Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs op een festival

Welke drugs op een festival

76 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Echt eens LSD proberen. In tegenstelling tot dingen als truffels heb je met LSD zelf de controle (mits je dosis laag of normaal is), je hebt constant energie en wilt dus ook bewegen, je kan er prima sociaal mee doen, het duurt lekker lang (10-12 uur) dus geen zorgen met bij doseren, muziek is ON-OVER-TROFFEN met LSD en je hebt praktisch geen kater.

Wel dus een lage dosis. Minder dan 60 microgram en in ieder geval niet meer, zou ik doen. En inderdaad eerst thuis eens uitproberen, dan weet je wat 't is. Het blijft psychedelica, dus het is wel wat anders dan mdma natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Heb jij(of iemand) dan ook ervaring met lsd op een festival, of alleen met gebruik in thuis situatie? ikzelf moet nog zegels testen op hun sterkte, dus zat er misschien aan te denken om 1/4e of 1/2e zegel te testen op een (techno/techhouse/deephouse) festival een keertje. Dan kan ik ook misschien een keertje van de mdma afblijven. :rolleyes: Plus dat het me gewoon ook heel leuk lijkt om een festival is een keer anders mee te maken dan met mdma/4fa op. en dit festival duurt lang (1200 tot 0600) en wil niet om 2200 al te erg naar de getver zijn :P (jaja, doseren kun je leren :rolleyes: )
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen ervaring met lsd op een festival, maar ik heb er geen twijfel over of het daarvoor geschikt is. Al zou het natuurlijk beter zijn om daar een bevestiging van te krijgen. De reden voor die zekerheid is dat ik elke keer volledig in controle ben gebleven met lsd, ik barst van de energie, mijn lichaam spontaan begint te dansen, muziek ongelofelijk is met lsd en dat ik ook gewoon goed in staat was om gesprekken te voeren. Ik denk dus dat een lage dosis lsd prima geschikt is voor een festival. Maar ja, het zou mooi zijn als iemand die het wel echt op een festival heeft gebruikt dit ook kan bevestigen. Natuurlijk om de reden dat het toch een psychedelische drug is.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik heb geen ervaring met lsd op een festival, maar ik heb er geen twijfel over of het daarvoor geschikt is. Al zou het natuurlijk beter zijn om daar een bevestiging van te krijgen. De reden voor die zekerheid is dat ik elke keer volledig in controle ben gebleven met lsd, ik barst van de energie, mijn lichaam spontaan begint te dansen, muziek ongelofelijk is met lsd en dat ik ook gewoon goed in staat was om gesprekken te voeren. Ik denk dus dat een lage dosis lsd prima geschikt is voor een festival. Maar ja, het zou mooi zijn als iemand die het wel echt op een festival heeft gebruikt dit ook kan bevestigen. Natuurlijk om de reden dat het toch een psychedelische drug is.
Klik om te vergroten...

Ikzelf heb nooit LSD gebruikt op een festival. Mijn zus doet dit wel af en toe. Zij zegt dat het echt een heel intense ervaring is. Wél moet je ervaring hebben met de drug omdat er natuurlijk veel prikkels zijn. Ook kan de werkelijkheid zo vervormt zijn dat je niet meer zo goed de weg kan vinden en je niet weet waar je bent. Daarom is het wel handig om iemand te hebben die je vertrouwt en op jou kan letten.

Als je met die aspecten om kan gaan, dan zou het een unieke ervaring moeten zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lol, ik had net m'n post bewerkt met precies dat waar je 't over hebt, Kokosmakroon. :wink:

Dit wilde ik nog toevoegen:

"Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is dat er teveel impulsen op je afkomen met zoveel drukte om je heen (al is dat nogal een belangrijk punt :tearsofjoy: ). Maar omdat ik steeds zo 'centered' en in controle blijf met lsd, schat ik in dat een lage dosis goed moet kunnen."

Heftige visuals/vervormingen lijkt me helemaal niet geschikt voor een festival. Daarom ook die lage dosis.

