Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoreca en drugs

horeca en drugs

36 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
En stoned zijn valt veel meer op dan onder invloed zijn van pep of coke. Vooral omdat je als je stoned bent al snel het idee hebt dat iedereen het ziet waardoor je je vaak juist raar gaat gedragen.
Klik om te vergroten...

Ik heb dat al snel met elke drugs die ik gebruik.
Als ik tijdens een trip iemand tegen kom die het niet mag weten (vriend die onverwachts langskomt/moeder die de kamer inloopt enzovoort) wordt ik ook altijd gelijk paranoide.
g
gurbenatorLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik deel de mening ook dat het in de horeca veel gebeurt,
ik heb al 4/5 collega's er op mogen betrappen :grin:

hun gebruiken dan alleen meer speed dan cocaïne,
1 collega is nu ook mn vaste snats-maatje, avondje naar de kroeg? nakkie er in! :hearteyes:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#3
gurbenator zei:
ik deel de mening ook dat het in de horeca veel gebeurt,
ik heb al 4/5 collega's er op mogen betrappen :grin:

hun gebruiken dan alleen meer speed dan cocaïne,
1 collega is nu ook mn vaste snats-maatje, avondje naar de kroeg? nakkie er in! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Stiekem doen we allemaal hiervoor, :grin:
Zoals nu dus , :wink:
En straks toch wel zwaar afzien tijdens mn shift :tongueout:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat iedereen het op een drugsforum kan bevestigen wil nog altijd niet zeggen dat het slim is, geaccepteerd word, en dat je er aan mee zou moeten doen.

de vraag is op zich interessant, en de antwoorden tot nu ook, maar wat je met die informatie wilt doen is maar de vraag.... iets met allemaal in het kanaal springen...
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb in een nachtkroeg een keer meegemaakt dat de eigenaar het niet accepteerde van een bardraaier. hij was in de veronderstelling dat hij met cocaïne gestopt was totdat hij erachter kwam dat dat niet zo was. hij foeterde hem uit in een halfvolle kroeg. ik weet niet of die persoon er nog werkt, want ik kom er al een tijdje niet meer, maar ik denk het niet gezien de tirade.

was wel aparte kroeg. ik denk dat je er bijna alles na wat rondvragen wel kon regelen zolang je het maar niet openlijk deed.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou als kroegeigenaar ook geen personeel onder invloed willen hebben werken hoor, dat is niet zo vreemd toch? :P
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Ik zou als kroegeigenaar ook geen personeel onder invloed willen hebben werken hoor, dat is niet zo vreemd toch? :P
Klik om te vergroten...

Toen ik een bijbaantje had in transportwereld zat de nachtdienst er vol mee, zolang je doorwerkte was er niks aan de hand. Als je niet doorwerkte werd je betrapt en werd je ontslagen. Op dat ik een keer vanuit de kroeg zo dronken de nachtdienst in ging heb ik nooit iets gebruikt tijdens het werk, maar ik vond het nooit een verkeerd beleid.

Ik kan me voorstellen dat de kroegeigenaar daar ook zo over denkt.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Of het zo is dat mensen in de horeca standaard drugs gebruiken tijdens het werk valt te betwijfelen denk ik.
Ik moet er niet aan denken om tijdens het werk strak te staan.
Als je een klein beetje om het bedrijf geeft lijkt het mij dat je niet moet willen dat gasten je er op betrappen.

Wat gebruik buiten werktijd betreft loopt de horeca denk ik wel een stuk verder voor.
Je komt er immers toch een stukje eerder mee in aanraking.
Daarnaast zijn mensen die in de horeca werken in de meeste gevallen wat meer extravert dan gemiddeld. De grens naar partydrugs zal naar mijn idee dan ook wat sneller overschreden worden dan bij introverte mensen.

Staat uiteraard open voor discussie :tongueout:
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikzelf werk nu 4 jaar in de horeca, werk zo'n 14-15 uur per dag maar gebruik nooit tijdens werk. Vindt het niet kunnen om zo iets te.doen eigenlijk. Drugs en werk moet je gewoon gescheiden houden naar mijn mening. Dat er veel mensen in de horeca drugs doen is misschien wel waar, maar ergens ook wel enigzins een vooroordeel. In mijn klas van zo'n 25 mensen gebruiken er ongeveer 10, ik denk dat je tegenwoordig bij de meeste andere studies ook wel zulke cijfers kan verwachten eigenlijk.
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb in de bediening gewerkt in paar restaurants. En ook achter de bar in een club-cafe.. Maar niemand gebruikt het (waarvan ik het weet dan he). voor tijdens en na werk..

