"Hi, ben ik weer !
Mijn vriendin uit het buitenland was vorige week voor het eerst in NL. Zij heeft nooit iets gebruikt behalve wiet. Zij stelde voor om een avondje te gaan spacen, en ja daar had ik ook best wel zin in.
Wat: Alcohol met 2 rode nijntjes (17mg?) (p.p)
Ervaring: Mijn 2de keer 2CB, maar dan zonder alcohol. Haar eerste keer.
We wisten vantevoren al dat 2CB versterkt wordt door alcohol!
Paar uurtjes na het avondeten, hadden we een banaan gegeten om meteen aan de drank te gaan.
We hadden 3 uur gedronken en gechilled. Lekker aangeschoten. Rond 23:00 een pilletje 2CB ingenomen. Uiteraard duurt het even voordat het werkt.
Nog net geen halfuur later werd zij beetje ongeduldig "wanneer werkt het nou?" en ik vergelijkde met mijn vorige ervaring en het duurde inderdaad lang + geen sterkte trip. We wachtten nog een halfuurtje, onderweg naar de trein namen we allebei nog een pilletje 2CB.
Als je aangeschoten bent, doe je sneller dingen. Mijn vorige trip was verre van heftig dus zag ik geen probleem om nog een pilletje te nemen.. Deze combi heeft ons voor een hele mooie avond bezorgd.
Moet wel even melden dat sommige mensen gevoeliger zijn dan anderen, en hebben niet zoveel 2CB nodig. Je moet drugs nooit onderschatten ookal is het maar een kleeeiin snoepje.
In de trein begonnen we al melig te worden. Vooral mijn vriendin. Ik zat nog beetje op te letten omdat er ook nog andere trein reizigers waren. We hadden ieder een blikje energy, voor de helft gevuld met vodka.. Maar in de trein wisten we al dat we niet meer hoefden. We hadden een opgeblazen gevoel en waren super aangeschoten !
De conducteur kwam ons kaartje controleren, en stond nog even praatje met ons te maken..
Natuurlijk wil je niet dat andere mensen merken dat je aan de drugs zit... Ik hield mijzelf rustig met de gedachte dat het lijkt alsof we alleen maar aangeschoten zijn.
Toen we uitstapten, hadden we droge mond (van de alcohol?). Het was zeker minstens 20min lopen van het station naar de stad! Dus ik wilde fles water halen uit een automaat. MAAR! Ik had alleen briefgeld bij me, en pinpas. (Rijke tattaaaaa jwz). Ik moest dus ff ergens wisselen.
Mijn vriendin ging op bankje zitten, ik zei tegen haar "Mocht je je niet goed voelen terwijl ik weg ben, en andere mensen gaan rare vragen stellen.. NOOIT zeggen dat je drugs gebruikt hebt!! Alleen veel gedronken!" Doordat ik dat zei, begon ze klein beetje zorgen te maken... oeps
Ik liep naar de geparkeerde taxi auto's en vroeg aan een taxi-chauffeur of hij geld kon wisselen met briefje van 5 euro. Terwijl hij zijn muntgeld aan het tellen zat hij beetje te flirten en te complimenteren over mijn geurtje. Ik lachde gewoon beetje en toen liep ik weg nadat we gewisseld hadden. Daarna liep ik snel door het station heen, naar het spoor waar ik het automaat zag staan. Daar stond groepje politie, stuk of 5. "Alles goed?" vroeg een agente. Ik antwoordde beleefd: "Ja hoor! Ik kom even een fles water halen" en deed mijn ding. Was wel beetje bang dat ze iets zou merken want ze bleven mij aankijken. (of dat gevoel had ik).
Glimlachend zei ik dat mijn vriendin beetje te veel had gedronken vandaar...
We liepen (met de politie groep toevallig) naar boven en we stonden nog beetje verder te praten. Ik wilde het niet lang maken, want ik begon de 2CB al te voelen opkomen. Licht in mn hoofd. Of het was de alcohol... En uiteraard naar mijn vriendin!
Toen ik bij mn vriendin was, namen we slokjes uit fles water. Ze was bezorgd dat er iets was omdat ik bij de politie stond haha. Ik stelde haar gerust en we liepen naar de stad.
Buiten hadden we onze volle blikjes aan de kant gelegd en liepen we verder.
Paar min later werden de visuals steeds duidelijker, we hoefden niet eens te concentreren ofzo. Alles begon al te bewegen en de boomstam heeft andere kleur gekregen.. Beetje 3D achtig paarse gloed. Mijn vriendin wilde even zitten, en we zaten te genieten.
Toen we in de stad waren, liepen we een cafe binnen. Shiiit wat stond het geluid tering hard! En alle studenten/scholiertjes gingen helemaal los. Net apen !! Niemand stond stil, maar dat was ook logisch want alles bewoog. De visuals waren erg sterk. We stonden even binnen en gingen snel weer naar buiten om even frisse lucht te halen. Even op de grond zitten om alles te verwerken. Het was grappig want zij zag hetzelfde. We stelden allemaal vragen aan onszelf, was het echt of niet?
