Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoreca en drugs

horeca en drugs

36 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nouja, een huisarts overtuigen dat ik een röntgenfoto nodig heb zou me denk ik dronken ook nog wel lukken, echt nuchter-nuchter blijven was dus niet echt nodig. :)
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefste df-genoten,

Ik zit mn hoofd wat te breken over hoe dat het komt dat drugs zoals voornamelijk cocaïne populair is bij het horecapersoneel?
Ik ben zelf al 8 jaar actief als barman in het nachtleven, en ben zelf ook wel niet vies van het witte poeder. Ben er door mn job mee in aanraking gekomen ( geen spijt van) , maar gebruik gebeurt meestal na de werkuren.
Maar zoals na elk gebruik, komt het brak zijn enz, maar het werken the dat after is afzien.
Dus khad de conclusie gemaakt dat de 2 niet samengaan. En toch is bij een groot aantal horecapersoneel hoort het gebruik erbij alsof dat drugs en barwerk 1+1 is.
Nu zou ik willen weten of dat echt zo is en er een plausibele verklaring kan geven of dat nu echt een feit of toch maar uitzonderingen zijn?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan je vertellen dat dat echt zo is...

En hoe ze het doen? Katertje opvangen met meer drugs...

Je hoeft trouwens ook niet zo heel veel te gebruiken voor net dat beetje energie wat je prettig vindt. De kater valt mee als je een lage dosis neemt
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom niet gewoon boren op je werk maar erna? Ben je tijdens het werk ook nog veel helderder.
B
BroccoliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zelf ook achter de bar gewerkt. En ik merkte dat vrijwel elk personeelslid gebruikte (waaronder ik). Ik deed het altijd om de lange nachtdiensten vol te houden. Maar ik gebruikte altijd een klein beetje pep om wakker te blijven. De kater de volgende dag viel dan reuze mee.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik moet zeggen dat ik zelf ook in de horeca werk en eigenlijk zeer weinig hiervan mee krijg.
Tijdens de opleiding (ook horeca) werd er af en toe wel gebruikt maar op het werk merk ik hier niet veel van.
Kan misschien ook aan het type bedrijf liggen.
Ik gok dat het er in een feestcafé/club wat wilder aan toe zal gaan dan in een restaurant of chique hotel.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het zal wel aan mij liggen, maar moet er niet aan denken om tijdens een shift in de horeca aan de sos te zitten, al helemaal niet als ik in de bediening zit :-/ 1 ik wil te vaak bijpakken, 2 ik kan me dan echt niet focussen op wat mensen nou allemaal willen qua eten en/of drinken :-/ Maar goed, ieder zn ding natuurlijk, misschien ben ik al te ver in mn gebruik dat ik het zo zie/ervaar :)
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kleine opluchting bij mezelf nu, dat het dat ik zeker geen uitzondering ben, want ik werk op een plek waar er 30 danscafes naast elkaar liggen, en als we na onze shift allemaal samen komen is dat nu nog niet een onderwerp geweest.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen ik nog bij een zekere kroeg werkte werd er door mij of collega's nog wel eens een jointje gedraaid na het werk, de baas deed niet mee maar kwam er wel gezellig bij zitten in het rookhok. Van andere drugs daar nooit iets gemerkt, maar je had me toen nog prima voor de gek kunnen houden hoor want ik wist nog niet zo veel over drugs en had het domweg niet door gehad. Er werd in ieder geval niet open over gedaan en op ons 'mannetje' bij de deur na vond ik ook geen van mijn collega's daar het type mens voor hoor.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Narayani zei:
op ons 'mannetje' bij de deur na vond ik ook geen van mijn collega's daar het type mens voor hoor.
Klik om te vergroten...

Ja dit is niet zo'n heel goed argument want ik heb echt nog nooit van iemand, die erachter komt dat ik wel eens drugs gebruik, gehoord dat ze mij daar het type mens voor vinden. Ik hoor juist heel vaak: wow, dat had ik nou eht niet van jou verwacht!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja dit is niet zo'n heel goed argument want ik heb echt nog nooit van iemand, die erachter komt dat ik wel eens drugs gebruik, gehoord dat ze mij daar het type mens voor vinden. Ik hoor juist heel vaak: wow, dat had ik nou eht niet van jou verwacht!
Klik om te vergroten...

