Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs meenemen op de bus naar skivakantie

Drugs meenemen op de bus naar skivakantie

21 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me wel af waarom je voor 1 week skivakantie 5-6 XTC pillen, 5-6 gram wiet en 2-3 gram sos wilt meenemen. Is dat niet wat overdreven? Ga je elke dag aan de XTC ofzo?
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,

Ik ga deze winter met enkele maten op skivakantie (in Frankrijk) en zou graag wat willen meenemen. Heb dit nog nooit gedaan. Het zou gaan om: max. 5-6 gr wiet, max. 2-3 gr sos en misschien enkele XTC pillen, max. 5-6). Louter eigen gebruik.

We gaan met een organisatie en dus met een grote bus met nog een hele hoop andere mensen erin.

Hoe zou ik dit het beste aanpakken en hoe groot is de kans dat ik gevat word? Ik weet dat de kans op controle vrij klein is maar ze bestaat wel en men is vrij streng in Frankrijk naar't schijnt.
Ik hoop dat de recente aanslagen in Parijs geen verhoging van het aantal controles inhouden, al vrees ik van wel.


Mijn plannen tot nu toe:

A) Niks verstoppen, gewoon bij mij op de bus houden in m'n jaszak en in het geval van controle in het gangpad gooien. Drugs liever kwijt dan een ritje naar het Franse politiekantoor.

B) Geschikte shampoofles zoeken, leegmaken, alle drugs in zakjes erin en shampoo vervolgens terug in de fles.

C) Alles in één of twee lege frisdrank blikjes steken en bij me op de bus houden. Niet weggooien bij controle. De kans dat ze naar die blikjes kijken is hopelijk klein.

Welk plan heeft jullie voorkeur of hebben jullie betere plannen? Alle feedback is welkom! Alvast bedankt!

Spoiler
PS: Ik heb het bericht over smokkeltopics gelezen en gezien dat elk topic op zichzelf zal beoordeeld worden, maar dat vragen naar "échte" drugsmokkel niet getolereerd worden. Ik ga ervan uit dat mijn geval (gewone gebruiker die wat wil meenemen om te feesten op vakantie) daar niet onder valt, anders: mes excuses!
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
kokosmakroon900 zei:
Ik heb niet echt tips. Maar ik was deze zomer met vrienden naar frankrijk (met de auto). We hadden wat xtc bij ons. We reden een fuik in maar hoefde gelukkig niet te stoppen (de 2 auto's voor ons wel).

Dus er is zeker een kans dat je wordt aangehouden, en het is moeilijk uitleggen dat het voor eigen gebruik is als je zoveel als jij meeneemt.
Klik om te vergroten...


Het is allemaal maximum hoor, de kans dat het allemaal zoveel is, is klein. Maar ik zal wsl wel wat van alle drie op zak hebben.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou voor B of C gaan maar ik zou het wel verdelen over jullie bagage. Dan is het minder pp.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
in frankrijk kunnen ze daar niet om lachen, en ik vermoed dat alle bussen toch wel gecheckt gaan worden ivm de terrorisme dreiging.

ik was al weer een gouden tip aan het typen, maar die laat ik maar achterwege.

zorg gewoon dat je genoeg bij hebt om je vakantie van te betalen, of koop ter plekke wat. het risico met een klein beetje gepakt te worden is echt het risico niet waard.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het idd op dit moment ook wel heel tricky.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het zou mij niet verbazen dat de kans op controle op het moment aanzienlijk hoger is dan normaal, hoe groot die kans precies is kan niemand je op het moment vertellen denk ik.

Als je het al doet raad ik je zwaar aan om alles gelijk onder je vrienden te verdelen, anders loop jij straks al het risico. En uiteraard geld, hoe meer je bij je hebt hoe hoger de straffen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ken je kinder surprise ?

Daar zit zon geel doosje in met een stukje speelgoed erin.

Bedenk een lekker warme plaats waar je dat gele doosje kan stoppen :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik weet veel betere manieren, maar die mag ik niet posten. vind ik trouwens niet erg.

als je op skivakantie gaat ken je ter plaatste toch nog wel wat dope regelen? of je gaat voor goud, of je doet het gewoon niet.

ps: het zou me niks verbazen als de hondenbrigade nu superhard explosieven en munitie aan het zoeken zijn. scheer je baard, die van je vrouw, en laat je bomgordel thuis.
B
BlokfluitLid
01-01-2024, 00:00
#10
MeejheM zei:
ik weet veel betere manieren, maar die mag ik niet posten. vind ik trouwens niet erg.

als je op skivakantie gaat ken je ter plaatste toch nog wel wat dope regelen? of je gaat voor goud, of je doet het gewoon niet.

ps: het zou me niks verbazen als de hondenbrigade nu superhard explosieven en munitie aan het zoeken zijn. scheer je baard, die van je vrouw, en laat je bomgordel thuis.
Klik om te vergroten...

