Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs films,

Drugs films,

407 antwoorden
135 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja is het ook wel. Maar de vrijheid die de hoofdrolspelers representeren leeft zo eigenlijk wel voort in de eeuwigheid (beetje gedramatiseerd :P).
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Elektronik_dynamite zei:
Jeller zei:
Elektronik_dynamite zei:
heeft iemand van jullie toevallig de film groove gezien ?
dat is namelijk ook een hele goeie drugs film vooral onder de goa liefhebbers hier :)
Klik om te vergroten...
is hij de moeite?

de vorige keer dat iemand mij een goa-film heeft aangeraden was het echter een dikke flop, dus ik moet op mijn hoede zijn

dat was One perfect day, kgeloof zelfs dat het een film van Paul van Dyk is.. dat ging ook over drugs en (gewone) trance en kvodn het maar een beetje saai en belachelijk bij momenten

er gaat bijvoorbeeld iemand dood aan 1 pil en aan 1 lijn pure speed :rolleyes:
Klik om te vergroten...



ff een review dan maar :wink:

I watched this movie because of a trailer I watched on HBO. Never heard of it before, but it seemed interesting.

Point is, I loved it to the point of even recording it and recommending it to my friends. I was in the rave scene during the mid 90's, when the likes of Scooter, Faithless, Robert Miles, Mark 'Oh and many others were at their peak.

I truly enjoyed this movie and felt I was there the whole night. This movie is definitely not meant for anyone, much less for those who still don't understand what indie films are about. This was certainly not Arakki or Aranofsky, but I have to commend director Greg Harrison for this piece of work.

This movie starts with the sound of a modem connecting to the internet... sooooo 1998! It was funny. Then you see all these fast stories about weirdos and their lives.

The plot was definitely secondary in this movie. I could not care less about Leyla, or Colin, or whoever... But I guess that wasn't exactly the point.

Although the party was somewhat different from what I used to go to, its structure was basically the same: Clandestine party, where you need maps and bribe a few guys to know exactly where you're going; the different levels of music throughout the night, from slow-beat clubhouse to orgasmic trance; the amount of drugs, the doped people, the escape from it all.

There were pointless scenes, like those gay guys trying to get to the party (there was already a gay moment between Colin and that masseuse guy.. poor Harmony!). I recognized Rachel True, the gorgeous girl from "The Craft", I had no idea she was on this.

I agree with the one who commented that John Digweed would never play in a party like this.. Actually I laughed when he made his cameo... So what was next? Tiesto? Johan Gielen? Paul Oakenfold?

This movie was also a reflect of how these parties were about 5-10 years ago. Yes, the electronic scene has become much more commercial, specially in Holland and Belgium. I guess that it's not so special to me anymore, now that virtually everyone has discovered it.

And yes, once the party got busted, there's no way they would have gotten away with starting it again!

When the party is over, the movie is over, leaving the viewer with the SAME FEELING most ravers had when leaving... "Now what?" After an amazing night of "everything", you have to realize that it's all over and life must goes on... at least for most of us.
Klik om te vergroten...

http://www.imdb.com/title/tt0212974/
Klik om te vergroten...
Die film ziet er nog de moeite uit, in tegnestelling tot One Perfect Day moest dat een film zijn die die party's weergeeft zoals ze vroeger waren, was het zeker een 16+ film.. de manier hoe ze de drugs voorstellen is ronduit belachelijk imo, beginne trippen van speed bijvoorbeeld :rolleyes:

en dus nog niet al hoor, veel van de muziek die je daar hoort is 100% mainstream (daarom niet allemaal slecht), maar dat weerspiegelt dus totaal de rave-scene niet
de feesten zelf waren nog goed gedaan dat geef ik toe

En dan belangrijkste, het verhaal:
dat trok op niets :wave:

heb je hem zelf eigenlijk gezien of was die review van jou?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laatst kennis gemaakt met Cheech & Chong :stoned:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sweet_Shadow zei:
Oooh Easy Rider wil ik weer eens zien!!!
Klik om te vergroten...

Prachtige film inderdaad.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jeller zei:
Elektronik_dynamite zei:
Jeller zei:
Elektronik_dynamite zei:
heeft iemand van jullie toevallig de film groove gezien ?
dat is namelijk ook een hele goeie drugs film vooral onder de goa liefhebbers hier :)
Klik om te vergroten...
is hij de moeite?

de vorige keer dat iemand mij een goa-film heeft aangeraden was het echter een dikke flop, dus ik moet op mijn hoede zijn

dat was One perfect day, kgeloof zelfs dat het een film van Paul van Dyk is.. dat ging ook over drugs en (gewone) trance en kvodn het maar een beetje saai en belachelijk bij momenten

er gaat bijvoorbeeld iemand dood aan 1 pil en aan 1 lijn pure speed :rolleyes:
Klik om te vergroten...



ff een review dan maar :wink:

I watched this movie because of a trailer I watched on HBO. Never heard of it before, but it seemed interesting.

