Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe drugsgebruik vertellen aan je ouders

Je drugsgebruik vertellen aan je ouders

148 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je drugsgebruik vertellen aan je ouders, is net zoiets als vertellen aan je vriendin, dat je bent vreemd gegaan. Nou ik stel me altijd nog voor en dit is iets, wat ik gewoon doe. Dat ligt in mijn ware aard. Dat horen mijn geliefden te kennen en te beslissen of ze daarmee om willen gaan; ja of nee. Klootzakkerij staat vast in je genen :sunglasses:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
zit de laatste dage zelf met deze gedachte om enkel me softdrugsgebruik optebiechten
(omdat ze iets vermoede ) en ik denk dat ze hett nog kunne begrijpe waarom ik ben beginne blowen (heb al jare rug klachten en ik ben resoluut gestopt met pijnstillers ik slikte ze als m&m's en blowen doet de pijn niet weg maar brengt m'n pijn in eenverdraagzame roes)

me hard-drug gebruik blijft bij pep en een pilletje maar dat zal een stapje te hoog zijn voor te begrijpe :grin:

veel sterkte en hoopelijk valt de reactie goed mee voor je stondeboot

greetz matti :stoned:
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel succes, ik zou het echt erg knap vinden als je ze het verteld, ik heb daar zelf het lef niet voor :(
Ik zou zeggen prik een datum en stel het niet te lang uit. ook zou ik vertellen waarom je het zo moeilijk vind om het op te biegten enzo.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#4
We gaan nu 15 Augustus op vakantie naar Amerika.. Dus ik ga het denk daarna zeggen, straks verpest ik hun vakantie, dat zou ik mezelf niet vergeven..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Begrijpelijke keuze. Heb jij wel een fijne vakantie, als je op vakantie moet denken "als we terug zijn moet ik wat vertellen" ?
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, daar zeg je ook wel weer wat. Maar ik denk dat ik dat opzich wel uit me hoofd kan zetten tijdens het surfen :sunglasses: Ik kom terug als de school weer begint, dus ik denk dat ik het dan gewoon zeg.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hehe...
Ik ben 15 en heb het ok al tegen men moeder gezegt dat ik af en toe wat gebruik... ze vindt het niet leuk.

Als ik het tegen men vader zou zeggen zou ik de consequensies niet willen overzien ik w8 wel dat hij er op de een op andere manier achter komt..
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb mijn ouders alles verteld wat ik voor n drugs heb geprobeerd, en we hebben vaak heeele lange gesprekken erover gehad,, natuurlijk vinden ze het geen prettig idee,, maar de meeste ouders zullen tog zoiets hebben van: achja expirimenteerfase(mischien beetje vroeg)(bij mij ook op 14 hoor :wink: ) maar dan niet verbieden ofzo,, want daar bereik je als ouder zijn helemaal niks mee,, je kind doet het tog!! en of je het nou wil geloven of niet,, verbieden veroorzaakt alleen maar stiekem gebruike en kids die niet durven te zeggen wat ze hebben gebruikt enzo,, als je er als ouder zijnde goed open over kunt praten ( met ook redelijk wat verstand van drugs/hebben ze dat niet, laat ze mooie tripreports lezen en laat ze uit je bol lezen ), laat ze de positieve kracht inzien van drugs!! ( ik weet dat veel ouders niet willen geloven dat drugs ook zn +punten heeft en positief op je kan werken ) daarom moet je ze prachtige tripreports laten lezen over ervaringen en leerervaringen van mensen onder invloed van psychedelica enzo,, vertel niet alleen dat die drugs zo leuk is, maar vertel ze ook wat het in je hersenen doet, en hoe het allemaal te werk gaat met verschillende stoffen,,.. veel ouders zullen een heel andere kijk hebben op drugs!!.. mijn vader zou nooit zeggen dat welke drugs dan ook goed is en je kan helpen enzo,, hij ziet alleen de negatieve dingen,, jammer dat hij alcohol daarintegen wel mooi vind :confused:

nou sorry hoor maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen alcohol verkiezen boven onze eigen natuur waar ''echt ervaringen'' uit te halen zijn,,

xtc heeft een positieve straling op mij losgelaten want ik ben in een (gelukkig kleine periode) behoorlijk doorgeflipt :P want ik liep erbij als een nazi :openmouth: :tearsofjoy: :tearsofjoy: whaha jaja gekke tijd hoor, maar mdma heeft haat voor wat dan ook op de wereld laten verdwijnen :grin: zonder xtc stond ik nu mischien wel voor de spiegel met mn rechter hand omhoog zielig te doen ofzo :xtc: :xtc: :xtc: :tearsofjoy: :hearteyes:
ouders die alleen de maatschappelijke vuistregels over drugs kennen zoals: drugs is slecht en maakt je gek en je kan er aan kapot gaat en als het begind met blowen zit je over 2 jaar aan de meth.. .blaa blaa blaa..

