Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnuiven wanneer verkouden?

Snuiven wanneer verkouden?

21 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kan best, als het niet helemaal dicht zit sowieso en zowel eerst wat neusspray en dan kan het alsnog prima, en wie dat vervelend vind; goed ophalen/snuiten/rondje lopen haalt het vaak ook open (dat laatste door bloed circulatie, werkt wel). Gezond zal het niet zijn, bevorderend voor het herstel ook niet, mogelijk echter wel.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neussprayen zodat het lekker opdroogt, daarna een beetje water snuiven en dan je lijn pakken. Als je geen water naar binnen gooit dan doet het snuiven best wel pijn :)
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#3
als t dicht zit kun je ook een tijdje door de mond ademhalen en het gewoon niet proberen via de neus. bij mij gaat t dan altijd na n minuut of 10 vanzelf open. zonder die schmerige neusspray. :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het idee dat pep je neus wel open maakt, voor eventjes dan, dus dan een minilijntje voor zo goed als dat het gaat, effe wachten en de rest, anders iets met warm water en zout uitborrelen of zo...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leg mij eens uit waarom je perse moet snuiven?
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Maak anders een pepneusspray!
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pepperspray. :tearsofjoy:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon even aan ammonia ruiken, gegarandeerd dat je neus wordt vrijgemaakt :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan wel, zoals hier boven al herhaaldelijk geschreven. Maar of het gezond is voor je toch al gevoelige neusslijmvlies
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Leg mij eens uit waarom je perse moet snuiven?
Klik om te vergroten...

Uhh.. Omdat dat vetter is? :P

Bij pep kan ik de bom nog enigzins begrijpen, ook vanwege de ranzige smaak enzo. Toch vind ik snuiven ook fijn. Maar bij dingen zoals coke en keta ofzo, daar denk je toch niet aan van het te bommen, of wel? Nou dan. :P
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
W.F.L. zei:
Maar bij dingen zoals coke en keta ofzo, daar denk je toch niet aan van het te bommen, of wel? Nou dan. :P
Klik om te vergroten...
Heb je gelijk in, ik ging er even vanuit dat het om pep ging, maar zo te zien heeft hij geen drugs genoemd. Keta of coke zou ik ook niet bommen. :P Maar nog steeds, als ik echt verkouden zou zijn zou ik gewoon niet snuiven. Eerst maar even goed herstellen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan me niet voorstellen dat je zin hebt om naar de klote te gaan als je al ziek bent, dus ik ga ervan uit dat je geen speed bedoelt. Van keta zou mijn neus alleen maar meer verstopt raken en constant coke bijnemen terwijl je neus niet meewerkt lijkt me ook niet vet.

Als je alleen een beetje een snotneus hebt, kan speed wel prettig zijn.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha, ja, op zich is het ook niet verstandig om coke of keta te gaan snuiven wanneer je verkouden bent. Helemaal als je geen water snuift of iets dergelijks kan je neus echt potdicht gaan zitten.

Aan de andere kant betwijfel ik of een verkoudheid tegen een coke craving op kan. Zal vanavond eens kijken. :P

Speed heb ik ook weleens genomen toen ik verkouden was. Maar als je echt ziek bent en inderdaad niet alleen een snotneus zou ik het maar achterwege laten, die zooi verneukt je weerstand echt.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Petrovic zei:
W.F.L. zei:
Maar bij dingen zoals coke en keta ofzo, daar denk je toch niet aan van het te bommen, of wel? Nou dan. :P
Klik om te vergroten...
Heb je gelijk in, ik ging er even vanuit dat het om pep ging, maar zo te zien heeft hij geen drugs genoemd. Keta of coke zou ik ook niet bommen. :P Maar nog steeds, als ik echt verkouden zou zijn zou ik gewoon niet snuiven. Eerst maar even goed herstellen.
Klik om te vergroten...

Bommetje ket is niks mis mee, het bouwt alleen wel even heel wat anders op als lijntje voor lijntje :tearsofjoy:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja kan, maar bij het slikken heb je ook nog een actieve metaboliet die vooral verdovend werkt, norketamine. Als je snuift vermijd je het first-pass effect en die metaboliet.

Ik heb gisteren trouwens coke gesnoven en ik was erg verkouden, maar ik voel me zelfs minder ziek nu eigenlijk. Verstopte neus heb ik zowiezo niet vaak na coke als ik water snuif klaart m'n neus zelfs op. Wel bloed en shit achteraf maar dat hoort bij het vak. :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Petrovic zei:
Leg mij eens uit waarom je perse moet snuiven?
Klik om te vergroten...
Hoeft niet, maar zo laat je niet kisten door een verstopte neus...

@EI, ga jij ook niet werken als je neus verstopt zit?
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haiii!!

Is het mogelijk om te snuiven wnr je (heel erg) verkouden bent??
werkt het?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Als jij heel erg verkouden bent, kun je nog niet eens zuurstof door je neus heen halen. Dus een poeder lijkt me uitgesloten.

Neem gewoon een bommetje.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Speed wel hoor, eerst effe je neus snuiten en dan naar binnen snatsen. Je neus wordt er daarna wel opener van.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja werkt prima.. Otrivin en dergelijke zijn ook gewoon vaatvernauwend net als de stimulanten. Alleen poeder in je neus krijgen is minder makkelijk, maar het kan wel gewoon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."