Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"Buble" of pep?

"Buble" of pep?

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Z
ZyzzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik heb nu een aantal keer XTC gepakt op wat feestjes.
Echter wil ik dit nu om en om af gaan wisselen met een beetje pep, ivm serotonine.
Een maat van mij zou dus pep gaan regelen bij een maat van hem, die ik verder niet ken.
Nu zegt die dealer dat hij ook "buble" heeft.
Volgens hem heeft dit hetzelfde effect als speed/pep, alleen is het goedkoper, makkelijker om aan te komen en heb je de dag erna nergens last van.
Ik weet niet precies wat ik hier van moet geloven, en zelf kan ik ook niet veel vinden over dat "buble" of "bubble"...
Hebben jullie misschien meer informatie/een andere benaming voor dit goedje, en tips wat ik het beste kan pakken voor een feestje?
Bedankt!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nooit van gehoord. Kan je dealer niet vertellen welke stof het is? Straatnamen zijn lastig, als hij kan vertellen welke stof het is kunnen we je wel meer vertellen hier
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nouja, wat je het beste niet kunt pakken zijn stoffen waarvan je de echte naam niet kent. Wat je eventueel wel kunt doen is hiervan een grammetje aanschaffen en deze laten testen bij een testpunt.

http://www.drugs-test.nl/
Z
ZyzzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat hij met "Bubble" "Miauw miauw" oftewel mephedrone bedoeld...
Maar ik denk dat ik dan beter voor pep kan gaan voor een feestje, onder andere ivm de werkingsduur..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarschijnlijk mephedrone ja, lees maar rond op internet. Als ik jou was zou ik voor speed gaan, lijkt me leuker en minder risico's met zich meedragen. Dat je van mephedrone geen kater hebt betwijfel ik ook heel erg. Misschien heb je minder een kater dan van xtc, maar met speed is de kans ook erg groot dat de kater minder erg zal zijn dan de xtc-kater. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik van mephedrone lees is het effect toch wel echt anders dan van speed, een beetje tussen XTC en coke in. Lees er vooral wat over inderdaad, maar zou niet zomaar wat met een of ander apart naampje gaan gebruiken zonder dat je weet wat het is. Stoor me persoonlijk sowieso altijd aan die debiele straatnamen die drugs krijgen waardoor niemand meer precies weet wat het nou eigenlijk is.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, zo lijkt het net een slechte Amerikaanse film. :P Als je al besluit het te gaan halen, laat het dan testen, want dan weet je ten minste wat je hebt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou het ook laten testen. Wel opmerkelijk dat hij zegt dat het goedkoper is. Ik heb altijd geweten dat miauw miauw iets duurder was dan pep en heel wat minder duur dan mdma kristallen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
Wel opmerkelijk dat hij zegt dat het goedkoper is. Ik heb altijd geweten dat miauw miauw iets duurder was dan pep en heel wat minder duur dan mdma kristallen...
Klik om te vergroten...
Inderdaad opmerkelijk, ik ben nog nooit iets tegengekomen wat goedkoper is dan pep eerlijk gezegd. Maar sommige dealers durven een hoop geld voor pep te vragen...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blikje cola is goedkoper of kop koffie maar verder?? nope niks zo goedkoop als pep.

Psychedelibee zei:
Tekzor668 zei:
Wel opmerkelijk dat hij zegt dat het goedkoper is. Ik heb altijd geweten dat miauw miauw iets duurder was dan pep en heel wat minder duur dan mdma kristallen...
Klik om te vergroten...
Inderdaad opmerkelijk, ik ben nog nooit iets tegengekomen wat goedkoper is dan pep eerlijk gezegd. Maar sommige dealers durven een hoop geld voor pep te vragen...
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#11
ooscaar zei:
Waarschijnlijk mephedrone ja, lees maar rond op internet. Als ik jou was zou ik voor speed gaan, lijkt me leuker en minder risico's met zich meedragen. Dat je van mephedrone geen kater hebt betwijfel ik ook heel erg. Misschien heb je minder een kater dan van xtc, maar met speed is de kans ook erg groot dat de kater minder erg zal zijn dan de xtc-kater. :wink:
Klik om te vergroten...

Nou mijn speed katers zijn erger dan die van X hoor.. Pff pep maakt je echt kapot van binnen :P.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
benniesmitters zei:
Nou mijn speed katers zijn erger dan die van X hoor.. Pff pep maakt je echt kapot van binnen :P.
Klik om te vergroten...
Ja maar hoeveel gebruik je op een avond en slaap je uberhaubt nog? En is je speed vervuild?

Mijn katers vallen altijd reuze mee met speed.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het enige waar ik altijd last van heb is dat ik misselijk wordt na het gebruik van pep.

Voor de rest, ja slapen gaat lastig maar dat kun je uiteindelijk weer inhalen.

Overigens, als ik een normale dosis xtc gebruik, heb ik ook nauwelijks last van een kater. Dan voel ik me de dag erna zelfs heeeel chill.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#14
"Bubble" is inderdaad "miauw miauw".
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Wat ik van mephedrone lees is het effect toch wel echt anders dan van speed, een beetje tussen XTC en coke in. Lees er vooral wat over inderdaad, maar zou niet zomaar wat met een of ander apart naampje gaan gebruiken zonder dat je weet wat het is. Stoor me persoonlijk sowieso altijd aan die debiele straatnamen die drugs krijgen waardoor niemand meer precies weet wat het nou eigenlijk is.
Klik om te vergroten...