Ik moet zeggen, jouw humor mag ik wel :tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik neem gemakshalve even aan dat je de vrouw haar baard grappig vind.

flapte er gewoon uit.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blokfluit zei:
MeejheM zei:
ik weet veel betere manieren, maar die mag ik niet posten. vind ik trouwens niet erg.

als je op skivakantie gaat ken je ter plaatste toch nog wel wat dope regelen? of je gaat voor goud, of je doet het gewoon niet.

ps: het zou me niks verbazen als de hondenbrigade nu superhard explosieven en munitie aan het zoeken zijn. scheer je baard, die van je vrouw, en laat je bomgordel thuis.
Klik om te vergroten...

Ik moet zeggen, jouw humor mag ik wel :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Mijn vrouw haar baard is niet grappig, zij steekt daar iedere ochtend werk in... :hearteyes:




Allemaal al erg bedankt al voor de feedback. Mocht ik zoveel meenemen als ik eerst zei, dan zou dat sowieso om te delen zijn. Vrienden die iets verwachten, mogen dan uiteraard ook een deel van het risico met zich mee dragen.

Al denk ik dat de meeste van hen (we zullen met een groep van +-10 zijn) zelf al wiet gaan willen meenemen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naai een gripzakje met naald en draad vast aan de binnenkant van je onderbroek en houdt dat gedurende de hele rit dus daar waar de politie niet zonder aanleiding mag komen en mag voelen. Als je dat doet, is de kans dat je gepakt wordt zo goed als afwezig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik persoonlijk zou sowieso niets mee nemen naar het buitenland. Maar dat is schijterige ikke! Ik scheet al 7 kleuren toen ik een half grammetje wiet mee nam naar een feestje in België hahahaha! Ik denk inderdaad dat er zeker nu, toch wel streng(er) word gecontroleerd. Door de aanslagen en terreurdreiging. En de hoeveelheid die je noemt, zal niet alleen afgedaan worden met een boete denk ik. Tis best veel voor een weekie skiën.. Ik zou er zelf voor kiezen het niet te doen en het lekker bij bier laten maar de keuze is aan jezelf natuurlijk.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
Ik vraag me wel af waarom je voor 1 week skivakantie 5-6 XTC pillen, 5-6 gram wiet en 2-3 gram sos wilt meenemen. Is dat niet wat overdreven? Ga je elke dag aan de XTC ofzo?
Klik om te vergroten...

Was wat overdreven. Zeker de xtc. Als (en dat is een serieuze "als") ik xtc meeneem, zal het maar een pil of twee zijn.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dunnetjess33 zei:
Ik persoonlijk zou sowieso niets mee nemen naar het buitenland. Maar dat is schijterige ikke! Ik scheet al 7 kleuren toen ik een half grammetje wiet mee nam naar een feestje in België hahahaha!
Klik om te vergroten...

haha heet je daarom Dunnetjes? Omdat het dunnetjes door je broek liep? :tearsofjoy:

Attimo zei:
Was wat overdreven. Zeker de xtc. Als (en dat is een serieuze "als") ik xtc meeneem, zal het maar een pil of twee zijn.
Klik om te vergroten...

Oke, dat scheelt :P

Ik zou persoonlijk nooit XTC, wiet én Sos meenemen. Dat alles bij elkaar maakt je een dealer en de straffen dus veel hoger. Dat is erg vervelend in het buitenland. Als je iets mee neemt, kun je het beter bij een grammetje wiet of een pil ofzo houden, maar niet alles. Scheelt een hoop gezeik en risico's.

Mocht je het toch allemaal meenemen, laat het inblikken bij de snoepwinkel. Gewoon onderin zo'n blik leggen, volscheppen met snoep en dan laten inblikken dan vinden ze het nooit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
Dunnetjess33 zei:
Ik persoonlijk zou sowieso niets mee nemen naar het buitenland. Maar dat is schijterige ikke! Ik scheet al 7 kleuren toen ik een half grammetje wiet mee nam naar een feestje in België hahahaha!
Klik om te vergroten...

haha heet je daarom Dunnetjes? Omdat het dunnetjes door je broek liep? :tearsofjoy:.
Klik om te vergroten...

Hahahaha nou op dat moment wel ja! :tearsofjoy:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
SmartieAndMe zei:
Dunnetjess33 zei:
Ik persoonlijk zou sowieso niets mee nemen naar het buitenland. Maar dat is schijterige ikke! Ik scheet al 7 kleuren toen ik een half grammetje wiet mee nam naar een feestje in België hahahaha!
Klik om te vergroten...
haha heet je daarom Dunnetjes? Omdat het dunnetjes door je broek liep? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Whahahaha, lol.
p
psychedelicmindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha zit met hetzelfde dilemma! Denk dat ik het gwn allemaal in men onderbroekie steek.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
psychedelicmind zei:
Haha zit met hetzelfde dilemma! Denk dat ik het gwn allemaal in men onderbroekie steek.
Klik om te vergroten...


Ik vind dat je er eigenlijk vanuit moet gaan dat het controle is met een drugshond, het absolute rampscenario dus. Je onderbroek gaat dan niets helpen, tenzij je het door de bus smijt wanneer je ziet dat je het vlaggen hebt.

Bedankt voor alle tips hier trouwens! Ik laat zeker nog weten hoe het is afgelopen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."