Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoreca en drugs

horeca en drugs

36 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of het zo is dat mensen in de horeca standaard drugs gebruiken tijdens het werk valt te betwijfelen denk ik.
Ik moet er niet aan denken om tijdens het werk strak te staan.
Als je een klein beetje om het bedrijf geeft lijkt het mij dat je niet moet willen dat gasten je er op betrappen.

Wat gebruik buiten werktijd betreft loopt de horeca denk ik wel een stuk verder voor.
Je komt er immers toch een stukje eerder mee in aanraking.
Daarnaast zijn mensen die in de horeca werken in de meeste gevallen wat meer extravert dan gemiddeld. De grens naar partydrugs zal naar mijn idee dan ook wat sneller overschreden worden dan bij introverte mensen.

Staat uiteraard open voor discussie :tongueout:
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikzelf werk nu 4 jaar in de horeca, werk zo'n 14-15 uur per dag maar gebruik nooit tijdens werk. Vindt het niet kunnen om zo iets te.doen eigenlijk. Drugs en werk moet je gewoon gescheiden houden naar mijn mening. Dat er veel mensen in de horeca drugs doen is misschien wel waar, maar ergens ook wel enigzins een vooroordeel. In mijn klas van zo'n 25 mensen gebruiken er ongeveer 10, ik denk dat je tegenwoordig bij de meeste andere studies ook wel zulke cijfers kan verwachten eigenlijk.
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb in de bediening gewerkt in paar restaurants. En ook achter de bar in een club-cafe.. Maar niemand gebruikt het (waarvan ik het weet dan he). voor tijdens en na werk..

Mijn collega's van de bar zijn met de auto, die gaan sowieso nuchter. We moeten van nature gewoon heel sociaal en gek gedragen op werk :grin: En lang volhouden.

Zondagen ben ik altijd superbrak, door school en bijbaantjes. Terwijl ik geen drugs heb gebruikt. Kan me voorstellen dat met drugs veel erger is!
Ik zal echt nooit voor/op werk gebruiken.. alleen op feestjes :rock:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
dat iedereen het op een drugsforum kan bevestigen wil nog altijd niet zeggen dat het slim is, geaccepteerd word, en dat je er aan mee zou moeten doen.

de vraag is op zich interessant, en de antwoorden tot nu ook, maar wat je met die informatie wilt doen is maar de vraag.... iets met allemaal in het kanaal springen...
Klik om te vergroten...

Het gene wat ik niet op de man af zou vragen aan m'n mede- collega's, wordt hier wel bevestigd.
De meerheid heeft wel contact met (hard)drugs, maar houdt dus gescheiden tussen werk en privé,
Was het maar zo bij me.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Timmie94 zei:
[knip]Dat er veel mensen in de horeca drugs doen is misschien wel waar, maar ergens ook wel enigzins een vooroordeel. In mijn klas van zo'n 25 mensen gebruiken er ongeveer 10, ik denk dat je tegenwoordig bij de meeste andere studies ook wel zulke cijfers kan verwachten eigenlijk.
Klik om te vergroten...

tien waarvan jij het weet bedoel je? dan zullen het er zonder twijfel meer zijn. ik denk eigenlijk dat hoe lager het niveau van je opleiding, hoe meer drugs er word gebruikt, gedronken en geblowd.

zo is er al een verband aangetoond met drugsgebruik, en hoever iemand is gekomen met school(als in voortijdig schoolverlaters het hoogst), en alcohol MISbruik en opleidingsniveau(vmbo, havo, vwo, mbo, hbo en universitair). ik weet niet of het ooit is onderzocht, maar er zal ook wel een hoop kruisbestuiving plaatsvinden tussen de onderzoeken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zie anders ook best veel drugsgebruik op hogere opleidingsniveaus hoor.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij is het op hogere opleidingen juist vaker voorkomend, er is onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat intelligentere mensen meer recreatief drugsgebruiken dan lager opgeleiden
Zal later eens dat onderzoek opzoeken. Onder laagopgeleide is alcohol (mis)bruik wel meer voorkomend ja.

