Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"Buble" of pep?

"Buble" of pep?

20 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar de vraag blijft dan hoe ga je ervoor zorgen dat mensen dat ongewenst gedrag niet meer vertonen, zonder ze te bestraffen.
Klik om te vergroten...

dat doen ze nu ook al, soms met erg veel moeite, en nooit zonder gevolgen. denk je echt dat die man die in een portiekje ligt te genieten van zijn roes zou stoppen vanwege een geldboete? ik vermoed dat hij nog liever al zijn geld voor een paar jaar afstaat om weer normaal mee te kunne draaien met de rest. heeft hij daar geen zin in, is het een hopeloos geval en kun je hem beboeten wat jij wilt, hij gaat erachteraan naar wat hij nodig heeft, en dat is geen geld.

door drugs te reguleren kun je geen verslaving reguleren of voorkomen. mensen raken niet verslaafd mdat ze ervoor kiezen, en ze kunnen vaak niet stoppen(en volhouden) terwijl ze daar wel voor kiezen.

drugs is een uitvlucht voor maatschappelijk zwakkere personen(niet jullie he), en die doen al gek genoeg om aa hun fix te komen, hun lichaam verkopen, van alles jatten. die mensen kun je nauwelijks helpen, en voorkomen dat ze in die situatie komen evenmin.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."