Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname wegens zelfdestructief druggebruik!

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

146 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tekzor668 zei:
De bijwerkingen waren vooral trillerig, paranoia worden, nieren en lever die brak aanvoelden en de gekende hartklachten die het goedje met zich mee brengt. Momenteel minder de klachten gestaag, er zijn nog onderzoeken lopende.
Klik om te vergroten...

Dat hoor je vrij veel bij cathinonen inderdaad, vervelend. Hopen dat het meevalt met de klachten en ze snel herstellen. Bij deze ook weer even mijn steun voor je afkick! Goed bezig!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thx. De lichaamsproblemen zijn redelijk van de baan.

Kleine update; de opname word abrupt beëindigd door de psychiater omdat er moet doorgeschoven word op de afdeling. Dat geld hier nog voor enkele patienten die er feitelijk nog minder klaar voor zijn dan ikzelf... het systeem in Belgie valt nog altijd te betreuren zoals altijd.

Dus waarschijnlijk morgen terug naar huis en dan word het afwachten tot de ambulante begeleiding bij het Kompas opgestart kan worden. Verder schrijf ik in me in bij de plaatselijke fitniss club om terug aan mijn conditie te werken. Ook ga ik verdere begeleiding zoeken bij een psychiater zodat ik verder opgevolgd kan worden. Hopelijk kan ik snel ambulant opgevolgd worden. Gemengde gevoelens bij het idee terug naar huis te gaan ..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tekzor668 zei:
Kleine update; de opname word abrupt beëindigd door de psychiater omdat er moet doorgeschoven word op de afdeling. Dat geld hier nog voor enkele patienten die er feitelijk nog minder klaar voor zijn dan ikzelf... het systeem in Belgie valt nog altijd te betreuren zoals altijd.
Klik om te vergroten...

Oh lekker dan... Gelukkig is jouw mindset goed en zat je al tegen het naar huis gaan aan, maar vervelend dat ze er zo mee om moeten gaan. Is dat vanwege bezuinigingen?

Gelukkig heb jij een heel drugsforum om tegen te praten, dus dat komt wel goed :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mixed feelings denk ik dan. Naar huis is leuk maar ook moeilijk! Ik ben blij voor je dat je lichamelijke problemen minder zijn, dat scheelt alvast. Sterkte nog eventjes. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammergenoeg moet ik melden dat ik op de 24 u dat ik thuis ben terug in herval zit... terug aan de pep. Deze middag ga ik terug in opname via de spoeddienst. De ambulante begeleiding bij het kompas word vervangen door een residentiele opname van 6 weken. Sta redelijk hoog op de wachtlijst dus hopelijk kan ik intussentijd ergens opgenomen worden. Blijkbaar ben ik nog niet zo sterk als ik dacht...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe denk je met een lach terug aan een zelfmoordpoging?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
ZERO- zei:
Hoe denk je met een lach terug aan een zelfmoordpoging?
Klik om te vergroten...

Ik moet positief blijven, op de poging tot ... kijk ik liever niet terug. Relativeren en een plaats geven. Ik kijk terug met een lach naar de opname en begeleiding waar therapieën en goeie gesprekken mij geholpen hebben tot wie ik nu ben ZERO :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beetje trage reactie wellicht maar wel prettig om te lezen dat het weer wat beter gaat.

Positieve instelling lijkt me gezond zolang je de mindere momenten ook kunt accepteren, maar van wat ik aflees verloopt dat prima.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
Klik om te vergroten...

Ja hoor alles nog altijd onder controle. Mijn knie is ook aan de beterhand. Goede vooruitzichten en het druggebruik is nog altijd op een verstandige route.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi :) Toch altijd fijn als een verhaal goed afloopt, lees hier toch ook soms wel andere nare dingen dus dit soort succestopics zijn ook wel fijn voor de afwisseling :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tekzor668 zei:
SmartieAndMe zei:
Misschien is het wel weer eens tijd voor een update Tekzor! Gaat het goed met je? Alles onder controle? :)
Klik om te vergroten...

Ja hoor alles nog altijd onder controle. Mijn knie is ook aan de beterhand. Goede vooruitzichten en het druggebruik is nog altijd op een verstandige route.
Klik om te vergroten...


Goed bezig Tekzor! Je houd het al lang vol hoor. Keep it up! :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Mooi :) Toch altijd fijn als een verhaal goed afloopt, lees hier toch ook soms wel andere nare dingen dus dit soort succestopics zijn ook wel fijn voor de afwisseling :wink:
Klik om te vergroten...
Dat dit benadrukt mag worden.

Verslaving heeft vrijwel altijd zijn reden. Wanneer iemand afkickt zijn het niet alleen de ontwenningsverschijnselen waarmee iemand geconfronteerd wordt maar ook het verleden dat de persoon inhaalt en de structuur van het dagelijks leven dat weg valt. Het stigma dat er bij komt kijken wat vaak leid tot het wegvallen van de sociale steun die op dat moment juist zo hard nodig is, vaak bijkomend schuldgevoel naar zichzelf en de omgeving, de omgeving die meestal slechts beperkt referentiekader heeft.

Het is vaak een ondankbaar dehumaniserend proces waar in veel gevallen meestal weinig begrip voor, een proces dat zich vaak afspeelt in een sector waar de middelen vaak beperkt en beknepen zijn.

Ik ken de hele context van Tek niet maar in het overgrote deel van de gevallen is het allemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik hoop dat je de erkenning krijgt waar deze nodig is op wat voor manier dan ook. En dat de realisatie er is dat vrijwel alles gebeurt om een reden.
Spijt is wat de koe schijt, de grootste dieptepunten zijn de sterkste leermomenten en een persoon die niets mee maakt is ook maar saai.

Ik heb weer genoeg gedreuteld, terug aan de studie..
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#14
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
autysd zei:
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
Klik om te vergroten...
Ik snap de link met door topic niet helemaal....
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
autysd zei:
het is ook zo, als je nooit moet stoppen, voel je de verslaving minder
-in die zin maak ik mezelf niets wijs
-ik gebruik veel per dag, al jaren lang...maar wel steeds hetzelvde recept +-, misschien gaat mijn teloorgang wel wat trager daardoor
Klik om te vergroten...
Ik snap de link met door topic niet helemaal....
Klik om te vergroten...
de bedoeling van mijn post was om te zeggen dat het zo kan zijn dat je eigenlijk dichter bij een opname zit dan je denkt of beseft :openmouth:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?
Klik om te vergroten...
Tekzor is wel opgenomen geweest he.

autysd zei:
de bedoeling van mijn post was om te zeggen dat het zo kan zijn dat je eigenlijk dichter bij een opname zit dan je denkt of beseft
Klik om te vergroten...
Als je het zo verwoord snap ik wat je bedoeld, maar dat kon ik echt totaal niet opmaken uit je eerdere post.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat Tekzor helemaal niet dicht bij een opname zit. Het gaat juist hartstikke goed! Heb je alleen het eerste bericht gelezen of het hele topic?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij vooral op de start van de opname doelde.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Tekzor668
onwaarschijnlijk hoe je uiteidelijk uit een put komt;
'Mijn psyche word opgekrikt door positieve woorden van mijn naasten, de leefgroep'; ik denk dat dit de sterkste support is die je hebt, meer dan je eigen voornemens op dit moment, blijf sociaal in deze zin en je hebt een realistische kans om eruit te geraken , sterkte ! :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."