En inderdaad sowieso eerst in een thuissetting proberen (als je nog nooit lsd hebt gedaan).
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat ik heb binnenkort ook is ga proberen een kleine dosering 1/8e zegel ofzo ben er heel benieuwd naar.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#6
Timmie94 zei:
Heb jij(of iemand) dan ook ervaring met lsd op een festival, of alleen met gebruik in thuis situatie? ikzelf moet nog zegels testen op hun sterkte, dus zat er misschien aan te denken om 1/4e of 1/2e zegel te testen op een (techno/techhouse/deephouse) festival een keertje.
Klik om te vergroten...

Ik heb het wel vaker gebruikt op technofeesten enzo. Gaat op zich prima, maar je moet voor jezelf de 'sweetspot' leren kennen. Goed doseren is echt belangrijk. Lage doseringen kun je echt met veel minder 'voorbereiding' nemen, gewoon om het te leren kennen (hoewel ik dat ook de 1e keer niet op een festival zou doen; beter dat je het op je gemak leert kennen als je wat meer grip op je omgeving hebt) En de een vind vervormingen wel grappig, voor de ander is het teveel van het goede op n festival. Ik houd de dosering ook liever wat lager als ik minder grip heb op de omgeving (zoals op een festival ipv thuis).

Neem gewoon eens 1/8 papertrip als je een dagje de stad ingaat ofzo. Of zelfs nog lager, als dat teveel is. Niet te gespannen over doen, als je laag genoeg zit heb je waarschijnlijk gewoon een heel erg goeie dag. Wel vroeg nemen, je slaapt zeker de komende 12 uur niet. Je moet een beetje leren waar je je nog prettig mee voelt, en waar mee niet, want dat komt soms nauw: met 20ug kan ik eigenlijk alles wel doen, bv zelfs wel eens een paspoort bij de gemeente aangevraagd met 20ug op, ging prima en was een interessante ervaring :) met 40ug komt de omgeving toch al veel intenser binnen waardoor ik veel meer op moet letten waar ik naar toe ga.

Als je de LSD een beetje beter leert kennen op lagere doseringen dan ontdek je dat het iets heel anders kan zijn dan op hoge doseringen, veel meer 'in control'. De amfetamine-achtige kant van LSD komt dan meer naar voren, bij hogere doseringen wordt de stimulerende kant toch erg overstemd door het psychedelische. lagere doseringen maakt het ook wat makkelijker om LSD beter te leren kennen, omdat de drempel minder hoog wordt.

Alles wat Mindless zegt is voor mij herkenbaar:
Mindless zei:
in controle ben gebleven met lsd, ik barst van de energie, mijn lichaam spontaan begint te dansen, muziek ongelofelijk is met lsd en dat ik ook gewoon goed in staat was om gesprekken te voeren.
Klik om te vergroten...

én geen kater. én 12 uur op 1 dosering.

Met LSD komt alles veel intenser binnen. Dat kan inderdaad ook nadelen hebben. Ik weet zelf dat ik dan soms ineens veel meer last kon hebben van mensen met een negatieve rotsfeer, of vervelende muziek, of een bepaalde drukte. Veel prikkels is niet het probleem: mooie muziek en een fijne groep mensen kan waanzinnig fijn zijn met LSD. Het punt is vooral dat je je minder kunt verweren tegen prikkels die niet fijn zijn. Dus, veel prikkels kan wel, als het maar de goede prikkels zijn. Je sluit je gewoon minder makkelijk af. Elk feest heeft zo zn eigen sfeer, en als je je daar thuis voelt dan zit het normaal wel goed.

Enige waar ik echt slechte ervaringen mee heb, is de combi met mdma. Dat heeft vooral te maken met de volgorde, denk ik: ik had de comedown van mdma op het moment dat de lsd volop bezig was. Niet echt fijne ervaring... Schijnt leuk te kunnen zijn, maar als je dat zou willen dan zou ik eerst de LSD doen, en pas tegen het einde de MDMA.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
cheiron zei:
Schijnt leuk te kunnen zijn, maar als je dat zou willen dan zou ik eerst de LSD doen, en pas tegen het einde de MDMA.
Klik om te vergroten...
Zo is de candy flip ook bedoeld, dat je de mdma 4 uur na inname van de lsd neemt.

