#1
Kan best, als het niet helemaal dicht zit sowieso en zowel eerst wat neusspray en dan kan het alsnog prima, en wie dat vervelend vind; goed ophalen/snuiten/rondje lopen haalt het vaak ook open (dat laatste door bloed circulatie, werkt wel). Gezond zal het niet zijn, bevorderend voor het herstel ook niet, mogelijk echter wel.