En dan die straattaal. :rock:

Nog een reden waarom het beter zou zijn als de overheid drugs legaal maakt.
De overheid kan winkels openen waar drugs wordt verkocht, zonder rotzooi en met een uitgebreide bijsluiter over de (on)gewenste effecten, neven effecten en mogelijke bijwerken over het goedje.

Iedereen een pas geven waarvan de regels gelden, je moet 24 jaar zijn of ouder (Voor hasj en wiet houden we gewoon de coffeeshops), XX uur lessen pakken over drugs (speciale school openen). Iedereen met zo een pasje kan drugs kopen, een psychische en lichamelijke test laten ondergaan.
Dat pasje is staat in verbinding en verteld de winkel hoeveel & wanneer & welke drugs hij al heeft gekocht.

Dus als je kort geleden dezelfde drugs hebt gekocht, wordt deze gewoonweg niet meegegeven. (Hangt van de drugs af, en hoeveelheden.) Dus zeg maar niet dat iemand gewoon even binnen loopt en 100 pillen koopt. En de straffen op illegaal verkregen drugs zouden gewoonweg verhoogd moeten worden. 10 tot 20 jaar cel of iets in die aard.
Ook zouden er dan richtlijnen moeten zijn voor hoeveel drugs en welke je aan iemand mag meegeven.

Maar dit zal gewoonweg een droom blijven die nooit gaat uitkomen.
Waarschijnlijk omdat de overheid genoeg geld verdient aan verslavingscentra, rechtszaken en zo voort.

Dit is in een haast getypt, zit momenteel ook onder invloed van speed dus excuseert u mij voor eventuele spel- en/of grammatica fouten.

Met vriendelijke groeten, MentalFucked

EDIT; ik ga dit onderwerp ook aanbrengen in mijn presentatie over drugs. (Overheid & drugs)
Eens kijken wat de niet-gebruikers hier van vinden.
Maar dan wil ik de voordelen van zo een winkel, maar ook de nadelen laten zien.
En hoe misbruik beperkt kan worden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
MentalFucked zei:
En de straffen op illegaal verkregen drugs zouden gewoonweg verhoogd moeten worden. 10 tot 20 jaar cel of iets in die aard.
Klik om te vergroten...
Je beseft dat dit hierachter weer exact dezelfde redenering zit als achter het huidige verbod? "Iets willen we niet hebben, maar we kunnen hier geen goede stimulans voor vinden. Laten we er dan maar hoge straffen op leggen!"
De genomen maatregelen moeten 'illegaal verkregen drugs' ontmoedigen door anderzijds gedrag te stimuleren, niet door te straffen. :P
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
MentalFucked zei:
En de straffen op illegaal verkregen drugs zouden gewoonweg verhoogd moeten worden. 10 tot 20 jaar cel of iets in die aard.
Klik om te vergroten...
Je beseft dat dit hierachter weer exact dezelfde redenering zit als achter het huidige verbod? "Iets willen we niet hebben, maar we kunnen hier geen goede stimulans voor vinden. Laten we er dan maar hoge straffen op leggen!"
De genomen maatregelen moeten 'illegaal verkregen drugs' ontmoedigen door anderzijds gedrag te stimuleren, niet door te straffen. :P
Klik om te vergroten...

Snap even niet wat je bedoelt, ik lees dit morgen wel opnieuw als ik nuchter ben. :tongueout:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Nouja, met die bewering heb je eigenlijk precies dezelfde insteek als de overheid nu. Zij willen niet dat er drugs gebruikt worden, dus worden deze verboden. Wat jij nu zegt is dat jij wel wil dat drugs gereguleerd worden, maar dat iedereen die toch nog iets doet dat niet in jouw plaatje past maar extra gestraft moet worden. Het zou (imo) juist zo moeten zijn dat bepaald ongewenst gedrag niet opeens zwaar bestraft wordt, maar dat mensen om bepaalde redenen dat gedrag niet meer gaan vertonen. Dat betekend dat er ook voor die mensen een goede regelgeving is, zonder maar gewoon een wil op te leggen van 'een bestuurder'.
Klik om te vergroten...


Dit snap ik wel.
Maar de vraag blijft dan hoe ga je ervoor zorgen dat mensen dat ongewenst gedrag niet meer vertonen, zonder ze te bestraffen.

Je kan moeilijk ze 24/7 in de gaten houden en bijvoorbeeld ze een hoop geld geven als ze een bepaalde tijd niet gebruiken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nouja, met die bewering heb je eigenlijk precies dezelfde insteek als de overheid nu. Zij willen niet dat er drugs gebruikt worden, dus worden deze verboden. Wat jij nu zegt is dat jij wel wil dat drugs gereguleerd worden, maar dat iedereen die toch nog iets doet dat niet in jouw plaatje past maar extra gestraft moet worden. Het zou (imo) juist zo moeten zijn dat bepaald ongewenst gedrag niet opeens zwaar bestraft wordt, maar dat mensen om bepaalde redenen dat gedrag niet meer gaan vertonen. Dat betekend dat er ook voor die mensen een goede regelgeving is, zonder maar gewoon een wil op te leggen van 'een bestuurder'.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nouja, als er goede voorlichting is en farmaceutisch verkrijgbare drugs gewoon te koop zijn is er toch al een stuk minder reden om bij een sketchy dealer je dope te gaan halen?

Als mensen echt drug willen misbruiken doen ze het toch wel, met of zonder straffe maatregelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."