Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rolde jij in 't drugsmilieu?

Hoe rolde jij in 't drugsmilieu?

111 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat slaat nergens op.

JA, we hebben een los drugsbeleid.
JA, we zijn een groot doorvoer land.
JA, we zijn ook een redelijk groot productieland.

NEE, Nederland staat toch niet synoniem aan drugs.

Drugsgebruik is van alle nationaliteiten. Volgens mij scoorden we ook nog redelijk goed qua cijfers over verslaving binnen de EU, als ik het goed onthouden heb.

Olle
n
nildeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik 13-14 was, mocht ik van mijn ouders wel een paar biertjes delen met een boel vriendinnen voor een schoolfeest.. Mijn eerste serieuze alcohol ervaring was toen ik 15 was, bij een vriendinnetje thuis.. Iets met teveel tequila, bessenjenever en 7 x kotsen..

Mijn vriendinnen hadden allemaal wel rond 14-15 jaar geblowd, maar ik had er altijd een hekel aan ofzo. Maar stiekem had ik er wel altijd interesse in, en heb ik ontzettend veel fictieboeken gelezen die met drugs te maken hadden.
Totdat ik begon met uitgaan, rond mn 16e. Toen ik 17 was, heb ik voor het eerst geblowd met een vriendin, voorgedraaide, gekocht bij Sarasani in Utrecht.
Daarna gewoon af en toe geblowd, vooral voor en tijdens het uitgaan.

Ik begon interesse te krijgen in andere drugs, en samen met 2 vriendinnen kon ik urenlang in de State of Mind in Utrecht zitten, waar we ontzettend veel geleerd hebben over drugs :) Op mn 17e - 18e dus ook voor het eerst paddo's, efedra, kratom, happycaps etc. gedaan..

Nog steeds vrij onschuldig, en een jaar geleden heb ik voor het eerst xtc gedaan.. Doe ik nu ongeveer om de 2-3 maanden.
Dus, eigenlijk geen drugsmilieu voor mij.. Gewoon, lekker relaxt doen waar ik zin in heb, en wat ook nog (redelijk) gezond is voor mijn lichaam..
b
bartmarleyLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn broer snoof altijd coke en ik had hem het een keer zien doen toen ik op zijn kamer sliep omdat mijne werd verbouwt hij dacht dat ik sliep :tearsofjoy: niet dus en ik zag dus gelijk waar hij het verstopte tijdje later toen hij sliep ging ik pakte ik de coke toen nog niet wetend wat het was maarja ik ging dus wat snuiven meer een bultje dan een lijn werd het ik wist toen niet beter is nu 3 jaar geleden ik ben nu 16 dus veelste vroeg maarja ik ging steeds vaker van hem snuiven, ik vond het namelijk wel een relaxt gevoel denkent dat je onsterfelijk bent :rock: :xtc:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik was een opstandig pubertje.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom weet ik nog steeds niet maar ik kreeg ineens een keer zin om te blowen toen ik 14 was. Na een tijdje werd het me een keer aangeboden, iets van 0,1 gram voor 1 euro. Toen met een vriend van me puur in een shagvloeitje van vaders gedraaid, met tip en plakband... :grin: had nog nooit gerookt en had totaal geen idee hoe je een joint moest draaien. Uiteindelijk werden we niet stoned ook al dachten we van wel.

Toen mijn interesse in drugs was gewekt snel een keer dxm geprobeerd. zwaar klote ervaring :P. daarna gewoon veel geëxperimenteerd met blowen. Toen een tijdje lachgas erbij gedaan. Daarna een aantal keer paddo's. Toen een keer XTC waarop nog een stuk of 15 keren volgde. Dit alles gebeurde in een periode van 3 jaar.
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#6
een maatje van me handelde in wiet en hasj dus kon het toen goedkoop proberen, vond het leuk en ben het altijd af en toe blijven doen. Sinds toen altijd interesse gehad in alle drugs en ben nu nog steeds aan het experimenteren met alles waar ik m'n handen op kan leggen :)
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo rond mijn 15e blowde ik met klasgenootjes achter de school. Waarom of hoe dat zo gekomen is, geen idee. En toen kwam de housemuziek en daarna de gabber ( ja ik ben al ver over de 30 :( ) Dat gabber vond ik niks. Mijn vrienden, compleet van de wereld in een aussie :grin: . Ik vond het echt helemaal niks voor mij.

Maar jaren later werd ik toch nieuwsgierig. Ik had zoiets van je moet alles een keer in het leven geprobeerd hebben. Dus met mijn vrienden afgesproken dat ik ook een keer een pilletje zou proberen. Dat is nu zo'n 11 jaar geleden. En sindsdien is er voor mij een wereld open gegaan. :hearteyes:

Ik geniet nog regelmatig van allerlei soorten drugs. Zolang het maar niet trippy is. Daar ben ik nog steeds bang voor. Maar ook nieuwsgrierig. Ik zou het graag een keer doen. Maar aangezien ik er bij voorbaat huiverig voor ben, is het al gedoemd om fout te gaan, vrees ik.

Beeeb
p
psilocybineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelf opgezocht & grotendeels door de nogsteeds aangenaam weekendlijkse core,tek,dope,kraakpand,illegalrave-feeskes.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
In eerste instantie op mn 13e door "verkeerde" mensen waar ik mee omging. Dat vind ik simpelweg als je een 13 jarige pillen en speed aanbied. Uiteindelijk op mijn 15e gekapt met die onzin, en het rond mn 17e, 18e weer opgepakt uit eigen interesse.