Point is, I loved it to the point of even recording it and recommending it to my friends. I was in the rave scene during the mid 90's, when the likes of Scooter, Faithless, Robert Miles, Mark 'Oh and many others were at their peak.

I truly enjoyed this movie and felt I was there the whole night. This movie is definitely not meant for anyone, much less for those who still don't understand what indie films are about. This was certainly not Arakki or Aranofsky, but I have to commend director Greg Harrison for this piece of work.

This movie starts with the sound of a modem connecting to the internet... sooooo 1998! It was funny. Then you see all these fast stories about weirdos and their lives.

The plot was definitely secondary in this movie. I could not care less about Leyla, or Colin, or whoever... But I guess that wasn't exactly the point.

Although the party was somewhat different from what I used to go to, its structure was basically the same: Clandestine party, where you need maps and bribe a few guys to know exactly where you're going; the different levels of music throughout the night, from slow-beat clubhouse to orgasmic trance; the amount of drugs, the doped people, the escape from it all.

There were pointless scenes, like those gay guys trying to get to the party (there was already a gay moment between Colin and that masseuse guy.. poor Harmony!). I recognized Rachel True, the gorgeous girl from "The Craft", I had no idea she was on this.

I agree with the one who commented that John Digweed would never play in a party like this.. Actually I laughed when he made his cameo... So what was next? Tiesto? Johan Gielen? Paul Oakenfold?

This movie was also a reflect of how these parties were about 5-10 years ago. Yes, the electronic scene has become much more commercial, specially in Holland and Belgium. I guess that it's not so special to me anymore, now that virtually everyone has discovered it.

And yes, once the party got busted, there's no way they would have gotten away with starting it again!

When the party is over, the movie is over, leaving the viewer with the SAME FEELING most ravers had when leaving... "Now what?" After an amazing night of "everything", you have to realize that it's all over and life must goes on... at least for most of us.
Klik om te vergroten...

http://www.imdb.com/title/tt0212974/
Klik om te vergroten...
Die film ziet er nog de moeite uit, in tegnestelling tot One Perfect Day moest dat een film zijn die die party's weergeeft zoals ze vroeger waren, was het zeker een 16+ film.. de manier hoe ze de drugs voorstellen is ronduit belachelijk imo, beginne trippen van speed bijvoorbeeld :rolleyes:

en dus nog niet al hoor, veel van de muziek die je daar hoort is 100% mainstream (daarom niet allemaal slecht), maar dat weerspiegelt dus totaal de rave-scene niet
de feesten zelf waren nog goed gedaan dat geef ik toe

En dan belangrijkste, het verhaal:
dat trok op niets :wave:

heb je hem zelf eigenlijk gezien of was die review van jou?
Klik om te vergroten...
ik heb die film een jaar geleden ongeveer gezien met toeval en ik kan je zeggen dat het zeker de moeite waard is.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://www.imdb.com/title/tt0159948/

Zit alleen geen trailer bij.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
mathijs zei:
Laatst kennis gemaakt met Cheech & Chong :stoned:
Klik om te vergroten...

wah die zijn oud maar erg leuk! vooral die van de corsican brothers en die waar ze in amsterdam zijn
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Cheech en Chong, wel grappig maar wel een dikke E-budget film :P
Spun, hele vage film over meth, wel grappig, niet echt serieus bedoeld.
Party Monster, gaat over een stel homo's die verslaafd zijn aan ketamine, echt van die over-done homo's, moet je niet erg vinden want anders is die hele film geen hol aan.
Lock, Stock and two Smoking Barrels, hele goede film, gaat over verschillende dingen maar ook over illegale wiet handel, voornamelijk over misdaad. Leuk en erg goed verhaal.
Trainspotting, over een stel heroïne verslaafden die hun slag gaan slaan, proberen te stoppen, te ver gaan, goed en aangrijpend verhaal.
Requiem for a Dream, aangrijpend verhaal over meerdere mensen verslaafd aan verschillende dingen (vooral heroïne)

Dat zijn ze wel ongeveer die ik gezien heb.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog een grappige zwarte humor film (negers dus) Don't be a menace while drinking juice in south central (ofzoiets, best lange titel)
Maar ongelooflijk hard neergaan als je ene smoort enzo :') Vooral de intro is giere!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb overlaatst 'Thirteen' gezien, tgaat niet alleen over drugs, maar tkomt er wel in voor.. vind het zelf een mooie film..
Persoonlijk vind ik Requiem for a Dream & Blow nog altijd de beste..
En dan die eerste vooral door de muziek..
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thirteen gaat nog, maar hij komt ietsje te traag op gang vin ik
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb juist trainspotting gezien( en groot stuk toch) tot ik die dode baby in de wieg zag liggen. Ineens dat hoofdje. Heb op dat moment nog nooit zoon vies gevoel door men lichaam gevoeld. Normaal zou ik tegen lijken kunnen en zo. Maar dat ging er echt over. Had zelfs bang dat ik de baby zag kruipen op de grond bij mij thuis.