brief schrijven zou ik niet doen,, laat je ouders zien dat je egt serieus bent over je zaak en doe het als je ff goed met je ouders kan praten.. niet als ze druk bezig zijn ofzo,, en wat ook kan helpen,, de ouder die het meest (beetje redelijk over drugs denkt of zou kunnen denken) eerst vertellen en inlichten,, doe het wel gelijkt goed!! pak drugsforum erbij, en uit je bol, en alles over paddo`s van arno adelaars bijvoorbeeld, laat ze de zonnige kant checken :rock:
succes
(ik zou geen brief schrijven, dan heb je namenlijk niet de mogenlijkheid omze te overtuigen van positief drugsgebruik!)
als ze je niet willen geloven enzo,, laat dan zien dat je als je drugsgebruikt ook gewoon kunt funcioneren enzo en dat alleen deze samenleving het voor gebruikers moeilijker (wilt)(maken)
maakt.. do your best!!..

mijn moeder heeft sinds dit jaar voor het eerst een paar x mdma gedaan, en vind dit ook geen erge harddrugs als het met maten gebruikt word :wink: (niet dat ze het goedkeurt of zo iets met mij zou doen) maar ze heeft iig geen uber verkeerde gedachtes meer over ''drugs'' ,.. naja wel over de beruchte verslavingsdrugs, zoals meth, hero, opiaten, enzovoorts.. en psychedelica vind ze mischien ook een eng iets( maar dan alleen omdat het haar eng lijkt dingen te zien die er niet zijn) (meeste mensen blijven denken dat je roze olifantjes ziet in een wereld vol met waanzin )

maargoed,, ik ben veel te lang aan het typen :wink: ik stop ermee :tearsofjoy:

veeel succes gozer :rock:
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#9
psychopsychedelic zei:
ik heb mijn ouders alles verteld wat ik voor n drugs heb geprobeerd, en we hebben vaak heeele lange gesprekken erover gehad,, natuurlijk vinden ze het geen prettig idee,, maar de meeste ouders zullen tog zoiets hebben van: achja expirimenteerfase(mischien beetje vroeg)(bij mij ook op 14 hoor :wink: ) maar dan niet verbieden ofzo,, want daar bereik je als ouder zijn helemaal niks mee,, je kind doet het tog!! en of je het nou wil geloven of niet,, verbieden veroorzaakt alleen maar stiekem gebruike en kids die niet durven te zeggen wat ze hebben gebruikt enzo,, als je er als ouder zijnde goed open over kunt praten ( met ook redelijk wat verstand van drugs/hebben ze dat niet, laat ze mooie tripreports lezen en laat ze uit je bol lezen ), laat ze de positieve kracht inzien van drugs!! ( ik weet dat veel ouders niet willen geloven dat drugs ook zn +punten heeft en positief op je kan werken ) daarom moet je ze prachtige tripreports laten lezen over ervaringen en leerervaringen van mensen onder invloed van psychedelica enzo,, vertel niet alleen dat die drugs zo leuk is, maar vertel ze ook wat het in je hersenen doet, en hoe het allemaal te werk gaat met verschillende stoffen,,.. veel ouders zullen een heel andere kijk hebben op drugs!!.. mijn vader zou nooit zeggen dat welke drugs dan ook goed is en je kan helpen enzo,, hij ziet alleen de negatieve dingen,, jammer dat hij alcohol daarintegen wel mooi vind :confused:

nou sorry hoor maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen alcohol verkiezen boven onze eigen natuur waar ''echt ervaringen'' uit te halen zijn,,

xtc heeft een positieve straling op mij losgelaten want ik ben in een (gelukkig kleine periode) behoorlijk doorgeflipt :P want ik liep erbij als een nazi :openmouth: :tearsofjoy: :tearsofjoy: whaha jaja gekke tijd hoor, maar mdma heeft haat voor wat dan ook op de wereld laten verdwijnen :grin: zonder xtc stond ik nu mischien wel voor de spiegel met mn rechter hand omhoog zielig te doen ofzo :xtc: :xtc: :xtc: :tearsofjoy: :hearteyes:
ouders die alleen de maatschappelijke vuistregels over drugs kennen zoals: drugs is slecht en maakt je gek en je kan er aan kapot gaat en als het begind met blowen zit je over 2 jaar aan de meth.. .blaa blaa blaa..

