Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt bij drugscontrole !

Gepakt bij drugscontrole !

37 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik afgelopen weekend naar een festival wou gaan in belgie heb ik weer eens dikke pecht gehad ik was opweg naar het festival met de trein , toen we daar juist aankwamen ( in het hol van pluto ) stond het daar vol van de politie eenmaal afgestapt moest iedreen maar dan ook iedereen op 1 lange lijn gaan staan je zag iedereen hun koptjes wit trekken en plots was het daar muisstil (ik heb dit nog nooit zo meegemaakt) 1 voor 1 lieten ze de honden aan iedereen snuffellen de eerste hond reageerde niet op mij en ik dacht oef ik ben safe en dan plots moest ik nog eens besnuffelt worden .de hond rook iets verdacht en jaa ik mocht bij de rest van de mensen staan die ook verdacht werden . ze hebben me meerdere keren gevraagd of ik iets bij me had en ik bleef dit ontkennen . ,dan hebben ze me maar mee genomen naar een kamertje waar ik dus VoOLLEDIG in mijn Bloodje mocht gaan staan en ja ik deed men onderbroek uit en alles viel er uit :smilingimp: ik had in totaal 1 gram mdma , 1 gram ketamine , een xtc pil en nog ongveer 2 gram weed bij me , ik heb al men gegevens moeten achterlaten en ze zeiden dat ik hier nog van zal horen en mocht dus vertrekken ( mijn dag was dus goed begonnen )Heeft iemand soms een idee wat ik hiervoor zal krijgen , en komt dit ook op mijn strafblad ? grtzz
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Balen man!

Ik kan vrij weinig vinden over de strafmaat van drugsbezit in België. Ik weet wel dat ze over cannabis een stuk minder moeilijk zijn tegenwoordig. Volgens mij wordt het tot 3 gram zelfs gedoogd en zul je daar dus waarschijnlijk geen boete voor te hoeven betalen.

Voor de gram Keta en M zul je waarschijnlijk een boete en een notitie krijgen maar het is niet zo veel dat je een strafblad krijgt DENK IK.

Ik zie zelfs op internet vaker voorbij komen dat mensen met een kleine hoeveelheid er vervolgens nooit meer wat van horen. Ik denk dat het dus wel meevalt, maar dit is puur gebaseerd op een inschatting. Weet het niet zeker dus!
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#3
zou de boete hoog zijn denk je ? ik hoop dat als ik thuis die brief krijg van de politie dat er maar niet instaat wat ze hebben in beslag genomen wand daar gaat men moeder niet echt zo blijj mee zijn. ik vind het belachelijk welke miserie je niet kan hebben gwn omdat je je wilt amuseren
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm ik heb werkelijk geen idee wat zo'n grapje kost. Dit kan ik erover vinden:

Meerderjarigen die andere drugs dan cannabis voor persoonlijk gebruik bezitten en/of gebruiken. De politie maakt dan een gewoon Proces Verbaal op, dat wordt doorgestuurd naar het parket. Bij het parket kan de procureur dan verschillende maatregelen treffen, zoals seponering met waarschuwing van de politie en eventueel doorverwijzing naar gespecialiseerde hulpverlening, een minnelijke schikking of een doorverwijzing naar de correctionele rechtbank. Meer informatie vind je ook op de website van de Vlaamse verenging Voor Alcohol en andere drugsproblemen:
Klik om te vergroten...

Hopen op seponering met waarschuwing. Als ze er iets mee doen kun je er wel vanuit gaan dat je alle papieren thuis ontvangt met alle details erin... Bereid je maar voor op een gezellig gesprekje met mama :flushed:

[EDIT]

Laat hier ook even horen als er nog een vervolg aan komt, is interessante informatie en er is weinig duidelijkheid te vinden op internet!
c
crim3Lid
01-01-2024, 00:00
#5
had je aan de inkom van het feest drugscontrole door de politie? of in het station zelf?
heb me altijd laten vertellen dat er maar 3 drugshonden ofzo in belgië waren, vind het wel balen voor jou.
weet iemand hoe je de geur kunt verminderen? heb altijd horen zeggen aluminiumfolie er rond en deo opspuiten, iemand ervaring me?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
crim3 zei:
weet iemand hoe je de geur kunt verminderen? heb altijd horen zeggen aluminiumfolie er rond en deo opspuiten, iemand ervaring me?
Klik om te vergroten...