Verder denk ik dat een lage dosis lsd prima kan op een feest, maar dat je inderdaad wel eerst moet aftasten wat de juiste dosis is zoals cheiron al zegt. Met name tijdens de piek wordt het anders snel te heftig denk ik.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#8
Normaliter altijd van de 6apb geweest op festivals ivm de lange werkingsduur.
Laatste 3 feesten, waaronder weekend defqon aan de X, 3 pillen en alleen zaterdag.

Het werkte echt lekker, maar het duurde zo kort, deze 3 over de dag verspreid. Vrijdag en zondag niks op, gek genoeg zat ik er vrijdag en zondag gewoon lekker in, klinkt misschien heel stom maar was hier een soort van trots op, normaliter gebruik ik altijd wel wat (in mate).

Komende feesten denk ik toch weer aan de 6apb, 2 capsules van a 150mg verspreid over de dag werkt voor mij goed, maar dit is na heel wat afstemmen en testen.. :)

Probeer voor jezelf uit wat goed werkt, doe dit eerst thuis en verras jezelf niet op zo'n feest, ieder lichaam is natuurlijk anders dus ik denk dat je het zelf ff goed moet aanvoelen (vanzelfsprekend maar ik zeg het er toch ff bij).

Voor het constante 'lopen op wolkjes en wel scherp zijn' gevoel is mijn advies 6apb.
Op een gegeven moment moet (niks moet alles mag) je jezelf afvragen hoelang blijf je nog doorzoeken naar dat 'magisch goedje', misschien kom je erachter af achter dat je het zonde van je energie vond omdat je altijd maar op zoek bent. Er zullen altijd nieuwe stofjes verschijnen, vergeet niet zo nu en dan te genieten hé... :wink:

Hoop dat je hier wat aan hebt!
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Thnx cheiron! Ikzelf zat aan 1/4e te denken, dat zou dan 37ug moeten zijn. Of zou dat net teveel zijn? Beter 1/5e of 1/6e . Ik ken die ervaring met mdma, had toen zelf maar 70ug op maar was niet fijn in de comedown nee.

Het ligy er denk ik ook aan wat voor weer t wordt. Als t.mooi is dan ga ik t miss wel proberen. Als het niet zonnig wordt sws niet denk ik,
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#10
Timmie94 zei:
Thnx cheiron! Ikzelf zat aan 1/4e te denken, dat zou dan 37ug moeten zijn. Of zou dat net teveel zijn? Beter 1/5e of 1/6e
Klik om te vergroten...

Omdat het meestal onzeker is hoeveel er nou precies op je zegel zit, zou ik het volgende doen: koop bij De Tuinen ofzoiets een lege druppelaar.die hebben ze als bachbloesem mengflesjes. Dan druppel je een bepaalde hoeveelheid water in t flesje. Ik deed dat zo:

81 druppels was 6 milliliter (gewoon gedruppeld en geteld. dat gold voor dat pipetje, bij n ander pipetje dus misschien weer anders), dus 13,5 druppels is ongeveer 1 ml.

Ik had zegels waarvan 1/8 eigenlijk net te sterk was voor een microdosering (oftewel: een dosering waarmee ik wel het effect merk, maar toch 'normaal' functioneer en bv kan werken); ik heb daarom 1 zegel opgelost in 10 ml, oftewel 135 druppels.

Nu kon ik heel exact doseren. Eerst op zoek naar de ondergrens, dat was ongeveer 10 druppels, ik ga er dan vanuit dat dit ongeveer 15-20 ug is.Dan had ik een subtiele glow op de achtergrond van d dag,met veel energie, spontaniteit en creativiteit. Houdt minstens 2 dagen "rust" voordat je dan een volgende keer probeert, anders bouw je tolerantie op. 25 druppels kon al best intens worden (37-50 ug) , bv omdat ik ineens de atmosfeer in een cafe niet fijn vond.

