Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs vond jij het meest spannend de 1e keer?

Welke drugs vond jij het meest spannend de 1e keer?

66 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
S
ShroomeryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paddo's. Nog nooit zo ijsberend door de kamer heen gewaggeld. Ook gelijk de meest intense drugservaring.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD wat een eye opener is dat voor mij geweest! Prachtige stof vind ik staat op nummer 1 :hearteyes:
d
dacideLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was bij de eerste keer ayahuasca wel even iets meer in spanning dan bij andere middelen.
Maar dat is ook meer dan terecht. Ayahuasca is behoorlijk intens en _kan_ een life changing event zijn. Nog meer dan bij andere psychedelica. De purging die erbij komt kijken is ook niet altijd even mals.
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel eerlijk gezegd vond ik MDMA wel het meest spannend om te gebruiken. Dit was dan ook mijn eerste harddrug die ik uitprobeerde, haha. En het effect was nog leuker dan ik dacht. Dat eerste keertje MDMA is en was nooit te vergelijken met andere keren MDMA. De eerste keer blijft 't meest speciaal in mijn opinie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@De Dunne
Excuus, is mede mijn schuld.
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn eerste keer speed was ook wel een beetje spannend maar het effect was veel minder sterk dan ik verwacht had. Misschien komt dat ook omdat ik het toen thuis gebruikte, dat het wat saaier was ofzo.
Tweede keer speed was op een feestje en daar ervaarde ik veel meer vant effect en was het heel lekker.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat gek is, is dat ik eigenlijk altijd wel bang had bij het uitproberen van een nieuwe drug, behalve eentje, Salvia Divinorum 60x - inschattingsfout? :) Verschoot me te pletter man! lol
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja die Salvia had ik ook al genoemd.

Ik vraag me de noodzaak af van 60x. Bij 40x kom ik al op het hoogste niveau...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Goh, mijn topic is weet lekker gekaapt..
Klik om te vergroten...



OT: ik kan me eigenlijk niet herinneren welke drug ik het meest spannend vond van tevoren. Op mijn 19e heb ik voor het eerst überhaupt iets van drugs genomen (alcohol daargelaten) en dat was meteen een volledige portie paddo's dus ik wist niet wat me overkwam, al had ik me wel ingelezen. Misschien de tweede keer psilo (truffels), dat was later dat jaar. Toen wist ik wat me te wachten stond, dus iets meer spanning. LSD vond ik ook wel spannend.

Dit jaar hoop ik een keer DMT te proberen, dat gaat de winnaar worden qua spanning van tevoren vermoed ik. :wink: Maar spanning is goed, en leuk.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het meest spannend vond ik mijn eerste keer xtc, het idee dat ik niet meer de volledige controle over mezelf zou hebben stond me echt niet aan hahaha.

En heb gister voor het eerst Salvia gedaan, ik vond het niet spannend maar echt eng. Weet wel, ik doe nooit meer Salvia. Wat een vreselijk spul snap niet dat mensen dat leuk vinden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gabbertje zei:
En heb gister voor het eerst Salvia gedaan, ik vond het niet spannend maar echt eng. Weet wel, ik doe nooit meer Salvia. Wat een vreselijk spul snap niet dat mensen dat leuk vinden.
Klik om te vergroten...

Oei. :neutral: Van salvia is wel bekend dat het relatief veel mensen een ervaring geeft die niet als positief wordt ervaren. Wat was er gebeurd, wat maakte het zo eng?
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Oei. :neutral: Van salvia is wel bekend dat het relatief veel mensen een ervaring geeft die niet als positief wordt ervaren. Wat was er gebeurd, wat maakte het zo eng?
Klik om te vergroten...
Ik heb op YouTube en Facebook al flink wat video's gezien waar mensen goed fout gingen op Salvia, en dat schrok me al flink af. Gister wou een vriend het van me doen, ik zou erbij zijn als tripsitter en heel misschien dat ik het ook ging doen. Die vriend van me had het 2x gedaan, een normale dosis en een hogere van de x10 extract. Hij vond het helemaal geweldig en had flinke lachkicks waardoor ik het ook maar ging doen.(Dit was geheel mijn eigen keuze er was geen sprake van groepsdruk)

Het nemen ging eigenlijk heel soepel, hielp ook wel dat ik rook. Eigenlijk meteen merkte ik er wat van, werd wat vaag en kreeg een korte lachkick. Maar meteen daarop werd ik een beetje paranoïde, mijn helle lichaam en geest werden 1 kant opgetrokken. Weet niet hoe ik het echt niet verwoorden, maar het was echt niet chill. Ik kwam in een negatieve cirkel waar ik niet uit kon komen. Gelukkig bleef ik me beseffen dat het effect maar 10 minuten duurde, al had het langer geduurd had ik echt gek geworden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik al deze verhalen en van anderen hoor over Salvia ga ik er maar niet aan beginnen.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar moet ik niet lang over nadenken: m’n 1e LSD-trip afgelopen weekend.
Ik werd door sommigen gewaarschuwd dat ik het, als gebruiker van vooral uppers, zwaar zou krijgen. Maar het tegendeel was waar: de trip was magisch .
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sofia87 zei:
Daar moet ik niet lang over nadenken: m’n 1e LSD-trip afgelopen weekend.
Ik werd door sommigen gewaarschuwd dat ik het, als gebruiker van vooral uppers, zwaar zou krijgen. Maar het tegendeel was waar: de trip was magisch .
Klik om te vergroten...