Mijn collega's van de bar zijn met de auto, die gaan sowieso nuchter. We moeten van nature gewoon heel sociaal en gek gedragen op werk :grin: En lang volhouden.

Zondagen ben ik altijd superbrak, door school en bijbaantjes. Terwijl ik geen drugs heb gebruikt. Kan me voorstellen dat met drugs veel erger is!
Ik zal echt nooit voor/op werk gebruiken.. alleen op feestjes :rock:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
dat iedereen het op een drugsforum kan bevestigen wil nog altijd niet zeggen dat het slim is, geaccepteerd word, en dat je er aan mee zou moeten doen.

de vraag is op zich interessant, en de antwoorden tot nu ook, maar wat je met die informatie wilt doen is maar de vraag.... iets met allemaal in het kanaal springen...
Klik om te vergroten...

Het gene wat ik niet op de man af zou vragen aan m'n mede- collega's, wordt hier wel bevestigd.
De meerheid heeft wel contact met (hard)drugs, maar houdt dus gescheiden tussen werk en privé,
Was het maar zo bij me.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Timmie94 zei:
[knip]Dat er veel mensen in de horeca drugs doen is misschien wel waar, maar ergens ook wel enigzins een vooroordeel. In mijn klas van zo'n 25 mensen gebruiken er ongeveer 10, ik denk dat je tegenwoordig bij de meeste andere studies ook wel zulke cijfers kan verwachten eigenlijk.
Klik om te vergroten...

tien waarvan jij het weet bedoel je? dan zullen het er zonder twijfel meer zijn. ik denk eigenlijk dat hoe lager het niveau van je opleiding, hoe meer drugs er word gebruikt, gedronken en geblowd.

zo is er al een verband aangetoond met drugsgebruik, en hoever iemand is gekomen met school(als in voortijdig schoolverlaters het hoogst), en alcohol MISbruik en opleidingsniveau(vmbo, havo, vwo, mbo, hbo en universitair). ik weet niet of het ooit is onderzocht, maar er zal ook wel een hoop kruisbestuiving plaatsvinden tussen de onderzoeken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie anders ook best veel drugsgebruik op hogere opleidingsniveaus hoor.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij is het op hogere opleidingen juist vaker voorkomend, er is onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat intelligentere mensen meer recreatief drugsgebruiken dan lager opgeleiden
Zal later eens dat onderzoek opzoeken. Onder laagopgeleide is alcohol (mis)bruik wel meer voorkomend ja.

En ja 10 van de 25 waarvan ik het weet, maar over het algemeen zijn drugsgebruikers wel open in hun gebruik tegenover anderen dus denk niet dat het veel hoger ligt. De mensen uit mijn klas kennende dan..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Timmie94 zei:
Volgens mij is het op hogere opleidingen juist vaker voorkomend, er is onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat intelligentere mensen meer recreatief drugsgebruiken dan lager opgeleiden
Zal later eens dat onderzoek opzoeken. Onder laagopgeleide is alcohol (mis)bruik wel meer voorkomend ja.
Klik om te vergroten...
Ik meende mij te herinneren dat dit voornamelijk over bewustzijnsverruimende middelen ging, maar ik durf het niet meer zeker te zeggen. Ben benieuwd of je het terug vindt! :)
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan mij ook voornamelijk herinneren dat drugs het meest wordt gebruikt door hoog opgeleide mensen.
Het misbruik is alleen hoger onder de "lagere klasse" vanwege het ontbreken van een vangnet.
Mensen die weinig geld hebben en drugs als een uitweg gebruiken hebben in de meeste gevallen een beperktere sociale omgeving dan mensen met geld/sociaal leven.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...tEa5wSNs2QuHQRc70F4bly6g&ust=1435623183411073
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
Ik zie anders ook best veel drugsgebruik op hogere opleidingsniveaus hoor.
Klik om te vergroten...

Net zoals bepaalde geneesmiddelen die verstrekt worden op recept.

Gebruik, misbruik en verslaving komen in alle lagen van de bevolking voor.
Wel is het zo dat mensen die het zich (financieel) minder kunnen veroorloven dan iemand uit een hogere sociale klasse eerder in (grote) problemen kunnen komen... maar dan nog, er zijn een hoop steenrijke artiesten ten onder gegaan juist doordat geld geen probleem was.

C'est ça

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."