Voor een festival zou ik zelf wel ietsje meer doen, ligt een beetje aan wat voor weer, wat voor plek, wat voor mensen, hoeveel mensen ik ken, mn stemming, etc. Je wilt ook niet dat t te weinig was.... Maar wat voor mij lekker is, hoeft dat niet voor jouw te zijn...Daarom is t echt aan te raden om van te voren de sterkte te bepalen via de ondergrens: dan zit je echt safe, leer je de LSD goed kennen en bovendien kun je nu supernauwkeurig doseren, zegels snijden blijft toch geklooi. Dan weet je ook wat voor jouw lekker is.

Als ik iets teveel heb gedoseerd, is het vaak nog niet zo'n punt, maar je moet er ff ruimte voor maken. Emoties en gedachten komen gewoon sterker op. Dus echt serieus nemen wat je wilt: als iemand je niet aanstaat bv, niet denken dat je overdrijft, maar gewoon weggaan als je dat zo voelt. En emoties of dingen die opkomen: juist met de LSD ben je superscherp, dus niet weglopen maar gebruik de LSD om je problemen ter plekke te doorzien en op te lossen. Niks zo goed voor problemsolving als LSD....

Psychedelibee zei:
Zo is de candy flip ook bedoeld, dat je de mdma 4 uur na inname van de lsd neemt.
Klik om te vergroten...

Ja,shit, dat had ik dus gemist :) eerst mdma op oud en nieuw, en toen een uur later ofzo de LSD. Hele foute combi, aiaiai, dat was niet leuk. De comedown van mdma heb ik altijd onprettig gevonden, maar dit was echt 10x zo vervelend...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
cheiron zei:
Ja,shit, dat had ik dus gemist eerst mdma op oud en nieuw, en toen een uur later ofzo de LSD. Hele foute combi, aiaiai, dat was niet leuk. De comedown van mdma heb ik altijd onprettig gevonden, maar dit was echt 10x zo vervelend...
Klik om te vergroten...
Lijkt me heel kut inderdaad om de comedown van mdma tijdens de lsd te ervaren. Hoe was verder het effect toen ze allebei nog goed werkten?
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh, in eerste instantie had ik een hele leuke avond. Heel veel gepraat, leuke gesprekken, mooie inzichten. Beetje wat je verwacht van de combi :) Maar dat ontaarde toch langzamerhand. De comedown van de MDMA was veel moeilijker te handelen dan normaal. En ik kon de LSD niet meer sturen omdat de MDMA erdoorheen zat met zn comedown, dus dat werkte lekker op elkaar in.

Die combi nooit meer geprobeerd :) Ben zowiezo niet zo van de combi's, hoewel ik voor wiet een uitzondering maak. Beetje wiet kan een trip best interessant maken, hoewel ook erg intens.
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe zou het zijn om een diazepam te nemen bij de dex, hasj en alcohol?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mogheluitjess zei:
Hoe zou het zijn om een diazepam te nemen bij de dex, hasj en alcohol?
Klik om te vergroten...
Diazepam en alcohol zou ik niet samen doen. Dat versterkt elkaar aanzienlijk en kan gevaarlijk worden als je teveel van het een of ander neemt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Mogheluitjess zei:
Hoe zou het zijn om een diazepam te nemen bij de dex, hasj en alcohol?
Klik om te vergroten...
Diazepam en alcohol zou ik niet samen doen. Dat versterkt elkaar aanzienlijk en kan gevaarlijk worden als je teveel van het een of ander neemt.
Klik om te vergroten...

Moet zeggen dat ik wel eens een 'benzo' of phenibut met aardig wat biertjes heb gecombineerd en dat het voor mijn gevoel reuze mee viel zolang je maar geen belachelijke hoeveelheden benzos naar binnen werkt.

Uppers (dex) en downers (dia) combineren wordt meestal sterk afgeraden en heb ik zelf ook slechte ervaringen mee, dacht de volgende dag een keer dat de bloedaderen in mijn beenkuiten zouden knappen, dat was na het combineren van een paar biertjes een 'lage' hoeveelheid methylfenidaat (20mg), sos(200mg) en baicalin (1,5gram) (plantaardigmateriaal dat een soortgelijke werking aan benzos heeft (GABA A actief). De avond daarvoor over enkele uren verspreid.