Ik probeerde me te concentreren op mensen die buiten stonden te roken. Maar die bewogen niet zo gek. Het lijkt alsof, alles beweegt. Maar als je op iets concentreert dan is het normaal. Terwijl een gewone 2cb trip met normale dosering andersom is.
Inmiddels was het fles water op, maar we zaten echt lekker buiten... op de vloertegels.. Toch moesten we ff ons flesje vullen en liepen we weer het cafe binnen.
Het ding is.. als je aan het zitten bent. Dan heb je gewoon zin om te blijven zitten. Als je staat te dansen, dan heb je zin om te blijven dansen. Als je koud hebt, dan blijf je het koud krijgen. Alsof 2CB dat gevoel verlengt.
Bij de ingang hoorden we PRECIES de nr Where is the love - Black Eyed Peas. Die we toevallig eerder, (tijdens het indrinken) dat nr op hadden gezet !! Want we hadden zin in oude 2000 hits :P
Dat nr al zorgde dat we in de mood kwamen, we legden onze jassen op een barkrukje en liepen naar de dansvloer. We zagen 2 jongens elkaar OVERDREVEN knuffelen... en vasthouden.. We dachten wtf? Okeeeeee... Mijn vriendin zag dat overal en vroeg aan mij of dit een Gay-bar is? Ik lachde nee... We dansden.. en het leek alsof iedereen echt los ging!! Waardoor wij ons verplicht voelden om ook los te gaan HAHA! XD Volgens mij viel dat in het werkelijkheid wel mee, maar dit was voor ons echt te spacend! Ook kwam een jongen naar ons toe om praatje te maken. Mijn vriendin kon geen Nederlands, en ik was niet in een hele sociale bui (zoals met XTC, dat je zin hebt om te praten). Wel sociaal genoeg om gewoon antwoorden te geven, maar niet vragen terug stellen om het gesprek op gang te houden.
Toen ik het fles water had gevuld, gingen we onze jassen halen.. Daar zagen we een droge rape-scene van een jongen dat achter het meisje stond. Het leek alsof ze aan het droogneuken waren... Dat meisje leek heel erg dronken. Mijn vriendin en ik stonden gewoon te staren en we wisten gewoon dat alles extra overdreven voor ons was.. We dachten allebei van wtf gebeurd hier. Maar volgens mij stond die jongen gewoon achter haar te schuren...
We wilden ff andere cafe/club pakken, maar wisten de weg niet zo goed. Ik vroeg aan een jongeman de weg naar een cafe. Hij was beleefd en sociaal genoeg om ons naar andere pleintje te brengen. Daarna liep hij terug.
Mijn vriendin en ik wilden naar een cafe gaan, maar besloten last min om toch andere cafeetje te pakken.. omdat dat laatste meer uitnodigend uitzag door de gekleurde lichten uit de ramen.
Eenmaal binnen wilde ik dansen, maar mijn vriendin stond echt om haar heen te kijken en te spacen.. Zij was echt heel ver. Dit was natuurlijk haar eerste keer, en ze heeft nog nooit gehallucineerd van drugs. Dit was echt een eye-opener voor haar.. LETTERLIJK. Ze keek alles met haar grote verbaasde ogen aan, met mond open van "WOoooow".... Echt heel veel om haar heen!!
Ik had wel paar keer tegen haar moeten zeggen dat ze dat niet hier binnen moest doen omdat het erg opvalt. Ze had ook heel de tijd mijn arm vast. En ze pakte mijn haren vast omdat het grappig aanvoelde. We wisselde van plek, zodat de muur haar achtergrond visie is. Alsnog stond spacend aan te kijken xD Paar verschillende mensen spraken ons aan, en voor haar leek al die mensen net REUZEN !! Grote neus, kin en shit.
Om mij heen is het ook enorm trippend, Alles beweegt, en kleuren veranderen. Toch deed ik mn best om geconcentreerd te blijven en niet te veel verdwalen in een trip.. omdat ik die verantwoordelijkheid had om op ons te letten.
Zodra iemand ons aanspreekt, dan antwoord ik wel gewoon terug.. Maar de trip was TE TRIPPEND/SPACEND om sociaal terug te doen!!! Ik had niet eens de gelegenheid gehad om mensen te checken Wel had ik zin om te dansen, maar dat lukte niet goed omdat mijn vriendin mijn arm niet los wilde laten..
Ze heeft mij later uitgelegd dat ze bang was dat ze mij kwijt zou raken in een trip, omdat alles om haar heen nep was en ik was de enige connectie om terug te gaan naar de echte wereld.
Ook toen ik haar voor de 2de keer vertelde dat ze niet zo verdacht moest gedragen, had ze zo'n gevoel dat ze in een video game zat, en dat alles herhaalde XD.