En ja 10 van de 25 waarvan ik het weet, maar over het algemeen zijn drugsgebruikers wel open in hun gebruik tegenover anderen dus denk niet dat het veel hoger ligt. De mensen uit mijn klas kennende dan..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Timmie94 zei:
Volgens mij is het op hogere opleidingen juist vaker voorkomend, er is onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat intelligentere mensen meer recreatief drugsgebruiken dan lager opgeleiden
Zal later eens dat onderzoek opzoeken. Onder laagopgeleide is alcohol (mis)bruik wel meer voorkomend ja.
Klik om te vergroten...
Ik meende mij te herinneren dat dit voornamelijk over bewustzijnsverruimende middelen ging, maar ik durf het niet meer zeker te zeggen. Ben benieuwd of je het terug vindt! :)
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan mij ook voornamelijk herinneren dat drugs het meest wordt gebruikt door hoog opgeleide mensen.
Het misbruik is alleen hoger onder de "lagere klasse" vanwege het ontbreken van een vangnet.
Mensen die weinig geld hebben en drugs als een uitweg gebruiken hebben in de meeste gevallen een beperktere sociale omgeving dan mensen met geld/sociaal leven.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...tEa5wSNs2QuHQRc70F4bly6g&ust=1435623183411073
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Ik zie anders ook best veel drugsgebruik op hogere opleidingsniveaus hoor.
Klik om te vergroten...

Net zoals bepaalde geneesmiddelen die verstrekt worden op recept.

Gebruik, misbruik en verslaving komen in alle lagen van de bevolking voor.
Wel is het zo dat mensen die het zich (financieel) minder kunnen veroorloven dan iemand uit een hogere sociale klasse eerder in (grote) problemen kunnen komen... maar dan nog, er zijn een hoop steenrijke artiesten ten onder gegaan juist doordat geld geen probleem was.

C'est ça
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan je vertellen dat dat echt zo is...

En hoe ze het doen? Katertje opvangen met meer drugs...

Je hoeft trouwens ook niet zo heel veel te gebruiken voor net dat beetje energie wat je prettig vindt. De kater valt mee als je een lage dosis neemt
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom niet gewoon boren op je werk maar erna? Ben je tijdens het werk ook nog veel helderder.
B
BroccoliLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zelf ook achter de bar gewerkt. En ik merkte dat vrijwel elk personeelslid gebruikte (waaronder ik). Ik deed het altijd om de lange nachtdiensten vol te houden. Maar ik gebruikte altijd een klein beetje pep om wakker te blijven. De kater de volgende dag viel dan reuze mee.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet zeggen dat ik zelf ook in de horeca werk en eigenlijk zeer weinig hiervan mee krijg.
Tijdens de opleiding (ook horeca) werd er af en toe wel gebruikt maar op het werk merk ik hier niet veel van.
Kan misschien ook aan het type bedrijf liggen.
Ik gok dat het er in een feestcafé/club wat wilder aan toe zal gaan dan in een restaurant of chique hotel.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Het zal wel aan mij liggen, maar moet er niet aan denken om tijdens een shift in de horeca aan de sos te zitten, al helemaal niet als ik in de bediening zit :-/ 1 ik wil te vaak bijpakken, 2 ik kan me dan echt niet focussen op wat mensen nou allemaal willen qua eten en/of drinken :-/ Maar goed, ieder zn ding natuurlijk, misschien ben ik al te ver in mn gebruik dat ik het zo zie/ervaar :)
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kleine opluchting bij mezelf nu, dat het dat ik zeker geen uitzondering ben, want ik werk op een plek waar er 30 danscafes naast elkaar liggen, en als we na onze shift allemaal samen komen is dat nu nog niet een onderwerp geweest.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik nog bij een zekere kroeg werkte werd er door mij of collega's nog wel eens een jointje gedraaid na het werk, de baas deed niet mee maar kwam er wel gezellig bij zitten in het rookhok. Van andere drugs daar nooit iets gemerkt, maar je had me toen nog prima voor de gek kunnen houden hoor want ik wist nog niet zo veel over drugs en had het domweg niet door gehad. Er werd in ieder geval niet open over gedaan en op ons 'mannetje' bij de deur na vond ik ook geen van mijn collega's daar het type mens voor hoor.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Narayani zei:
op ons 'mannetje' bij de deur na vond ik ook geen van mijn collega's daar het type mens voor hoor.
Klik om te vergroten...

Ja dit is niet zo'n heel goed argument want ik heb echt nog nooit van iemand, die erachter komt dat ik wel eens drugs gebruik, gehoord dat ze mij daar het type mens voor vinden. Ik hoor juist heel vaak: wow, dat had ik nou eht niet van jou verwacht!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja dit is niet zo'n heel goed argument want ik heb echt nog nooit van iemand, die erachter komt dat ik wel eens drugs gebruik, gehoord dat ze mij daar het type mens voor vinden. Ik hoor juist heel vaak: wow, dat had ik nou eht niet van jou verwacht!
Klik om te vergroten...

Dan moet jij er wel heel erg netjes uitzien. Bij mij wordt slechts instemmend geknikt als er weer ter sprake kwam hoeveel shit ik nu weer door de neus had geboord. :rolleyes:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
:tearsofjoy: :tearsofjoy: over het algemeen wordt ik wel gezien als een nette, correcte jongeman ja :sunglasses:

Mensen die me beter kennen zullen minder verbaasd zijn :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."