De geur verbergen is erg lastig. Je kunt het inpakken in aluminium folie maar als er nog maar een miniem beetje aan je vingers zit komt dat ook weer aan het aluminium folie. Ik wou dat ik zo'n neus had :wink: Hoef je niet meer te zoeken naar dealers, je kunt gewoon ruiken waar ze lopen :mrgreen:

Heb wel eens een verhaal gehoord van een smokkelaar op schiphol, die zijn blokken hash helemaal geurvrij had verpakt. Helaas had hij hele kleine deeltjes hash aan zijn kleren gekregen die de hond rook en zo hebben ze hem alsnog gepakt.

Wat altijd wel werkt voor meerdaagse festivals is je shit goed inpakken, onderin een blik doen bij de jamin. Grote berg snoep erbovenop en dan laten inblikken. Dat zal een hond nooit ruiken, alleen bij ééndaagse festivals en feesten krijg je zo'n blik weer niet mee naar binnen :P
c
crim3Lid
01-01-2024, 00:00
#7
SmartieAndMe zei:
crim3 zei:
weet iemand hoe je de geur kunt verminderen? heb altijd horen zeggen aluminiumfolie er rond en deo opspuiten, iemand ervaring me?
Klik om te vergroten...

De geur verbergen is erg lastig. Je kunt het inpakken in aluminium folie maar als er nog maar een miniem beetje aan je vingers zit komt dat ook weer aan het aluminium folie. Ik wou dat ik zo'n neus had :wink: Hoef je niet meer te zoeken naar dealers, je kunt gewoon ruiken waar ze lopen :mrgreen:

Heb wel eens een verhaal gehoord van een smokkelaar op schiphol, die zijn blokken hash helemaal geurvrij had verpakt. Helaas had hij hele kleine deeltjes hash aan zijn kleren gekregen die de hond rook en zo hebben ze hem alsnog gepakt.

Wat altijd wel werkt voor meerdaagse festivals is je shit goed inpakken, onderin een blik doen bij de jamin. Grote berg snoep erbovenop en dan laten inblikken. Dat zal een hond nooit ruiken, alleen bij ééndaagse festivals en feesten krijg je zo'n blik weer niet mee naar binnen :P
Klik om te vergroten...


ja inderdaad maar dan moet je al een hele hoop werk doen voor je shit me binne te krijgen hoor haha :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jup, dat is niet anders :wink:

Wat ik doe is altijd de shit in 2 of 3 gripzakjes in elkaar doen, soms nog folie ofzo eromheen. Ik heb van die boxers van Chasin' met een zakje erin dus dan blijft het altijd netjes zitten. Gewoon goed verpakken en een mooi plat pakketje maken. Ik ben daarmee nog altijd langs honden gekomen.

Meestal gebruiken ze ook geen drugshonden bij feesten he, deze worden bijna alleen maar bij douane ingezet. De meeste honden die ze mee hebben zijn gewoon om het publiek angst aan te jagen en zijn helemaal niet getraind om drugs op te sporen.

Wat tegenwoordig ook belangrijk is, is niet op het feest direct je shit uit je verstopplaats halen en los in je zak doen, maar altijd verstopt houden. Het gebeurt steeds vaker op feesten dat ze bij de toiletten gaan controleren enzo. Gewoon random fouileren dus...
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ookal verpak je het goed ik kon iedereen die iets bij hem had er zo al uit halen gewoon nog maar aan hun gezichts uitdrukking . bij zon controle moet je echt wel al heel veel geluk hebben dat ze je er niet van tussen halen , wat ik toen wel niet eerlijk vond was dat als de 2de trein toekwam iedereen door kon lopen gewoon omdat ze nog te druk bezig waren met de mensen van de eerste trein. ik ga vanmiddag zelf eens langs gaan naar het politie bureau om te vragen wat me er allemaal boven het hoofd hangt
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
itsjustme zei:
ik ga vanmiddag zelf eens langs gaan naar het politie bureau om te vragen wat me er allemaal boven het hoofd hangt
Klik om te vergroten...

Hou ons op de hoogte!
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#11
maar naar welk festival was je dan? ik ga zaterdag ook naar een festival in belgie ik hoop niet dat het voor mij ook zo afloopt.

een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cosmic Controler zei:
een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...

Je moet ook gewoon zorgen dat je nooit voor anderen meeneemt. Lijkt mij dat iedereen gewoon voor z'n eigen shit moet zorgen en dus ook z'n eigen straf moet krijgen, niet ook nog die voor zijn vrienden...

