Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnverklaarbare interesse in drugs?

Onverklaarbare interesse in drugs?

78 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Donaldduck88 zei:
Nog meer mensen met een dergelijk gevoel :) ?
Klik om te vergroten...

Zo goed als alle leden hier. Anders waren ze niet lid van een drugsforum...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben al meer dan geïnteresseerd betekenen kan in alle middeltjes en wat het doet met je brein lichaam stemming et cetera. Sinds ik me kan herinneren. Drugs medicatie , kruiden, wat dan ook. Dus niet zozeer alleen drugs, maar vooral geestverruimende middelen. Vrienden van me vinden me maar een info paal soms, aangezien ze soms verrassend weinig weten van de effecten in je lichaam :( maar ik heb ook alleen maar wat gelezen en ervaren ben (nog geen?!) geen expert met een papiertje. Maar ben er dus eigenlijk al vele jaren mee bezig vind het gewoon goed leuk om te weten hoe het allemaal zit.

Groetjes 25forlife
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Door die ''onverklaarbare'' interesse erin heb ik een verlaagde weerstand en word'k wakker met 'n knaller van van 'n bronchitis :grin: Karma's a bitch...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Irezz zei:
Door die ''onverklaarbare'' interesse erin heb ik een verlaagde weerstand en word'k wakker met 'n knaller van van 'n bronchitis :grin: Karma's a bitch...
Klik om te vergroten...

:(
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter zei:
soldiermoney zei:
Ja, ik heb een onverklaarbare interesse in drugs.
Klik om te vergroten...

Onverklaarbaar? Ik denk persoonlijk dat het allemaal (makkelijk) te verklaren valt voor sommigen. De één wil zijn ziel verkopen voor het verstoppen van bepaalde confrontaties wat zich afspeelt in zijne intrinsieke labyrint, de ander maakt zich stuk doordat hij niet om kan gaan met zijn lage zelfbeeld. Ik doe het omdat ik altijd opzoek ben naar dat wat dopamine opwekt en mij het gevoel geeft dat ik "compleet" ben in mijn hoofd, ik doe het ook omdat ik aandacht wil van mensen, ik doe het om vakantie te nemen van gedachtegangen, schaamtegevoelen, angsten, zorgen.... en ik doe het ook om men aan te geven dat ik doe wat ik wil doen met mijzelf, want het is mijn lichaam en geest en we leven in een vrij land (puberaal)...Jaja, confronterend maar toch wel behoorlijk waar in mijn geval, haha :P
Klik om te vergroten...

Knap dat je zoveel over jezelf weet! Ik denk dat de interesse in drugs voor mezelf ook wel te verklaren valt. Alleen telkens als er een verklaring is, wordt deze onverklaarbaar gemaakt doordat ik een andere visie krijg op dingen.
Maar zolang mijn ontwikkelende brein de interesse in drugs nog niet verklaarbaar kan krijgen, in een nuchter staat, kan ik drugs nog niet beschouwen als iets wat écht bij me hoort.

Veel posts hier zijn erg herkenbaar, dat scheelt dan weer een hoop zoek en giswerk.
Lang leve internet
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat lopen jullie te lullen over 'volgroeide breinen'. Ik ken mensen die op hun 18e al meer meegemaakt hebben, en dit ook meegenomen hebben in hun verdere leven dan sommige mensen van 50 of 60. Deze mensen zijn een stuk wijzer en slimmer, ondanks dat hun brein nog niet 'volgroeid' is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Biertje zei:
wat lopen jullie te lullen over 'volgroeide breinen'. Ik ken mensen die op hun 18e al meer meegemaakt hebben, en dit ook meegenomen hebben in hun verdere leven dan sommige mensen van 50 of 60. Deze mensen zijn een stuk wijzer en slimmer, ondanks dat hun brein nog niet 'volgroeid' is.
Klik om te vergroten...

De jouwe duidelijk nog niet. Een volgroeid brein heeft niks met intelligentie en levenservaring te maken. Dat is iets lichamelijks.
Sommige dingen als verantwoordelijkheidsgevoel en in de toekomst kunnen kijken ontwikkelen zich pas na iemands achttiende. Drugs kunnen dat zichtbaar verpesten.
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
even off topic maar heeft iemand cijfers statistieken of tabellen of iets wat een indicatie geeft over (hersen) schade bij drugs gebruik of heeft iemand er veel verstand van? ik zou graag willen weten in hoeverre ik (hersen) schade oploop bij het wekelijks blowen en eens in 1/2 maanden 1gr amfetamine op 15 jarige leeftijd (en nee ik ben geen stereotyp 15 jarige die het stoer vind drugs te gebruiken/andere domme dingen xD)



