen, en als ik mij psychisch instabiel voel, neem ik liever wat ginseng.tomz0r zei:Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
Wiesje zei:Ik ben het daar ook niet echt mee eens. Ik ken net (dankzij mijn autisme) mijn grenzen perfect. Ik wil niet verslaafd raken, als ik bvb. merk dat ik 'nood heb aan een jointje', rook ik er geen, en als ik mij psychisch instabiel voel, neem ik liever wat ginseng.tomz0r zei:Ik snap dit echt niet he? Jullie hebben al een stoornis. En dan gaan jullie in die situatie ook nog drugs nemen wat het allemaal kan verergeren.
Ik denk dat ik er voorzichtiger mee omspring dan de meeste mensen, net omdat ik wéét dat ik autisme heb. En ik denk ook niet dat het voor alle autisten goed is. Ik denk dat het meer 'uit jezelf moet komen', dat je het echt zelf wilt, en niet persé 'omdat het je misschien kan helpen' of weet ik veel wat...
Ik wil gewoon zo onafhankelijk mogelijk zijn, omdat ik weet dat als ik afhankelijk word, het steeds erger kan worden, en het weer een zware periode gaat worden, en dat wil ik gewoon niet meer.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."