brief schrijven zou ik niet doen,, laat je ouders zien dat je egt serieus bent over je zaak en doe het als je ff goed met je ouders kan praten.. niet als ze druk bezig zijn ofzo,, en wat ook kan helpen,, de ouder die het meest (beetje redelijk over drugs denkt of zou kunnen denken) eerst vertellen en inlichten,, doe het wel gelijkt goed!! pak drugsforum erbij, en uit je bol, en alles over paddo`s van arno adelaars bijvoorbeeld, laat ze de zonnige kant checken :rock:
succes
(ik zou geen brief schrijven, dan heb je namenlijk niet de mogenlijkheid omze te overtuigen van positief drugsgebruik!)
als ze je niet willen geloven enzo,, laat dan zien dat je als je drugsgebruikt ook gewoon kunt funcioneren enzo en dat alleen deze samenleving het voor gebruikers moeilijker (wilt)(maken)
maakt.. do your best!!..

mijn moeder heeft sinds dit jaar voor het eerst een paar x mdma gedaan, en vind dit ook geen erge harddrugs als het met maten gebruikt word :wink: (niet dat ze het goedkeurt of zo iets met mij zou doen) maar ze heeft iig geen uber verkeerde gedachtes meer over ''drugs'' ,.. naja wel over de beruchte verslavingsdrugs, zoals meth, hero, opiaten, enzovoorts.. en psychedelica vind ze mischien ook een eng iets( maar dan alleen omdat het haar eng lijkt dingen te zien die er niet zijn) (meeste mensen blijven denken dat je roze olifantjes ziet in een wereld vol met waanzin )

maargoed,, ik ben veel te lang aan het typen :wink: ik stop ermee :tearsofjoy:

veeel succes gozer :rock:
Klik om te vergroten...

Je moeder aan de mdma? :grin: Hmm, ik ben jaloers, zo ver ben ik nog niet met mijn moeder :beer:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb in plaats van die brief te schrijven, na lang nadenken, besloten om simpelweg gewoon met drugs te kappen. In ieder geval tot mijn 16de. Ik heb net op Waterpop (Een festival bij ons in de buurt) al mijn pillen weggeven aan iemand die ik ken. Ergens spijt, maar het is denk ik wel beter, ben veel te jong.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Betere beslissing had je niet kunnen nemen, Stoneboot! :)
Ik hoop dat het je lukt, succes ermee.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kap je trouwens met alles, dus ook met blowen?
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yup, alles behalve roken. Misschien af en toe nog een blowtje ofzo, ik blowde sowieso niet zoveel meer de laatste tijd. Kan het denk ik wel eigenlijk, ik ben niet verslaafd ofzo, ik heb geen behoefte aan drugs, behalve aan nicotine.
p
psywell_3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn ma heeft me op mn 14 betrapt op het roken van een joint op mn kamer
En van hardrugs weet ze het nu ook al,toen ik MDMA "gaf" aan mijn stiefpa en hij gaf het aan mn ma,die dacht dat het speed was en ze merkte dat ik ook onder invloed van was en dacht dat mn stiefpa de "gever" was,maar later vond ze een heleboel MDMA en geld in mijn kast,ik zei dat ik dat moest bijhouden van een vriend,toevallig een marokaan,waardoor ze het wel geloofde
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je geeft pillen aan je stiefpa, die geeft ze aan je moeder en vervolgens blame je alles maar op een marokkaan? Huh? :confused:
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#16
Omdat roken veel slechter voor je is dan xtc en wiet? Met roken stop ik niet, het kost me teveel moeite en bovendien wil ik het ook niet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stoneboot zei:
Je geeft pillen aan je stiefpa, die geeft ze aan je moeder en vervolgens blame je alles maar op een marokkaan? Huh? :confused:
Klik om te vergroten...


Tja eerlijkheid duurt het langst :)
Mijn ouders weten al sinds mijn 16e wat ik gebruik. (Kwam toen elke dag knetterstoned terug uit school)
Tuurlijk hebben ze het nooit leuk gevonden maar ze vonden het beter dan dat ik erover moest liegen.
Inderdaad laat ze uit je bol lezen als ze ervoor open staan tonen ze vast wat meer begrip.
Ik heb inmiddels 2x paddo's gegeten met men pa voor de lol was best lachen. Ook begrijpt hij nu beter wat psychedelica zijn, en is er minder bang voor.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Stoneboot zei:
Ik heb in plaats van die brief te schrijven, na lang nadenken, besloten om simpelweg gewoon met drugs te kappen. In ieder geval tot mijn 16de. Ik heb net op Waterpop (Een festival bij ons in de buurt) al mijn pillen weggeven aan iemand die ik ken. Ergens spijt, maar het is denk ik wel beter, ben veel te jong.
Klik om te vergroten...
Wat ik je zou aanraden is toch echt vooral met roken stoppen
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#19
gewoon zeggen dat je het rustig wil uitleggen...maarja er is altijd kans dat ze uit hun plaat gaan :P
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was geen probleem, dat deed de politie voor me :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."