Niet helemaal vergelijkbaar maar toch wel een waarschuwing waardig.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat uppers en downers in de regel afgeraden worden vind ik altijd een beetje een vreemd fenomeen. Iedereen kent natuurlijk de combinatie cocaïne met zware opiaten, die wordt om goede redenen afgeraden (in de combinatie zijn beide doseringen vrij simpel erg hard omhoog te gooien, zodat na het uitwerken van de één de andere dodelijk is). Voor GABA-downers vind ik echter een stuk minder bewijs dat dit schade aan (wat door iedereen herhaalt schijnt te worden) het hart oplevert. Niet dat je niet op moet passen dat je niet teveel naar binnen gooit, maar naar mijn idee lijkt het allemaal wel mee te vallen. Er valt nergens bewijs van die schadelijkheid te vinden, mensen die aan narcolepsie lijden krijgen bijvoorbeeld zowel Xyrem(GHB) en stimulanten voorgeschreven en hier lijkt ook geen contra-indicatie voor te zijn.

Zie ook deze post en vooral ook de topics waar deze persoon naar linkt. :)

Heeft misschien Medic hier nog iets aan bij te dragen, vanuit de farmaceutische gemeenschap? :)
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij is de combinatie van benzo's en een upper ook niet slecht.

Zie ook dit topic: http://www.bluelight.org/vb/threads/263 ... -Combo-Q-s

Ergens anders werd mij juist flubromazepam aangeraden in combinatie met speed.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ook in kleine doseringen is er sprake van verhoogde neurotoxiteit bij het combineren van amfetamine en MDMA. Helaas is er vervolgens mij geen onderzoek gedaan naar het verschil in neurotoxiteit tussen het combineren van lage doseringen amfetamine en MDMA en een hoge(re) dosering MDMA zonder amfetamine erbij.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik gebruik met periodes op dagelijkse basis (40-60mg per dag) methylfenidaat, als ik daar tussendoor een 'benzo' er in gooi merk ik aanzienlijk minder van de methylfenidaat, laten we zeggen zo'n 50%. Met clonazolam merk ik al dat de effecten naar de volgende dag mee gedragen worden en dat het de methylfenidaat flink 'afstompt'.

Misschien dat als je flinke hoeveelheden gebruikt dat het gewenst effect kan geven maar ik vind het alsnog een beetje een rare combo aangezien de 2 elkaar tegen werken en je relatief gezien waarschijnlijk hoge doseringen nodig hebt. Flubromazepam is naar mijn ervaring ook een benzo die flink lam legt / hypnotiserend is.

Maar aan de andere kant, misschien dat je wel een beetje alcohol + amfetamine effecten krijgt als je de twee mixt. Kan me wel voorstellen dat dat vermakelijk kan wezen. Grootste gevaar ligt hem waarschijnlijk in het nemen van te grote hoeveelheden aangezien ze elkaar gedeeltelijk onderdrukken.

Er is maar 1 manier om er achter te komen natuurlijk! :P
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha inderdaad, misschien maar gewoon eens testen.

Wat me ook nog wel iets leek misschien:

Overdag zo'n 20 mg dexamfetamine en dan 's avonds 2 x 50mg MDMA.

Iedereen heeft het altijd over neurotoxiciteit met amfetamine en mdma, maar zou dit ook zo zijn met zulke lage hoeveelheden.

Met deze doseringen kan ik namelijk gewoon slapen en ben ik heel de dag vermaakt. Zo hoef ik niet oneindig veel benzo's te nemen en of een nacht over te slaan, waardoor die dip er misschien ook nauwelijks zal zijn.

Zou bovenstaand scenario bijvoorbeeld veel slechter zijn dan een normale dosering MDMA op een festival (zo'n 200mg voor mij, maar eerder 300-400mg voor bekenden van me).

Moet trouwens zeggen dat de weinige keren dat ik een upper heb genomen voor xtc, ik de xtc veel fijner vindt werken, in tegen stelling tot veel mensen. Als ik alleen xtc neem heb ik alleen maar pap in mijn benen en kan ik totaal niet dansen, vandaar dat ik het ook bijna nooit neem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."