Kennis van me had iets van 20 pillen mee naar een feest, voor al zijn vrienden. Hij werd gepakt en heeft een nacht vastgezeten + zo'n 700 euries boete, zijn vrienden hadden dus geen pillen maar wel een feestje...
c
crim3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Cosmic Controler zei:
maar naar welk festival was je dan? ik ga zaterdag ook naar een festival in belgie ik hoop niet dat het voor mij ook zo afloopt.

een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...

daydream festival?:grin:
heb ook gehoort in meerdere stripzakjes doen en dan deo er op spuiten en desnoods nog wat aluminium folie
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
crim3 zei:
Cosmic Controler zei:
maar naar welk festival was je dan? ik ga zaterdag ook naar een festival in belgie ik hoop niet dat het voor mij ook zo afloopt.

een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...

daydream festival?:grin:
heb ook gehoort in meerdere stripzakjes doen en dan deo er op spuiten en desnoods nog wat aluminium folie
Klik om te vergroten...

ja ik ga morgen naar daydream! al 3e jaar op rij. leuk feestje!
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het festival was Tribes Gathering het is niet zo gekent omdat het ook nog maaar de 2de editie was .maar dat was al genoeg om te weten dat er veel drugs op zon feesje afkomt , ik heb alvast eens een mail gestuurd naar iemand die me er mee kan helpen en dit was zijn antwoord.


Je bent afgelopen weekend gepakt met verschillende soorten drugs. Het ging hier telkens over kleine hoeveelheden. Je hebt enkele vragen rond de gevolgen hiervan, klopt dat?

Als ik het goed begrijp, dan was je op het moment dat je opgepakt werd meerderjarig? De eerste keer dat je moeder je betrapte was je minderjarig maar kwam er politie aan te pas?

Er is een groot verschil tussen meerder -en minderjarigen wat betreft drugwetgeving, , ik probeer het je duidelijk uit te leggen.

Als meerderjarige word je geacht verantwoordelijk te zijn voor je daden. Men gaat dus je ouders niet op de hoogte brengen van deze feiten (tenzij de agenten in kwestie hier voldoende reden voor hebben), wellicht ga je een brief krijgen die op jouw naam geadresseerd zal zijn. Uiteraard zal die wel in een enveloppe met het logo van de politie zitten.

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen cannabis en andere illegale drugs, gezien jij beide op zak had, gaat men voor jou toch de procedure voor andere illegale drugs volgen.

Voor het bezit en/of het gebruik van andere illegale drugs dan cannabis wordt er altijd een proces-verbaal opgemaakt en doorgestuurd naar het parket.

Bij het parket kan de procureur volgende maatregelen; seponering, minnelijke schikking, pretoriaanse probatie (vrij onder voorwaarden) en doorverwijzing naar de correctionele rechtbank.
De klemtoon ligt op hulpverlening en niet op bestraffing. Een ‘case manager justitie’ en een ‘therapeutisch adviseur’ kunnen worden ingeschakeld. Wat betreft je strafblad; als je een minnelijke schikking (bepaald bedrag) krijgt voorgesteld of één van je voorwaarden is het volgen van bv een vorming/cursus of urinetesten binnenbrengen en je komt dit na, dan blijft de zaak zonder gevolg en staat er niets op je strafblad. Een feit komt pas op je strafblad als je naar een correctionele rechtbank wordt doorverwezen.

Als de zaak door het parket toch wordt doorverwezen naar de correctionele rechtbank, is er een verschil: waar er voor cannabis minder zware politionele straffen mogelijk zijn, gelden voor andere illegale drugs enkel de correctionele straffen uit de wet van 24 februari 1921:

Geldboete van 15 tot 25 euro voor een eerste overtreding;
Geldboete van 26 tot 50 euro in geval van herhaling binnen een jaar na de eerste overtreding;
Gevangenisstraf van acht dagen tot één maand en een geldboete van 50 tot 100 euro in geval van een nieuwe herhaling binnen een jaar na de tweede veroordeling;
Gevangenisstraf van drie maanden tot een jaar en/of een geldboete van 1000 tot 100.000 euro bij openbare overlast.
Deze bedragen moet je vermenigvuldigen met 6 (zoals ze hier staan zijn niet aangepast aan de indexering).

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.

Mocht je nog vragen hebben, mail dan gerust terug. Je mail komt opnieuw bij mij terecht, ik kan je nog twee keer een antwoord sturen.

