Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnverklaarbare interesse in drugs?

Onverklaarbare interesse in drugs?

78 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#1
weyoun22 zei:
Volgens mij is het zoeken naar middelen die ons bewustzijn veranderen iets wat in de genen van de mensheid zit. 'Gelukkig' zijn de meeste mensen tegen de tijd dat ze tegen dergelijke middelen aanlopen al geconditioneerd genoeg om ervoor te kiezen de drugs links te laten liggen.
Klik om te vergroten...

Had het niet beter kunnen zeggen! Overigens gebruikt 99% van die mensen andere, meer algemeen geaccepteerde middelen. Er is iets dat een enorme aantrekkingskracht op ons heeft (overigens ook op andere zoogdieren) in het fenomeen bewustzijns-/waarnemings-/gemoedstoestandverandering.

Mijn enorme fascinatie voor drugs werd min of minder per ongeluk opgewekt op relatief late leeftijd (een jaar of 23). Het hangt denk ik dan ook vaak af van omstandigheden, hoewel er wel iets van in karakter moet zitten om je echt te boeien. Mijn ervaring is dat veel gebruikers er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig zijn en gewoon "lekker" of "hard" willen gaan, waar overigens niks mis mee is. Een kleiner deel wil zich er meer in verdiepen omdat ze oprecht geboeid zijn door het onderwerp met al zijn aspecten. Voor mij is het niet eens een hobby, meer een passie. Waarom? Gewoon omdat het leuk is natuurlijk, maar het heeft ook veel raakvlakken met dingen die ik belangrijk vind en die onderdeel zijn van wie ik ben.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind de titel wel grappig. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Donaldduck88 zei:
Is het dan niet veel te jong? dat het later een negatieve invloed heeft bijvoorbeeld op me hersenen ?
Klik om te vergroten...

Yep, die volgroeien niet ... of die kans bestaat
gevolg: oa leerachterstand, mindere sociale ontwikkeling
Klik om te vergroten...
Wat zegt 'ie nou weer? Als je drugs gebruikt op jonge leeftijd stoppen je hersenen met groeien? Heb je daar een bron voor?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Donaldduck88 zei:
Maarja vanwaar die interesse?
Klik om te vergroten...
Flameon zei:
omdat het je op de een of andere manier interesseert
Klik om te vergroten...
Flameon zei:
interesse dus!
Klik om te vergroten...
Klasse jongen!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat iedereen ook wel snapte wat je wou zeggen zonder die 3 kleine quotes. :sunglasses:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Ik denk dat iedereen ook wel snapte wat je wou zeggen zonder die 3 kleine quotes. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Maar wie zou ik zijn als ik dat niet gedaan had?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
tomz0r zei:
Ik denk dat iedereen ook wel snapte wat je wou zeggen zonder die 3 kleine quotes. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Maar wie zou ik zijn als ik dat niet gedaan had?
Klik om te vergroten...

Oh, natuurlijk. Pardon. Ik heb niks gezegd. :sunglasses:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Grib zei:
Mijn enorme fascinatie voor drugs werd min of minder per ongeluk opgewekt op relatief late leeftijd (een jaar of 23).
Klik om te vergroten...

Is alleen maar beter toch?
Het besturingssysteem van je brein was al geinstalleerd voordat je schadelijke software ging binnenhalen. :wink:
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#8
wellicht is de interesse onstaan vanuit een zekere behoefte om jezelf te verdoven om wat voor reden dan ook

misschien vanuit nieuwschierigheid

of vanuit een bepaald vertrouwen c.q. geloof in dat er meer is dan brood met pindakaas, een zekere mystiek die je aantrekt

kijk eens goed in jezelf wat je triggert...

deze drie waren het bij mij iig

succes! :rock:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als mensen waar je naar opkijkt zoals ouders/familieleden/invloedrijke personen over ''vreemde pilletjes en snufjes en papiertjes'' praten alsof het een gewéldig sprookje is vóór je ook maar weet wat drugs is, dan rol je er hoogstwaarschijnlijk net als ik in. :mrgreen:

Ik was het soort kind dat op z'n 12de ''Fear 'n Loathing in Las Vegas'' leuker vond (vindt :grin: ) dan pokémon the movie, maar nog steeds de link niet kon leggen tussen middeltjes en stofjes en dat gevoel. Middeltjes boeiden me niet, vreemde hallucinaties des te meer, en altijd al had ik een onverklaarbare interesse in álles wat ook meer een beetje van het gangbare afwijkt :grin:.