Dan moet jij er wel heel erg netjes uitzien. Bij mij wordt slechts instemmend geknikt als er weer ter sprake kwam hoeveel shit ik nu weer door de neus had geboord. :rolleyes:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
:tearsofjoy: :tearsofjoy: over het algemeen wordt ik wel gezien als een nette, correcte jongeman ja :sunglasses:

Mensen die me beter kennen zullen minder verbaasd zijn :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MusicIsLife zei:
Ja dit is niet zo'n heel goed argument want ik heb echt nog nooit van iemand, die erachter komt dat ik wel eens drugs gebruik, gehoord dat ze mij daar het type mens voor vinden. Ik hoor juist heel vaak: wow, dat had ik nou eht niet van jou verwacht!
Klik om te vergroten...
Dit komt mij maar al te bekend voor, de meeste mensen verwachten het ook niet bij mij. Inmiddels is me wel duidelijk geworden dat eerste indrukken vaak toch niet zoveel zeggen en dat drugs echt in alle lagen van de bevolking gebruikt wordt.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
MusicIsLife zei:
Ja dit is niet zo'n heel goed argument want ik heb echt nog nooit van iemand, die erachter komt dat ik wel eens drugs gebruik, gehoord dat ze mij daar het type mens voor vinden. Ik hoor juist heel vaak: wow, dat had ik nou eht niet van jou verwacht!
Klik om te vergroten...
Dit komt mij maar al te bekend voor, de meeste mensen verwachten het ook niet bij mij. Inmiddels is me wel duidelijk geworden dat eerste indrukken vaak toch niet zoveel zeggen en dat drugs echt in alle lagen van de bevolking gebruikt wordt.
Klik om te vergroten...

Dit dus :wink:
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had altijd wel een collega die op de brakke zondag zijn dag begon met een paar sleutel puntjes in de wc.

Ik zelf durf nooit het risico te nemen.
Heb een paar keer gehad dat ik nog waus was van de nacht daarvoor en dat is echt niet fijn werken :flushed: Ik ben altijd bang dat het teveel opvalt
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
roll-up zei:
Ik zelf durf nooit het risico te nemen.
Heb een paar keer gehad dat ik nog waus was van de nacht daarvoor en dat is echt niet fijn werken :flushed: Ik ben altijd bang dat het teveel opvalt
Klik om te vergroten...
Ik heb bij wijze van experiment wel eens een (of twee) lijntjes pep gesnoven voordat ik naar de huisarts ging om een doorverwijzing te vragen, als die het niet opvalt zullen anderen ook weinig merken. :P

Maargoed, 's ochtends beginnen met een paar punten help je jezelf natuurlijk wel eerder richting de verslaving. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
Ik heb bij wijze van experiment wel eens een (of twee) lijntjes pep gesnoven voordat ik naar de huisarts ging om een doorverwijzing te vragen, als die het niet opvalt zullen anderen ook weinig merken.
Klik om te vergroten...
Een doorverwijzing voor gespannen kaken of grote pupillen? :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor een röntgenfoto van mijn hand. :P
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
roll-up zei:
Ik zelf durf nooit het risico te nemen.
Heb een paar keer gehad dat ik nog waus was van de nacht daarvoor en dat is echt niet fijn werken :flushed: Ik ben altijd bang dat het teveel opvalt
Klik om te vergroten...
Ik heb bij wijze van experiment wel eens een (of twee) lijntjes pep gesnoven voordat ik naar de huisarts ging om een doorverwijzing te vragen, als die het niet opvalt zullen anderen ook weinig merken. :P

Maargoed, 's ochtends beginnen met een paar punten help je jezelf natuurlijk wel eerder richting de verslaving. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens toen ik moest werken een hele kleine joint gerookt maar die sloeg in als een bom.
Sindsdien heb ik het niet zo op experimenten en/of drugs gebruiken op momenten dat je eigelijk nuchter moet blijven.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
En stoned zijn valt veel meer op dan onder invloed zijn van pep of coke. Vooral omdat je als je stoned bent al snel het idee hebt dat iedereen het ziet waardoor je je vaak juist raar gaat gedragen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."