Met vriendelijke groeten,

De DrugLijn
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Balen man! :openmouth:

Voor 2 weken gaat een maat van mij naar een festivalletje naar tsjechie (als ik t goed heb).
Wordt hij echter in Duitsland al door die Polizei aangehouden, en opgepakt voor t bezit van 2,4 gram wiet, met z'n 2en.
Hardhandig opgepakt en afgevoerd,hup, naar de cel! :(

Maar wel een hele nacht vastgezeten en na betalen van een borgsom van 300 Euro per persoon, mochten ze een dag later weer verder gaan, in afwachting van hun rechtzaak... :openmouth: :openmouth: :openmouth:
Die 600 euro was natuurlijk ook nog het laatste geld wat mijn maat tot zijn beschikking had voor het hele festival, kortom een grote bende en ellende om in mijn ogen helemaal NIX!

Het mogen dan onze buurlanden zijn, maar het risico is echt de moeite waard om tegenwoordig goed van te voren te overwegen wat te doen en te laten...
Hun wetten zijn echt anders!

Tja, ik hoor nix over een "Cavity-search" , dus daar zouden nog wat mogelijkheden open zijn, maarja, dat heb ik tot nu toe nooit voor een feestje over hoeven hebben. :wink:

Hopen dat t meevalt en met een sisser afloopt.
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damn !
ben ik blij dat ik in belgie woon .
ik ben trouwens zelf naar politie bureau gegaan naar iemand die ik kende van een vorig verhoor .
heb mijn situatie uitgelegd en dat ik wou dat mijn ouders dit niet te weten gingen komen.
en ik heb gwn men telefoon nmr achter gelaten en hij ging me bellen als men brief is toegekomen op het politie bureel. en zei dat men ouders er niets van hoeven te weten omdat ik meerderjarig ben :stoned:
J
JoeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo mense het klingd vereemt
Maar in een topje van n condoom doen of vinger van latex hadschoen met zakje en al in dat zakje je dope en daar iets scherps bij b.v. Een puntje van een naald afbreken dan onder je tong (het zakje en latex) legge pas op dat die niet schuurt en ook al wort je dan gepakt er op bijten en doorslikken maar ,
Leuke trip in de cel maar dan kunnen ze. Je voor niets meer pakken ( doe je r niets scherps in of bijt je er niet goed in dat er geen klijn gaatje onstaat dan poep je het zakje uit en dan kunnen ze je daar op pakken ) ps. Zorg voor n niet te groot gaatje anders klapt die egt te hard alls er b.v. 5 ( zou er niet meer indoen in verband met vreemd gezicht) t werkt als n bommetje alls t lukt onder je tong weg halen rustig uitpakken en smikele maar o ben niet zo stom om er van te voor dan een te pakken wand met je zweef kaake kan je hem ook kapot maaken noujaa maak er een mooi feesje van :stoned:
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Joe zei:
Hallo mense het klingd vereemt
Maar in een topje van n condoom doen of vinger van latex hadschoen met zakje en al in dat zakje je dope en daar iets scherps bij b.v. Een puntje van een naald afbreken dan onder je tong (het zakje en latex) legge pas op dat die niet schuurt en ook al wort je dan gepakt er op bijten en doorslikken maar ,
Leuke trip in de cel maar dan kunnen ze. Je voor niets meer pakken ( doe je r niets scherps in of bijt je er niet goed in dat er geen klijn gaatje onstaat dan poep je het zakje uit en dan kunnen ze je daar op pakken ) ps. Zorg voor n niet te groot gaatje anders klapt die egt te hard alls er b.v. 5 ( zou er niet meer indoen in verband met vreemd gezicht) t werkt als n bommetje alls t lukt onder je tong weg halen rustig uitpakken en smikele maar o ben niet zo stom om er van te voor dan een te pakken wand met je zweef kaake kan je hem ook kapot maaken noujaa maak er een mooi feesje van :stoned:
Klik om te vergroten...

kerel ben je gek gworden, je hunt je ingewanden naar de kloten helpen. zeer slecht idee!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Klopt, kleine scherpe dingen zoals het puntje van een naald inslikken is heel erg stom. Als t door je maagwand heen gaat bijvoorbeeld, dan kun je onder het mes... Niet naar luisteren dus en een veiligere oplossing verzinnen.

Boxershorts met een zakje bijvoorbeeld, die werken uitstekend en zelfs als je je helemaal uit moet kleden bestaat de kans dus nog dat ze het niet vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."