Dat was het engste moment dat ik ooit heb beleefd in men leven. :(

En toen heb iets anders opgezet. Durvde niet meer te kijken, omdat ik het gevoel had dat die 1ne gast na dat ongeluk met dat kind tijdens zijn trip die baby op de muur zou zien kruipen en zo.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#13
flash kieke zei:
Heb juist trainspotting gezien( en groot stuk toch) tot ik die dode baby in de wieg zag liggen. Ineens dat hoofdje. Heb op dat moment nog nooit zoon vies gevoel door men lichaam gevoeld. Normaal zou ik tegen lijken kunnen en zo. Maar dat ging er echt over. Had zelfs bang dat ik de baby zag kruipen op de grond bij mij thuis.

Dat was het engste moment dat ik ooit heb beleefd in men leven. :(

En toen heb iets anders opgezet. Durvde niet meer te kijken, omdat ik het gevoel had dat die 1ne gast na dat ongeluk met dat kind tijdens zijn trip die baby op de muur zou zien kruipen en zo.
Klik om te vergroten...
is ook zo, ben de film ook half half aan het volgen nu.
maar heb die al veel gezien.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
schranziewanzie zei:
flash kieke zei:
Heb juist trainspotting gezien( en groot stuk toch) tot ik die dode baby in de wieg zag liggen. Ineens dat hoofdje. Heb op dat moment nog nooit zoon vies gevoel door men lichaam gevoeld. Normaal zou ik tegen lijken kunnen en zo. Maar dat ging er echt over. Had zelfs bang dat ik de baby zag kruipen op de grond bij mij thuis.

Dat was het engste moment dat ik ooit heb beleefd in men leven. :(

En toen heb iets anders opgezet. Durvde niet meer te kijken, omdat ik het gevoel had dat die 1ne gast na dat ongeluk met dat kind tijdens zijn trip die baby op de muur zou zien kruipen en zo.
Klik om te vergroten...
is ook zo, ben de film ook half half aan het volgen nu.
maar heb die al veel gezien.
Klik om te vergroten...

Ja kruipt die baby niet op het plafond, en draait ie dan zn hoofd volledig???
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Saivy zei:
schranziewanzie zei:
flash kieke zei:
Heb juist trainspotting gezien( en groot stuk toch) tot ik die dode baby in de wieg zag liggen. Ineens dat hoofdje. Heb op dat moment nog nooit zoon vies gevoel door men lichaam gevoeld. Normaal zou ik tegen lijken kunnen en zo. Maar dat ging er echt over. Had zelfs bang dat ik de baby zag kruipen op de grond bij mij thuis.

Dat was het engste moment dat ik ooit heb beleefd in men leven. :(

En toen heb iets anders opgezet. Durvde niet meer te kijken, omdat ik het gevoel had dat die 1ne gast na dat ongeluk met dat kind tijdens zijn trip die baby op de muur zou zien kruipen en zo.
Klik om te vergroten...
is ook zo, ben de film ook half half aan het volgen nu.
maar heb die al veel gezien.
Klik om te vergroten...

Ja kruipt die baby niet op het plafond, en draait ie dan zn hoofd volledig???
Klik om te vergroten...
jawel, dat is zeer just :wink:
s
snitsneusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Requiem for a dream: ik heb bekeken in de tijd dat ik drugs nog ''cool'' vond en hard wouw gaan flashen enzo.. ik vond hem heel dramatisch en ben toen wel verschoten en beginnen nadenken over drugs..

Spun: vond ik een zeer goede film en leuk om te zien goed verhaal enz..

Blow: zeer goed en aangrijpend vooral het einde is heel aangrijpend en vaag..

grtz
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#17
ohja, Marklar bedankt voor de mooie post!!!
b
bRUUTLid
01-01-2024, 00:00
#18
"Harold and Kumar Go to White Castle" is een geniale film. Echt lache als je stoned bent. Er komt ook een vervolg op genaamd: Harold and Kumar go to Amsterdam! (Waarschijnlijk aankomende zomer).

Thirteen vind ik ook goede film.
*
***Star_System***Lid
01-01-2024, 00:00
#19
drugsfilm

Ik heb DE drugs film

hij heet Partymonster (Marilyn Manson heeft er n bijrol in legt hij n zegel op zn tong en nog meer van zulke dingen) maar iig niet iedereen zal van die film houden maar het is echt mn favoriete film!!! En het is allemaal gebaseerd op een waar gebeurd verhaal!!!

Ow en momenteel draait Candy in de bioscoop en dat gaat ook over drugs ik heb daar vanalles over gelezen schijnt een goede film te zijn!!!
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#20
net review gelezen over die film, ziet er interessant uit :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."