ENNN dit is mijn 1e post vanaf me ps3 (PC IS STUK :confused:)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Afhankelijk van de middeltjes, cijfers heb ik zo niet (moet zo weer van mijn pc af, druk druk) maar MDMA en zeker speed (en alcohol natuurlijk) zijn niet erg handig om al op zo jonge leeftijd (vaak) te gebruiken, die stoffen zijn (onderzocht) neurotoxisch en zeker voor onvolgroeide hersenen kan dat nogal een klap zijn.
De meeste tripmiddelen (en cocaïne, hoewel je daar beter ook nog even vanaf blijft :P ) zijn voor zover bekend niet of nauwelijks neurotoxisch, maar het is nog altijd het beste dat ook niet te vaak te doen, ook omdat "voor zover bekend" niet veel wil zeggen. Het kan trouwens misschien ook zo zijn dat die beperkte neurotoxiciteit alleen voor volwassenen geldt en dat de gevolgen voor jongeren veel erger kunnen zijn, er is (gelukkig) erg weinig bekend over hersenschade door drugsgebruik op jeugdige leeftijd.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb een ongeloofelijke interrese in drugs.
vooral in psychedelica dan. hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Maar ik vind het in ieder geval fijn om even in een andere wereld te zijn.
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Einstein bedankt voor je toelichting. Want dat van dat neuro toxiteit was ik nog niet bekend mee :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
gamezz zei:
ik heb een ongeloofelijke interrese in drugs.
vooral in psychedelica dan. hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Maar ik vind het in ieder geval fijn om even in een andere wereld te zijn.
Klik om te vergroten...
En waarom vind je dat fijn?
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
jcutter zei:
gamezz zei:
ik heb een ongeloofelijke interrese in drugs.
vooral in psychedelica dan. hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Maar ik vind het in ieder geval fijn om even in een andere wereld te zijn.
Klik om te vergroten...
En waarom vind je dat fijn?
Klik om te vergroten...
dat is het net , dat weet ik niet. vind het gewoon leuk om even de wereld uit een ander perpectief te bekijken
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aha..

H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij is het altijd zo geweest dat ik interesse heb gehad in onderwerpen als "bewustzijn" en "perceptie". Ik ben gewoon sinds lange tijd gefascineerd door het feit dat bepaalde stoffen een enorm grote verandering in bewustzijn en perceptie kunnen hebben. Ik ben dan ook vooral in psychedelica/entheogenen geïnteresseerd.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#16
Xeloc zei:
weyoun22 zei:
Grib zei:
Mijn enorme fascinatie voor drugs werd min of minder per ongeluk opgewekt op relatief late leeftijd (een jaar of 23).
Klik om te vergroten...

Is alleen maar beter toch?
Het besturingssysteem van je brein was al geinstalleerd voordat je schadelijke software ging binnenhalen. :wink:
Klik om te vergroten...

En daarna Defragmenteer je je hersens weer met LSD? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Maargoed, ik heb helemaal hetzelfde voor als jij TS... Ingebakken dat drugs slecht zijn, wanneer mijn eerste lsd ervaring mij toch zes maand aan het denken had gezet...
Open mind ontwikkeld zeg maar...

Sindsdan inlezen over elke drug/research chem (waarvan ik er zelf nooit vaak/veel van gebruik), neen, maar wel geinteresseerd.
P
Pascal FMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Onverklaarbare interesse in drugs?

Die heb ik zeker en al een hele poos. Misschien heeft het te maken met de (heroïne)verslaving van m'n ouders, ik ben verslaafd geboren en heb dus een aantal weken moeten afkicken. Misschien heeft er daarom altijd een soort interesse/craving naar drugs in me gezeten. :)

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, er is weinig (wetenschappelijke)info. over te vinden maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zou kunnen zitten :)
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Huggybear zei:
Bij mij is het altijd zo geweest dat ik interesse heb gehad in onderwerpen als "bewustzijn" en "perceptie". Ik ben gewoon sinds lange tijd gefascineerd door het feit dat bepaalde stoffen een enorm grote verandering in bewustzijn en perceptie kunnen hebben. Ik ben dan ook vooral in psychedelica/entheogenen geïnteresseerd.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik ook.

gewoon het feit dat mensen zo anders gaan nadenken nadat ze drugs hebben genomen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alles wat "niet mag" en onbekend is, vinden de meeste (jonge) mensen zeer interessant, maar geloof me, het gaat in de meeste gevallen ergens ook wel weer een keertje over hoor. Geniet er lekker van, nu het nog kan en gebruik gewoon met mate! :wave:

btw: een (lsd)tripje op z'n tijd, blijf ik nog steeds wel heel interessant vinden. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met mijn interesse in het "bewustzijn" en "perceptie". Waar Huggybear het dus ook al over had. :wink:
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat had ik ook maar heb het nu wel weer gehad, het is voor mij dus een periode geweest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."