Nu is het nog steeds een beetje zo. Het middel zelf vind ik eerlijk gezegd eerder een obstakel. Het veranderen van logische zaken boeit me gewoon énorm. :)
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Donaldduck88 zei:
Aha dus ben niet de enige xD idd het is meer een passie/hobby iets om uit te zoeken wat doet het met je en ik denk meestal wel 50x na voordat ik iets koop/probeer en lees me er meestal al maanden over in en gebruik meestal helemaal in me eentje zodat ik optimaal kan genieten :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ondanks het ontbreken van leestekens begrijp ik je ;p
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Problemen? Trauma's? Depressie? ADD? Andere psychische stoornissen? 1 van deze redenen denk ik wel.

Een andere reden is stoerdoenerij of groepsdruk, maar dat kan ik in jouw verhaal niet terugvinden.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#12
weyoun22 zei:
Grib zei:
Mijn enorme fascinatie voor drugs werd min of minder per ongeluk opgewekt op relatief late leeftijd (een jaar of 23).
Klik om te vergroten...

Is alleen maar beter toch?
Het besturingssysteem van je brein was al geinstalleerd voordat je schadelijke software ging binnenhalen. :wink:
Klik om te vergroten...

En daarna Defragmenteer je je hersens weer met LSD? :tearsofjoy:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Al vanaf 4 jaar oud, voelde ik een ontiegelijke behoefte de aandacht te trekken van mensen. Dit is nooit verdwenen. Door mezelf vol te stampen met drugs, hoop ik dat men mij zielig gaat vinden en mij de aandacht geeft waar ik zo ontzettend naar verlang :flushed:
Is mijn vaders schuld vertel ik je, ja, het is zijn schuld!
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#14
jcutter zei:
Al vanaf 4 jaar oud, voelde ik een ontiegelijke behoefte de aandacht te trekken van mensen. Dit is nooit verdwenen. Door mezelf vol te stampen met drugs, hoop ik dat men mij zielig gaat vinden en mij de aandacht geeft waar ik zo ontzettend naar verlang :flushed:
Is mijn vaders schuld vertel ik je, ja, het is zijn schuld!
Klik om te vergroten...

Hoe trek je dan aandacht als 'n 4-jarige? Kunnen Amsterdamse kleuters op hun 4 jaar ook zo lullen als hem, zoals ik vrees? D=
:wink:
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, ik heb een onverklaarbare interesse in drugs.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#16
soldiermoney zei:
Ja, ik heb een onverklaarbare interesse in drugs.
Klik om te vergroten...
Onverklaarbaar? Ik denk persoonlijk dat het allemaal (makkelijk) te verklaren valt voor sommigen. De één wil zijn ziel verkopen voor het verstoppen van bepaalde confrontaties wat zich afspeelt in zijne intrinsieke labyrint, de ander maakt zich stuk doordat hij niet om kan gaan met zijn lage zelfbeeld. Ik doe het omdat ik altijd opzoek ben naar dat wat dopamine opwekt en mij het gevoel geeft dat ik "compleet" ben in mijn hoofd, ik doe het ook omdat ik aandacht wil van mensen, ik doe het om vakantie te nemen van gedachtegangen, schaamtegevoelen, angsten, zorgen.... en ik doe het ook om men aan te geven dat ik doe wat ik wil doen met mijzelf, want het is mijn lichaam en geest en we leven in een vrij land (puberaal)...Jaja, confronterend maar toch wel behoorlijk waar in mijn geval, haha :P
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog meer mensen met een dergelijk gevoel :) ?
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb het ook, al gebruik ik (nog) niet zoveel. Voornamelijk omdat ik met name tripmiddelen een efficientere uitbreiding van mijn dagelijkse belevingswereld vind dan de muziek die ik eerder voor dat doeleinde gebruikte. Ik ben nogal een verveeld persoon, heb in mijn leven vrij weinig uitgevoerd, en bepaalde stofjes zijn een gemakkelijke manier om iets aan die verveling te doen.
Toch zijn er, denk ik, ook wel "normale" mensen die bewustzijnsverandering interessant vinden, kijk maar naar het grote aantal alcoholdrinkers in de westerse wereld, echter zullen die vermoedelijk eerder tevreden zijn met die paar biertjes en niet op zoek gaan naar alternatieven omdat ze die bewustzijnsverandering op een andere manier beleven.
D
DubbrLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik zit inmiddels al een aantal maanden op dit forum (Tot voor kort niet meer als guest) en alles boeit me ontzettend en ik lees me in over alles. Ik ben qua drugsgebruik niet verder gegaan dan wiet/hasj en ben dit eigenlijk ook niet van plan tot m'n 18e/tot ik klaar ben met m'n middelbare school.
Mijn vrienden verklaren me voor gek en vinden het raar dat ik zoveel interesse heb voor al die drugs terwijl ik eigenlijk niks gebruik (ze zijn dan ook wel meer dan enigzins intolerant tegenover drugs..). Ik heb een ''onverklaarbare interesse in drugs''. Je bent dus niet de enige.
Overigens ben ik 17 jaren oud.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."