Tegenwoordig gebruik ik nog vooral de dingen die ik leuk vind, en niet ken. Trippen doe ik het liefst en van tijd tot tijd wat mdma op een feestje ben ik ook wel voor te porren. Recreatief mediceingebruik ben ik om meerdere redenen mee gestopt. Verder blow ik vrij veel, maar rook ik geen sigaretten en drink ik geen alcohol !
B
BxlLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met jointjes enzo al langer als 3 jaar .. maar dat deed ik niet veel en ik zie dat ook niet als "drugs"..

Tot over 1jaar op de voetbal.. Na al hele avond lekkere pilsjes gezopen te hebben kreeg ik het aanbod van een oudere vriend een lijntje speed, dat smaakte goed. Al snel wou ik nog een.. die avond jaagde ik direct 1g speed door mijn neus. Tot de dag erna ik een erge afkick had tering dacht ik.. Maar ja hoor ik ging het terug doen en terug.. en zo begon mijn expirimenteren in het drugs milieu
n
nieneinaoLid
01-01-2024, 00:00
#11
toen ik 11 was men eerste keer van een joint geteugd maar dit was niet over de longen. Daarna heb ik me er niet echt meer mee bezig gehouden tot me 15e toen had ik samen met een jongen wiet gehaald en ik maar roken roken roken in de volle zon.... daarna was ik zo fucking stoned dat ik dacht nooit meer maarja... daarna kreeg ik intresse in andere dingen dus ging ik maar eens paddo's halen ik had 1 tripreepje gehaald had hem helemaal opgegeten en het enigste wat ik voelde was dat het gras mooier was dan normaal :confused: daarna had ik eens een doosje paddos gehaald maar daar ook weinig van gevoeld, toen kwam dus mijn interesse naar lsd maar dat kon ik nergens krijgen, maar mijn zoektocht naar drugs ging door dus ik plande eens xtc te gebruiken we zaten met ze alle bij een jongen thuis en belde een nummer die kerel kwam en had alleen maar speed en dat wou ik eigenlijk ook wel eens proberen ik dat dus gepakt en ik had verkeerd gelezen en had dus 1 bommetje van 1 halve gram gemaakt voor de eerste keer harddrugs nou... die herinnering zal me voor altijd nablijven maar de tocht ging door en ik kon nog een jongen die xtc verkocht hij regelde mij roze toyota die waren wel goed en heb ik een goeie ervaring aan over gehouden daarna begon mij XTC tijdperk en ben ik 1 keer in de week xtc gaan gebruiken dat toch zeker 20 weken lang daarna was de normale xtc weg en had je alleen maar mccp shit daarna had ik een zakje met afvalwiet gekregen en daar begon mijn wiettijdperk door eerst puur door pijpje toen puur door zelfgemaakte waterpijp(met plastic fles) en toen had ik maar eens voor 10€ een fatsoendelijke BONG gekocht 3kwart jaar Flink wiet gerookt tot dat ik eens last van bronchitis kreeg en toen besloot ik maar te stoppen toen kwam lsd in men leven dat vind ik nog altijd het beste

Maar hoe ik erin ben gerold...
ik vertelde tegen men moeder dat ik xtc had gebruikt en dat het lekker was en ik maakte haar nieuwschierig ze hadden een café en in een café kan je alles krijgen tenminste in dat café

En ik ben dus de slechte zoon :(
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is niet alsof ik in het drugsmilieu rolde.
Het drugsmilieu was al jaren om mij heen, het rolde als het ware om mij heen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Intresse, een vorm van het verleggen van je grenzen, beginnend onderzoek van wat het leven allemaal te bieden heeft, en nog wat zinnen die op hetzelfde neer komen..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een naald meth in mijn oogbal jeweetzelluf :rockband:
S
SpietfriekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vond het interesant en ben ernaar op zoek gegaan. via via gehoord waar een speed dealer woonde en toen is het balletje gaan rollen.
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#16
r
rupsjenooitgenoeg.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik 13 was had ik wat oudee vrienden, die gingen blowen en vroegen of ik ook wou.. nou ja, op die leeftijd was ik een best wel verlegen meisje en was k heel blij dat ik bij die jongens 'hoorde' dus nam ik het maar aan en ik vond het heel lekker. Na een jaar verloor ik het contact met die groep, voornamelijk omdat ik mensen had leren kennen waar ik me meer op mijn gemak bij voelde, ook zij waen een stuk ouder dan ik. Ik wist dat zij harddrugs gbruikten maar daar hebben zij mij nooit bij betrokken. Toen ik 16 was heb ik toen voor het eerst een pilletje genomen met hun en vanaf toen is het allemaal eigenlijk veel te snel gegaan.
Ik heb ongeveer een half jaar lang ieder weekend aan de pillen gezeten of strak gestaan van de pep. Zowiso ging het toen niet zo goed met de hele groep. Op en gegeven moment zag ik in dat het echt niet meer langer zo kon, voornamelijk door hoe ik me voelde als ik niet aan de drugs zat. Heb het toen voorgelegd aan de groep en we zijn toen samen tot het besluit gekomen om een hele tijd niets meer te gebuiken en de meesten is dat gelukkig ook gelukt :)
Nu gebruik ik eigenlijk nog heel sporadisch drugs en dat voelt veel beter.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Elk weekend is ook stom
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#19
Toen ik in 6vwo zat gingen allemaal vrienden van mij aan de spacecake en die vertelden dat ze het echt te leuk vonden. Toen werd ik ook nieuwsgierig en heb ik dat ook gedaan.

Harddrugs kwamen later pas, ik begon naar Hardcore feesten te gaan met vrienden die allemaal coke of xtc gebruikten en daar moest ik (nog) niets van hebben. Later heb ik met één van hen eerst coke gedaan en een jaar later kreeg ik mijn eerste MDMA trip..
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
LiveLife zei:
Omdat ik een hollander ben :sunglasses:
Klik om te vergroten...
+1 nederland = drugs
drugs = nederland

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."