Ik zou niet weten waarom je het daardoor moeilijker zou krijgen, het hangt er gewoon vanaf hoe je de trip an sich benadert uiteindelijk, de rest maakt niets uit! Het kan iemand die niet met uppers bezig is ook slecht bekomen: maar ik ben blij dat je het zo magisch vond - zo moet LSD zijn! :grin:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Roze olifant

Salvia op hoge dosis geeft totaal verlies van controle en identiteit. En dat gebeurt dus binnen al een paar seconden, dus veel te overweldigend voor veel mensen.

Ik ga die hoge extracten weer een keer roken als ik een vaporizer heb. Met een pijpje ben te bang dat ik m'n kiet in de fik zet, of mezelf verbrand. Het komt zo snel opzetten dat je niet eens de tijd hebt om die weg te leggen.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
@Roze olifant

Salvia op hoge dosis geeft totaal verlies van controle en identiteit. En dat gebeurt dus binnen al een paar seconden, dus veel te overweldigend voor veel mensen.

Ik ga die hoge extracten weer een keer roken als ik een vaporizer heb. Met een pijpje ben te bang dat ik m'n kiet in de fik zet, of mezelf verbrand. Het komt zo snel opzetten dat je niet eens de tijd hebt om die weg te leggen.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet meer of jij het was, acht.zes, die zei dat er geen verschil is tussen een 40x of 60x, wel moet je weten, die 60x was dan nog een synergetisch effect, dat wil zeggen dat je het extract mag verdubbelen, dus in praktijk spreken we hier over een 120x extract - in welke mate accuraat een verdubbeling is dan slechts bij benadering, dat is toch de theoretische invulling van het begrip synergetisch extract.

En eender in welke mate het versterkend werkte, ik beleefde er waarlijk nog heel andere dingen onder dan onder het 40x (cf. het 120x synergetisch wordt verkocht in een smartshop, ik kan hem noemen maar weet niet of dat volgens de regels is, als dat volgens de regels is en men vraagt het mij zal ik deze dan ook uittypen of doorlinken, geen probleem, en die verkoopt of toen toch althans die 120x, maar als ik me niet vergis is zelfs dat extract zelfs in NL niet legaal om te verkopen...) - als meer specifiek uitgesproken kenmerken dan bij eender welk ander extract en constant aanwezig, was dat dit bij ons heel beruchte extract in veel, veel sterkere mate visuele kenmerken had dan bij de andere dus, ook moet de volledige beroving van lichaamsbeweging totaal geweest zijn, want waar bij mildere (maar uiteraard 20x, 40x, allemaal al zeer zwaar spul) extracten het best nodig kon zijn een of twee personen te hebben die je konden vastpinnen in de zetel of tegen de grond, of dat je wel eens met je inboedel een partijtje had liggen knokken en bezorgde buren die aan je raam stonden te roepen of alles oké was, en eens je wat bijgekomen en bekomen was je maar lalde dat je een dag-nachtmerrie had gehad maar eigenlijk besefte je niets meer maar was je hele woonkamer tot schroot herleid en stonden die buren daar blijkbaar omdat je op leven en dood moet geroepen hebben blijkbaar, al dan niet om hulp, weet ik veel, wel, met die dus zo gezegde 120x kwam dat geheel en al niet voor!

Dat vond en vind ik persoonlijk een enorme pro, omdat je zo de volledige intensiteit van dit tripmiddel in kan gaan zonder dat je je zorgen moet maken dat je je kan gaan verwonden of dure dingen stuk zou maken of zulks! Maar ik zegt het,ik weet niet of dat nog te krijgen valt zelfs, 60x synergetisch (ik weet wel dat er enkel synergetische 60x was, geen gewone 60x).

Lang verhaal kort (too late, I know) - quite a difference in effects these two extracts, niet enkel intensiteitsgewijs! Grtz!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paddo's hoogstwaarschijnlijk.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sofia87 zei:
Daar moet ik niet lang over nadenken: m’n 1e LSD-trip afgelopen weekend.
Ik werd door sommigen gewaarschuwd dat ik het, als gebruiker van vooral uppers, zwaar zou krijgen. Maar het tegendeel was waar: de trip was magisch .
Klik om te vergroten...

Klinkt goed @Sofia87 ik ben benieuwd naar je verhalen! Heb je al een trip report geschreven?
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Klinkt goed @Sofia87 ik ben benieuwd naar je verhalen! Heb je al een trip report geschreven?
Klik om te vergroten...
Nee, heb nog geen trip report geschreven. Ik twijfel nog om er eentje te posten, aangezien mijn beschouwende kant wel erg persoonlijk is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."