Naast mij stond er een klein groepje jongemannen. Een zag er wel goed uit, we hadden ook oogcontact. Maar ik kon niet lang blijven kijken want dat zou misschien opvallen. Toen hij mij aantikte, en ik keek om, toen glimlachde hij met zn biertje in zijn hand.
Ik zag hem driedubbel, in verschillende kleuren XD !!! Vooral paars. Ik bleef hem niet lang aankijken want wilde niet verdacht uitzien, en moest op mijn vriendin letten.
Opeens kwam een andere jongeman naar mij toe, en die begon hele vervelende vragen te stellen. Alsof hij het door had!!! Hij vroeg: "Waarom heeft zij heel de tijd jouw arm vast? en waarom drinken jullie fles water?" Ik dacht.. shiiiit.. daar had ik helemaal niet aangedacht ! Fles water is inderdaad heel raar om dat in een danscafe te drinken... Ik vertelde dat ze teveel had gedronken en dat ze water nodig had om weer nuchter te worden. Waarop hij vroeg: "Waarom drink jij water?" Ik: "Heb ook veel gedronken..." Hij: "Jullie zijn een nachtje uit, waarom moeten jullie weer nuchter worden?" Toen dacht ik... Okeeeeeee hij heeft het door. Ik schudde lachend mn hoofd en gaf geen antwoord, en gaf hem verder ook geen aandacht meer..
Toen had ik dat fles water wel weggedaan en verstopt....
Voor mijn vriendin bewoog alles in slow-motion. Bij mij ook wel, hoewel al die mensen in mijn ogen zo onrustig dansden.. Maar alles liet wel een spoor/trial achter..
Als iemand bv voorbij ons loopt, dan zien we hem misschien wel 6 keer dubbel, achter elkaar... En dat in verschillende kleuren
Niet veel later gingen we naar andere bar, en daar waren de lichten echt heel overdreven. Mijn vriendin kon het geluid ZIEN en het licht VOELEN op haar huid !! (net niet de kleuren proeven).
Opeens ging alles om 3:00 sluiten... Super vroeg!! Dus gingen we buiten een rustig plekje zoeken en daar verder spacen. Het begon net niet te regenen of zo, mijn vriendin had het koud. Ze wilde bijna naar huis. Ik stelde haar gerust met mn praatjes en dat ze moest genieten enzo. Ze vroeg heel vaak naar de tijd, en ik zei dat tijd nu niet uitmaakt in de trip.
Gelukkig kon ze toch wel van de trip genieten en alles was echt heel mooi. Het was buiten donker, maar de gras sprietjes tussen de stenen vloertegels waren echt heel helder groen en mooi. Al die stenen vloer bewogen mooi alsof het onder water lag. En opeens viel al die miertjes op !
Ik kon het focus veranderen.. Net als een foto-toestel.. als je bv op de stenen focust, dan zie je alle stenen scherp.. als je het focust veranderd naar een lopende mier.. dan zie je ook de rest van de mieren kruipen!!
We hebben daar zeker een uurtje gezeten en daarna gingen we rustig naar het trein station lopen. Onderweg kwamen we allerlei mensen tegen, en spraken 2 onschuldige 19-jarige jongens ons aan en die liep ff met ons mee halverwege tot trein station.
Wel fijn af en toe zo'n afleiding. Ik voelde me wat rustiger in mn hoofd, en hoefde niet constant op mn vriendin te letten.
Op de trein station stond de trein al beneden, maar het leek net alsof die wegreed, terwijl die daar gewoon staat. Toen de deuren eindelijk open ging, bleven we zitten. In het hoekje, waar mensen hun fietsen kunnen plaatsen..
De trein stond tijdje stil, maar ik dacht serieus dat we al aan het rijden waren !!
Toen we uit moesten stapten, voelden we wel zwakjes want het was best koud buiten. We hebben 30min naar huis moeten lopen omdat de trein niet bij mijn huis stopt. (Ja ik woon naast de trein station xD En daar stopt alleen de sprinter).
Thuis gingen we meteen omkleden en slapen.
Plus punten:
- Geen dikke mindfuck, je weet waar je bent en je raakt jezelf niet kwijt zeg maar.
- Beetje energie
- Positieve mood
- Dikke Trippy Visuals!!
Min punten:
- Als je het koud hebt, dan blijf je het koud krijgen als je niks doet XD
- Hoofdpijn de volgende dag. Achter mn hoofd. Maar van alleen alcohol al kan je hoofdpijn krijgen.
Zeker aanrader als mensen lekker op visuals willen spacen.
Thanks voor het lezen, als er nog vragen / tips zijn hoor ik het wel
PS: Ik ben geen rijke tatta hoor.. was maar grapje."
In: Succesvol nachtje stappen met Alcohol + 2CB
1-1-2024